Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 29 ... 263 264
Ragnar Lolbroek

Ik zit nu met de volgende verdeling
AK: 8 voor 27.500.000
KL: 2 voor 2.750.000
Tijdrijder: 1 voor 1.000.000
Sprint: 6 voor 14.000.000
Aanvaller: 1 voor 750.000
Knecht: 2 voor 1000.000
De laatste twijfel zit zich Evenepoel vs Almeida en de resulterende verschuiving. De verschuiving zijnde Evenepoel/Landa/Großschartner vs Almeida/Buchmann/Formolo.
Ik kijk dus uit naar de bekendmaking van de teams. De Vlaamse kranten zullen nog wel vol komen te staan met interviews m.b.t. de ambities van Remco. Ik vind het i.i.g. opvallend dat DQS geen sprinter meeneemt.

Jasperdewaal11

Ben nog wel even benieuwd wie de ploegen als Bardiani, Androni, EOLO & Intermarche naar voren gaan schuiven als sprinter want dan kan ik mijn sprinters iig aftikken.

EDIT: Bardiani doet het net al ;)

Laatst gewijzigd
MvdL

Moscon is inderdaad een hele interessante optie, echter wel redelijk duur geprijsd en vind hem in grote rondes nooit zoveel indruk maken. Heeft echter, nu wel een goede aanloop. Ben alleen bang dat het vooral bij knechten blijft en het behalen van teampunten. En in zijn categorie, zie ik betere opties en ook goedkopere investeringen om het benodigde aan punten te pakken.

Mocht hij zijn eigen kansen pakken en dit in meerdere etappes dan levert het hem goud op.

Succes met overwegen.

MvdL

Ik twijfel erg over Bevin, leuk voor de eerste rit, misschien een top 10-20 notering?
Daarnaast gaat hij van zichzelf laten zie, zoals hij nu ook doet in Romandië. Ik wil op hem gokken, maar heb ook andere leuke kandidaten gezien voor zijn prijs.

Over wie twijfelen jullie nu het meeste (buiten Eve, Bernal, Ewan en andere sprinters etc)?

JesperRenrad

Mannen als Moscon, de eerder genoemde Bilbao, en tijdens de klassiekers Pidcock, klik ik elk jaar er direct in vanwege de vorm. Dan komt er 2 weken puzzelen, teampresentaties en veel wikken en wegen, en tot mijn spijt eindig ik vaak zonder deze namen in mijn team. Gevolg van veel te veel berekenend spelen....
Ik denk dat ik dit jaar meer op vorm af ga dan op interviews. Als deze mannen goed zijn zullen ze toch (zeker in het begin) niet met de rem erop peddelen? Of als ze een overwinning kunnen pakken zullen ze dat toch niet laten (zie ook Van Aert vorig jaar Tour)?

Wat is jullie mening hierover?

Ajvenema

Bevin blijft verleidelijk, maar als ik hem al neem moet ik 'm alleen opstellen in de tijdritten, en verder etappes als 3 en overgangsritten. De echte vlakke etappes zullen voor Cimolai zijn, maar ik vind het moeilijk om Bevin dan niet alsnog op te stellen voor het geval dat:)

Yskoud

Moscon moet gewoon in de trein plaats nemen en krijgt net zoveel vrijheid als Kwaitkowski in de Tour de afgelopen jaren...

Mindless

'@JesperRenrad, vorm is altijd mijn belangrijkste graadmeter geweest en daarmee scoorde ik vrijwel altijd goed. Het is echter niet de enige graadmeter.

Als Bilbao aangeeft dat hij vol gaat knechten... dan geloof ik dat wel. Het lijkt mij dan nog geen heel slechte keus, maar ik kies liever een andere kopman.

Mindless

Ten aanzien van Moscon, Ineos roept al een jaar dat ze het aanvallende koersen erg leuk vinden en meer op deze manier gaan koersen. Moscon in huidige vorm kan ik daarom niet passeren.

Donnie D

Heeft iemand met veel Scorito ervaring een paar goede tips hoe je zo een poule het beste kan aanvliegen?

Ik begrijp dat de keuze voor renners lastig is (Remco's ervaring/rimte, Egans rug, etc) en dat dit voor iedereen anders is, maar wat moet je echt niet vergeten bij het maken van je team?

