Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 233 ... 263 264
Capra

Wat een prutsers die Italianen qua verbinding

Dingetje

Mag dan geen Bernal hebben... maar wel Caruso kopman. Dat is erg mooi.

KV

Ja, Caruso. Als je spreekt over “overperformen”...

Daan Brakenhoff

Caruso is vooral een gevalletje geluk dat hij het zo goed doet. Had met Landa in koers nogsteeds wel een leuke opvulling geweest, maar dan had hij dit toch nooit gedaan. Iedereen die hem wel heeft en bewust Landa niet gekozen hebben verdienen wel een complimentje overigens...

Laatst gewijzigd
joris dor

Beetje off topic, maar de opvallend zwakke prestatie van het dqsteam in de giro... kan dit voorbode voor de tour worden? Heeft nog iemand gevoel dat remco zou durven afstappen?

Antonini

Zeer matige Giro van DQS, maar dat is het risico als je je lot compleet verbindt aan een 21-jarig talent die terugkomt van een zware blessure en een zeer beperkte voorbereiding heeft gekend. Objectief gezien gewoon zeer slecht en eigenlijk onprofessioneel gemanaged door de ploegleiding.

Wat betreft de Tour, tijdens de klassiekers was DQS prima in orde, ook in de Tour of the Alps en Tirreno.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Zo Foss had ik hier niet zien aankomen. Helaas gebankt vandaag. Bernal wel echt met overmaat de beste hier!

Sjas Patatje

Laatste moment Fabbro verkozen boven Ganna.. zonde voor de extra punten. RingelS en Fabbro presteren niet al te best, buiten de team punten om.

Evenepoel uit de top 10, Almeida erin? Zou mooi zijn, met nog wat ritten op komst en de tijdrit. En ik ben benieuwd waar Foss ergens uithangt, hopelijk kan hij in de top 10 eindigen. Caruso is een grote verrassing wat mij betreft, als trouwe helper van Landa en een Bilbao die vorig jaar een goed eindklassement reed.

Met een Viviani of Gaviria kan je nog aardig wat punten pakken, ook in het eindklassement. Ik heb alleen nog Sagan na het uitstappen van Nizzolo en Ewan.

KV

Caruso natuurlijk gelukje want op voorhand 3de man in de pikorde. Moest hij 1.5milj geweest zijn had bijna niemand hem denk ik. Voor 750k kon je hem idd wel overwegen, maar toch...
Nu, los daarvan is het straf wat hij nu presteert. Je mag dan nog plots kopman worden, je moet het nog altijd maar doen.

vevie

'@KV: dat soort reacties klinken altijd vrij zuur. Ik ga er niet vanuit dat je het zo bedoelt. Ik heb Caruso zelf ook niet, maar een beetje geluk heb je toch altijd nodig met Scorito? Ongeacht als hij 4e in de pikorde was, hij rijdt nu de pannen van het dak qua resultaten. Mooi voor de mensen die hem hebben geselecteerd. En dat voor 750k.

KV

Dat zeg ik toch gewoon: echt straf wat hij nu doet en mooi voor zij die hem kozen. Alleen had je hier volgens mij pre-race weinig goede argumenten voor: quasi geen teampunten te verwachten met een Landa, normaal geen eigen kansen gezien alle ballen op Landa het standaardprotocol is en dan nog meer wss een Bilbao die boven hem staat. Dit beschouw ik dus (volgens mij terecht) als een gelukje, maar in Scorito heb je dit idd (vaak) nodig om echt hoog te eindigen.

Sjas Patatje

Foss rijdt mee met de beste!! Vrij onopgemerkt, behalve zijn ene aanval met Bennett. Ook een pareltje deze Giro, met de tijdrit nog op komst.

Helaas op de bank vandaag, ik had echt iets verwacht van Bora vandaag.. die kunnen de knop nog niet omzetten na het wegvallen van Buchmann.

97,5%, met zes renners in de top 10: Bernal, Carthy, Vlasov, Yates, Almeida en Foss. In het punten- en bergklassement heb ik minder punten met alleen Sagan, Bernal en Tratnik.

Ajvenema

Ik vind het vooral wrang hoe goed ik nog scoor zonder Bernal... Als die vent van te voren net wat minder loopt te zeveren over z'n rug, doe ik gewoon mee om de hoogste plaatsen :D

La Primavera

'@vevie Ik zie niets geks in de reactie van KV. Caruso neem je niet mee als man die podium gaat rijden. Dat hij dat nu wel doet is een combinatie van geluk (Landa) en weergaloze benen. Je gaat mij ook niet vertellen dat je Caruso voor 1,5 miljoen kan verdedigen vooraf? 750k is prima als je verwacht dat Landa het erg goed gaat doen en je een superknecht mee wil nemen die 10-15 in klassement kan finishen en hij beter zou zijn dan Pello.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Als ik niet aan het spelletje Scorito had meegedaan (en beelden had gehad) had ik als liefhebber van de koers genoten van de prestaties van Bernal! Best treurige constatering he haha!

De Tour dan maar eens zonder Scorito proberen? No way! Veel te leuk, en eens te meer is de voorpret het allerleukst.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

'@Daan, bedankt voor het compliment 😜. Foss niet opgesteld en die had ik ook niet verwacht, al helemaal niet als de volledige etappe was verreden.

Terechte beslissing om de etappe zo aan te passen, wat een pleurisweer. Wederom een half procentje gestegen, en er is geen reden om aan te nemen dat ik nu nog veel ga verliezen, in ieder geval niet tot aan de eindafrekening. Dat stukje scorito verdient nog wat aandacht bij papa. Jammer dat Bernal niet ook het bergklassement leidt, maar wat niet is kan nog komen.

