Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 232 ... 263 264
Pietje Precies

Ja, inderdaad vanuit de kopgroep. Caruso en Nieve zaten ook in de kopgroep. Maar Caruso wachtte uiteindelijk om te knechten voor de aanvallende Nibali

Ludi

Ik heb
Sagan
Nizzolo
Kanter

Als basis genomen.

Viviani
Fiorelli

Toegevoegd.

Onder 3m zag ik alleen Cimolai als echte toevoeging. Had ik willen doen TOV een 1m/750/750 of direct met masnada maar kwam niet uit. Ewan, gaviria, Groenewegen, Dekker, moschetti niet echt overwogen. Pasqualon weggestreept door team over minali..

Hangtieniedanstaatie

Pasquilon bedoel je @Kj?

Pietje Precies

Dat is wel een erg dun sprintteam, maar goed, met die tijdrit op dag 1 had je zeer waarschijnlijk 2 of 4 mooie opvullers. Je zal vast blij zijn geweest dat Affini niet won ;)

Al met al een fraaie selectie!

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@kj
Jouw team is erg vergelijkbaar met mijn team. Ik heb alleen dan geen Evenepoel maar wel Merlier. Wat is je huidige stand?

nasibal

Ze waren net echt nog geen kilometer van de voet van de Fedaia, zo doodzonde.

Zadelpen

Als het om veiligheid gaat, hadden ze beter de finish op de laatste berg kunnen leggen, toch? Nu moeten ze die afdaling nog doen in de finale.

Pietje Precies

Ja en wat een extreem weer is het he... nog ff en ze moeten zich insmeren tegen het zonnetje ;)

Het is maar goed dat Guerreiro uit koers is. Bettiol zo misbruikt zien worden is al pijnlijk genoeg.

KV

Wat zijn die EF’ers weer belachelijk aan het doen. Om dan straks weer eraf gereden te worden door Bernal en Yates 🙄

Ludi

Ik verwachtte met 4x quickstep, 2x ineos, 3x ef vrij zeker te zijn dat ik in etappe 2 weg zou komen met een combinatie van 2x ineos + 2x qs (indien ganna won), 4x qs, 2-3x EF + 1-2x top5 indien bettiol won. Ik had de kans dat een ander team de tijdrit ging winnen gezet op zeer laag :p zeker blij ja. Etappe 3 verwachtte ik Bevin en bettiol. Na etappe 4 of uiterlijk 6 verwachtte ik 4x dqs +11. Als met al kwam ik er nog niet eens zo best vanaf.

Inderdaad te weinig sprint, maar verwachtte wel voornamelijk uitrijders. Masnada had Cimolai moeten zijn maar had zoveel FOMO door de koers voor de giro waar ie derde werd en goede tijdrit neerzette..

Laatst gewijzigd
Capra

Dacht goede zaken te doen met Formolo en captain Almeida vandaag, maar het begint er lastig uit te zien.

Jori

Evenepoel gelost door TJ, tja, het kan verkeren :p

KV

Echt triest. Formolo kopman en Almeida. Heb voor 1x mannen in de kopgroep en zal eerste keer zijn dat kopgroep het niet haalt omdat EF weet niet wat aan het doen is. Typerend...

Ludi

Zou REV gaan knechten voor João of gewoon afstappen? 🤔😅

nasibal

We kunnen wel afgeven op EF, maar die hebben wel Remco losgereden hier. Daarnaast zou het wat onzinnig zijn om nu als ploeg al te stellen: "oh Carthy, je maakt toch geen kans, laat maar zitten".

Die jongen is nog vol in strijd voor een podiumplek en als Bernal wat tegenkomt zit winst er zelfs nog in. Dan mag je in dit soort etappes best initiatief nemen vind ik.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@pietje en @nasibal thanks voor de reacties en interessante gedachtes. Ik probeer ook vooral te kijken hoe ik het volgende keer beter kan doen. Die pas sinds Tour mee (bronzen bekertje) en daarna wisselend succes maar wel helemaal enthousiast over dit spel. Alleen klassiekers vind ik minder leuk.

Als ik jullie goed begrijp moet ik volgende keer dus juist ook op teampunten van topfavorieten inzetten. Ga ik voor de tour naar kijken. Hopelijk dan wat vaster kans maken op een beker.

Even rechtzetten trouwens, ik heb geen Cimolai. Heb er maar 5 in Scorito top-20 (Bernal, Sagan, Vlasov, Nizollo en Merlier) Ik mis dus juist (naast Bernal) de “pareltjes” en daarom was ik al wel blij met 93%.

Hopelijk gaan Formolo en Almeida me verder omhoog brengen vandaag

KV

'@nasibal

Wordt gewoon een Vlasov-scenario voor Carthy. Die rijdt nu al de hele tijd in 2de positie.

Ludi

Ik snap wel wat EF doet, ze verwijderen een bedreiging en maken er 2 onschadelijk. Helemaal niet zo gek lijkt me. Wel jammer misschien, maar ach

Laatst gewijzigd
nasibal

Als ik jullie goed begrijp moet ik volgende keer dus juist ook op teampunten van topfavorieten inzetten

Ik denk dat je dit op verstandige wijze moet doen. Ik heb bijvoorbeeld hoofdschuddend zitten kijken naar mensen die hier Honoré in hun team fietsten en ook bij de anderhalf miljoen voor Masnada kan je al dan niet vraagtekens plaatsen wat mij betreft.

Wat ik altijd doe is vooraf kijken of er op basis van parcours en deelnemersveld iemand een flinke kans heeft om voor langere periode een trui te hebben. Dat hoeft geen 100% kans te zijn overigens. Bij wijze van spreken 60% is ook goed, als alle andere renners de overgebleven 40% gelijkmatig verdelen. Vervolgens is het in het team van deze renners zoeken naar goedkope jongens die opstelbaar zijn en kansen hebben om (een goed gedeelte van) hun prijs terug te verdienen. Deze jongens zijn dan automatisch al interessanter dan elke andere naam van vergelijkbare prijs.

Cavagna is denk ik het beste voorbeeld van deze Giro. 2 top 10 plekken en mogelijk een keer vanuit een vlucht had je ook via andere renners van 1 miljoen of minder kunnen bewerkstellingen, maar de team en truipunten maken hem veel interessanter dan al deze andere opties. Almeida is ook wel een voorbeeld van een duurdere renner met dit voordeel. De kritiek dat hij bergop net tekort komt en mogelijk geen kopman was zijn terecht. Met elk ander shirtje had je misschien dus ook niet zoveel geld voor hem moeten betalen. Maar doordat QS truitje was hij direct een heel stuk interessanter.

Grosschartner valt ontzettend tegen deze ronde, maar kan zomaar straks via Sagan in ieder geval z'n prijs nog gecompenseerd hebben. Om ook daar de impact van truipunten even te duiden.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Gvd weer geen beelden...

KV

En Bernal terug in het zeteltje gezet. Altijd dezelfde shit.

danusz1986

Is gewoon verreweg de beste deze ronde. Die rugproblemen die vielen dus gewoon mee. Beetje zand strooien.

Papa Bart

Bernal maakt zelf een een eind aan onze discussie. Als hij niet op zijn plaat gaat, wordt hij leider in drie klassementen. En zo wordt niet alleen renal zelf onmisbaar, maar elke Ineos renner die je op had kunnen stellen.

nasibal

Sivakov ipv Bardet begint langzaam ook een steeds betere keuze van me te worden.

joris dor

Zonde vd beelden, terwijl het klassement toch redelijk word bepaald vandaag

1 2 ... 232 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.