Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 24 ... 263 264
Pieter_Pannenkoek

Ik heb nu een team zonder Jumbo renners, gaat dat goed komen? Nog even over nadenken

SoloSlim

Blijft een loterij.. De meesten die meedoen hebben kennis van zaken en dan komt het vaak op de geluk/pech aan.
Maar blijft een plzant spelletje.

basnijhuis

Heeft niemand hier vertrouwen in Groenenwegen?

Ajvenema

'@Bas: Wel vertrouwen in groenewegen, maar het lijkt me dat Dekker ook wel kansen krijgt... Als jumbo 1 van die 2 aanwijst als absolute sprintkopman neem ik die wellicht, maar anders wordt het delen ben ik bang/

M@thijs

Ik heb de naam buchmann nog niet gehoord. Maar die lijkt mij toch een zekerheidje of mis ik iets?
Zal wss top 5 rijden, 4e in de odds voor overwinning en heeft ook nog de truipunten van sagan als bonus.

Valvuillerdemoz

Als Groenewegen zijn vertrouwen in de wedstrijd weer heeft, en dat kan heel snel er weer zijn, dan is hij zeker de sprintkopman. Dan wordt er echt niks meer gedeeld met Dekker.

arjenzvob

Als je het interview met Bennett leest, zie je dat hij het kopmanschap deelt met Groenewegen. Lijkt me duidelijk dat hij de sprintkopman is. Maar wel zonder wedstrijdritme en een heel grote mentale hobbel die hij moet nemen.

Ajvenema

'@VAlvuillerdemoz: Ja, maar als ze de eerste sprint door Dekker laten doen (Groenewegen even rustig terug in het peloton laten komen) Dan mis je dus meteen al 1 van de 4/5 sprints. Als dekker het dan goed doet mag ie er vast nog wel eentje doen. Het is mij allemaal wat onzeker voor 3 miljoen.

La Primavera

Als je Evenepoel overweegt voor 5 miljoen zou ik Groenewegen ook zeker overwegen voor 3 miljoen. Zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken behalve dan dat ze er hele lange tijd uit hebben gelegen. Verschil is dat de een terugkomt van een fysieke revalidatie en de ander een mentale. Groenewegen heeft al bewezen etappes te kunnen winnen terwijl Evenepoel nog niet bewezen heeft drie weken in orde te zijn voor een klassement. Beide zijn ongeveer even duur geprijst in mijn ogen ondanks het verschil van 2 miljoen.

Ik overweeg ze beide niet.

Laatst gewijzigd
Quelbois

https://www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/gespot-op-strava-vorm-bernal-blijft-groot-mysterie-richting-zijn-giro-ditalia

Leestip; analyse op basis van Strava data over de voorbereiding van Bernal. Blijft een lastige afweging. Goed voorjaar, goede wattages, maar gaat zijn rug het 3 weken houden ?

kevinraar

Wat doen
Een renner van 2 miljoen en hindley
Of een renner van 1.5 miljoen en Vlasov

Groenenewegen of melier

Pim96

Buchmann overweeg ik ook zeker, maar staat er niet gegarandeerd in bij mij. Valt voor mij beetje in rijtje Landa en Carthy. Rijden vaak stabiel en zullen wel met zekerheid top 10 rijden, maar zijn geen puntenkanonnen. Dat Sagan extra punten oplevert is natuurlijk wel mooi meegenomen.

@Kevinraar Dat is denk ik afhankelijk van welke 1.5 of 2 miljoen renner je in gedachte had. Vlasov en Hindley allebei voor jongerentrui en kunnen prima klimmen. Vlasov savere keuze want heeft het dit jaar al laten zien. Hindley kan ook nog wat last hebben van valpartij misschien.

Melier of Groenewegen kan ik geen goed antwoord op geven. Merlier mist goede leadout en positionering niet al te best, maar hoge topsnelheid. Groenewegen mentale dreun gekregen dus kan hier of zijn ballen eraf sprinten of 134e worden. Tevens met Dekker medesprinter in het team. Al denk ik wel zoals hier boven benoemd dat Groenenwegen sprintkopman is.

Astarloa

Uitstekende vraag Kevin. Ik zou zeggen de renner van 2 miljoen en Hindley en bij je volgende kwestie zou ik voor Merlier gaan.

rubenvvs1999

Nou Evenepoel lijkt me nu wel duidelijk

Ajvenema

Is er Evenepoel nieuws?

Pim96

Toch fijn dat er een keer iemand duidelijk nieuws naar buiten brengt. Al zie ik hem nog wel een rit winnen misschien. Hij blijft overigens wel interessant aangezien hij alsnog best de eerste truien kan pakken. Toch ga ik bernal pakken denk ik.

Lakie

Wat met Yates? Niemand die twijfelt?
Mij lijkt hij altijd 2 weken goed te zijn en er dan in derde week bij zware beklimmingen door te zakken...

rubenvvs1999

'@Pim96 Beetje jammer dat het ruim voor de deadline is. De meeste spelers zullen dit wel meekrijgen.

GlennTour

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/evenepoel-knecht-in-giro-enige-taak-is-almeida-helpen-het-zo-ver-mogelijk-te-schoppen

TrEb

'@ kevinraar, ik zou kiezen voor hindley en groenewegen.

roburger

Kanttekening hierbij is dat het gaat om een interview in maart. De rollen zijn duidelijk, maar sindsdien heeft Evenepoel zich waarschijnlijk kunnen verbeteren met trainingen.

Laatst gewijzigd
steefje9

Toch moet ik het nog zien met Evenepoel. Als hij sterker blijkt dan ze dachten en in dit geval ook dan Almeida wat doen ze dan??

roburger

Het zou volgens deze redenering veel beter zijn om hem te laten starten in wat kleinere koersjes ipv een grote ronde. Toch start hij meteen in de Giro. Ze plaatsen hem duidelijk in de underdog rol door hem zo weinig mogelijk druk mee te geven van buitenaf.

nasibal

Dit interview maakt geen enkel verschil in mijn menig over Evenepoel :)

Valvuillerdemoz

Evenepoel knechtenrol zoals Wout van Aert vorig jaar in de Tour? 😁

1 2 ... 24 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.