Morgen even afkicken...

KV

'@arjen
+1 ivm de voorpret. Eenmaal de koers bezig, is er vaak frustratie. Zelfs als ik rond de 99% draai (wat dus nu voor alle duidelijkheid niet meer het geval is), want dan wil je kost wat kost dat bekertje en zo is het altijd wat :-D

vevie

'@LaPrimavera en @KV: jullie hebben zeker gelijk, hoor. Het is ook geen gekke reactie. Ik heb hem zelf ook niet gekozen en ik overwoog hem ook niet echt. Hij moet het nu ook hebben van het wegvallen van Landa en een Bilbao die niet thuis geeft als schaduwkopman, dat klopt. Ik doelde meer zelf op het geluk aspect wat je echt nodig hebt met Scorito. Het moet gewoon altijd een beetje meezitten om goed te scoren. Elke ronde is er wel een renner die door omstandigheden een must is. Je moet dan net het geluk hebben dat die renner in jouw team zit.

kevinraar

219 punten gehaald gezakt van 64.1 naar 63.3

Timvideo

Is er hier nog meer volk dat het goede geluk met zich mee brengt en alle favorieten die al zijn uitgevallen hebben meegenomen in dit Scorito spel?

Het begint in de buurt te komen van de Giro vorig jaar. Kan tenminste wel een beetje role playen als ploegleider van Lotto Soudal.

vevie

Ik denk dat er veel teams al done zijn, met meerdere renners die al naar huis zijn. Het is iig al weer op naar de Tour en weer een Scorito GT om snel te vergeten.

nasibal

Ik moet wel toegeven dat toen ik Caruso zag voor 750k ik dacht: "Koopje, Bilbao wordt zwaar overschat, dit gaat de 2e man achter Landa zijn". Mensen die zeer bewust 750k voor Caruso hebben neergelegd kan ik in ieder geval niet betichten van een 'vooraf gekke keuze'. Sterker nog, als er niet zo heel veel andere goedkope opties óók waren geweest was er een dikke kans dat ik hem er zelf ook bij gehad had. Maarja, die waren er wel, en die lijken dan op voorhand interessanter. Een jongen die achter zijn kopman brommerend 12e wordt levert gewoonweg niet zoveel punten op. 750k'ers ben ik sowieso geen fan van vanwege de implicaties van dat bedrag. Dus dan liever voor 500k'ers en 1 miljoeners. Dan valt Caruso er al snel toch weer buiten.

Wel is het zo dat Caruso enorm overperformed, maar zelfs dan: Ligt dat aan Caruso of aan de andere mannen? Ik vind eigenlijk niet dat Caruso hier hele gekke dingen laat zien bergop, zeker als je ziet waar Ciccone, Bardet en zelfs Foss in de uitslag rijden. Het is meer dat de Carthy's, Solers, Yatesjes, Vlasovs,Martins, Evenepoels, Hindleys, Almeidas en consorten gewoon in meer of mindere mate niet thuis geven. Ik durf best te zeggen dat Caruso (ook zonder het uitvallen van Landa) hier dicht tegen een top 10 geschuurd zou hebben. Dat doet hij nu in principe ook, alleen ontbreken de 'normale' nummers 2 t/m 10.

Dus ja, enorm geluk dat alles op z'n plek valt voor Caruso, maar ik denk dat de beste man zelf niets anders doet dan 'normaal'.

Trouwens, D Martin, die rijdt hier gewoon nog naar een top 20 plek terwijl hij in het begin van de dag met z'n krachten gegooid heeft. Die man heeft echt wel prima benen, maar maakt rare beslissingen.

Laatst gewijzigd
Ludi

Caruso doet wat ie altijd doet in de eerste grote ronde, maar nu zonder kopman voor hem. Had hem er graag bij gehad, ook vooraf, maar ik had andere 750k mannen nodig op dagen dat caruso normaal niet zo interessant is, zeker aangezien de tijdritten minder klimmend zijn zoals 2 jaar terug. Dat die 750k renners niet de punten pakken die ik had verwacht (of zelfs uitvallen terwijl wel dik in orde) is wel extra zuur. Met dat soort tijdritten had Caruso sowieso in mijn top 20 gezeten.

nasibal

Waar ik me overigens wel elk jaar weer op verkijk is dat de Giro steevast de ronde is waarin dit soort namen boven komen drijven. Het is wel echt een patroon en het zijn ook steevast dezelfde 'type' renners. Konrad is er ook zoeentje. Cataldo kan ik me nog herinneren van wat jaren terug. Meestal eindigen ze uiteindelijk op plek 9-12 omdat ze ergens wel tijd verliezen, maar door de ronde heen rijden ze goede uitslagen. Soms eindigen ze met wat mazzel hoger.

In principe zou het dus relatief goed te voorspellen moeten zijn. Voorspellen in de zin van: Welke van dit soort 'type' renners zitten er dit jaar tussen, welke zijn er goedkoop genoeg om sowieso mee te nemen en er dan gewoon 2 uit kiezen. Daar ga ik elk jaar weer de mist in.

Laatst gewijzigd
Fiepke

Flinke daling vandaag naar 72%. Foss op het bankje, maar vooral geen Bernal of INEOS man, benieuwd waar dit nog op uit gaat komen.

Wel knap staaltje weer van Bernal. Kan daar als liefhebber echt van genieten!

1 2 ... 233 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.