Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 240 ... 263 264
Treenert

Vuelta 2022 naar Nederland, 3e etappe Breda - Breda.
Waarschijnlijk langs Minervum 7092-B ? ;)

daanbrkh

https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_125117.htm

Doe er je voordeel mee ;)

Jori

Lijkt me vooral een eerbetoon aan onze Zadelpen. Benieuwd of ze enkel langs zijn huis gaan of dat ze er ook doorheen mogen. Tussensprint bij de drempel van zijn deur bijvoorbeeld. Dan kunnen we ook snel de uitslag zien :p

drop drover

'@Jori Thanks!
Waar het bij mij meteen al misging is dat ik een uur voor de deadline het Vendrame artikel las en plots het gevoel had dat mijn sprinters team te karig was. In pure paniek Bernal/Schultz gewisseld voor Buchmann/Merlier.
Tot overmaat van ramp Vendrame gehouden echter niet opgesteld bij zijn etappe overwinning...
Les 1; "geen last minute wissels doorvoeren" nu geleerd ;-)

nasibal

Vuelta 2022 naar Nederland, 3e etappe Breda โ€“ Breda.
Waarschijnlijk langs Minervum 7092-B

Schrijf Pieter Serry maar vast op!

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Vuelta gaat ook langs mijn achtertuin (Julianapark Utrecht) dus dan zal ik persoonlijk wel even de Bernal van dienst een stok tussen de spaken steken om deze ellende niet nog eens te hoeven meemaken ;-)

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jeffrey81

Zet je zwembadje maar op in de tuin ;)

@Gladiool
Klopt wel wat je zegt. Je hebt inderdaad eigenlijk alleen maar een zekere kopman nodig en verder jongens die 'ergens' tussen 4 en 12 rijden. Het lastige van dat kleine grut is dat het echter al snel niet 'tussen 4 en 12', maar tussen '6 en 12' wordt. Daarom vind ik het altijd wel fijn om nog 1 of 2 namen die steady gewoon tussen 3 en 6 rijden, met kans op winst te hebben.

Ted de la course

Hoop interessante discussies over de teamsamenstelling. Wel wat veel berichten om bij te houden tussen het werk door..
Ik wil nog even terugkomen op de scores van de teams zonder Bernal. Er zitten er een aantal nog boven de 95%, chapaeu! Zelf heb ik alleen Moscon en Foss die relatief weinig gekozen zijn en wel goed presteren, dus haal ik dat lang niet. Daarvoor mis ik een of meer renners als Cimolai, Viviani, Gaviria, Caruso, Ciccone of Martinez.

Ik heb net een subleague aangemaakt voor teams zonder Bernal onder de (weinig originele) naam 'Formupoule zonder Bernal'. Alle teams zonder Bernal zijn hierbij uitgenodigd om zich aan te melden. Via deze link moet het ook vindbaar zijn: https://www.scorito.com/subleague/365592/giro-2021/forumpoule-zonder-bernal/37e615d5-eb71-4e01-bcfb-a98b87cd3b38.

Voor vandaag ga ik denk ik doen wat ik maandag al wilde doen maar niet durfde; Evenepoel banken. Daarvoor komt Cepeda of Sagan. Van de 1e verwacht ik niet veel maar geeft een kleine kans op veel punten. Sagan zeker 8 punten maar omdat ik er niet florissant voor sta ga ik voor de gok met Cepeda denk ik.

Gladiool

'@nasibal: Ik had Nizzolo ook mee, dus dat was fijn captainen. En Groenewegen voor de potentiรซle upside, maar dat had makkelijk ook Viviani kunnen worden.

Gaat deze Giro ook niet perfect op omdat je - terecht - een flink aantal 3 miljoeners te kiezen had. Daar moet je er gewoon 2 van meenemen naast Sagan als je Ewan niet neemt. Precies om de reden die je aangeeft. Sprintersveld in de Giro ligt er meestal slechter bij, zeg maar.

marconeuvel

Almeida staat op 10 minuten van Bernal en op 6 minuten van het podium. Die zal niet zomaar in een kopgroep mogen wegrijden zeker? Durf het niet aan om hem kopman te maken.

rkmmr

Mooie discussies hier mannen, leuk om zo mee te lezen. Afgelopen spelletjes geleerd dat de teampunten idd heel belangrijk kunnen zijn, maar ook wel eens met @Ab dat het ergens ook wel leuker is om renners te selecteren waar je wat van verwacht dan wat meer safe te gaan op teampunten. Ligt er maar net aan wat je doel is met het spelletje denk ik.

Wat betreft de sprinters wilde ik toch graag Ewan hebben, ook al was die te duur, leek het me de enige zekere kopman tussen de sprinters. En daarmee kun je best wat verschil maken, zonder Ewan leek me de kans om verkeerd te gokken te groot. Met 4 (toch wel haast) zekere sprintritten (2, 5, 7, 13) leek me het dan toch fijn daar gewoon voor Ewan als kopman te kunnen kiezen. Nu stapt hij al af voor 13 en daarmee brengt hij dan te weinig.

nasibal

Lekker bezig Remco, hier heb ik je voor opgesteld vandaag!

