Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 30 ... 263 264
Daan Brakenhoff

Zijn er nog andere die Ganna thuislaten? 3mil voor 2 echte kansen vind ik wel erg gortig. Als hij de eerste tijdrit niet wint kan je hem ook bij de tweede etappe wrs beter niet opstellen. Vorig jaar was het een no-brainer natuurlijk. Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat hij de eerste tijdrit pakt en daarna nog 2 dagen in het roze en wit rond blijft fietsen. Dan zit hij wel al snel aan de 150 puntjes...

nasibal

Zijn er nog andere die Ganna thuislaten?

Ja. Alleen de laatste ITT is daarin mogelijk nog een doorslaggevend heikel puntje.

Bagagedrager

Het blijft toch ook een lastige puzzel he..

Ben je er helemaal uit, heb je elke keer 500.000 of 250.000 over... Voelt niet lekker maar zoals het er nu naar uitziet gaan we gewoon de Giro beginnen met 250.000 budget over. Teveel vertrouwen in de 500.000/750.000 picks

Is er daarnaast al iets bekend waarom Bevin uit de rond van Romandië is gegaan?

Laatst gewijzigd
Risje89

Bevin stapt af in Romandië, toch maar een ander 750k pareltje dan?

Laatst gewijzigd
vevie

Die 3 mil van Ganna is zeker pijnlijk. Ik ga hem iig toch selecteren. Ik ga maar volop erop inzetten dat hij beide itt’s wint. Ik neig nu naar wel Bernal en geen Evenepoel. Mocht Bernal dan idd goed zijn dan pakt Ganna ook wat extra puntjes. In dat geval moet hij toch op 300 punten of meer eindigen. Ik ga er niet vanuit dat hij de 425 van vorig jaar haalt, maar ik hoop op 300+.

Jotto-Lumbo

Ik zit tussen drie sprinters te twijfelen. Vanaf het begin heb ik Nizzolo erin staan, omdat hij een sterk seizoen draait en vrij constant is. Toen ben ik gaan twijfelen omdat ik Merlier een grotere kans maakt om een rit te winnen. Vervolgens wordt Groenewegen toegevoegd. Hem heb ik eigenlijk nooit overwogen, maar ik hoor vanuit verschillende podcasts dat hij gewoon weer sterk gaat zijn. Kan iemand bevestigen dat ik vast moet houden aan Nizzolo? Dan kan ik deze kwestie laten rusten.

arjenzvob

'@Vevie Aan hoeveel achterstand zat je te denken in een tijdrit van 8km... Dat worden geen minuten.
De discussie Landa/Bilbao is zeer interessant maar ik vrees dat we het antwoord pas tijdens de Giro krijgen en sommige mensen in hun handen zullen wrijven en anderen zullen jammeren.

Stanro

Nizzolo is gewoon een steady sprinter. Zijn voorjaar was ook gewoon prima, waar die in klassiekers alleen geklopt werd door mannen als Bennett, Van Aert, Ackermann. Geen schande. In de Giro is het deelnemersveld een stuk minder. Op papier ook gewoon de snelste sprinter van de Giro na Ewan en Groenewegen. En Groenewegen is gewoon een twijfelgeval, niemand weet hoe die het gaat doen in zijn eerste sprints. Voor mij een zekerheid, maar ik heb ook Merlier.

robbinende

'@daanbrakkenhof

Ik heb hem erin staan omdat hij in theorie ook etappes zou kunnen pakken. Ik spreek me zelf alleen een beetje tegen, als ik zou zeggen dat hij daarin veel kansen mag/zal pakken, aangezien dat de reden is dat ik Moscon niet meeneem. Dan is het voor 2 tijdritten vrij gortig ook omdat hij niet meer ‘zo’ onverslaanbaar lijkt

La Primavera

'@arjenzvob Antwoorden gaan we natuurlijk bij iedere renner pas krijgen tijdens de Giro. ;)

De sprinters beginnen inderdaad toch wel weer een heikelpuntje te worden. Voor sprints op het vlakke zijn er niet veel aanwezig en degene die aanwezig zijn, zijn ook nog eens enorm onzeker.

Risje89

De sprinters blijven een hoofdpijndossier deze Giro. De toevoeging van Groenewegen maakt het niet minder. Heb zelf Groenewegen en Dekker niet, omdat ik niet weet voor wie ze gaan. Maar Dylan kan zomaar 3 ritten winnen natuurlijk.
Zit nu zelf met de keuze: Ewan+Pasqualon of Groenewegen+Merlier.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@La Primavera Sommige vraagstukken zijn iets makkelijker. Je hebt gelijk dat we dan pas de antwoorden krijgen, maar de Landa/Bilbao-kwestie is met de rug van Bernal en de vorm/fysiek gestel van Evenepoel een moeilijk vraagstuk. In het ergste geval zien we Landa zijn trein weer oproken.... En dan wordt hij vast weer 4e maar dan zit je als scorito-speler jezelf wel weer op te vreten. Ik verwacht het overigens dit keer niet. Bilbao blijft gewoon aanwezig in het elite-groepje bergop van een man of 10 a 20 en Mohoric zal ook meer vrijheid krijgen dan vorig jaar tijdens de tour.

