Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 259 ... 263 264
Thomberg

Pff op eindklassement gezakt van 93% naar 88%. Helemaal niks hier, zelfs geen duimpje

Gefeliciteerd voor alle winnaars

rev

Gefeliciteerd iedereen die een bekertje heeft gewonnen. Voor mij was dit een dramatische giro 37.9%. Ik zal vast flink dalen aangezien vorig jaar goud was. Nu knallen met RG en vizier op de Tour.

Ludi

Ik ben benieuwd naar het optimale team. Ik verwacht:

Bernal
Moscon
Ganna
Martinez
Caruso
Yates
Vlasov
Almeida
Carthy
Foss
Dan Martin

Bouchard

Sagan
Cimolai
Gaviria
Viviani
Nizzolo

Misschien zit hier al een misser bij. De overige 3 durf ik niet zomaar in te vullen. Misschien vendrame, arndt, de bondt ofzo?

Platwalsers

Pfff spannende laatste week met kruip en sluiptocht omhoog in het klassement. Op de valreep opnieuw goud dankzij 4X Ineos met natuurlijk Martinez.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Totaal haalt Bernal 1158 punten binnen. Die is zijn geld toch wel waard! Verder Vlasov, Sagan, Pasqualon, Cavagna en Ganna die goed scoren. En Fiorelli natuurlijk!
Verder een hoop redelijk tot matig: Yates, Almeida, Nizzolo, Vendrame. (Eigen schuld door hem te banken toen ie de etappe won) en ook Fabbro, beetje tegenvallend, maar voor zijn prijs: ala.
Veel te weinig opgeleverd hebben: Bilbao, Groenewegen, Soler, Landa, Masnada, Gurreiro, Bevin, en Mollema, Bij velen daarvan ongelukkige omstandigheden, maar die laatste vier staan voorlopig wel op de donkergrijze lijst.
Met 83,5 ,% kunnen we zeker niet tevreden zijn. Op naar de Tour!

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

Bernal heeft mij maar liefst 1173 punten opgeleverd, dat is niet gek 🙂 en Foss ben ik ook erg content mee met 193 punten.

Fabbro en RingelS hebben mij daarentegen in de steek gelaten, hebben niks "zelf" gepresteerd. En Tratnik levert mij slechts 29 punten op, maar in zijn topdagen zette ik hem zelf op de bank.. mijn fout!

Als 20e geëindigd op dit forum, met 98,3%. Wie miste ik dan "echt"? Alleen een Caruso en een Cimolai denk ik. Grootste tegenvaller? Toch wel Bilbao, maar verklaarbaar door Caruso.

Welke renner heb jij het hardst gemist in je team? En wie was je liever kwijt dan rijk geweest?

Op naar de Tour!!

ivo001

Ik ben mijn bronzen beker zelfs moeten inleveren. Elke dag gestegen afgelopen week en nu weer 1,9% gezakt naar 94,7%.

Benzardi

Thx Nasi

StijnvanA_

'@Bozenik Hetzelfde resultaat hier (53,2%), alleen dan ‘slechts’ een top 500 plek in de wielerindex naar de maan. Felicitaties aan de winnaars

Bagagedrager

Sterk staaltje koersen Benzardi, hier helaas maar op een magere 70% geëindigd...
Op naar de tour! Het puzzelen kan bijna weer beginnen!

Jasperdewaal11

Helaas maar 75% maar dat zit erin als je een Ineos-loos team hebt. Op naar de tour vanaf donderdag al open voor puzzelen :p

ditisdavid

Nieuw dieptepunt bereikt met 53.6 na vandaag nog eens tien procent verloren te hebben. Risico genomen met alles zetten op Deceuninck en tegen Bernal is maximaal verkeerd uitgepakt, daarbij zijn veel van mijn andere keuzes ook verkeerd gebleken.

De lijst van miskopen:
Masnada
Cepeda
Minali
Landa
Sivakov
Bevin
Formolo
Kanter
Merlier
Evenepoel

De lijst van middelmatige aankopen:
Nizzolo
Carthy

De lijst van goede/uitstekende aankopen:
Cavagna
Vermeersch
Vlasov
Almeida
Martin
Pasqualon
Yates
Sagan

Drama!

