Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 25 ... 263 264
Mindless

'@nasibal, voor mij wel. Ik dacht dat hij de Giro ging winnen.

Risje89

Team mèt en zonder Evenepoel staat klaar, beslissing valt op deadline day.

ik vind het alleen jammer dat ik geen plaats meer heb voor stabiele puntenpakker Caruso, maar verder tevreden met mijn (beide) team(s),

toerist

Zoals Pogacar in steun van Aru in TdF 2020 😆

Luke Rhinefield

Feit is dat je dit jaar met Evenepoel de Giro wint, of verliest.

dvansteenis

Is dat niet het feit met iedere renner

Rad

Nee

Mindless

Ik ben het niet met die stelling eens overigens. Een goede Evenepoel kun je uiteraard absoluut niet missen, maar als je hem kiest en hij presteert niet, ligt je poule heus niet per definitie in de prullenmand.

dvansteenis

Oke

Kuitenbijter92

Hoihoi. Lees hier altijd graag mee met de interessante en waardevolle discussies. Besloten om ook zelf maar eens een accountje aan te maken om me hierin te kunnen mengen. Hopelijk gaat me dat bovendien ook helpen aan het felbegeerde bekertje.

Om ook maar meteen een naam aan te kaarten; Bettiol. Een aantal goede tijdritten gereden (Tirreno & Ster v Besseges), kanshebber in de Strade Bianche etappe, eventueel teampunten mocht Carthy goed presteren, en goedkoop. Echter heeft hij in voorgaande grote rondes weinig gepresteerd en is het na zijn huidige voorjaar de vraag of hij de goede vorm te pakken heeft. Wat denken jullie hiervan?

Laatst gewijzigd
johnnyvdlaar

Ik heb mijn klassierspel code wat aangepast voor de Giro. Laat het me weten als er fouten zijn, soms komen de namen in scorito en procyclingstats niet overeen en dan pakt hij de verkeerde renner. Dus de excel bevat alle renners + prijzen, geboortedatums

Ik heb ook de sterren uit Scorito en de "specialties" uit procyclingstats meegenomen. Die laatste is niet zo nuttig als gehoopt. Maar toch kan je wel terugvinden wie een beetje kan tijdrijden.

Excel: https://www.pastefile.com/ycvr5y

en voor de geïnteresseerden ook de source code: https://github.com/jvdlaar/scorito

Ragnar Lolbroek

Ik vind 916 punten in de Giro vorig jaar nu niet echt te vergelijken met Aru anno 2020/2021

Teeke_de_Kapper

'@kuitenbijtertje: die vragen heb ik niet alleen bij Bettiol, maar ook bij b.v. Guerreiro, Foss, Bevin, Caruso, Mohoric. Allemaal goede picks, denk ik, maar mogen ze voor zichzelf gaan? En wanneer dan?
Ik zit dann meer te denken aan opvullen met ploegmaats van Bernal en Almeida? Hoe denkt het geachte Panel hierover?

arjenzvob

Nou... @Kuitenbijter Heb je het voorjaar gevolgd? Dramatisch wat Bettiol deed. Dus als ik je een tip mag geven: links laten liggen.

Welkom overigens!

En @Teeke Ik zou van jouw namen toch minimaal 1 iemand meenemen. En als je het parcours goed bestudeerd is goed in te schatten wanneer die renner op te stellen.

Donnie D

'@Johnyvdlaar hoe moet ik dit precies lezen?

Teeke_de_Kapper

'@arjen: ja voor die rit heb ik hem er nog in zitten, maar je weet nooit of ie van de ploeg mag.... maar als ie mag en kan, dan heb je bijna 100 punten zeker!

Laatst gewijzigd
johnnyvdlaar

'@Donnie D de gegevens komen veelal uit de Scorito API. Status is of de renner wel of niet meedoet aan de Giro, dus die is al gefiltered. Type is het soort renner, maar die heb ik niet gemapt dus geen idee wat elk getal is. TeamId verwijst naar het team, echter heb ik die niet opgehaald, als hier behoefte aan is dan kan ik dat wel doen. De verschillende Scorito GC, Climb etc kolommen is de sterrenverdeling van scorito. De kolommen daarna zijn de getallen die je hier vindt: https://www.procyclingstats.com/rider/egan-bernal onder Points per specialty

Teeke_de_Kapper

'@Johnny: Mapping voor Type: 1 = Ak, 2=Klimmer, 3=Tijdrijder, 4=Sprinter, 5=Puncher/Aanvaller, 6=Knecht

Mindless

Bettiol is naar mijn idee wel alvast een van de betere goedkope, zekere opties voor etappe 1. Ik zoek in mijn team wel naar 2 vullers van rond die prijs die een resultaat gaan neerzetten in de ITTs en met wat geluk zijn ze nog breder inzetbaar. Foss is voor mij dan eerste keus, maar er zijn echt wel meerdere opties en Bettiol valt ook te overwegen.

