Nouja Hilaire was al ontevreden over Minali, blijkbaar ook niet mee op hoogte geweest zoals wel (volgens mij) Hirt, Taaramae, Meintjes, Pasqualon en Petili. Maar dit lijkt me gewoon Minali nog wat koerskilometers te gunnen en wat warm te draaien voor het klimmen, dat hij niet al voor etappe 10 buiten tijd eindigt. Viviani kan je hetzelfde over zeggen, Moschetti, Albert Torres,
De Giro is traditioneel gezien mijn slechtste grote ronde, met als dieptepunt vorig jaar toen Yates, Thomas en Kruijswijk er al snel uitlagen (en daarmee mijn halve investering) en na 15 etappes ik elke dag uit 11 renners kon kiezen.
Dit jaar gaan we weer eens voor de gespreide tactiek. Geen Bernal, geen Evenepoel, geen Yates. Bij elk van die 3 kun je trouwens twijfels zetten, naast dat ze een rib uit je lijf kosten. Zonder hen wel een zeer sterk blok in de breedte, met mogelijk een aantal mannen die boven zichzelf uitstijgen.
En niet bij de tweede bergetappe al terugvallen op Sagan voor truipunten of hopen dat Roche mee in de kopgroep zit.
'@stanro
Ik snap je frustratie, zat vorige Giro ook nog maar met een mannetje of 12 totaal. Maar was ook wel bijzondere editie met corona en vroege valpartij van Thomas.
Dus snap dat je Evenpoel en Bernal te twijfelachtig vindt, maar in de eerste week zou Yates het in principe naar behoren doen. Zou nog keer Yates overwegen!
Yates laten liggen is in mijn ogen echt dom.
Jammer dat Bevin zo goed reed, had ik al op de shortlist en gaan nu meer mensen overwegen uiteraard.
Maar ja, niet zozeer het budget is het probleem, wel de plekjes! Er zijn er veel die voor de laatste 2 plekken in aanmerking komen. Nu de goeie eruit kiezen!
'@Tjaan: 21 dagen koersen en als het even kan met een goed eindklassement op het einde
@Wielerfan: das natuurlijk een eigen interpretatie van indeleiderstrui. Staat nog nergens beschreven dat hij de sprintkopman is, maar zou natuurlijk wel logisch zijn. Bevin doet nooit massasprints.
Ik denk ook dat als er 1 van deze drie is die je moet meenemen het toch zeker Yates is. Hij kan er later doorheen zakken, maar een goede Yates is heel sterk bergop, degelijk in de itt en komt snel aan naar de meet. Is ook de enige van de drie waarvan je weet dat het op dit moment met de vorm wel goed zit. Yates is een no brainer voor mij. Maar wellicht heb jij het aan het rechte eind. Hij zal iig bij bijna iedereen in het team zitten, dus als hij faalt sla je een goede slag.
Ik denk dat Nizzolo meer zekerheid geeft dan Merlier. Nizzolo heeft meer laten zien in massasprints en kan zich zeker beter plaatsen ten opzichte van Merlier (wie niet trouwens?). Daarnaast kan Nizzolo een zware koers ook nog goed verteren is dus eigenlijk een soort Sagan light. Neemt niet weg dat Merlier intrinsiek veel sneller is dan Nizzolo maar dat is de afweging.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.