Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 218 ... 263 264
Daan Brakenhoff

Wel typisch dat deze 3 weer meezitten vandaag. Karsten zal wel weer over de vreemdste dingen moeten gaan lullen vandaag...

Treenert

Hallo Treenert,

Dank voor je bericht.

Sommige gebruikers ervaren momenteel inderdaad problemen met het versturen van persoonlijke berichten.

Onze developers zijn ermee bezig om dit op te lossen, al kan ik nog geen indicatie geven van wanneer dit opgelost is.

Groeten,

Dus als je angstvallig, vol verwachting je Postvak in aan het stalken bent op een reactie van mij middels PB: DIE KOMT NIET, SORRY

Boasson en Hagen

Heb hier heel vaak de naam Jorgenson voorbij zien komen. Werd vaak genoemd als dark horse voor een klassemtent. Kreeg ook 1 ster van Wielerflits voor de witte trui.
Ook veel berichten in de trant van:
Vlasov + Ciccone of
Yates + Jorgenson?

Jari Litmanen

'@Daan
Het verhaal over de Sloot vond ik wel mooi! Ze zijn in ieder geval al goed onderweg :)

Daan Brakenhoff

'@boasson
Hij werd wel af en toe getipt maar ik denk dat uiteindelijk heel weinig serieuze spelers hem meehebben. Op dit moment lijkt mij Cepeda toch wel de Barbero te gaan worden. 33%! Pickrate voor 0punten. Maar zijn dagen kunnen wellicht nog komen. Al betwijfel ik dat

Westland95

Cepeda wordt helemaal niks meer

JesperRenrad

'@Daan, gezien de verwoede pogingen van Cepeda gisteren ga ik hem nog wel overwegen voor etappes waar begonnen wordt met een klim (etappe 16). Verder ben ik bang dat we met zn allen overschat hebben hoe goed hij kan peddelen op het vlakke. Ik iig wel :(

nasibal

Cepeda zou een hele goede kandidaat zijn. Onder de radar gaat hij echter wel steeds beter rijden en zijn terrein komt nog.

Guerreiro doet, ondanks al zn pogingen, ook wel een aardige duit in het zakje vooralsnog. Hoeveel punten hebben de mainstreamers inmiddels kunnen bijschrijven?

Laatst gewijzigd
La Primavera

Guerreiro gaat gewoon zijn geld opleveren via de Giro winst van Carthy. ;)

Vooralsnog al 8 punten opgeleverd! Inclusief twee keer kopman van dienst.

Hangtieniedanstaatie

Voor de laatste keer: het is Carny.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Cartney was het toch?

nasibal

'@La Primavera

Ah ja, natuurlijk! Dat was dan waarschijnlijk ook die bergtrui waar hij het over had: Die van Jim Carry

Valvuillerdemoz

Huge Carthney! Hij gaat nooit winnen want hij kaart nie!

nasibal

Is Huge Carny niet gewoon een enorme zigeuner?

Valvuillerdemoz

Nee dat is Paul 😜

Ajvenema

'@nasibal: Ik kan meegaan in het Cepeda-verhaal, hoewel het ook in hoge mate wishful thinking is, ben ik bang. Het zou al lollig zijn als ie een keertje in het peloton finished in een heuvel/bergetappe, maar zelfs dat is teveel gevraagd lijkt het. Als ik hem was zou ik in ieder geval mn benen willen testen, maar daar heeft ie geen zin in, of hij heeft ze gewoon niet meer.

