Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 257 ... 263 264
nasibal

Er zijn dus gewoon teams met Caruso, Foss, Ciccone en Cimolai he. Dan moet je het toch enorm naar je zin hebben gehad deze Giro?

Ludi

'@KV: dat ligt een beetje in het verlengde van de evaluatie hierboven, waar Bernal als te groot risico wordt genoemd.

Maar goed, als de Ewan spelers nietbernal niet meer noemen en de bernallers nietEwan niet meer noemen ook prima! :)

Benzardi

GroB is mee met de kopgroep.................................lekker hoor

nasibal

'@KJ
Ik denk dat we ook moeten stoppen met zeggen dat het rugrisico de prime factor was om geen Bernal te namen. Dat was slechts een bijkomend iets. Het feit dat hij in de 3 week niet dominant genoeg zou zijn, om welke reden dan ook, om alle potientele 1e 2 weken qs punten recht te brijen (zelfs bij een Evenpoel die geen 3e week reed) maar wél veruit de duurste man was, was veel belangrijker.

Want laten we eerlijk zijn, voor deze 3e week hoef je hem eigenlijk (voor 6 miljoen) niet te hebben. Het is dat hij de eerste 2 weken zoveel punten én een voorsprong in het AK bij elkaar heeft gefietst. Anders had je met een 6 miljoen renner die die 3e week was begonnen (en geëindigd waarschijnlijk) met 100 punten en een 2e a 3e plek AK. Ik heb niemand horen zeggen vooraf: Bernal? oh, die neem ik juist voor die 1e 2 weken mee! Maar achteraf hoor ik ook niemand: Poh, daar kom ik eigenlijk wel goed weg zeg.

Net zoals mensen met Almeida (dus inclusief ikzelf) nu best mogen toegeven dat ze deze 3e week zeer aangenaam verrast worden bijvoorbeeld. Zat argumenten om die man mee te nemen (net zoals mensen zat argumenten hadden mogelijk om Bernal mee te nemen), maar een dergelijke 3e week als de huidige was daar vast niet één van.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Zou het wel grappig vinden als Bernal er vandaag nog ff doorzakt om de Bernal was geweldig pickers nog ff op hun nummer te zetten.

Achteraf is dit allemaal makkelijk praten

Laatst gewijzigd
Ludi

Zelfs met Bernal zou dat heerlijk uitkomen door al die Ganna en Moscon pickers. Ik heb liever Yates of Almeida of Carthy of Vlasov als winnaar. Ik denk iedereen buiten de Ganna/Moscon kiezers.

@Nasibal: is ook wel een beetje lastig met het aangepaste parkoers. Het nieuwe parkoers van gisteren was veel meer Yates dan het oude parkoers in principe. Ik had Bernal vooral mee als aanvulling op de dagselecties, zeker tot etappe 15, waar hij makkelijk voor 10-16 punten zou moeten zorgen als 9e renner in principe, voor de eindafrekening toch in verwachting punten (kans niet afstappen was zeker aanwezig en ik zag hem dan eigenlijk altijd wel 80+ punten pakken voor de eindafrekening), als kopman in de eerste 2 weken (ook strade en andere gravel aankomst zeer belangrijk) en als de meest waarschijnlijke beste kopman derde week in de etappes met veel hoogtemeters, tenzij de kaarten dan anders liggen. Dus ja eigenlijk had ik hem, met ook nog 4x dqs, juist wel ook voor de eerste 2 weken . Als hij dan daarna of dan al tegenvalt, dan zouden mijn andere AK+JK renners waarschijnlijk enorm veel meer scoren dan verwacht en moet ik met "6m minder budget maar hopelijk in de eerste week toch al waarde door tijdrit Ganna en gravel etappes" toch al een eind komen. Als Ineos nooit een trui had gepakt dan zou ik met 4x dqs eigenlijk heerlijk zitten, dan maar 6m minder budget. 6m op 48m is ook maar 12.5%. Een uitrijdende Bernal schatte ik in verwachting op veel meer dan 12.5% van de punten die ik zou halen omdat ik hem dan waarschijnlijk echt 21/21 keer kan opstellen en dat ik daarnaast nog een bonus krijg op het einde. Zoals roglic, maar eigenlijk ook Kuss, vorige Vuelta.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ik heb het eens onder elkaar gezet. Gewoon, omdat ze nog niet aan het klimmen zijn en ik me wat verveelde ;-)

Mijn twee 500K'ers zijn Hermans en Fabbro.

