Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 234 ... 263 264
Imbatido

Caruso binnen 30 seconden achter een imponerende Bernal, knap dat je dat als zijn 'normaal' kan wegschrijven nasibal.

nasibal

'@Imbatido

Tja, Bardet ook. Ciccone verliest slecht 1:20 en Foss maar 2:30. Hoe imponerend is Bernal eigenlijk? En wat was het verschil op de top? Heeft Bernal rustig aan gedaan en zijn Bardet en Caruso als een gek naar beneden gegaan?

De strekking van mijn verhaal is vooral dat als je Bernal hier uit de uitslag wegdenkt, hoe vreemd vind je dan opeens wat Caruso hier laat zien? En ligt het aan hem dat hij tijd pakt op de rest, of ligt het aan de rest? Vergelijk het eens met de slotweek van de Tour vorig jaar. Een ronde waarin de echte toppers mee doen en vaak ook nog net iets beter in vorm dan hier. Dit is bijvoorbeeld een leuke:

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2020/stage-18/result/result

Of deze, de ITT https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2020/stage-20/result/result

Of deze, uit de tour van 2018: https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2018/stage-11

Caruso is gewoon een steengoede renner, maar heeft altijd een kopman waar hij een kunstje voor moet doen. Zelfs dan (ook omdat hij zich er weinig van aantrekt) weet hij regelmatig kort te blijven in de bergritten. Ik wil best met iedereen meegaan in het feit dat hij hele goede benen heeft. Maar hij doet niets wat hij niet al eerder met goede benen en zonder kopman restrictie heeft laten zien.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@nasibal Rit 11 Tour 2018 deed hij vanuit de vroege vlucht. Die zou ik dus niet meetellen. Verder denk ik wel degelijk dat Caruso boven zichzelf aan het uitstijgen is. In hoeverre hij dit al in zijn mars had, zullen we inderdaad nooit weten. Ik ben meer benieuwd naar de wattages die de mannen rijden. Zoals ook vorig jaar Giro bleek, reden ze harder dan in de Tour ondanks dat er sterke mannen waren uitgevallen.

nasibal

'@La Primavera

Ah, dat was even aan mij voorbij gegaan. De wattages kunnen inderdaad een mooie indicatie geven

Daan Brakenhoff

Gelukkig nog 50 puntjes voor Merlier erbij vandaag ;)

Jeffrey81

Ja, te moe voor de Giro, wel winnen in Limburg. Wat een €$¿#*!

Jasperdewaal11

Ja idd onzin dat Merlier nu weer ergens anders kan starten

bakfiets

Zowaar gestegen in een bergrit. En weer de verkeerde kopman. Zonder bernal had ik vooraf 4 renners waarvan ik in het hooggebergte het kopmansschap aan kon geven. Yates, carthy, vlasov en landa. Nu gaat de laatste niet meer op. Elke keer als ik vlasov kies moet ik yates hebben. Elke keer als ik yates kies moet ik carthy hebben en elke keer als ik carthy kies moet ik vlasov hebben. Scheelt me nu minimaal 200 punten. Ik ga nu maar voor bardet als kopman de resterende bergritten.

Thomberg

Ik twijfelde vooraf vooral over mijn 2 750k renners. Heb Cepeda en Bevin gekozen en twijfelde oa over Caruso en Foss. Achteraf is het altijd mooi balen maarja een beetje geluk heb je ook nodig.

Bilbao is degene in m’n team waar ik het meeste van baal! Had ook Landa maar die leek wel te gaan presteren, alleen Bilbao reed zelfs proloog slecht. De 2.5 mio keuze was ook niet makkelijk. Ik koos voor Bennett ipv Bardet of Martin. Wel echt leuk voor de Bardet-believers dat hij nu goed fietst. Was een vraagteken maar tof dat hij presteert! Hopelijk pakt hij ook een rit. Heb ik voor Scorito helemaal niks aan maar ik ben hem in de loop der jaren gaan waarderen

Laatst gewijzigd
Ted de la course

Bernal heeft vandaag wel de laatste twijfel weg genomen. En tegelijkertijd de hoop dat mn scorito Giro team zonder Egan nog een aardig resultaat gaat halen. Na de tijdrit is hij in elke etappe die er toe deed als eerste van de AK mannen over de streep gekomen, en meestal alleen. Voor de spelers die m hebben gaat hij straks richting de 1000 punten opleveren.