Toch vermoed ik stiekem dat Cepeda nog minstens 1x goed in de punten gaat rijden, en dat veel mensen hem niet opgesteld gaan hebben.
Hoewel ie bij mij bijna standaard een plekkie krijgt dankzij het wegvallen van Sivakov en Masnada. En ik zal niet de enige zijn:)

Heb er overigens geen spijt van dat ik hem heb gekozen. Als iemand zó sterk en toch ook wel constant rijdt in de laatste voorbereidingskoers is het wat mij betreft het gokje altijd waard. En anders had ik daar dus Guerreiro neergezet, en daar stromen de puntjes ondanks zijn keurige vorm ook nog totaal niet binnen. Er lijkt deze giro ook wel echt extreem veel strijd te zijn om in de vlucht te komen, waar veel renners volgens mij (nog) niet zo goed mee om kunnen gaan. Dat zal in week 3, als de vermoeidheid toeslaat wellicht anders zijn. Hopelijk is Jefferson Alexander daar voor aan het sparen:)

Daan Brakenhoff

Aangezien we nu toch nog zo’n 130 km moeten wachten voordat het spannend wordt, heb ik maar even naar de etappe profielen van de tour gekeken. Eerste 6 etappes kun je WvA rustig kopman maken ;) . Verder wordt het waarschijnlijk rond de 7/8x een massasprint... ook veel “punch” etappes (voor Flipje) en Roglic en Pogacar zullen wel onmisbaar zijn met de 2 tijdritten. Stiekem toch wel kriebels om te gaan puzzelen voor de tour.

JesperRenrad

'@Daan, lekker op tijd. Wil je je eerste team al posten? Nu ben je nog (net) voor Kevin ;)

nasibal

Het zou al lollig zijn als ie een keertje in het peloton finished in een heuvel/bergetappe, maar zelfs dat is teveel gevraagd lijkt het.

Grappig, ik meende me toch echt te herinneren dat dit onlangs juist gebeurd is. Ben het nu terug aan het zoeken en kan het inderdaad niet vinden. Moet ik dan gedroomd hebben.

Ik denk inderdaad dat klimmen gewoon het enige kunstje is wat hij kan en dat het niveau waarop in een grote ronde over stijgingspercentages van 0 tot 6% wordt gekoerst gewoon veel te veel is voor hem. Zelf heb ik overigens ook geen spijt van hem en sluit me aan bij jouw conclusie. Ik schreef in de voorbereiding het onderstaande naar Jori, die het vervolgens terecht counterde met: Maar voor 750k kan je dat risico toch prima lopen? En daar had hij wat mij betreft prima gelijk in.

Cepeda is trouwens wel zo'n typische naam die nu dus in de giro helemaal niets gaat laten zien he. Hooguit een keertje in een mooie vlucht. Laten we eerlijk zijn, in de ToTA kwam hij ook elke etappe 'opeens' vanuit de achtergrond opduiken. Dan had je de beelden van de winnaar die na streep geknuffeld werd door verzorgers al gehad, de helicopterbeelden van de omgeving ook al, en dan kwam cepeda opeens als 4 over de streep bollen. Zou me niets verbazen als dat een gevalletje er op het laatst nog vol voor gaan terwijl alle toppers vooral lekker met de voorbereiding van de Giro bezig zijn en het wel best vinden.

Zelf zag ik overigens Cepeda als enige optie om Ciccone nog in mijn team te fietsen. Dat zou dan Bevin terug naar Schultz en Cepeda upgraden naar Ciccone zijn geweest. Maar omdat ik voor zowel Ciccone als Cepeda exact dezelfde rol zag weggelegd zag ik niet direct waarom ik daarvoor de verwachtte 2 top 10 plekken van Bevin + mogelijke upside en altijd een plekje voor in de dagselectie zou moeten wippen. Een keuze die nu verkeerd uitpakt, maar ik de volgende keer waarschijnlijk zo wéér zou maken.

KV

'@Daan

Ook al zin om te gaan puzzelen voor de Tour! (maar misschien nog wat voorbereidingskoersen afwachten :-))

Vooral omdat de Giro een flauw afkooksel lijkt te worden met 1 renner die erboven uitsteekt en voor de rest sprintetappes zonder sprinters of flauwe vluchtetappes.

hartstikkebedankt

'@nasibal

Ik schreef dit in de voorbereiding naar Jori :p

Cepeda voelt wel erg als een hype. Ik denk dat hij 1 goede uitslag gaat rijden in de derde week als aanvaller.