Met Hermans heb ik tot en met gisteren 78 punten gehaald, waarvan 10 via Taco van der Hoorn. Dat hadden er 86 kunnen zijn als ik hem in etappe 2 ook had opgesteld (hij werd daar 17e). In totaal stelde ik hem 11 keer op, en haalde hij 8 keer een dikke vet nul, waarvan één keer zelfs als captain.

Met Fabbro heb ik tot en met gisteren 54 punten gerealiseerd (9 keer 6 truipunten). Daarnaast één nulletje.

Het captainschap van Hermans was in etappe 8, waar mijn eerste renner Almeida was op plek 10. Dus dat C'tje kostte me 22 punten. Verder had ik dan beter Merlier kunnen opstellen voor 8 truipunten. Dus totaal verlies 30 punten. Dit was tevens de etappe waar Fabbro zijn enige nul scoorde. In plaats daarvoor had ik Yates moeten hebben voor nog 6 puntjes. Een pijnlijk verlies van 36 punten dus.

De andere 7 etappes waar Hermans een nul scoorde was de dagschade minder. Wat truipuntjes her en der, en Moscon en Almeida die allebei nog ergens 16e werden. Maar in totaal loopt het toch wel weer op tot precies 50 punten.

Voordat ik dan de slotsom opmaak wil ik nog opmerken dat ik van tevoren zeker niet gepland had om Hermans zo vaak op te stellen. Ik zag vooraf een kans of vier a vijf voor hem. Door de vele uitvallers is zijn rol een stuk groter geworden, al kun je je (zoals zo zal blijken) afvragen of je dan je aanvaller toch maar als gok moet opstellen, of toch maar beter voor de zekere (maar saaie) truipuntjes kan gaan. Verder waren er nog etappes waar Hermans zeker niet de enige nul was. Ik heb vooral met Champoussin en Bettiol ook wat missers gehad, plus nog een enkele met Masnada. En in etappe 8 had ik er naast Hermans en Fabbro ook nog een derde nul. Uiteindelijk wordt het een wat onmogelijke puzzel en het is niet helemaal eerlijk om de bankpunten alleen met de 500K'ers te verrekenen. Maar goed, als ik dat dan tóch doe, allereerst aan Hermans, en vervolgens aan Fabbro, dan is het netto resultaat tot en met gisteren:

Hermans -2
Fabbro + 48

Best verhelderend (en ietwat pijnlijk) eigenlijk, haha.

Laatst gewijzigd
Ludi

500k renners van een verwachte truidrager (zeker ak en puntentrui) met mogelijk eigen punten zijn heerlijk, omdat ze vaak sowieso de beste 9e renner zijn die dag om op te stellen.

Ajvenema

'@Rawolf: Het probleem is dat Bernal de pooltjes zónder hem voor het grootste gedeelte al om zeep heeft geholpen... Zelfs als ie nu uitvalt:)

nasibal

'@KJ

Ik had Bernal vooral mee als aanvulling op de dagselecties, zeker tot etappe 15, waar hij makkelijk voor 10-16 punten zou moeten zorgen als 9e renner in principe

voor de eindafrekening toch in verwachting punten (kans niet afstappen was zeker aanwezig en ik zag hem dan eigenlijk altijd wel 80+ punten pakken voor de eindafrekening)

als de meest waarschijnlijke beste kopman derde week in de etappes met veel hoogtemeters

Wat ik hier lees is: De eerste 2 weken gaat hij gewoon 'meerijden, maar wel wat puntjes sprokkelen', in de 3e week gaat de beste renner zijn en zo de Giro winnen' . Dat is best een te beargumenteren verwachting, dat is de discussie niet, maar ik kan dat niet zo goed rijmen met:

Dus ja eigenlijk had ik hem, met ook nog 4x dqs, juist wel ook voor de eerste 2 weken

Al helemaal niet in combinatie met je 4x DQS voor de eerste 2 weken, want daarmee zet je dus eigenlijk in op een Niet-Bernal scenario in die eerste 2 weken. Anders had je ook geen 4x DQS mee hoeven nemen. Voor 10-16 puntjes zorgen als 9e renner leidt doorgaans ook niet tot: 3e plek AK na etappe 6 en roze, wit + 2e plek BK na 9.

