'@VAlvuillerdemoz: Ja, maar als ze de eerste sprint door Dekker laten doen (Groenewegen even rustig terug in het peloton laten komen) Dan mis je dus meteen al 1 van de 4/5 sprints. Als dekker het dan goed doet mag ie er vast nog wel eentje doen. Het is mij allemaal wat onzeker voor 3 miljoen.
Als je Evenepoel overweegt voor 5 miljoen zou ik Groenewegen ook zeker overwegen voor 3 miljoen. Zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken behalve dan dat ze er hele lange tijd uit hebben gelegen. Verschil is dat de een terugkomt van een fysieke revalidatie en de ander een mentale. Groenewegen heeft al bewezen etappes te kunnen winnen terwijl Evenepoel nog niet bewezen heeft drie weken in orde te zijn voor een klassement. Beide zijn ongeveer even duur geprijst in mijn ogen ondanks het verschil van 2 miljoen.
Ik overweeg ze beide niet.
https://www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/gespot-op-strava-vorm-bernal-blijft-groot-mysterie-richting-zijn-giro-ditalia
Leestip; analyse op basis van Strava data over de voorbereiding van Bernal. Blijft een lastige afweging. Goed voorjaar, goede wattages, maar gaat zijn rug het 3 weken houden ?
Buchmann overweeg ik ook zeker, maar staat er niet gegarandeerd in bij mij. Valt voor mij beetje in rijtje Landa en Carthy. Rijden vaak stabiel en zullen wel met zekerheid top 10 rijden, maar zijn geen puntenkanonnen. Dat Sagan extra punten oplevert is natuurlijk wel mooi meegenomen.
@Kevinraar Dat is denk ik afhankelijk van welke 1.5 of 2 miljoen renner je in gedachte had. Vlasov en Hindley allebei voor jongerentrui en kunnen prima klimmen. Vlasov savere keuze want heeft het dit jaar al laten zien. Hindley kan ook nog wat last hebben van valpartij misschien.
Melier of Groenewegen kan ik geen goed antwoord op geven. Merlier mist goede leadout en positionering niet al te best, maar hoge topsnelheid. Groenewegen mentale dreun gekregen dus kan hier of zijn ballen eraf sprinten of 134e worden. Tevens met Dekker medesprinter in het team. Al denk ik wel zoals hier boven benoemd dat Groenenwegen sprintkopman is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.