Thanks alvast!

Jasperdewaal11

'@ Donnie

Lijkt mij het belangrijkste dat je een goede balans hebt en dus in staat bent elke etappe 9 goede renners kan opstellen die top 20 kunnen rijden die etappe en/of teampunten krijgen van truiendragers. Succes!

Yskoud

Stap 1 bij het maken van een team is het parcours vooral heel goed bestuderen en te bedenken wat voor type renners elke rit kan winnen en wie vanaf het begin de truien kunnen dragen. Schrijft per etappe eens op wat volgens jou een logische top 3 is. Als je dat op een rij hebt gezet dan weet welke renners je kopman kan maken per etappe. Zoek ook voral multi-inzetbare toppers op die in meerdere type etappes kan opstellen. Ganna is naast tijdrijder ook een steengoede aanvaller. Almeida en Evenepoel kunnen tijdrijden, klimmen en sprinten. Etc.

Je moet vooral de sterren bij scorito totaal vergeten, die slaan nergens op.

MvdL

Helemaal mee eens, ik merk ook dat de noteringen van sterren vaak niet kloppend zijn.
Vlasov heeft bijvoorbeeld 0 sterren als tijdrijder. Terwijl hij vaak genoeg heeft bewezen bij de eerst 20 te kunnen eindigen.
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Conclusie, wanneer je een team op sterren gaat selecteren, behaal je geen sterren!

StijnvanA_

Wielerflits zinspeelt op een rol als kopman voor Ringel S bij BORA, terwijl andere sites alleen Buchmann en Sagan noemen en de officiële kanalen van BORA vooralsnog niets zeggen, wat denken jullie?

Laatst gewijzigd
Stuff

Die 0 sterren bij Vlasov voor tijdrijden zijn meer dan terecht.

https://www.procyclingstats.com/rider.php?xseason=&sort=date&race=&km1=&zkm1=&pkm1=equal&limit=100&offset=0&topx=&ztopx=&ptopx=smallerorequal&type=3&continent=&pnts=&zpnts=&ppnts=equal&level=&rnk=&zrnk=&prnk=equal&exclude_tt=0&exclude_tt=1&racedate=&zracedate=&pracedate=equal&filter=Filter&id=aleksandr-vlasov&p=results

arno_183925

Bij lotto gaat veel afhangen van Ewan. Daarnaast wellicht een dark horse en dat kan wellicht Harm Vanhoucke zijn. Kan een aardig bergje over en heeft zich al meermaals laten zien in top 10 noteringen. Kan hij een verrassing gaan worden? Vanuit Lotto Kan ik geen info vinden wat zijn mogelijke doel is deze giro. Anderen info of ideeën over deze niet al te dure renner?

Astarloa

Sssst

robbinende

'@mindless
Dat Ineos aanvallender koerst is zeker waar. Alleen als je Bernal, samen met Sivakov en Martinez, naar de Giro stuurt kom je maar voor één ding. In dat geval kan Moscon een soort vrijbrief krijgen op sommige momenten (zoals van Aert in de Tour) maar staat hij er verder alleen voor. Dan verwacht ik toch niet veel van hem, en vooral een dienende rol. Voor 750k vond ik hem nog wel het overwegen waard voor eventuele teampunten, etc maar nu niet.

Pim96

Ik vind Vanhoucke nog wat te wisselvallig voor een klassement. Kan top 10 rijden tussen de toppers en volgende dag 30ste worden in bergetappe. Is daarbij ook niet een hele snelle aankomer waardoor ik hem iets onaantrekkelijker vind. Hij zal alleen vast ergens in de giro top 10 gaan rijden vanuit de vlucht, maar welke etappe geen idee.

MvdL

Ik ben het niet helemaal met je eens. Op basis van deze statistieken, kan ik me voorstellen dat het op eerste gezicht geen topper is op de tijdritfiets .Anderzijds zijn laatste rit in Paris-Nice geeft mij genoeg vertrouwen om hem wel degelijk te zien als iemand die minimaal 1 ster hoort te krijgen. Een 16e plaats met veel concurrenten, die het normaliter ook beter dan hem doen op de tijdritfiets. Daarnaast zal vorm van de dag ook een rol spelen. Ik denk dat Vlasov erop gebrand is om een plek in de top 20 te noteren. En ook daarom stel ik hem op!

vevie

Ten aanzien van Moscon, Ineos roept al een jaar dat ze het aanvallende koersen erg leuk vinden en meer op deze manier gaan koersen. Moscon in huidige vorm kan ik daarom niet passeren.

