Ik vind de etappe van morgen een mooie om jullie te herinneren aan een voormalig Scorito 'parel', namelijk: Boy van Poppel!
Die werd toch maar mooi 28e in een enigszins vergelijkbare etappe in 2018. Toen bleek een voorsprong van 15 minuten helaas niet voldoende voor hem om voor de 2e keer die Giro in de top-20 te eindigen!
Maar goed, die etappe kwam dus wel iets later in de ronde en was tevens een aankomst met minder allure. Die van morgen staat vrij leuk op je palmares.
Denk dat er weinig goede klimmers ver weg staan om de voorsprong die nodig is om te winnen, te krijgen.
Ik denk dus dat er een klassementrenner gaat winnen.
Weet er iemand wie de erkend slecht weer renners onde de favorieten zijn en wie de mooi weer renners? Dat hou ik niet zo bij.
Ik weet alleen dat Dan Martin een mooi weer renner is.
De Scorito 9 rennersstress gaat bij De Duracelli's een rol spelen deze 8 dagen met vandaag behaalde 283 punten.
Hierdoor zijn De Duracelli's aandelen met 1% gestegen naar 99,4%.
Morgen gewoon op safe met Bernal als cap. , de andere 7 staan al vast maar over de 9de twijfel ik nog.
Ik heb GroB, Covi ,Cepeda of we gaan voor de zekere punten met een Ganna,Sagan ?
Trouwens ik hoop wel dat we morgen iets te zien krijgen van de etappe, want het word slecht weer.
Morgen Carrie kopman. Die lange slungelige diesel is nu net warm gedraaid. Verder geen wie of wie vragen, want er is geen keuze meer :)
Heb bij het selecteren van mijn team toch ergens een fout gemaakt. Was er heilig van overtuigd dat Vlasov erin zat. Die mis ik nu toch wel een klein beetje... Verdenk het bier de vrijdagavond voor de deadline als oorzaak.
Vandaag was mijn beste dag deze Giro en steeg ik naar 96,2%. Vanaf nu zal ik waarschijnlijk zakken want ik heb te weinig klimmers mee. Zeker na het uitvallen van Landa en Soler. Mijn klimmers doen het [op Bennett na] wel goed of zelfs boven verwachting, met name Foss is een echte puntenpakker of die in het hooggebergte ook mee kan met de top gaan we zien. Ik heb geen Evenepoel of Almeida en dat lijkt goed uit te pakken, maar misschien had Evenepoel woensdag slecht een slechte dagen en weet hij nog podium te rijden.
Pasqualon en Cimolai hebben voor mij echt heel veel punten gepakt deze Giro. Ook Nizzolo en Sagan waren goede keuzes, maar die hebben heel veel in hun team. Alleen het meenemen van Groenewegen pakte verkeerd uit, maar de andere sprinters hebben dat meer dan goed gemaakt. Al bij al ben ik zeer tevreden over het eerste deel van deze Giro
Morgen gaan al mijn klimmers die ik nog over heb mee en Bernal is als vanzelfsprekend de kopman. Ik denk dat Bernal de etappe wel wilt winnen, dus zie ik Ineos het gat met de vlucht wel klein houden.
Bernal [C]
Vlasov
Yates
Foss
Bardet
Bennett
Mollema
Grosschartner
Sagan
Zij zullen het morgen moeten gaan doen.
Is het heel dom als ik morgen Brambilla weer op de bank laat? Ik zou hem er evt. in kunnen zetten voor Almeida of Bilbao... Ik heb ook Foss en de zekere punten van Sagan nog als opties, maar denk dat ik die op de bank laat.
Over Bilbao gesproken: het valt op dat hij (mogelijk expres?) aan z'n achterstand aan het werken is - vandaag een minuutje, gisteren twee, intussen op ruim 10 minuten in totaal. Zou die wat leuks van plan zijn? Hij is duidelijk m'n grootste miskoop tot nu toe.
