Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 219 ... 263 264
nasibal

Gooi al het bovenstaande in een mixer en Guerreiro komt er toch wel erg verleidelijk uit.

Was hij natuurlijk ook en het zit ook gewoon niet mee. Had al gewoon 3 keer top 10 kunnen rijden als het muntje de andere kant op was gevallen.

De meeste van deze etappes vroegen vooral om middengebergte-aanvallers die ook op het vlakke mee kunnen geraken (zodoende kan je mijns inziens wel vraagtekens plaatsen bij Cepeda meenemen).

Hier ook mee eens, maar het zou me ook niets verbazen als van de laatste 4 bergetappes er minstens 2 naar de vluchters gaan. Daarmee bedoel ik niet dat de winnaar persé een vluchter is, maar wel dat de top 20 vol staat met die gasten.
Er rijden maar weinig AK mannen mee die heel 'constant' zijn (Jongens als Bardet, Landa en Martin hebben allemaal rondes waarin ze het 3 weken goed doen óf na een week al kansloos zijn), Evenepoel en Bernal hadden vooraf een 'maar'-factor, Yates kleeft ook een '3e week'-verhaaltje aan en de strade etappe was nog een een extra kans om roet in het eten van AK mannen te gooien. Etappe 16 zeer belangrijk voor het bergklassement, etappe 17 de befaamde bergetappe na de rustdag en na een loodzware slotweek (en sowieso na 3 weken) is de kans dat de grote jongens in 20 vooral bezig zijn met de tijdrit terwijl anderen hun giro nog willen redden ook niet klein.

Daarmee leek het mij nu éxtra overbodig om 9 kleppers voor die laatste 4 etappes te hebben en je er best een klimmende vluchter bij kon hebben met kans op meer. Dat kon dan gewoon naast je '1e 2 weken-vluchter'. Ciccone past in dat plaatje, Vanhoecke past in dat plaatje, maar ook Cepeda past net zo goed in dat plaatje denk ik. Wat minder 'zekerheid' maar wel een verwachtte hoge pickrate (en dus damage controll) een redelijke upside ALS het meezit én 250k goedkoper. Bouchard past overigens nog veel beter in dat plaatje.

Ik denk inderdaad wel dat iedereen die cepeda heeft aangeklikt en vooraf verwachtte daar eens even flink mee te kunnen gaan scoren in de eerste 2 weken niet helemaal begrepen heeft wat voor een renner het is. Daar had je, zoals je zegt, beter een Guerreiro voor mee kunnen nemen inderdaad. Of een Bouchard. Bouchard misschien wel beste optie. Bouchard sowieso een koning.

Laatst gewijzigd
Jori

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ambitieuze-cepeda-giro-rit-winnen-en-met-bernal-en-evenepoel-strijden-om-witte-trui

Hijzelf had er ook wel wat meer vertrouwen in :p

nasibal

Ja Savio zal hem wel lekker hebben zitten stoken

nasibal

Manmanman, Cimolai pareltje van de Giro hoor. Die red in z'n eentje een hoop mensen met een anders zeer karig sprintteam.

Laatst gewijzigd
KV

Waarom sprint die Pasqualon altijd mee?!

Jasperdewaal11

Afgezien van verkeerde kopman Viviani (verkeerd gokje) doen al mijn sprintmannen mee in de top 10 :)

En idd heerlijk die Cimolai, Kanter en Pasqualon. 263 puntjes vandaag :)

Laatst gewijzigd
Capra

Eindelijk de goede kopman vandaag, Nizzolo bedankt!

La Primavera

'@KV Omdat Minali niet vooruit te branden is. ;)

kevinraar

163 punten gehaald gezakt van 74.0 naar 71.4

arjenzvob

Hoera voor Nizzolo! De juiste kopman. Met 243 punten gestegen met 4% naar 89.4.

Jammer dat Fiorelli en Moschetti 14 en 15 zijn... Had nog mooier kunnen zijn.

En... Bernal buiten de punten!