Het kan nog!

Overigens vooraf geen rare pick hoor als zoveelste klimmertje

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@jasper renrad
Ak:
Roglic
Pogacar
Thomas
Gaudu
Porte
I.Izaguirre
G.Martin

Klimmers/Puncheurs:
Hamilton
O’Conner
Alaphilippe
Vingegaard

Sprinters:
Démare
Bennett
Van Aert
Philipsen
Bouhanni
Laporte
Coquard

Knechten/tijdrijders:
Bissegger
S.K. Andersen

Dit wordt mijn team voor de tour. Scorito kennende gaat dit gewoon allemaal passen binnen budget ;)

Edit: Vd Poel verwacht ik een Ewan’tje van. Zal wel een miljoentje of 3/4 worden en verwacht 1/2 ritten pakken en na een rit14/15 lekker naar huis. WvA is natuurlijk aantrekkelijker vanwege de sprints en teampunten.

Laatst gewijzigd
JesperRenrad

'@Daan, mooi team. Mathieu te duur met zn focus op de OS? :)

Jori

Stiekem snapt die @Jori geen fluit van het spelletje en laat hij gewoon @Nasibal en @Hartstikkebedankt communiceren via tussenpersoon.

Maar 1x vlammen in etappe 16 en Cepeda is nog gewoon zijn geld waard, eigenlijk best wel bizar :p Maar dat geld voor alle 0.5-1 miljoen aanvallers.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Guerreiro voelt wel behoorlijk wrang.

Het is alom bekend hoe moeilijk het in dit spelletje is om de juiste aanvallers te hebben + ze op de juiste momenten wel/niet op te stellen. Dat de klassementsmannen dan vaak nog plek 9-20 of plek 15-20 van de daguitslag pakken. En dat aanvallers zodoende maar sporadisch het optimale team behalen.

Je daardoor al gauw liever een sprinter of tijdrijder hebt die je ook als aanvaller op kunt stellen (type Stuyven, Vendrame, Cavagna, etc) dan een pure aanvaller. Dat focus van een aanvaller op het bergklassement zowel erg lekker kan zijn (in de eindafrekening) als hinderlijk (door verspilde energie onderweg en daardoor slechtere daguitslagen). En dat je gedurende een ronde vaak wel een extra aanvaller erbij krijgt doordat iemand zijn klassement naar de vaantjes is, terwijl diegene wel een acceptabel niveau heeft.

Echter waren er op dit parcours, en met dit deelnemersveld, vrij veel etappes geschikt voor de kopgroep. En dan met name in de eerste twee weken (etappe 4 t/m 12) wanneer er nog amper verschillen in het klassement zouden zijn (en dus beperkte kans op extra aanvaller door mislukt klassement). De meeste van deze etappes vroegen vooral om middengebergte-aanvallers die ook op het vlakke mee kunnen geraken (zodoende kan je mijns inziens wel vraagtekens plaatsen bij Cepeda meenemen).

Sinds je vrije kopmankeuze hebt zijn aanvallers ook wat interessanter geworden. Bijvoorbeeld in zo'n obvious etappe als gisteren is een GC-kopman redelijk zinloos. Enkel Bernal was dan nog wel oké vanuit het eerder genoemde 9-20 of 15-20 oogpunt. Maar daarachter is het qua GC-mannen te veel stuivertje wisselen / te onzeker om daar serieus wat van te verwachten.

Gooi al het bovenstaande in een mixer en Guerreiro komt er toch wel erg verleidelijk uit. Vervolgens blijkt hij ook kneitergoed te zijn, gaan er ontzettend veel etappes (op zijn terrein) naar de kopgroep, maar desondanks is zijn opbrengst 0 punten...

Tegelijkertijd is dat (+ dat andere aanvallers ook nog amper gescoord hebben) ook wel weer het bewijs van dat je er doorgaans amper/weinig moet pakken. De enige must-have in de vluchtersetappes is Bernal...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 218 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.