Jori

'@Drop Drover: Ai wel zuur, al was het vooraf ook zeker geen foute wissel, hangt wel direct af van de rest van je renners natuurlijk. Vendrame niet opstellen toen hij won is ook wel een klein puntje, zoals Nasibal al eerder maakte.

Last-minute wissels kunnen wel, maar dan moet je al de opties eerder hebben gemaakt en hebben afgewogen. En dat je dan tot slot de knoop doorhakt, is niet direct een ramp. Maar als je daar verkeerd kiest, voelt het altijd zuurder dan als de rest van je team het niet goed doet :p

Jeffrey81

Zullen we een rondje kopmannen doen mannen? Wie vandaag en waarom?

Ik heb Vlasov gekozen. Was na de eerste rustdag goed in orde en zal erop gebeten zijn wat goed te maken na zijn regenjasincidentje van zondag. Aldus mijn redenering.

Op zich schat ik de kans overigens groot dat het voor een aanvaller zal zijn vandaag, waar ik Fabbro, Martin en Almeida nog voor had kunnen kiezen, maar ik durfde het niet aan. Pure lafheid. ๐Ÿ˜‚

Momenteel Moscon en Martin mee voorin voor Team Jeffrey81 ๐Ÿ‘๐Ÿป. Hermans zit op de bank, maar op zich vond ik het geen etappe voor hem. Vermoedelijk gaat ie zich ook weer leeg rijden voor Hirt, zoals hij dat eerder voor Taaramei deed. Maar wel leuk dat Quinten alweer mee is! Hij laat zich goed zien deze ronde ๐Ÿ˜

rubenvvs1999

Ik heb vandaag gekozen voor D. Martin, omdat ik een risico wilde nemen. Ik sta nu op 72%. Mijn andere overwegingen waren Formolo en Carthy. Formolo was zelf niet echt zeker of hij mocht deelnemen aan de kopgroep vandaag en Carthy zal altijd achter Bernal finishen dus niet interessant voor een inhaalslag.

arjenzvob

Kopman Martin is mee! Misschien sla ik een leuk slagje vandaag. Leuk als een gokje qua kopman goed uitpakt.

Grossssschartner toto 5 euro kunnen 275 worden....

Edit: BikeExchange terug in je hok! Hup!

Laatst gewijzigd
Ludi

Kopman bernal, BEX of EF of DSM zal wel wat willen en groep terugpakken

KV

Onbegrijpelijk wat BE nu weer doet. Ofwel zeg ik dit weer omdat ik OPNIEUW een goede kopman meeheb (Martin).

Jori

Onbegrijpelijk, willen ze Yates ofzo op het podium hebben?

Ludi

Zeer begrijpelijk. Het is 50km dalen, heuveltje, lang vlak. Dan typisch niets wat Yates vaak goed kan en een heerlijke zonnige dag. Na de rustdag. Plek 2 ligt open. Morgen is semi sprint/vlucht. Waarom vandaag niks proberen als bex, ef, dsm, trek met mislukte vlucht? ๐Ÿ‘Œ๐Ÿคž

Laatst gewijzigd
MarvinG

Bernal kopman, aangezien ik niet hoef te gokken vandaag.

Martin en Ringel S mee in de kopgroep. Pasqualon niet opgesteld, geen idee wat hij van plan is met die 2 beklimmingen die nog gaan komen...

Guido Maltempi

Hier ook Dan Martin kopman gemaakt. Vlasov/Carthy/Yates was โ€˜veiligerโ€™ maar daar win ik niks mee tov de teams met Bernal.

Ritwinst voor Martin met 18 vluchters erachter zou mooi zijn, maar zo te zien wordt het zoโ€™n dag dat Bike Exchange het gat dicht rijdt, Yates zelf halverwege de slotklim implodeert en Bernal met tien vingers in zโ€™n neus de rit pakt.

De Condor van Echt

Steeds als ik de goede vluchters mee heb, wordt het de nek omgedraaid. Wat doet BEX daar?? Ze kunnen toch veel beter wachten tot de voorlaatste klim? Yates is niet goed genoeg, dus ze rollen alleen maar de loper uit voor Bernal. Ze doen zichzelf รฉn mijn Scorito poule de das om.

Kopman bij mij was coinflip Martin/GroBsnor. Na interview voor die laatste gegaan, maakte gelukkig niet uit.

Ik zag twee scenarioโ€™s: grote ongevaarlijke vlucht, met 15min daarachter gevecht om podiumplekjes. Of mannetjes meesturen door bijv Ast, Dsm en Bex, vlucht op 6 minuten houden om in de finale springplank te hebben. Maar Bex is zo aardig om een kansloos scenario te kiezen...

De Tourminator

Kopman Grossssssschartner, daarnaast Martin en Moscon in de kopgroep. Als ze voorop blijven ga ik na een week dalen toch een keer iets stijgen.....

JesperRenrad

Hmm, ik ook vol op de gok met vriend Martin. Ik zou met de kopgroep vooruit een enorme slag slaan denk ik. Maar de intenties lijken duidelijk, en ik ben bang dat het een lastig verhaal wordt zo voor de mannen vooraan...

1 2 ... 240 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.