Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 256 ... 263 264
KV

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/van-aert-teruggeslagen-vrees-dat-gele-trui-in-eerste-tour-week-niet-realistisch-is

Is WVA al in de zandbak aan het spelen?

Hay

Oef 10 uitvallers! Ik heb er gelukkig slechts 4: Ciccone, Masnada, Merlier en Nizzolo. Voor vandaag nog een sterk team over: Bernal, Yates (c) , Almeida, Vlasov, Carthy, Martin, Foss, Bilbao en Sagan als opvuller. Het zit dan mee dat ik niet gekozen heb voor relatief dure renners als Ewan, Evenepoel, Buchmann en Landa. Eigenlijk maar twee echte "miskopen" Honoré en Bevin maar dat was maar een slechts een klein deel van het budget.

Punchen of verzuipen

'@Sniekey als je na etappe 21 doorklikt naar het kopje 'Totaal' zie je al je renners. Als je dáár op een renner klikt, zie je de uitsplitsing.

Fiepke

Check @Punchen of verzuipen! Bedankt!

Voor vandaag ook een sterk team:
Yates
Almeida
Martin
Foss
Carthy
Bilbao
Ringel S
Vlasov
Sagan

Daarmee laat ik Formolo op de bank. Na etappe 16 tweemaal met ruime achterstand binnen.

Thomberg

Yates (c)
Bernal
Almeida
Carthy
Vlasov
Bennett
Bilbao
Formolo
Sagan

Formolo is voor mij 1 vd grootste tegenvallers had van hem een Caruso plekje 9 verwacht. Caruso drijft boven zichzelf uit en Formolo juist niet

KV

Formolo moet je juist zeker opstellen vandaag. Gaat 100% zeker voor de vlucht gaan vandaag. Zal zich wel met opzet gespaard hebben de voorbije dagen. Of die vlucht het uiteindelijk haalt is een andere vraag, maar ik dicht het toch een grotere kans toe dan gisteren.

Thomberg

Ik stel hem ook zeker op! Maar had meer van hem verwacht

KV

Jammer van die strade rit waarin hij pech had. Anders zat een top 10 (maar ook niet veel meer wss) er wel in. Maar had er vooral in de eerste 2 weken idd ook wel meer van verwacht.

floda

Zou bettiol vandaag nog een keer mogen/kunnen of toch maar voor zekere punten cimolai gaan?

kevinraar

mij team voor vandaag
yates
almeida
vlasov
cartney
foss
benett
bilbao
moscon
martin

bank
formolo

Laatst gewijzigd
danusz1986

Sagan voor zekere punten of gaat Fabbro is een keer wat doen?

Hangtieniedanstaatie

Ik zou Formolo voor Bilbao wisselen Kevin. Ohja, waarom stel je Carny niet op wen Carneny wel?

arjenzvob

Wat betreft de voorbeschouwingen met tips (zowel op het forum als via privé-discussies), veruit het leukste onderdeel met als hoogtepunt het handboek van @La Primavera (kunnen we alles afstrepen?), kan ik concluderen dat ik enkele tips in de wind heb geslagen, en van andere tips schaamteloos geprofiteerd heb. Maar dat past ook bij mijn eigenwijze karakter haha. Ik ga ook liever eigenwijs ten onder, dan dat ik tips opvolg waar ik zelf een andere mening over heb.

Fiorelli is zo'n gouden tip. Niet dat hij nou zo ontzettend veel punten binnen geharkt heeft, maar mooi pareltje.

Een ander hoofdstuk is Bilbao. Helemaal zeker zullen we het nooit weten, door het uitvallen van Landa en Caruso die er op dat moment beter voor stond en dus de getrokken kaart werd, maar hij blijkt geen goede pick. Waarschijnlijk had ik dan Formolo gekozen, dus daar had ik ook niet blij mee geweest.... Het had ook Landa kunnen worden, en dan ergens een downgrade van 1 miljoen. Ik denk dat Moschetti dan Pasqualon had geworden en dat had een goede pick geweest (Minali die niet sprint....) Een aantal van jullie tipten om Bilbao niet te nemen, ik deed het toch.

Ewan. Die ene 10e plek was zuur en ook al her en der voorspeld dat dit mogelijk was. Ik wist natuurlijk dat hij hem niet uit ging rijden, maar ik had toch gerekend op 300 tot 400 punten. 5 miljoen van je budget is veel, maar anders had ik van bijvoorbeeld Moschetti Viviani of Gaviria gemaakt. Maakt ook weer niet zo heel veel uit.

Mohoric. Een keuze op basis van 'ik vind het zo'n heerlijke renner'! Hij heeft lekker geknecht en ik denk dat hij dat uiteindelijk bleef doen. Wellicht mocht hij de Slovenië-etappe vluchten maar verder niet. Bahrein bevestigt dat ze alles op hun kopman gooien.

Champoussin stelt uiteindelijk ontzettend teleur. Aanvallers blijven sowieso altijd lastig. Toch neem ik (eigenwijs?) er altijd wel 2 mee, puur omdat ik wil dat ik er één heb die lekker mee gaat in vluchten. Champoussin had gewoon een prima vorm en had een mooie rol kunnen hebben. Hoe heb ik ooit Bouchard over het hoofd kunnen zien he @Nasibal hahaha.

En Bernal? Tja, niemand kon weten dat het zo zou lopen. Zo vroeg al in het roze en een rug die (tot op heden) prima stand houdt.... Ik vond 6 miljoen een te groot risico. En uiteindelijk besloot ik met 0 INEOS-mannen te gaan. Daar laat ik wel een procent of 15 liggen denk ik.

