(Type) Vermeersch uit mijn hoofd etappe 3, 11, 12?, 15, 18 bijvoorbeeld?
De kwestie Bernal wel of niet mee is voor mij ook echt uitgaan van twee uitersten (of top rijden of flop in de vorm van DNF). Nu toch maar eens begonnen om met een budget van 41 miljoen euro een selectie van 19 man op 21 daguitslagen te formeren. Bernal zou dan een bonus zijn of nog extra reden om het team op bepaalde plekken te upgraden (bijvoorbeeld door toch Ganna mee te nemen of een extra 3 miljoen sprinter).
'@nasibal in 2019 begon hij voortvarend in de Giro met een 4 en 5e plek, reden dat hij die niet uitreed kwam door een valpartij. in 2020 de vuelta kwam hij buiten de tijd binnen in de 7e etappe. (in de 4e etappe en mooie 6e sprintplek.
De vraag is vooral gaat hij nu een grote ronde wel / niet uitrijden...
'@delric: ik denk dat vooral de mensen die hier actief zijn en het wielrennen volgen Soler onmogelijk zullen zien als een dark horse. Iedereen weet wat die jongen kan. Goed bergop, degelijke tijdrijder. Beetje een allrounder. Alleen het ‘goed bergop’ nekt hem, want hij is goed bergop maar niet geweldig. De echte klimgeiten rijden vaak van hem weg, waardoor het meer een renner is voor plek 7-10, eigenlijk 7-15, dan een hogere klassering. Het is ook geen renner (op dit moment) die gegarandeerd top 10 rijdt als hij niks tegen komt. Ik schat op dit moment Bernal, Evenepoel, Almeida, Yates, Buchmann, Landa, Bilbao, Carthy, Almeida, Vlasov, Bardet, Bennett, Hindley, Nibali, Mollema en Pozzovivo hoger in.
Moschetti wordt hier niet geheel terecht in het verdomhoekje gezet, imo:) context maakt uit, bij die DNF's van hem...
Ik geef toe dat het niet de meest zekere optie is, maar dat kan ik van die 3miljoen mannen ook niet zeggen.
Met Soler is het altijd prima werken in dit soort heuveletappes, maar komt in het hooggebergte altijd te kort. Ik vermoed dat ik of Soler neem, of Bilbao...
'@vevie zeker op dit forum geen dark horse. In de Vuelta wel goed voor heel veel punten, en allemaal zelfsstandig zonder veel teampunten. Voor 2 mln hoeft ie ook geen topklassering te rijden. In deze giro zitten de zware etappes, waar hij waarschijnlijk te kort komt, wel pas op het eind, dus zou met een degelijke tijdrit en misschien ergens een goede klassering (lees bonis) hoog in het klassement kunnen blijven staan.
Ben het met de meeste namen wel eens, zou er zelf zeker Martin bij hebben gezet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.