Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 28 ... 263 264
La Primavera

Mijn team staat al redelijk al wacht ik hier en daar nog op wat bevestiging uit Zwitserland.

Team mist alleen nog wel een beetje die Zadelpensiaanse sfeer. Maar goed.. met al die nieuwelingen binnen mijn selectie komt dat brugklas gevoel weer in de renners naar boven. Heeft de leermeester himself nog wat Zadelpensiaanse wijsheden of tips die ik kan gebruiken in de ploegbus?

-Wielerfan

'@Stijn Lemmens

Waar heb je gelezen dat Reichenbach de kopman van de ploeg word?

Ik zou eerder denken dat FDJ voor etappezeges gaat met een Valter/Molard/Reichenbach.

groppiestan

Ze riepen dat tijdens de proloog in romandie op eurosport, maar zie dat ook niet echt zo

MvdL

Wie kiest hier voor de Deen, Honore?

Zo ja, kun je me uitleggen waarom?

Ik ben echt opzoek naar een aanvallend ingestelde renner in de prijsklasse van 1 miljoen.

Ik zag ook andere leuke opties, zoals Ciccone, de Gendt en Knox.

De bovenstaande namen weet ik inmiddels, wat ik kan verwachten maar van Honore nog niet.

Mijn team is bijna klaar voor nu, ben reuze benieuwd of iemand mij kan helpen aan de laatste aankoop.

Valvuillerdemoz

De Deen Honore rijdt voor DQS en staat te boek als aanvaller. Die stel je meestal op in de verkeerde ritten, maar dan heb je tenminste nog wel grote kans op truipunten. Bovendien heeft hij al twee overwinningen op zak dit jaar.

Ab Normaal

Honore is wel genoemd als knecht voor Almeida samen met Knox, Masnada en Evenepoel.

De Kamikaas

Ik heb Honore net erin gezet voor Covi. Ik had nog wat centjes over, vandaar... De twijfel is echter enorm, aangezien ik gecharmeerd ben van Covi. Allebei prima een heuvel over + goed eindschot. Allebei al wat laten zien dit jaar ook.

mvdk

Wat denken mensen van Nick Schultz? Zal hij vol moeten knechten voor Yates of krijgt hij enige vrijheid. Heeft dit jaar een aantal leuke uitslagen gereden en voor 500k best wel een interessante optie naar mijn inziens.

ivo001

Schultz had ik er eerst ook in staan, maar kwam vooral plekken tekort. Dus samen met Fabbro er weer uit.

Mindless

Wel prettig dat zo velen Evenepoel links laten liggen. Maakt het een stuk eenvoudiger om een nieuw bekertje te halen. Nasibal we komen eraan...

raymankapeens

Maar wie gaat er dan sprinten bij DQS?

Risje89

Schultz staat er hier ook in, maar zit nog op de wip (best wat leuke namen in die prijsklasse). Ook Honoré staat er hier in, maar kan nog worden vervangen door Ciccone als deze fit genoeg blijkt.

Laatst gewijzigd
Derailleurtje

Wat zijn voor jullie redenen om Moscon wel of niet mee te nemen? Hoor de naam maar weinig, maar hij rijdt de laatste tijd goede uitslagen, is met 1.5 miljoen niet heel duur, kan teampunten halen... Of nemen jullie toch liever een van de goedkopere aanvallers?

Malathion

Zou nog wel een kleine boom op willen zetten over welke sprinters jullie zien uitrijden na etappe 13.

Martijn Sollie

'@derailleurtje Ik heb m op dit moment wel in mijn team. Hij rijdt de laatste tijd inderdaad echt goed. Als hij de vrijheid krijgt om te rijden is hij die 1,5 miljoen zeker waard. Daarnaast zal hij zeer vermoedelijk ook nog wel wat team punten binnenharken. Ik betwijfel alleen of hij wel mag rijden. Dat is de reden dat hij bij mij op de schopstoel zit.

Aardappel

'@Martijn @derailleurtje
Ik had hem eerst ook, maar hij haalt het team net niet. 1,5 miljoen voor een aanvaller is dan weer best prijzig. En wat bij meerdere renner van toepassing is: hoeveel vrijheid gaat hij krijgen.
Ik zie betere alternatieven, maar kan ook snappen waarom je hen overweegt.

vevie

https://www.cyclingnews.com/news/dan-martin-stronger-than-ever-ahead-of-giro-ditalia/
Dan Martin voelt zich sterker dan ooit. Hij was erg goed in de Vuelta. Het steile werk verteert hij goed. Ik overwoog hem niet echt maar ben nu toch weer aan het twijfelen. Met zijn vorm van de Vuelta doet hij hier serieus mee voor top5.

kevinraar

Ik twijfel nog over 1 plekje gaar tussen Groenewegen en melier

Ik heb nu dit
6 klassement renners
3 klimmers
6 sprinters
3 aanvallers
2 tijdrijders

Laatst gewijzigd
BigApple

Groenewegen. Rijdt vanaf dag 1 in het geel !

steefje9

Verwacht je dat ie de tijdrit wint ja??

toerist

Ik twijfel momenteel erg tussen de combo's Nizzolo/Mollema + 1m voor upgrade of Carthy/Merlier.

Mollema rijdt officieel niet voor een klassement, maar met Nibali en Ciccone als onzekere factoren zou het zomaar eens kunnen dat hij toch voor top 10 wil gaan. Anders misschien als aanvaller? Nizzolo is in vorm en zal wellicht Giro uitrijden, maar toch wat twijfels.

Carthy deed het goed in TofA en gaat zeker voor klassement. Merlier is pijlsnel, maar wat zonder Rickaert?

TrEb

'@steefje9, je kent toch wel de outfit van de jumbo's?

@toerist, op basis waarvan vindt je Nizzolo in vorm?

zelf kies ik voor geen bernal, In de eerste week verwacht ik nog niet veel punten bij hem. Met name ten opzichte van Evenepoel. Hooguit teampunten dankzij Ganna. Om die punten later in te lopen vindt ik een te groot risico.

Laatst gewijzigd
JesperRenrad

'@vevie, ik vind Dan Martin vooral interessant omdat hij voor elk plekje vecht en goed kan aankomen. Ook als hij in het algemeen klassement 17e eindigt maar net even voor plek 7 sprint overal is hij lekker om te hebben.

steefje9

'@treb hahaha natuurlijk, had ik beter over moeten nadenken 😅

Ik vind Merlier wel een lastige. Hoort qua topsnelheid denk ik bij de beste 3 maar geen goede leadout mee en qua positionering ook niet de beste. Groenewegen daarintegen natuurlijk pijlsnel maar durft hij al?

toerist

'@TrEb Nizzolo heeft een goed voorjaar gereden, is misschien geen tier 1 sprinter, maar in dit gezelschap (Ewan onzekere vorm + voortijdig afstappen; Sagan heeft snelheid en klimvermogen verloren; Merlier zonder vaste leadout en mindere plaatsing; Groenewegen voor het eerst in 9 maanden terug in een peloton) is hij voor mij een stabiele(re) factor voor enkele podiumplaatsen in de sprints.

1 2 ... 28 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.