'@Jori Thanks!
Waar het bij mij meteen al misging is dat ik een uur voor de deadline het Vendrame artikel las en plots het gevoel had dat mijn sprinters team te karig was. In pure paniek Bernal/Schultz gewisseld voor Buchmann/Merlier.
Tot overmaat van ramp Vendrame gehouden echter niet opgesteld bij zijn etappe overwinning...
Les 1; "geen last minute wissels doorvoeren" nu geleerd ;-)
'@Jeffrey81
Zet je zwembadje maar op in de tuin ;)
@Gladiool
Klopt wel wat je zegt. Je hebt inderdaad eigenlijk alleen maar een zekere kopman nodig en verder jongens die 'ergens' tussen 4 en 12 rijden. Het lastige van dat kleine grut is dat het echter al snel niet 'tussen 4 en 12', maar tussen '6 en 12' wordt. Daarom vind ik het altijd wel fijn om nog 1 of 2 namen die steady gewoon tussen 3 en 6 rijden, met kans op winst te hebben.
Hoop interessante discussies over de teamsamenstelling. Wel wat veel berichten om bij te houden tussen het werk door..
Ik wil nog even terugkomen op de scores van de teams zonder Bernal. Er zitten er een aantal nog boven de 95%, chapaeu! Zelf heb ik alleen Moscon en Foss die relatief weinig gekozen zijn en wel goed presteren, dus haal ik dat lang niet. Daarvoor mis ik een of meer renners als Cimolai, Viviani, Gaviria, Caruso, Ciccone of Martinez.
Ik heb net een subleague aangemaakt voor teams zonder Bernal onder de (weinig originele) naam 'Formupoule zonder Bernal'. Alle teams zonder Bernal zijn hierbij uitgenodigd om zich aan te melden. Via deze link moet het ook vindbaar zijn: https://www.scorito.com/subleague/365592/giro-2021/forumpoule-zonder-bernal/37e615d5-eb71-4e01-bcfb-a98b87cd3b38.
Voor vandaag ga ik denk ik doen wat ik maandag al wilde doen maar niet durfde; Evenepoel banken. Daarvoor komt Cepeda of Sagan. Van de 1e verwacht ik niet veel maar geeft een kleine kans op veel punten. Sagan zeker 8 punten maar omdat ik er niet florissant voor sta ga ik voor de gok met Cepeda denk ik.
'@nasibal: Ik had Nizzolo ook mee, dus dat was fijn captainen. En Groenewegen voor de potentiële upside, maar dat had makkelijk ook Viviani kunnen worden.
Gaat deze Giro ook niet perfect op omdat je - terecht - een flink aantal 3 miljoeners te kiezen had. Daar moet je er gewoon 2 van meenemen naast Sagan als je Ewan niet neemt. Precies om de reden die je aangeeft. Sprintersveld in de Giro ligt er meestal slechter bij, zeg maar.
Mooie discussies hier mannen, leuk om zo mee te lezen. Afgelopen spelletjes geleerd dat de teampunten idd heel belangrijk kunnen zijn, maar ook wel eens met @Ab dat het ergens ook wel leuker is om renners te selecteren waar je wat van verwacht dan wat meer safe te gaan op teampunten. Ligt er maar net aan wat je doel is met het spelletje denk ik.
Wat betreft de sprinters wilde ik toch graag Ewan hebben, ook al was die te duur, leek het me de enige zekere kopman tussen de sprinters. En daarmee kun je best wat verschil maken, zonder Ewan leek me de kans om verkeerd te gokken te groot. Met 4 (toch wel haast) zekere sprintritten (2, 5, 7, 13) leek me het dan toch fijn daar gewoon voor Ewan als kopman te kunnen kiezen. Nu stapt hij al af voor 13 en daarmee brengt hij dan te weinig.
'@Drop Drover: Ai wel zuur, al was het vooraf ook zeker geen foute wissel, hangt wel direct af van de rest van je renners natuurlijk. Vendrame niet opstellen toen hij won is ook wel een klein puntje, zoals Nasibal al eerder maakte.
Last-minute wissels kunnen wel, maar dan moet je al de opties eerder hebben gemaakt en hebben afgewogen. En dat je dan tot slot de knoop doorhakt, is niet direct een ramp. Maar als je daar verkeerd kiest, voelt het altijd zuurder dan als de rest van je team het niet goed doet :p
Zullen we een rondje kopmannen doen mannen? Wie vandaag en waarom?
Ik heb Vlasov gekozen. Was na de eerste rustdag goed in orde en zal erop gebeten zijn wat goed te maken na zijn regenjasincidentje van zondag. Aldus mijn redenering.
Op zich schat ik de kans overigens groot dat het voor een aanvaller zal zijn vandaag, waar ik Fabbro, Martin en Almeida nog voor had kunnen kiezen, maar ik durfde het niet aan. Pure lafheid. 😂
Momenteel Moscon en Martin mee voorin voor Team Jeffrey81 👍🏻. Hermans zit op de bank, maar op zich vond ik het geen etappe voor hem. Vermoedelijk gaat ie zich ook weer leeg rijden voor Hirt, zoals hij dat eerder voor Taaramei deed. Maar wel leuk dat Quinten alweer mee is! Hij laat zich goed zien deze ronde 😁
Ik heb vandaag gekozen voor D. Martin, omdat ik een risico wilde nemen. Ik sta nu op 72%. Mijn andere overwegingen waren Formolo en Carthy. Formolo was zelf niet echt zeker of hij mocht deelnemen aan de kopgroep vandaag en Carthy zal altijd achter Bernal finishen dus niet interessant voor een inhaalslag.
Hier ook Dan Martin kopman gemaakt. Vlasov/Carthy/Yates was ‘veiliger’ maar daar win ik niks mee tov de teams met Bernal.
Ritwinst voor Martin met 18 vluchters erachter zou mooi zijn, maar zo te zien wordt het zo’n dag dat Bike Exchange het gat dicht rijdt, Yates zelf halverwege de slotklim implodeert en Bernal met tien vingers in z’n neus de rit pakt.
Steeds als ik de goede vluchters mee heb, wordt het de nek omgedraaid. Wat doet BEX daar?? Ze kunnen toch veel beter wachten tot de voorlaatste klim? Yates is niet goed genoeg, dus ze rollen alleen maar de loper uit voor Bernal. Ze doen zichzelf én mijn Scorito poule de das om.
Kopman bij mij was coinflip Martin/GroBsnor. Na interview voor die laatste gegaan, maakte gelukkig niet uit.
Ik zag twee scenario’s: grote ongevaarlijke vlucht, met 15min daarachter gevecht om podiumplekjes. Of mannetjes meesturen door bijv Ast, Dsm en Bex, vlucht op 6 minuten houden om in de finale springplank te hebben. Maar Bex is zo aardig om een kansloos scenario te kiezen...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.