Dat roepen ze idd en eerlijk is eerlijk: ze koersen wel aanvallender. Wellicht ook in de Giro. Ik twijfel wel, want in de GT’s is de trein gewoon hun formule. Na 1 geslaagde aanvallende Giro, moeten we nog maar zien of ze in alle GT’s nu aanvallend koersen.

In de Tour verwacht ik weer de trein. Carapaz is een aanvallende kopman, Thomas daarentegen is een treintjeskopman. Tijdens Catalonië gaf hij ook aan dat hij het wel prima vond dat Ineos weer op deze manier domineerde. Die mag van mij dus aan gort gereden worden in de Tour en ik verwacht zelf dat hij het niet plezant gaat vinden als Carapaz bergop teveel gaat demarreren.

ik vind Dan Martin vooral interessant omdat hij voor elk plekje vecht en goed kan aankomen. Ook als hij in het algemeen klassement 17e eindigt maar net even voor plek 7 sprint overal is hij lekker om te hebben.

Zeker, dus ik ben hem steeds meer aan het overwegen. Martin is echt een strijder. Behorende tot de mooiste type renners. De aanvallers zoals Carapaz, etc. Altijd wat proberend.
——

https://www.cyclingnews.com/features/sivakov-bernal-is-number-one-but-the-giro-ditalia-gives-me-more-freedom-than-the-tour/

Sivakov wordt ook steeds interessanter. Met twijfels over Bernal is er een goede kans dat hij, zoals het interview aangeeft, ook zijn eigen kans gaat krijgen.

Laatst gewijzigd
Reyn

Deze GT gaat het dus om de volgende vraagstukken:
Kan het Vlaams wonderkind weer een mirakel verrichten
Hoe staat het met het ruggetje van ons Colombiaans klimgeitje
De vorm van het Australisch topsprintertje
De al dan niet vergane glorie van onze Slowaakse vriend.
Als je het antwoord weet op deze 4 vraagstukken, krijg je van Scorito vast wel het felbegeerde gouden bekertje.

nasibal

Sivakov wordt ook steeds interessanter. Met twijfels over Bernal is er een goede kans dat hij, zoals het interview aangeeft, ook zijn eigen kans gaat krijgen.

Maar de vraag is of die eigen kans als schaduwkopman zal zijn of in afwisseling met zijn teamgenoten vol op de aanval. Vooral dat laaste lijkt toch vaak waar Ineos op terugvalt als hun 1e kopman er doorheen zakt.

Verder is het misschien een idee om een potje te leggen met wanneer Sivakov op de grond stuitert, nu Kelderman en Porte niet meedoen en Tejay al lang niet relevant meer is.

KV

'@vevie: Sivakov staat bij mij (misschien onterecht) al op een soort grijze lijst

Edit: haha, wat Nasi dus zegt

Laatst gewijzigd
vevie

Je mist een paar interessante vragen:

- is Landa echt de absolute kopman en moet Bilbao echt alleen maar knechten? Of mag hij zijn eigen gang gaan nadat hij Landa al op achterstand zet in de itt.
- is Groenewegen al competitief genoeg om meteen mee te doen voor de zeges?
- is Sivakov de schaduwkopman of alleen maar knecht?
- hoe zit het met de vorm van Buchmann en wat mag Felix deze ronde?

———-

Maar de vraag is of die eigen kans als schaduwkopman zal zijn of in afwisseling met zijn teamgenoten vol op de aanval. Vooral dat laaste lijkt toch vaak waar Ineos op terugvalt als hun 1e kopman er doorheen zakt.

Ja, dat is idd de vraag. Ik stelde em ook hierboven. Weet ook niet hoe ik het moet inschatten.

Sivakov staat bij mij (misschien onterecht) al op een soort grijze lijst

Hij deed het goed in de Giro in 2019 maar hij ligt idd vaak op de grond. Is geen renner (nog) waar we ongeveer weten dat hij meestal zonder kleerscheuren een ronde overleeft.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 29 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.