JesperRenrad

'@Benzardi, dank je. Jij ook gefeliciteerd met de gouden bokaal!

Wellens Nietens

Geëindigd op 97.4%. We lagen een tijdje op koers voor een gouden bekertje, maar na het uitvallen van Buchmann en het wegzakken/uitstappen van Evenepoel zat dat er niet meer in. Grootste miskoop was Bilbao, en ook de 5 miljoen van Evenepoel hadden achteraf bezien beter op een andere manier geïnvesteerd kunnen worden. Gefeliciteerd aan degenen die nog hoger gescoord hebben en tot in Frankrijk!

joris dor

'@Sjas patatje. Wie mijn grootste vervloeking was en vind persoonlijk mijn eigen schuld, door hem toch een nieuwe kans te willen geven: " THomas De Gendt"....
Komt van zen leven niet meer van mijn zwarte lijst af...
Wie ik jammer genoeg zelf gewist heb, was Caruso. Vond hem anders goed scoren, alleen ging ik wat mee in de flow over Bilbao en Gross en ja heb ik Caruso uiteindelijk thuis gelaten.
Verder had ik op Castroviejo na, enkel Sivakov van Ineos en die viel meteen uit... Had ik mijn paarden op DQS gewed met 4 en heb ik uiteindelijk verloren van een Top Bernal...
Stond eerste week op 97, 2 % tweede week op 92.8 dacht ik en hoopte stiekem mijn derde week goed te maken met mijn klimmers en AK, alleen in tegendeel, door geen juiste vluchters te hebben, alleen maar punten verloren en vandaag met de samenraapsel helemaal naar beneden gevallen tot 70.1%
Kijk uit naar de Tour, waar ik hopelijk toch met beter resultaat zal overblijven dan deze editie van de Giro...

De Condor van Echt

'@Papa Bart, @Benzardi en @JasperRenrad: van harte gefeliciteerd met jullie mooie prestatie!

Bernal 926 punten...... kreun....... Dat is net zo’n puntenexplosie als Almeida vorig jaar. Dan zat ik met mijn berekening van een top-Bernal die max 650 punten haalt toch mooi verkeerd. En dan zijn er ook nog heel vaak vluchters voorop gebleven, kun je nagaan.

Resultaat is 61,4%, nog dramatischer dan vorig jaar. Maar zonder puntenkanon Bernal die door 57% gekozen is, is dat nog niet eens zo gek. Maar ja, mijn missie om deze Giro het 5e sterretje voor wielrennen terug te winnen dat ik vorig jaar ben kwijtgeraakt, is faliekant mislukt.

Korte evaluatie team: mijn strategie om voor een stevig sprintteam te gaan, was niet eens zo gek. Behalve dat ik dat geld voor Ewan beter aan Viviani en Gaviria had kunnen besteden; hun resultaten in de UAE tour gaven achteraf bezien genoeg aanknopingspunten. Binnen mijn klassementsteam had ik evengoed plaats voor Bernal, met de switch Evenepoel (want tussen hem en Bernal ging het) + GroBsnor (over wie ik toch al twijfelde) —> Bernal + Fabbro of zo.

Miskopen: Ewan, Paval Sivalkov. (Cepeda deels; ik heb voor hem Foss en Valter thuisgelaten)
Iets tegenvallend: Merlier (vooral tov prijs), GroB (zie boven), Kanter
Gewoon goed/naar verwachting: Almeida, Carthy, Yates, Ciccone, Cavagna, Sagan, Merlier, Nizzolo
Boven mijn verwachting : Vlasov (best wel veel punten, gezien zijn resultaten), D Martin
Beter indien goed gegokt/opgesteld: Tratnik, Fiorelli (maar nog steeds mooi)
Geen mening: Schultz, Goossens

Behatzailea

Was een leuke Giro, maar voor mijn scorito wat minder. Geen Bernal wel Evenepoel, Landa. Wat ik meeneem deze giro? Een nieuwe renner voor op mijn zwarte lijst: Jefferson "ik wil een girorit winnen en om het wit stijden" Cepeda. Na vier keer een bekertje is het nu een "schamele" 70%. Maar donderdag kan het puzzelen weer beginnen. Zin in de tour!

