Hallo Treenert,
Dank voor je bericht.
Sommige gebruikers ervaren momenteel inderdaad problemen met het versturen van persoonlijke berichten.
Onze developers zijn ermee bezig om dit op te lossen, al kan ik nog geen indicatie geven van wanneer dit opgelost is.
Groeten,
Dus als je angstvallig, vol verwachting je Postvak in aan het stalken bent op een reactie van mij middels PB: DIE KOMT NIET, SORRY
Cepeda zou een hele goede kandidaat zijn. Onder de radar gaat hij echter wel steeds beter rijden en zijn terrein komt nog.
Guerreiro doet, ondanks al zn pogingen, ook wel een aardige duit in het zakje vooralsnog. Hoeveel punten hebben de mainstreamers inmiddels kunnen bijschrijven?
'@nasibal: Ik kan meegaan in het Cepeda-verhaal, hoewel het ook in hoge mate wishful thinking is, ben ik bang. Het zou al lollig zijn als ie een keertje in het peloton finished in een heuvel/bergetappe, maar zelfs dat is teveel gevraagd lijkt het. Als ik hem was zou ik in ieder geval mn benen willen testen, maar daar heeft ie geen zin in, of hij heeft ze gewoon niet meer.
Toch vermoed ik stiekem dat Cepeda nog minstens 1x goed in de punten gaat rijden, en dat veel mensen hem niet opgesteld gaan hebben.
Hoewel ie bij mij bijna standaard een plekkie krijgt dankzij het wegvallen van Sivakov en Masnada. En ik zal niet de enige zijn:)
Heb er overigens geen spijt van dat ik hem heb gekozen. Als iemand zó sterk en toch ook wel constant rijdt in de laatste voorbereidingskoers is het wat mij betreft het gokje altijd waard. En anders had ik daar dus Guerreiro neergezet, en daar stromen de puntjes ondanks zijn keurige vorm ook nog totaal niet binnen. Er lijkt deze giro ook wel echt extreem veel strijd te zijn om in de vlucht te komen, waar veel renners volgens mij (nog) niet zo goed mee om kunnen gaan. Dat zal in week 3, als de vermoeidheid toeslaat wellicht anders zijn. Hopelijk is Jefferson Alexander daar voor aan het sparen:)
Aangezien we nu toch nog zo’n 130 km moeten wachten voordat het spannend wordt, heb ik maar even naar de etappe profielen van de tour gekeken. Eerste 6 etappes kun je WvA rustig kopman maken ;) . Verder wordt het waarschijnlijk rond de 7/8x een massasprint... ook veel “punch” etappes (voor Flipje) en Roglic en Pogacar zullen wel onmisbaar zijn met de 2 tijdritten. Stiekem toch wel kriebels om te gaan puzzelen voor de tour.
Grappig, ik meende me toch echt te herinneren dat dit onlangs juist gebeurd is. Ben het nu terug aan het zoeken en kan het inderdaad niet vinden. Moet ik dan gedroomd hebben.
Ik denk inderdaad dat klimmen gewoon het enige kunstje is wat hij kan en dat het niveau waarop in een grote ronde over stijgingspercentages van 0 tot 6% wordt gekoerst gewoon veel te veel is voor hem. Zelf heb ik overigens ook geen spijt van hem en sluit me aan bij jouw conclusie. Ik schreef in de voorbereiding het onderstaande naar Jori, die het vervolgens terecht counterde met: Maar voor 750k kan je dat risico toch prima lopen? En daar had hij wat mij betreft prima gelijk in.
Zelf zag ik overigens Cepeda als enige optie om Ciccone nog in mijn team te fietsen. Dat zou dan Bevin terug naar Schultz en Cepeda upgraden naar Ciccone zijn geweest. Maar omdat ik voor zowel Ciccone als Cepeda exact dezelfde rol zag weggelegd zag ik niet direct waarom ik daarvoor de verwachtte 2 top 10 plekken van Bevin + mogelijke upside en altijd een plekje voor in de dagselectie zou moeten wippen. Een keuze die nu verkeerd uitpakt, maar ik de volgende keer waarschijnlijk zo wéér zou maken.