Tot slot Evenepoel. Zeker voor de eerste twee weken had ik verwacht dat hij (eigenlijk DQS) sloten punten zou halen. Cavagna beter ingeschat dan Ganna, na Romandië. Helaas, verkeerde gok.

Qua uitvallers zit ik op 5: Evenepoel, Ewan, Nizzolo, Mohoric, Champoussin

Zin in het laatste weekend! Redelijk klimteam over met Yates, Almeida, Vlasov, Carthy, Bardet, Martin, Bilbao, Foss en Fabbro.

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik vind het risico op -6m overbrugbaar. Het risico op -600 punten niet. Ik denk dat ik vorig jaar Vuelta met het uitvallen van Martinez in etappe 1 met een low pickrate en 0 punten en Dumoulin redelijk snel met een Jumbotruitje uiteindelijk nog steeds makkelijk mee kon doen. Als hij ook maar vergelijkbaar was met nu (en nu is hij niet eens kopman) was ie voor mijn gevoel onmisbaar, kijkend naar de nr 3 en 4 van die Vuelta bijvoorbeeld. Ik zag bernal, kijkend naar vorig jaar tour, voor 6m toch wel een paar 100 punten pakken als worst case en echt veel als best case. Bij Ewan zag ik 160-200 punten in een heel hoog % van de gevallen, met minimale upswing. De alternatieven voor Ewan waren Landal+merlier(die waarschijnlijk af zou stappen) en daar moet ik "een paar 100 punten minimaal" nog maar zien.

Laatst gewijzigd
KV

Denk dat we de Bernal discussie ondertussen wel mogen afsluiten. Is al meer dan genoeg aan bod gekomen.

JesperRenrad

Ik hoop dat dit niet tegen het zere been is bij mensen die uit pure ellende viviani op moeten stellen; maar ik heb nog wel wat opties over. Grootste vraagteken is Pello. Kan lijkt het wel, wil/mag niet? Aan de andere kant maakt het toch niet uit of Caruso z’n karretje achter pello plakt, achter Bernal of een willekeurige andere tweewieler. In alle interviews opgesomd zegt hij precies 0 inhoudelijke dingen.... iemand een visie?

arjenzvob

Ik denk dat het bij Bilbao niet alleen helpen is, maar ook niet beter kunnen. Maar ik weet niet wat je alternatieven zijn, want dat vertel je niet. Kijk wat hun potentie is, en kies de beste.

@KV Beetje flauw. Het is volstrekt logisch dat mensen in deze fase gaan evalueren en dan vertellen waarom ze Bernal wel of niet genomen hebben.

JesperRenrad

'@arjen, dank voor je antwoord/ insight. Gross of vaste punten sagan, Ganna, cimolai zijn mijn alternatieven. Ik neig naar gross gezien z’n verbetering gisteren en toch nog 6 vaste punten. De reden dat ik de alternatieven niet noem is dat ik die afweging prima maken kan als ik Bilbao beter zou kunnen peilen. Jouw antwoord is daarom top. Te weinig kans dat Bilbao top10 rijdt wat mij betreft.

Enjoy deze nu al legendarische etappe!

Landeirovic

Hoe is Covi als Scorito renner? Met een 2e en 3e plek en gisteren 13e?

Papa Bart

Na een stuk of honderd keer wisselen: Almeida FTW.

drop drover

'@papa bart hier hetzelfde! Toch maar Almeida gekozen omdat ik het hem echt gun.... Als ze uiteindelijk 1 en 2 worden scheelt het maar 6 punten ;-)

nasibal

'@landeirovic

Qua punten prima voor 500k. De vraag is alleen: hoe groot is de kans dat je hem goed opgesteld hebt in de juiste ritten, en voor hoeveel indirecte bankpunten (dwz, nul halen met een opgestelde covi, maar wel punten met iemand op de bank) heeft hij gezorgd?

Stel je hebt covi ook 5 keer voor 0 opgesteld terwijl je anders op die plek ook 6 truipunten op had kunnen stellen (nr 2 in paarse trui bv) dan heb je indirect met hem daar 30 punten misgelopen.

Covi is wel een beetje het type scoritorenner waar door op die manier de balans uiteindelijk lager uit kan vallen dan lijkt. Maar voor mensen die deze uitdaging hebben weten de tackelen is het misschien wel de een na beste 500ker geweest.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

... na Hermans... ;-)

nasibal

'@Jeffrey

Ok ok, twee na beste ;)

KV

'@arjen

Ben het beetje beu om steeds te moeten lezen hoe goed de Bernallers het wel gezien hadden vooraf en daar steeds Ewan moeten bijhalen. Dit hebben we nu toch echt al tot in den treure moeten horen?

Lelangue gaf in zijn interview aan dat het echt de bedoeling was om tot rit 13 te blijven. Grote kans dus dat Ewan in zijn ciclamino nog 1 of 2 ritzeges erbij deed (akkoord dat 10 wss wel moeilijk ging geweest zijn om te overleven) en met kopmanpunten (want aangezien de rest zo fluctuerend was moet je die echt wel meerekenen) kon hij mooi 400 punten gehaald hebben.

Denk dat de voorbije dagen al meermaals de Bernal evaluatie werd gemaakt en de situatie hieromtrent is nu op de voorlaatste dag niet echt veranderd.

Maar ik wil zeker niet de persoon zijn die zegt wat er op dit forum mag verteld worden. Wou gewoon aangeven dat het voor mij wel volstaat :-)

1 2 ... 256 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.