Gisteren met 37 schamele punten voor het eerst sinds de 2e of 3e dag onder de 90% gezakt. Gelukkig was het van korte duur, vandaag terug gejojood naar de 92.1%. Om nog veel verder te stijgen zal Bernal er doorheen moeten gaan zakken. Schat in dat 90% van de spelers die boven mij staan hem in z'n team heeft.
@nasibal wat zijn precies de criteria om de Barbero waard te winnen? Guerreiro vind ik gewoon een goede pick maar het zit 'm niet mee. Cepeda heb ik ook, gisteren voor de 1e keer opgesteld op hoop van zegen, maar geen schade mee geleden in de vorm van bankpunten. Ik ben wel blij dat ik hem er nog bij heb, gezien uitvallers als Landa en Masnada kan je m er goed bij hebben vanaf dit weekend.
Grootste tegenvaller voor mij tot nu toe is Grosschartner, komt die in aanmerking voor de Barbero waard?
Nah, voor de Barbero-award moet er mijns inziens hype zijn rondom een redelijke renner die aardige resultaten heeft gereden in kleine(re) koersen en die er vervolgens weinig van bakt in de grote ronde.
Renners als Guerreiro en Grosschartner zijn zodoende mijns inziens te goede renners om in aanmerking te komen voor die award. Guerreiro vind ik tot dusver pech / het bewijs dat aanvallers weinig lonen. En Grosschartner (blijkt*) een slechte keuze.
Idealiter gaat wat mij betreft de Barbero-award vervolgens naar een mogelijke sprinter. Ik heb voor aanvang van de ronde hier niets gelezen, dus weet niet wie er veel gehyped zijn. Maar ik gok dat Tesfatsion en Jorgenson het meest in aanmerking komen. Als je het sprint-verhaal laat varen lijkt Cepeda mij het beste op weg voor de award.
Champoussin kan ook. Maar die was al gauw niet fit meer, dus dat maakt hem lastig eerlijk te beoordelen. Daarnaast heeft die al wel meermaals laten zien écht goed te zijn.
'@Ted
Als ik het me goed herinner gaat het vooral om enorm gehypedte renners die tot dat jaar nog eigenlijk niets hebben laten zien, dan vlak voor de ronde potentie laten zien, en dan tijdens de ronde weer compleet onzichtbaar zijn. Ook moeten de renners eigenlijk maximaal 750k kosten. Het beste samen te vatten als van die renners waar een hele hoop mensen vooraf van denken: "Hoe kan die parel zooooo goedkoop zijn???" en achteraf: "oh, daarom"
Guerreiro valt hier inderdaad niet echt onder. Die heeft al lang en breed bevestigd en heeft nu gewoon pech. Gross schuurt er inderdaad een beetje tegenaan. Ik denk dat Pietje het hierboven ook wel goed verwoord: Wat laten zien in kleinere wedstrijden waardoor mensen opeens voor de grote ronde ook enorme verwachtingen hebben. Daar valt Gross dan natuurlijk niet echt weer onder.
Overigens werd barbero award vaak gebruikt juist in aanloop naar een grote ronde. Als pareltjes gehyped werden waarvan je eigenlijk van te voren al wel kon bedenken dat ze in de ronde zelf niet thuis gingen geven. "Die gaat voor de Barbero Award" werd dan gezegd.
Edit @Pietje: Grossschartner een slechte keuze noemen vind ik wat overdreven. Dat hij zou moeten knechten voor Buchmann was bekend. De vraag was of hij binnen dat kader z'n geld waard zou kunnen zijn. De verwachting dat hij er in het middengebergte (1e 2 weken) aan zou kunnen blijven hangen en vervolgens sprinten voor ereplaatsen was zo'n gekke denk ik nog niet. Tel daar eventuele punten via Sagan bij op en 1 of 2 vluchten (waar hij het zelf ook al over had) en het is een prima renner om er bij te hebben. Dat je hem niet meeneemt, prima, daar kan ik inkomen, maar wegzetten als een slechte keuze gaat wat ver.
Mijn 9e man wordt Fabbro of Bilbao.