Je keuze voor strade en graveletappe kan ik nog wel enigzins in komen overigens. Maar meer vanuit het feit dat hij dat beter verteert dan andere AK mannen. Niet vanuit het oogpunt dat het nou zo voor de hand lag dat hij daar op eigen initiatief er zo'n enorme klap op zou geven.

Ik denk dus eigenlijk dat je perfect schetst wat ik bedoel: Je hebt om best verdedigbare punten Bernal meegenomen, maar zijn daadwerkelijke voordeel haalt juist hij in een wijze die jij (en ik denk de meesten) niet vooraf voorzien had.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Ik heb Bernal en ga dit zeker niet inwrijven. De sloot punten is ook een groot deel geluk door gekke verloop van de Giro.
Maar bij elke goede keuze(achteraf) is er ook geluk nodig. Zie Caruso (die kozen geen Landa en die was heel goed in vorm), Cimolai, Foss, Ciccone etc. Allemaal dingen voor te zeggen om ze te kiezen, net als Bernal. Maar zonder geluk hadden ze nooit zoveel punten opgeleverd, net als Bernal niet.

Alhoewel ik wel hoop dat elke topper (Lees Thomas, Poga en Roglic in de Tour) gaat proberen zoveel mogelijk tijd te pakken in elke mogelijke etappe wanneer dat kan. Niet met alle energievreter verspillen maar wel goed aanvallen. In mijn ogen was dat vorig jaar de grote fout van Roglic om dat niet te doen. Daarnaast wordt met zo’n aanvalsstijl de koers nog leuker en natuurlijk Scorito ook

floda

En eerste twijfel voor tour is door WVA al gezaaid

floda

Overigens vandaag yates al kopman, maar niet goed op weersverwachting gekeken.... toch Almeida moeten kiezen

Capra

Toch wel lef van onze vriend Caruso, respect!
Hij zal ook denken, je weet nooit....

Jeffrey81

Sja...WvA...die gaat zeker weer 'knechten' net als vorig jaar. De duurste 1,5 miljoen europiposcoritoflippo's die ik niet uitgegeven heb....

Daan Brakenhoff

Goh, Caruso wel echt HET koopje van deze Giro. En vooraf maar denken dat hij voor de Zubeldia award zou gaan...

Thomberg

Vraagje voor morgen. Ik weet dat de teampunten volt winnaar tijdrit niet tellen. Maar alle andere punten wel toch? Dus teampunten voor leider in we klassement en de individuele punten omdat je op een plek in een klassement staat?

Mijn tijdrit team is niet best namelijk, dus wil voor zoveel mogelijk zekere punten gaan

arjenzvob

Mooie overwinning voor Caruso. Aanvallend gekoerst en gewonnen.

260 punten. 0,6% gestegen.

Morgen Cavagna kopman. Verder Yates, Almeida, Vlasov, Carthy, Bilbao, Foss, Sagan en Cimolai.

Heel benieuwd naar de eindafrekening!

Papa Bart

DE parel Caruso wint zelfs een etappe, uiteraard wel opgesteld maar Almeida kopman gemaakt.
273 punten laten mij 0,3% stijgen en vind mij terug op 97,5% Dat is mijn beste plekkie ooit op dit moment van het spelletje, ik denk dat ik dat zilveren bekertje wel meeneem uiteindelijk. Top!

Morgen geen verrassingen
Ganna (C)
Cavagna
Bernal
Almeida
Caruso
Yates
Foss
Sagan
Laatste plek keuze tussen Fabbro, of Ulissi die in de proloog 17e was.

Sjas Patatje

Laatste moment switch moet je noooooit doen. Yates op het laatste moment kopman gemaakt ipv Bernal.. zonde.

97,5%, plaats 30 van het Wielerflits Forum. 🙂

Morgen nog een topteam staan denk ik zo, met:
Ganna
Cavagna
Almeida
Foss
Tratnik
Bernal
Yates
Carthy
Vlasov

Hier ook erg benieuwd naar de eindafrekening en wat dat nog te weeg brengt! Qua algemeen klassement heb ik de nummers 1, 3, 4, 7, 8, 9. Bij het puntenklassement de nummer 1 en 5. Bij de jongeren de nummers 1, 2, 4 en 5. Bij het bergklassement de nummer 2 en 5.