Ragnar Lolbroek

Lang geleden dat we nog eens de juiste kopman hadden. Vandaag 264 punten gescoord en 8,9% gestegen naar 83,9%
Voor morgen
Vlasov (c))
Evenepoel
Almeida
Carthy
Yates
Martin
Großschartner
Formolo
Bilbao
Bij gebrek aan Bernal en overige Ineos knijp ik de billen wel dicht op terug te zaķken.

Westland95

Blijkbaar hebben anderen nog minder sprinters. +1.3 naar 93.3 👌 Die 20 puntjes van Bernal per etappe zijn heel fijn.

Laatst gewijzigd
Baskeee

Nizzolo, netjes hoor! Het is hem gegund.

Morgen, wat is wijsheid? Sagan voor de bergtrui-punten of Formolo..?

Overig team vullen we met Yates, Vlasov, Carthy, Guerreiro, GroB, Almeida, Buchmann & Ciccone.

Jori

Sagan houdt de puntentrui, hoe fijn is dat voor de mensen met 2 Bora's en een klimteam vol met uitvallers?!
Dat is echt het beste nieuws van de dag voor mijn teampje.

Viviani zakt er toch weer doorheen, al was deze keer ook vooral zijn trein nergens te vinden en zat hij volledig ingesloten en werd hij ook wel flink als boksbal gebruikt.
Cimolai idd het pareltje, maar Pasqualon ook wel echt boven de verwachtingen. Minali ook wel heel heel droef dat je zelfs bij zo'n aankomst dus al gelost wordt. Kan Mareczko nog een puntje aan zuigen :p

Oldani leuk om hem weer te zien vlammen.

Pim96

Cimolai is inderdaad erg fijn om te hebben. Hij mag weer van mijn grijze lijst af voorlopig. Pasqualon ook erg prettig om erbij te hebben. Weer flink gestegen vandaag met ook Nizzolo als captain.

Oldani doet het goed inderdaad (Laat het Youri niet horen). Nu al bijna evenveel punten als Ewan. Had ik achteraf te weinig bij stil gestaan.

nasibal

'@Pim

Vergeet niet dat Ewan in theorie ook best tot vandaag door had kunnen rijden én dat De Buyst ook al naar huis is. Dat Oldani zoveel (en Ewan zo weinig) punten haalt was zeker ook vooraf niet uitgesloten, maar alles valt ook echt wel prima op z'n plek. Daarbij: zelfs als het 100x exact zo verloopt als nu is het nog helemaal niet zeker dat Oldani ook 100x exact zo goed sprint.

Jori

Nouja, Oldani is wel echt een toppertje he, King Joffrey moet nog maar zien of hij ooit zo'n giro pareltje als Oldani wordt ;)

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Minali niet gelost, 26e. Albert Torres wel gelost, 163e.

Guido Maltempi

Slechts vier man bij de eerste 20 en toch 3,6% gestegen. Perfect dagje zo, met Sagan nog steeds in het paars en Nizzolo (c) nu op #2. Kan nog leuk worden in etappes 15 en 18 (50 punten!) met ook Gaviria en Cimolai nog in de race.

Jori

Wow, idd @Guido. Etappe 18 vlak ingeschaald en dus 50 punten. Etappe 15 wel gecategoriseerd als heuvels en dus 25 punten.

Ludi

Minali was echt de plaaggeest van mijn teamselectie. Of, nouja, de ploegleider die in hem ook maar iets ziet. Pasqualon had ik, zonder minali, 100% gepakt.

nasibal

'@KJ

Die ploegleider zag ook niets in hem hoor. Cimolai verrast me, maar Minali had me al helemaal mn schoenen doen opvreten.

@Jori

Nouja, Oldani is wel echt een toppertje he, King Joffrey moet nog maar zien of hij ooit zo’n giro pareltje als Oldani wordt ;)

Zolang je renners niet meeneemt in je 20-tal tellen ze niet en heb je ook geen bragging rights ;)

Laatst gewijzigd
Mazza

Wat denken jullie morgen vluchters (alweer) of dan eindelijk een strijd met de Klassement renners om de ritzege?

Hangtieniedanstaatie

Even mijn glazen bol opnieuw opstarten Marijn, een moment geduld svp.

Laatst gewijzigd
Capra

Groenewegen en Dekker starten niet meer morgen

1 2 ... 219 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.