Basementman

'@vevi Kwam hier al eens een intervuuu voorbij waarin werd aangegeven dat Landa in principe kopman is, maar net zo kopman als Kelderman vorig jaar onderaan de Stelvio. 1 inzakking van Landa en hij kan voor eigen kansen, was hoe ik het begreep.

vevie

Aan hoeveel achterstand zat je te denken in een tijdrit van 8km… Dat worden geen minuten.
De discussie Landa/Bilbao is zeer interessant maar ik vrees dat we het antwoord pas tijdens de Giro krijgen en sommige mensen in hun handen zullen wrijven en anderen zullen jammeren.

Ik dacht zelf aan een 15-30 seconden. Dat is niet veel. Het is echter wel genoeg voor Bilbao om nog even wat langer in het klassement mee te spelen. Ik blijf vooralsnog vasthouden aan Bilbao, aangezien ik gewoon echt niet begrijp waarom ze niet beiden voor het AK zouden kunnen gaan. Ze moeten bij Bahrein toch ook wel inzien dat zij niet de topfavoriet in huis hebben en de koers niet hoeven te maken?

Kwam hier al eens een intervuuu voorbij waarin werd aangegeven dat Landa in principe kopman is, maar net zo kopman als Kelderman vorig jaar onderaan de Stelvio. 1 inzakking van Landa en hij kan voor eigen kansen, was hoe ik het begreep

Dat heb ik meegekregen, idd. In hetzelfde stuk gaf hij aan dat hij zich helemaal weg cijfert voor Landa. Het is lastig. Bilbao is echt wel goed genoeg om zelf mee te doen voor plek 5-10. Landa is echt niet zoveel beter. Ja, bergop wel, maar verder is Bilbao op bijna alle vlakken beter.

Laatst gewijzigd
KV

Unfortunately, @PaddyBevin is a non-starter today. Feeling a little sick, it was decided not to take any risks this close to the Giro.

Is maar best dan met de regenetappe van vandaag. Zal wel meer uit voorzorg zijn zou ik denken. Anders rijd je gisteren toch ook niet zo goed zeker?

ManWithBeard

Ik neem Ganna toch 'gewoon' mee. 3 mio is duur inderdaad, maar ik denk dat het hebben van de winnaar van de eerste etappe best belangrijk gaat zijn. Pak je in de 2/3 dagen daarna zeker punten mee. En in dat geval is Ganna nog steeds topfavoriet. Daarnaast idd puntjes Bernal in 3de week en mogelijk zelf nog op avontuur.
Heb nu overigens geen Bernal en geen Remco. Voelt niet lekker, maar geeft zoveel ruimte voor steady top 10 mannen.

Harderijder

Ik wil heel graag zonder Bernal, want ik kom echt niet uit tot nu toe, maar je kan toch eigenlijk niet zonder hem?
Meest positieve scenario krijgt hij bij de eindafrekening 160 punten erbij voor het klassement + jongerentrui, de etappes ervoor nog niet eens meegerekend. Als hij vierde wordt in beiden krijgt hij nog 70 punten.

Dan moet je wel twee heel goede renners selecteren (die je ook met Bernal al niet mee zou nemen) om dat te compenseren, en dan hopen dat ze in de individuele etappes het heel goed doen.

Mocht hij echt niet kunnen koersen met zijn rug en uitvallen, ja dan is het een ander verhaal...

hartstikkebedankt

'@Harderijder

Hoe ik naar Bernal kijk is het meer dat hij of 1e/2e eindigt of DNF. Dus ofwel onmisbaar of een enorme miskoop (en niet iets daar tussen) en dat maakt het zo ontzettend lastig voor 6 mil.

Laatst gewijzigd
Westland95

Als Ganna zondag ineens weer gigantisch huishoudt neem ik hem weer mee.

La Primavera

Het leven van de Scoritopouleur is er een van opportunisme, durf en pijn.

Laatst gewijzigd
danusz1986

https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2021-alpecin-fenix-heeft-definitieve-selectie-op-papier/

Ik had hem al op de radar en misschien neem ik hem nu wel definitief mee. Vermeersch is maar 500k. Ook bij iemand op de radar?

KV

Wanneer ga je hem opstellen?

Daan Brakenhoff

Buiten de kasseien rit zie ik niet veel kansen voor hem

danusz1986

*overgangsritten en misschien als Merlier slecht gepositioneerd zit hij af en toe in de top 15 komt. Maar waarschijnlijk heb ik helemaal geen plek voor een 500k renner haha.

groppiestan

'@westland: hetzelfde hier😅

1 2 ... 30 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.