Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 27 ... 263 264
Stijn Lemmens

Is er iemand die Felline overweegt in zijn team?

Dingetje

'@berggie
Ik heb Champoussin er ook in geklikt. Hij liet vandaag op zich wel een prima sprintje zien en kan wel eens voor de bergtrui gaan. Maar goed, ik heb momenteel ook Evenepoel, Bernal en Ewan erin staan, dus mijn beoordelend vermogen is denk ik niet erg betrouwbaar. Wat denken jullie van good old Fabio Felline. Elk jaar weer twijfel met die gast. Hij kost maar 500k, maar zal ongetwijfeld punten kosten door hem verkeerd op te stellen. Na al die jaren weet ik nog steeds niet of die nou alles kan, of juist helemaal niks.

Stijn Lemmens

Is er iemand die Felline overweegt in zijn team?

Ik twijfel tussen brambilla en felline

Volgens mijhaalt felline meer punten

Dingetje

Oh lol sorry Stijn jij was sneller met Felline.

tinus-dordt

Is er nog iemand die wat zinnigs wil of kan zeggen over de wat minder bekende sprinters deze ronde die weleens zouden kunnen verrassen?!

Stijn Lemmens

Ja ik denk over felline dat die misschien wel punten scoort in de tijdritten, gaat hij meesprintennin de punchetappes?

Kan hij teampunten halen als Vlasov het goed doet?

Allemaal open vragen

Sepa Van de block

Zitten wel een paar voor hem tussen

Stijn Lemmens

Wat denken we van Reichenbach is kopman van Fdj en heel goedkoop een sloot punten zal die waarschijnlijk niet halen?

Wie van deze 5 dus?

Felline, brambilla , Reichenbach, Visconti, Quinten Hermans

Laatst gewijzigd
Dingetje

Die keuze zal je zelf moeten maken. Persoonlijk zou ik het lekker bij een Ludvigsson type houden. Die kan je in ieder geval 2x zeker opstellen en voor de rest niet.
@ Tinus,
Volgens mij is Venchiarutti een soort van sprinter. In ieder geval geen hele goeie. Maar goed, het is maar wat je verwacht voor 500k.

Aardappel

'@Stijn

De eerste twee namen vind ik het leukste / interessantste. Vooral Brambilla is leuk. Overweeg die zelf ook nog, maar niet meer ruimte voor een 500k renner.

arjenzvob

Ik zie veel mensen allerlei namen droppen. Jullie goed recht natuurlijk. Maar bij al deze namen kun je zelf toch ook bedenken waar je ze eventueel zou kunnen opstellen of waar je wat mist? En wil je meer info over de renner die je wilt kijk je op procyclingstats bijvoorbeeld. En dan niet alleen de resultaten van dit jaar, maar ook die van vorige jaren.
Maak dagopstellingen en probeer uit te vogelen waar je renners mist en probeer in te schatten of vluchters bijvoorbeeld een kans maken. Zoek in de krochten van het internet naar interviews met bepaalde renners of teamgenoten.
Gissen naar vorm moeten we allemaal.

Ik bedoel te zeggen: probeer eens zelf wat te onderzoeken voor je een naam dropt. Of, en dat is echt leuk aan een forum, geef meteen aan waarom je denkt dat die renner the missing link in je team is. Vaak kom je er zelf dan al een beetje achter, en anderen kunnen reageren op jouw inzichten. Dat maakt het volgens mij een stuk leuker :)

Sepa Van de block

'@Tinus Fiorelli 500k

Aardappel

Hahaha nu we toch lekker advies aan het vragen zijn. Wil toch ruimte maken voor Bernal. Dus of Mollema of Soler moet er aan geloven. Wie o wie zal ik gaan knikkeren?
Zelf vind ik Soler niet zo heel goed rijden dit jaar en Mollema daarentegen wel. Aan de andere kant Soler redelijke tijdrit en is kopman, is weer niet het geval bij Mollema.
Haha wie o wie geeft me het juiste advies :)

arjenzvob

'@Aardappel Mollema is ook een verdienstelijk tijdrijder. En door het wegvallen van Nibali (want die kun je onmogelijk kopman noemen) schuift hij een plekje op in de hiërarchie. Vooraf gezegd dat hij voor etappes zou gaan, maar nu wellicht toch weer op z'n Mollema's aanklampen en 9e worden of zo.
Soler is altijd een groot vraagteken wat mij betreft. Kan soms ineens verrassen, maar ook ontzettend dom aanvallen. Ik zou Mollema houden dus. Maar aan de andere kant zou ik me weer niet in allerlei bochten wringen om Bernal te nemen ;)

nathancouw

Je maakt de afweging in principe zelf al. Ik zou nog even afwachten hoe Soler de bergrit in Romandië rijdt en dan beslissen.