Bernal niet meenemen was dus gewoon een verkeerde keuze. In eerste instantie had ik m wel in m'n team maar ik ben toch mee gegaan in de euforische berichtgeving over REV. Terwijl Bernal juist twijfel (zand?) zaaide in z'n interviews door onzeker over te komen. Juist daarom had ik verwacht dat hij rustig aan zou beginnen deze giro en zijn kruid droog zou houden tot de 3e week. Iedereen die Bernal wel heeft meegenomen heeft het goed gezien. Maar dat hij het zo goed zou doen was denk ik niet te voorspellen. Ik geloof niet dat hij zich ooit eerder zo sterk getoond heeft, iig niet in een grote ronde.

Ik kijk er naar uit om deze Bernal in een GT aan het werk te zien tegen onze 2 Sloveense vrienden. Dit jaar zal het nog niet zijn, hopelijk volgend jaar wel!

Liefkuss

97.2 % en nog een week te gaan pfff. ;)

La Primavera

Ik ben wel benieuwd hoe hoog het eerste team ZONDER Bernal staat. Iemand met veel tijd en zin om dat te checken? :)

Ted de la course

'@primavera We kunnen hier wel n kleine inventarisatie houden.. Ik ben inmiddels weggezakt naar 80.9%. Wie biedt hoger?

Misschien kunnen we nog n subpoule aanmaken voor teams zonder Bernal? Blijft de scorito Giro voor ons ook nog n beetje leuk en spannend 😅

Milanjacks

Met een 48ste plek laat Cepeda toch herstel zien.

Ajvenema

Ik heb een Bernalloze 93.2 staan. Het gerommel met de kopmannen helpt me ook niet echt...

De Condor van Echt

'@Primavera: In de totale poule heb ik het zoeken na een tijdje opgegeven, maar in de forumpoule (wsl niet representatief) tref ik de eerste aan op 98,7%.

Het is eigenlijk bizar wat voor enorm effect die dominantie heeft, ik had vandaag de nrs 4 t/m 7 en daarnaast nog Yates en Martin. Toch scoor ik benedengemiddeld. Maar omdat Bernal ook nog zoveel truipunten pakt, is dat gewoon niet bij te benen, zelfs niet met een breed ak-team met weinig uitvallers.

Edit: @Ted, goed idee, zo’n subpoule! Ik sta zelf nu op 76,7%. Volgens mij zijn er veel leden op het forum zonder Bernal, omdat ik anders niet kan verklaren waarom ik na Bernal-ritten in de forumpoule nauwelijks daal en in de algemene poule wel.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@la Primavera
Een kennis van mij staat iets van 738 ofzo zonder Bernal. Dat moet rond de 98% zijn denk ik

Edit: Reyn in de wielerflitspoule doet het beter!

Laatst gewijzigd
Pim96

Ik heb even snel de lijst doorgekeken op basis van aantal punten vandaag. Hierbij de teams onder de 260 punten bekeken. De eerste zonder Bernal is dan Reyn op plek 499. Wellicht dat er iemand tussendoor is geglipt, maar veel hoger zal het niet zijn.

Daan Brakenhoff

Even een klein vraagje tussendoor; als je de top10 haalt van bijvoorbeeld deze Giro, krijg je dan alleen die scorito legend award met een “10” erop of krijg je dan je daadwerkelijke plek in de top10 op deze award? (Bijvoorbeeld een “8” als je 8ste eindigt ipv een “10” als je 8ste wordt in de top10)

Edit: ik weet het antwoord wel, is toch wel de ultieme natte droom van iedere scorito speler...

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Ook ik zit zonder Bernal nu op 76,5%. Duidelijk gegokt op DQS en hun team punten met 4 renners. Volgende keer gaat Remco Evenepoel toch gewoon weer mee met mij.
Verder slechte opstellingen en Ewan niet moeten nemen. Deze keer anders begonnen met de team samenstelling door veel resultaten te bekijken in de eerste maanden, maar daarmee toch wel de boot in gegaan. Normaal neem ik zo'n Bernal altijd mee, dit keer dus niet en dat pakt wel heel erg slecht uit. Toch vind ik het wel mooi om te zien hoe hij de koers naar zijn hand zet.

Ik kan niet wachten op 3 juni .... Dan mogen we weer gaan puzzelen voor de Tour....

albert n

primavera, ik zit op 80%

arjenzvob

79,4 hier. Vrije val...

jsprunk

Bernalloos team op 95.2, maar zo'n 2ppt zakkende per bergetappe (ook geen Carthy, Caruso, Ciccone of andere Ineos-man).

Thomberg

'@jsprunk hoe kwam je in eerste instantie zo hoog? Goede ontsnapping of groot sprintteam?

rev

37.7% zonder Bernal en Evenepoel.

1 2 ... 234 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.