Wie heeft 4 renners van INEOS? Dat tikt ook lekker door. Ik heb alleen Bernal en Ganna.

Mooie ronde met een terechte winnaar en verrassende nummer 2!

vevie

'@Thombeg: wanneer heb je Thomas écht aanvallend zien rijden? In de Tour die hij won poefte hij in de laatste kilometer weg. Is een steengoede renner, maar absoluut geen attractieve renner. Dan moet je bij Ineos voornamelijk naar Carapaz straks kijken, die in de tijdritten weer tekort zal komen.

Ik ga er dan ook vanuit dat Roglic en Pogacar zeker te sterk zullen zijn voor Thomas. Wordt sowieso nog puzzelen, want ik denk zelf dat dat het podium wordt, deze Tour. Je kunt ze denk ik echter niet allemaal meenemen straks. Ik denk dat Roglic en Pogacar beiden 6 miljoen zullen zijn en Thomas 5 miljoen. Dat wordt een grote hap uit het budget om ze alle drie te kiezen.

Ludi

'@nasibal: in de eerste 2 weken zaten relatief veel ritten waarbij ik relatief veel opvullers nodig had. Bijvoorbeeld etappe 1, 3, 8, 10 en de meerdere sprinters ritten. Als dqs het roze had was dat gecoverd, bernal en sivakov (+2x dqs kopmannen) coverde de andere meest waarschijnlijke optie in de eerste 3 etappes en vanaf eind eerste week, en mogelijkheden in de tussenliggende etappe of 2. Plus bernal was een van de meest waarschijnlijke kopmankeuzes, ook in de eerste 2 weken, bij de meeste aankomsten bergop omdat hij eigenlijk altijd drang naar voren heeft, dat verwachtte ik zeker in de gravel etappes. Buiten Bernal heb ik alleen Yates als kopman gespeeld in de bergritten en had ik voorafgaand aan de giro ook alleen die 2 staan bij iedere etappe volgens mij. En als Yates, zoals vorig jaar, tegen zou vallen leek Bernal me eigenlijk wel essentieel als kopmanoptie. De derde week met de hoogtemeters, zoals vandaag, was hij helemaal ideaal, voorafgaand voor mijn gevoel.

Ander onderwerp, man wat baal ik dat sivakov is uitgevallen in plaats van Martinez deze giro en dat Martinez is uitgevallen vorige Vuelta 🙈😅

Thomberg

'@vevie, ik ben het helemaal met je eens. Het is mijn hoop dat er vaker attractief gekoerst gaat worden in de eerste weken. Zoals dat Roglic dat vorig jaar ook had moeten doen. Meer tijd pakken in eerste weken. Als het kan ook in een heuvelrit 30 seconde pakken. Als hij dat doet dan moeten de anderen ook

Ted de la course

Achteraf is t mooi wonen..
Ik heb zoals vele hier gegokt tegen ineos en Bernal en voor DQS, en dat is verkeerd uitgepakt. Wat niet bijdraagt aan het spelplezier is dat je zonder Bernal eigenlijk kansloos blijkt te zijn voor een echt mooie eindscore. Het liefst heb je meerdere renners die aan elkaar gewaagd zijn en veel punten pakken. Dan blijft het spannend tussen teams die heel verschillend zijn.

Zelf blijf ik zonder Bernal nog vrij ruim boven de 80% en heb ondanks 8 uitvallers eigenlijk altijd 9 renners op kunnen stellen waar ik wel tevreden mee was. Hoewel ik op meer gehoopt had kan ik daar best tevreden mee zijn, ook gezien het aantal uitvallers.

Laatst gewijzigd
Bissie

Het was op zich (achteraf) allebei mogelijk. Het was niet noodzakelijk om te kiezen. Ik heb ook 4 dqs (incl evenepoel) en 3x Ineos (incl Bernal) meegenomen. Op die manier probeerde ik niet teveel vast te lopen op 1 scenario. Achteraf wel veel geluk natuurlijk dat Caruso dit doet en dat Landa is weggevallen maar het kon op zich dus prima samen ...

1 2 ... 257 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.