'@jasper renrad
Ak:
Roglic
Pogacar
Thomas
Gaudu
Porte
I.Izaguirre
G.Martin
Klimmers/Puncheurs:
Hamilton
O’Conner
Alaphilippe
Vingegaard
Sprinters:
Démare
Bennett
Van Aert
Philipsen
Bouhanni
Laporte
Coquard
Knechten/tijdrijders:
Bissegger
S.K. Andersen
Dit wordt mijn team voor de tour. Scorito kennende gaat dit gewoon allemaal passen binnen budget ;)
Edit: Vd Poel verwacht ik een Ewan’tje van. Zal wel een miljoentje of 3/4 worden en verwacht 1/2 ritten pakken en na een rit14/15 lekker naar huis. WvA is natuurlijk aantrekkelijker vanwege de sprints en teampunten.
Stiekem snapt die @Jori geen fluit van het spelletje en laat hij gewoon @Nasibal en @Hartstikkebedankt communiceren via tussenpersoon.
Maar 1x vlammen in etappe 16 en Cepeda is nog gewoon zijn geld waard, eigenlijk best wel bizar :p Maar dat geld voor alle 0.5-1 miljoen aanvallers.
Guerreiro voelt wel behoorlijk wrang.
Het is alom bekend hoe moeilijk het in dit spelletje is om de juiste aanvallers te hebben + ze op de juiste momenten wel/niet op te stellen. Dat de klassementsmannen dan vaak nog plek 9-20 of plek 15-20 van de daguitslag pakken. En dat aanvallers zodoende maar sporadisch het optimale team behalen.
Je daardoor al gauw liever een sprinter of tijdrijder hebt die je ook als aanvaller op kunt stellen (type Stuyven, Vendrame, Cavagna, etc) dan een pure aanvaller. Dat focus van een aanvaller op het bergklassement zowel erg lekker kan zijn (in de eindafrekening) als hinderlijk (door verspilde energie onderweg en daardoor slechtere daguitslagen). En dat je gedurende een ronde vaak wel een extra aanvaller erbij krijgt doordat iemand zijn klassement naar de vaantjes is, terwijl diegene wel een acceptabel niveau heeft.
Echter waren er op dit parcours, en met dit deelnemersveld, vrij veel etappes geschikt voor de kopgroep. En dan met name in de eerste twee weken (etappe 4 t/m 12) wanneer er nog amper verschillen in het klassement zouden zijn (en dus beperkte kans op extra aanvaller door mislukt klassement). De meeste van deze etappes vroegen vooral om middengebergte-aanvallers die ook op het vlakke mee kunnen geraken (zodoende kan je mijns inziens wel vraagtekens plaatsen bij Cepeda meenemen).
Sinds je vrije kopmankeuze hebt zijn aanvallers ook wat interessanter geworden. Bijvoorbeeld in zo'n obvious etappe als gisteren is een GC-kopman redelijk zinloos. Enkel Bernal was dan nog wel oké vanuit het eerder genoemde 9-20 of 15-20 oogpunt. Maar daarachter is het qua GC-mannen te veel stuivertje wisselen / te onzeker om daar serieus wat van te verwachten.
Gooi al het bovenstaande in een mixer en Guerreiro komt er toch wel erg verleidelijk uit. Vervolgens blijkt hij ook kneitergoed te zijn, gaan er ontzettend veel etappes (op zijn terrein) naar de kopgroep, maar desondanks is zijn opbrengst 0 punten...
Tegelijkertijd is dat (+ dat andere aanvallers ook nog amper gescoord hebben) ook wel weer het bewijs van dat je er doorgaans amper/weinig moet pakken. De enige must-have in de vluchtersetappes is Bernal...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.