Bij het maken van een keus kijk ik altijd heel goed naar de ploegenbelangen en voor mij vallen daardoor de Bahrain opties bijvoorbeeld wel af.

Wielertje12

Ik heb ook maar eens een account aangemaakt om hier mee te discussieren, heb de afgelopen dagen veel gelezen in dit forum.

Ik heb tot nu ook nog veel zitten struggelen en heb elke dag mijn renners nog aangepast haha. Momenteel geen Ewan, Evenepoel en Bernal, maar ik denk dat je zonder die mensen ook een leuk team kunt maken. Het wordt nog veel puzzelen tot de start van de Giro :)

@teeke van die namen heb ik er ook zeker een bij zitten.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Wielertje Welkom.

Ja, als je die namen die Teeke noemt niet op z'n minst op je radar hebt, heb je er niet zo veel kijk op. Maar gelukkig is er nog genoeg keus....

ivo001

Zien jullie Foss buiten de 2 tijdritten om ergens anders presteren dan?
Enige aanknooppunt die ik zie is de Tour de l'avenir van 2019 misschien, maar op World Tour niveau toch niet echt indrukwekkend geweest in ritten in lijn? Lijkt me meer iemand die zo lang mogelijk bij Bennett moet blijven om daarna een muntje in de parkeermeter te doen.

Nu Mcnulty niet mee gaat ben ik maar weer op verzoek naar een vervanger gegaan. Eigenlijk is mijn sprint team te matig, maar de meeste vind ik gewoon veel te duur . Nu uiteindelijk maar gewoon Mollema erin geklikt, al wil ik eigenlijk nog 500k vrij zien te maken op toch Martinez te pakken.

Laatst gewijzigd
Luke Rhinefield

Ligt het aan mij of is het verstandiger om evenepoel thuis te laten? Ik zie namelijk geen scenario Almeida ontstaan bij Evenepoel als Yates, Bernal, Vlasov etc. nog meedoen. Een goede Evenepoel zou zomaar 600 punten kunnen opleveren, tegelijkertijd zou dat ook niet meer dan 200 kunnen worden. Daarnaast kun je voor die 5 miljoen 2/3 andere renners selecteren die bij elkaar zo 700/800 punten kunnen verzamelen. Dat zorgt voor meer zekerheid voor dat geld. En heb je meer ruimte voor andere dure renners en minder ‘opvullertjes’ nodig van 500/750k. Hoe denken anderen hier over?

@teeke Mohoric lijkt mij een geweldige keuze. Weet alleen niet of hij voor eigen kansen mag gaan. Anders wordt hij goud waard.

Stanro

Ik denk ook dat als er 1 van deze drie is die je moet meenemen het toch zeker Yates is. Hij kan er later doorheen zakken, maar een goede Yates is heel sterk bergop, degelijk in de itt en komt snel aan naar de meet. Is ook de enige van de drie waarvan je weet dat het op dit moment met de vorm wel goed zit. Yates is een no brainer voor mij. Maar wellicht heb jij het aan het rechte eind. Hij zal iig bij bijna iedereen in het team zitten, dus als hij faalt sla je een goede slag.

Yates is de enige die ik nog overwoog. Ik probeerde hem in te passen, maar ik vond mijn blok met Almeida, Buchmann, Nibali, Landa, Carthy, Martin, Soler, Mollema, Bilbao, Martinez er ook wel lekker uit zien op papier. En wat je zegt, iets anders kiezen dan bijna iedereen kan ook goed uitpakken. Maar terwijl ik het zo uittyp zie ik bij zeker Nibali en Landa ook al minpunten, moet dus nog wel iets in te schuiven zijn.

Guido Maltempi

Hellepie! Ik heb nu een heerlijk uitgebalanceerde selectie... met precies nul Ineos renners. Dit kan nooit goed gaan. Of toch wel?

arjenzvob

Hee wat leuk! Er is iemand die Nibali overweegt te selecteren. Zal Vincenzo deugd doen!

1 2 ... 25 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.