Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 23 ... 263 264
stef_m1

Komen Vlasov & Daniel Felipe Martinez eigenlijk nog in aanmerking voor het jongerenklassement?

BigApple

Als je bij Scorito op “kwaliteit” klikt en dan op “jongeren” kun je iedereen zien die daarvoor in aanmerking komt.

Bitterbal007

Goedenavond,

Zijn er mensen die van plan zijn om mee te doen aan de goudengiro via het laatste nieuws?

Pim96

Ik denk dat je dit jaar een best aardig team kan maken van alleen maar jongeren. Ik zie dit jaar 6 renners die hem wel eens zouden kunnen winnen.

Aardappel

'@KV

Haha je kan het geloven of niet, maar zelfs Minali stond in mijn team.. Toch maar eruit geklikt hahah

Viviani krijgt nog een 2de kans, hij heeft nog één kans(je) voor resultaat in deze ronde.

Lo Zar

Ik vrees dat er geen kansen meer komen...

Ceramiche Ariostea

Minali opstellen in Romandie is gewoon sadistisch van Hilaire.

hartstikkebedankt

Haha ja park, dan heeft Hilaire een excuus om hem in de Giroselectie nog te vervangen of hem een marginale rol te geven tijdens de ronde met het argument dat hij er in Romandië ook alweer niets van bakte

Laatst gewijzigd
Jori

Nouja Hilaire was al ontevreden over Minali, blijkbaar ook niet mee op hoogte geweest zoals wel (volgens mij) Hirt, Taaramae, Meintjes, Pasqualon en Petili. Maar dit lijkt me gewoon Minali nog wat koerskilometers te gunnen en wat warm te draaien voor het klimmen, dat hij niet al voor etappe 10 buiten tijd eindigt. Viviani kan je hetzelfde over zeggen, Moschetti, Albert Torres,

hartstikkebedankt

Torres niet, die gaat lekker werken voor zijn kopmannen en leren van een grote ronde

Aardappel

Hahaha @hartstikkebedankt de Sahara belde nog, ze zijn wat zand kwijt 😁

Zit trouwens nu ook met 250.000 budget over. Voelt ook niet helemaal lekker.

Laatst gewijzigd
Stanro

De Giro is traditioneel gezien mijn slechtste grote ronde, met als dieptepunt vorig jaar toen Yates, Thomas en Kruijswijk er al snel uitlagen (en daarmee mijn halve investering) en na 15 etappes ik elke dag uit 11 renners kon kiezen.
Dit jaar gaan we weer eens voor de gespreide tactiek. Geen Bernal, geen Evenepoel, geen Yates. Bij elk van die 3 kun je trouwens twijfels zetten, naast dat ze een rib uit je lijf kosten. Zonder hen wel een zeer sterk blok in de breedte, met mogelijk een aantal mannen die boven zichzelf uitstijgen.

En niet bij de tweede bergetappe al terugvallen op Sagan voor truipunten of hopen dat Roche mee in de kopgroep zit.

Aardappel

'@stanro

Ik snap je frustratie, zat vorige Giro ook nog maar met een mannetje of 12 totaal. Maar was ook wel bijzondere editie met corona en vroege valpartij van Thomas.

Dus snap dat je Evenpoel en Bernal te twijfelachtig vindt, maar in de eerste week zou Yates het in principe naar behoren doen. Zou nog keer Yates overwegen!

ditisdavid

De Giro van vorig jaar was natuurlijk een extreem geval, ook voor poules, maar het was de eerste keer sinds de Vuelta van 2011 dat we zo'n bizarre ronde hadden... dus de kans op herhaling is nou ook weer niet zo groot.

arjenzvob

Yates laten liggen is in mijn ogen echt dom.
Jammer dat Bevin zo goed reed, had ik al op de shortlist en gaan nu meer mensen overwegen uiteraard.
Maar ja, niet zozeer het budget is het probleem, wel de plekjes! Er zijn er veel die voor de laatste 2 plekken in aanmerking komen. Nu de goeie eruit kiezen!

-Wielerfan

Op leiderstrui.nl staat dat de pronkstukken voor de giro D.Martin & Cimolai zijn.

Lijkt me dat Bevin alleen mag meesprintte als Cimolai er al af ligt.

Hij heeft dan wel een goeie vlakke tijdrit in de benen maar ik twijfel er over als hij wel een goeie pic is.

Tjaanameistro

Wat is Formolo eigenlijk van plan deze giro?

KV

'@Tjaan: 21 dagen koersen en als het even kan met een goed eindklassement op het einde

@Wielerfan: das natuurlijk een eigen interpretatie van indeleiderstrui. Staat nog nergens beschreven dat hij de sprintkopman is, maar zou natuurlijk wel logisch zijn. Bevin doet nooit massasprints.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Bevin lijkt in potentie altijd een mooie opvulling, maar heeft in een grote ronde eigenlijk nog nooit fatsoenlijk gescoord.

vevie

Dit jaar gaan we weer eens voor de gespreide tactiek. Geen Bernal, geen Evenepoel, geen Yates. Bij elk van die 3 kun je trouwens twijfels zetten, naast dat ze een rib uit je lijf kosten. Zonder hen wel een zeer sterk blok in de breedte, met mogelijk een aantal mannen die boven zichzelf uitstijgen.

Ik denk ook dat als er 1 van deze drie is die je moet meenemen het toch zeker Yates is. Hij kan er later doorheen zakken, maar een goede Yates is heel sterk bergop, degelijk in de itt en komt snel aan naar de meet. Is ook de enige van de drie waarvan je weet dat het op dit moment met de vorm wel goed zit. Yates is een no brainer voor mij. Maar wellicht heb jij het aan het rechte eind. Hij zal iig bij bijna iedereen in het team zitten, dus als hij faalt sla je een goede slag.

Donnie D

Ik zit te denken aan een team zonder Remco, Egan en Caleb. Pfff wat kan je dan iets moois maken, maar wat een risico! Zijn er mensen bij wie dit ook door het hoofd spookt? Snel wakker worden of blijven dromen?

GlennTour

Ik zit vooral over de sprinters te denken.
Sagan lijkt me een zekerheid.
Sagan+ Ewan + 2,3 mindere sprinters of
Sagan + 2x 3milj sprinters + 2,3 mindere sprinters.

Er is geen zekerheid dat Ewan 4 ritten wint. Maar er is ook geen zekerheid dat een Merlier + Nizzolo top 5 eindigen....

Fiepke

'@Donnie: één van mijn teamversies is ook zonder die drie. Als ik puur naar het gekozen team kijk zeg ik: niets mis mee. Maar met de wetenschap wat een potentieel aan puntenpakkers ik thuis laat, ga ik toch erg twijfelen. Alle drie gaan ze sowieso niet mee; ik neig nu naar één van de 3.

Jasperdewaal11

Ik denk dat Nizzolo meer zekerheid geeft dan Merlier. Nizzolo heeft meer laten zien in massasprints en kan zich zeker beter plaatsen ten opzichte van Merlier (wie niet trouwens?). Daarnaast kan Nizzolo een zware koers ook nog goed verteren is dus eigenlijk een soort Sagan light. Neemt niet weg dat Merlier intrinsiek veel sneller is dan Nizzolo maar dat is de afweging.

thijsdl

'@Glenn, ik zit met precies hetzelfde.
Nu Sagan, merlier, nizzolo + 2x mindere sprinters
alternatief is Sagan, + Ewan + Pasqualon + 2x mindere sprinters...

gelukkig hebben we nog even, tegen de tijd dat het definitief is hebben we toch al 5 andere teams uitgewerkt..

1 2 ... 23 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.