Ik ga ook voor Yates morgen, ook al zegt mijn verstand dat ik Vlasov moet doen.
Vandaag een geweldige dag met een 9e plek overall en weer boven de 99%. De sprinttrein heeft het helemaal waar gemaakt deze Giro en we gaan nu aan de zware laatste anderhalve week beginnen. Vooralsnog vooral een hoop groene punten aan het einde met de volledige top 4, maar voor roze ziet het er na de gravelrace niet gunstig meer uit.
Vandaag heeft mijn brede sprintequipe weer zijn nut bewezen. Zonder Ewan/Merlier toch nog vier man over, ruim bovengemiddeld gescoord met 216p, gestegen naar 85%. Ook door cappie Nizzo en onze forumknuffeltroetelheldjuichrenner Fiorelli 😊.
Maar dan morgen. Eerste paar namen spreken voor zich. Maar dan. De vbs van WF denkt dat vluchters vooruit blijven. Feltet daarentegen dat Ast en Bex best zullen willen rijden, daarbij afziend van het “rode loper”-argument van WF, waar best wat in zit. Anderzijds, zoals @Ab zegt: welke goede klimmers staan ver genoeg weg?
Bovendien vind ik het profiel zich niet goed lenen. De lange vlakke aanloop vraagt om redelijk zware tempobeulen, de Zoncolan om vlieggewichten. Als de vlucht pas na die een-na-laatste klim tot stand komt, dan hebben ze onvoldoende voorsprong. Dus er moet een groep weg waarin teams koppeltjes meesturen van tijdrijder+klimmer of zo. Maar wie moeten dat in deze fase van de wedstrijd zijn, waarin er nog redelijk veel goede kort staan? Affini met Bennett of zo? Maar Bennett zie ik in het natte koude weer van morgen ook niet excelleren.
En wat voor invloed gaat het weer hebben? Gaan ze daarom rustig aan doen? Of gaan er ploegen aan de boom schudden als er iemand slecht blijkt te zijn? Onmogelijk te voorspellen zonder glazen bol.
En wat met QS? Stel, Evenepoel zakt door het ijs, mag Almeida dan voor eigen kans gaan? Maar hij kan niet goed tegen slecht weer, zo leek het in rit 4.
Vragen, vragen, vragen...
Het komt er concreet op neer dat ik over de 9e renner aan het dubben ben. Martin? Gaat voor ritten, maar staat te kort, en slecht weer. Cepeda? Dan moet hij én goed zijn én alles moet goed vallen. Schultz dan, voor als hij weer netjes 19e wordt? Redt hij dat ook op de Zoncolan?
Inmiddels op 84,3%, puur door m'n sprinterploeg met Sagan, Nizzolo, Pasqualon en Moschetti. Bij een bergrit zal ik weer weg.
Veel vraag voor vandaag inderdaad. Vlasov, Yates en Carthy de zekerheidjes voor vandaag. Vervolgens voor de overige 6 plekken nog keuze uit Evenepoel, Almeida, Martin, Formolo, Foss, Ringel S, Bilbao, Cepeda. Met het gegeven dat ik de 8 zekere punten van Sagan niet meeneem (dat pleit gelijk voor Ringel S met 6 zekere punten). Cepeda gaat op de bank. Maar wie komt erbij zitten?
Hervindt Evenepoel zich? Wat wordt de rol van Almeida? Martin met slecht weet en al op voldoende achterstand? Laten ze Formolo rijden? Kan Foss vandaag bevestigen of zakt ie er doorheen. Blijft Bilbao bij Caruso of zou hij zelf iets kunnen, willen en mogen?
Ik neig naar Bilbao op de bank die ik 2 weken terug als zekere renner voor alle bergritten had staan...
Wordt volgens mij inderdaad weer saaie vluchtersgroep, bernal die erachter iedereen naar huis rijdt, alle klimmers bevangen door kou, behalve carthy. Die kan en steil en was vorig jaar in vuelta heel goed in die koude etappe waar roglic 1 minuut verloor. En aangezien ik ineos loos team heb, gaan alle ballen op EF
'@Ted de la course Moscon als INEOS man zeker meenemen inderdaad. Het zijn wel voor mij allemaal keuzes op basis van twijfel en niet uit luxe geworden. Dat maakt het wellicht nog extra lastig. Foss zit zo na het ontbijt ook weer op de schopstoel ten faveure van Bilbao, hoewel Martin ook nog niet zeker is.
Ik vertrouw op het gevoel van de mensen van Feltet en ga bij gebrek aan Bernal voor Evenepoel als captain.
Verder
Vlasov
Carthy
Formolo
Yates
Guerrero
Ganna voor de teampunten
Sagan en Nizzolo voor de zekere puntjes
Weinig geloof in Cepeda vandaag
Almeida en regen en lange, steile beklimmingen geloof ik ook niet in.
Ik zie Visconti vooraan zitten, en vm ook Rivi en Cepeda.... Conti naast zijn fiets.
Edit: je hebt gelijk @Guido, Bennett ook. Op Giro site leek te staan dat hij het wil proberen.
Edit 2: die twee mannetjes van AGC herken ik niet 123, iemand van Trek, en TdG. Twijfel over dat Androni manneke.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.