Ik denk dat ik voor Fabbro ga. Zekere teampuntjes, althans dat hoop ik dan maar maar lijkt me schier onmogelijk dat Nizzolo de volle buit pakt en Sagan dan nauwelijks puntjes haalt. En daarbij kan Fabbro wellicht mee in de vlucht, welke ik een goede kans toedicht. Morgen wordt een typische 2 voor de prijs van 1 etappe. Ritwinst en strijd om AK.
Ik verwacht dat Bilbao Caruso mag gaan ondersteunen. Maar ja, in 2018 reed hij nog mooi naar een 9e stek.
Verder wordt Yates mijn kopman, die speelde verstoppertje tot nu toe.
Evenepoel
Vlasov
Carthy
Bardet
Martin
Foss
Sagan.
Almeida oa op de bank.
Ik vind Cepeda echt de perfecte barbero kandidaat. Hoop dat ie er nog doorheen komt, maar zo niet dan zal ie me alsnog dat fijne barberogevoel blijven geven:)
Morgen carny maar cappen, bij gebrek aan bernal? Zie angliru?
Lijkt me sowieso fantastisch om iemand anders dan Bernal te zien winnen. Wil ‘m eindelijk eens zien zweten;)
Almeida zal morgen met dat k-weer en steile gradients wel weer niks worden, maar sagan in etappe als deze is voor mij écht het allerlaatste wat ik doe... dan stel ik dus nog liever cepeda op
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever morgen geen twee-in-één etappe te zien ga krijgen. Zou leuk zijn als we de klassementsmannen met een kilometer of vijf te gaan tegen elkaar zien strijden voor de ritwinst. Maar deze giro kennende “geeft” Ineos de vluchters weer een pak minuten cadeau, en wordt het achteraf balen aangezien Bernal weer eens de beste van de klassementsrenners is, en hij net een minuut of 2 te kort komt op ritwinst (en bonis).
Vooral benieuwd wat mannen als Formolo en D.Martin gaan doen morgen. Gewoon bij de favorieten blijven, een minuutje verliezen, en dan vervolgens 10/15e worden? Wat zou het toch leuk zijn als zulke jongens een vroege aanval plegen...
Morgen lijkt me ook een goede test voor de klassements ambities van Foss en Ciccone. Zelf denk ik dat Foss er wel eens doorheen kan gaan zakken. Ciccone moet dit normaal gesproken goed aankunnen, maar na 2 weken vol voor een klassement rijden is niets meer van vanzelfsprekend.
Ps: Yates gaat morgen iedereen zwaar verrassen. Ik ben er zeker van. Wellicht verliest hij alleen nog de sprint van Bernal. We gaan nu deze laatste week een top-Yates zien die je normaal gesproken in week 1&2 te zien krijgen!
'@nasibal @pietje bedankt voor de heldere uitleg. In dat geval komt Cepeda vooralsnog in aanmerking maar de etappes tot nu toe zijn niet echt spek naar z'n bek geweest. Hij moet dus nog even z'n best blijven doen om die award binnen te hengelen dus. Ik hoop dat ie ernaast grijpt 😇. Neem m morgen vooralsnog dan ook mee, kan zowel vanuit de vlucht als door aan te haken punten scoren.
Bevin dan wellicht ook een gegadigde? Was al wel wat bekender natuurlijk. Maar vooral als tijdrijder en niet zozeer door mee te sprinten zoals in Romandie. Of onze eigen David Dekker? Die is voor 2,5 miljoen euroscoritopunten toch nog door 13% geselecteerd. En als we t dan toch over miskopen hebben, je zou maar 3M voor handleiding uitgetrokken hebben...
@ajvenema heb ook Carny als captain. Herinner me nog dat ie in de vuelta ook goed was die rit in dat beestenweer.
'@Daan
Het zou inderdaad mooi zijn om een groep met echte sterke vluchters te zien zoals de namen die je noemt. En dan op de Zoncolan een spannende strijd tussen zowel de vluchters en klassementsrenners als klassementsrenners onderling.
Wat betreft Yates hoop ik dat je gelijk hebt. Maar omdat hij in TotA al zo sterk was ben ik toch n beetje bang dat z'n vorm eerder aan het afnemen dan aan het toenemen is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.