La Primavera

44. Nabespreking met ‘is het geluk of skill?’

Ready....

Set....

Caruso!

Ludi

Caruso was ook vooraf een prima viable pick, zeker in de 750k categorie en zeker als tweede (of vierde) als je bv Bevin of guerreiro of cepeda of bettiol zag als must have. Het leek me een betere pick dan bilbao voor zijn bedrag. Volgens mij hebben we dat zelfs vooraf een keer besproken, nasibal was daar volgens mij ook onderdeel van. Ik verwachtte Caruso gewoon 8-12e ofzo. Alleen met nogal veel AK keuzes had ik liever renners die gemiddeld gezien meer aanvallend zouden kunnen rijden, een top10 tijdrit hebben, voor JK in aanmerking kwamen of een sprintje hadden. Daardoor heb ik Caruso niet meegenomen. Niet omdat het een slechte pick zou zijn. Al denk ik dat plek ~5 of beter wel een enorme uitschieter is en onhaalbaar was geweest met Landa. Dat had ik hem niet gegeven in dit veld. Maar Hart won vorig jaar, na uitvallen van zijn kopman, en dat leek me nog meer onwaarschijnlijk eigenlijk. Plek 2 is wel echt "geluk" van de uitpakking van de pick.

Laatst gewijzigd
de Tour

Weer genoten van de Giro en dit forum!
Zelf op 95% geëindigd.

Klasbak die Caruso zelf nooit overwogen.

Op naar donderdag!

ZK

De winnaar had overigens gewoon wel Ewan en maar 5 klassementsrenners op voorhand ( REV, Ameida, Bernal, Yaids en Vlasov) plus foss en een overperformende Caruso

Laatst gewijzigd
Westland95

Een respectabele 94.5%. Miskopen zijn Ewan, Masnada, Bilbao en nog wat 'kleintjes' als Cepeda en Champoussin. Zeker als je je bedenkt dat je Caruso voor dat geld had kunnen hebben. Op naar de Tour!

user26809

Hier een tegenvallende 66%. Had geen INEOS, en 9 uitvallers, dan valt het eigenlijk nog mee. Rest was redelijk ok :)
De echte leuke keuzes Cimolai, Caruso, Bernal had ik niet.
En het trio Grosschartner, Cepeda, Guerreiro deed toch wel veel minder dan verwacht (niets eigenlijk).
Achteraf denk ik ook een sprinter teveel meegenomen. En 5 miljoen voor Evenepoel was eigenlijk gewoon teveel.
Foss, Ciccone, Viviani pakten wel goed uit

Geel truitje

83% zonder Bernal meer zat er niet in hier en daar wat punten gemist net als een ieder

Op naar de tour om het daar na een week ook weer te kunnen tieren over wie ik daar mis of uitvalt

Maar t puzzelen blijft ook leuk om te doen
Al lijkt t de laatste tijd wel dat de eerste keuzes toch hadden moeten blijven staan,door het vele puzzelen en research gaan de gedachten veranderen ,vorig jaar een 99’8 vuelta lijkt een eeuw geleden

bakfiets

Ben uiteindelijk op 59,3% geeindigd.

Met vroeg uitval van sivakov geen ineos in mijn team. Dat breekt op.

Voor qs scenario gekozen met almeida, masnada en cavagna. De laatste bocht van cavagna geeft ook wel mijn giro weer.

Uitvallers: landa, sivakov, nizollo, merlier, soler en masnada.

Mijn bergteam derde week was redelijk. 7 Bij de eerste 13.

Conclusie is dat het qs scenario de eerste 2 weken geen voorsprong heeft gegeven.

Op naar de tour.

1 2 ... 259 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.