Aardappel

'@arjenzvob
helemaal met je eens hoor. Random namen droppen en dan vragen wat denken jullie, vind ik net wat te makkelijk. De 'inhoudelijke' discussies over bijvoorbeeld Bernal vs Evenepoel vind ik dan wel weer leuk. Wat iemand zijn beweegredenen zijn om iemand te kiezen. Heb bijvoorbeeld al gelezen dat men Evenepoel niet zo sympathiek vinden en daarom niet selecteren. Hahaha vond dat dat wel weer komisch

Aardappel

'@arevenzvob
Hahaha ik merk aan mezelf dat ik erg gevoelig ben voor de laatste berichten over van Evenepoel.. Ik wil namelijk geen tweede 'Almeida' gate, net als vorig jaar. Kelderman in toen, Almeida uit. Natuurlijk verschillende situatie, maar toch. Haha en nu toch weer aan het twijfelen.
Maakt het natuurlijk ook weer een leuk spelletje! :)

robbinende

Op dit moment heb ik alle dure AK mannen erin geklikt ik kom er niet uit om één van die renners niet te nemen. Vooral omdat het gissen is naar de vorm van Evenepoel daarom wil ik ook Almeida mee.

Wat dan overblijft is een vrij matig sprintteam met voorlopig maar 4 sprinters en een aantal consessies die je niet kan meenemen. Ik denk dat Groenewegen er gelijk staat. Kwalitatief was/is hij de beste sprinter. Ik ken hem niet persoonlijk hoor, maar heb het idee dat hij mentaal wel zijn mannetje staat en niet bang is om zich er gelijk in te mengen.

Zelf tel ik 5/6 etappes (2, 3, 5, 7, 13 en 18) die kunnen eindigen in een massaspurt, zij het dat in sommige van deze etappes renners als Sagan/Ewan (sprinters met inhoud) wel een streepje voor hebben op pure sprinters als Groenewegen.
Ik kwam nog een goed scorend team (99%) van vorig jaar tegen die zeven sprinters had meegenomen waarvan er drie ook een heuveltje kunnen verteren. Benieuwd hoeveel sprinters jullie denken nodig te hebben, de regel is hier toch altijd 5 haha.

Aardappel

'@nathancouw
Nee klopt eigenlijk wat je zegt. Ja heb helaas rit nog niet kunnen kijken. Zag wel dat hij nu als 10de binnen kwam. Even de andere etappes afwachten inderdaad..

Wacht ook nog smart op een wederopstanding van Viviani. Er komt nog een klein kansje voor de sprinters toch?

Aardappel

'@robbinende

Heb er inderdaad nu zelf 5, waarvan een sprinter van een miljoen.. Dus niet heel sterk bezet.
Aan de andere kant, ik wil wat meer lucht hebben in de bergen. Als er wat wegvalt , dat ik het kan opvangen. Met de 5 sprinters, plus truien, hoop ik toch redelijk te kunnen scoren.

Basementman

Het mooie is dat er deze editie redelijk veel dure no go'ers zijn op basis van vorm of onzekerheid. Fortune favours the bold zie ik hier dan ook niet opgaan, en dus zijn mannen als Evenepoel, Nibali, Viviani, Groenewegen en Gaviria voor mij en veel anderen een ondenkbare klik verwijderd van teamopname. Alleen Bernal zal wat mij betreft kunnen 'verrassen'.

Daardoor denk ik dat er deze editie nog meer teams gelijk zijn qua samenstelling dan normaal, waardoor de dagopstelling en 1 a 2 goudhaantjes het verschil kunnen maken glorie en tragiek.

KV

'@Aardappel: Viviani zal nergens meer te bespeuren zijn hoor. Morgen puncherrit, zaterdag klimmen, zondag rijdrit

La Primavera

'@Aardappel Haha het niet nemen van Evenepoel is bij mij echt niet puur vanwege zijn gedrag. Het maakt het niet kiezen vooral makkelijker. Als hij nou een stuk goedkoper was of hij had geen maandenlange revalidatie gehad dan had ook ik mijn ziel gewoon aan de duivel verkocht. :)

Aardappel

'@La Primavera
Hahaha nee dat dacht ik al. Vond juist mooi hoe je het zei, met een duidelijke knipoog. Kan zulke reacties alleen maar waarderen.
Ik ga verder nog een nachtje nadenken. Bernal of Evenepoel..

groppiestan

Soler is het altijd net niet en vraag me weer af of hij wel zijn geld waard is. Mollema zie ik toch meer aanvallen dan een puur gc rijden.
De sprintploeg is idd 1 groot vraagteken. Sagan wint wss wel het puntenklassement, maar verder blijf het raden in het dure segment met afstap ewan, geen leadout mellier, net terug groenewegen, geen winnaar nizzolo. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. De goedkope spinters vind ik dit jaar ook lastig, of geen kopman of alleen 6e worden in een kabouter koers.
Erg leuke puzzel dus dit jaar👌 en dan heb ik het nog geen eens over evenpoel bernal gehad. Weet denk ik pas de dag voor de giro of ik ze wel of niet meeneem.

1 2 ... 27 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.