Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 32 ... 263 264
mrtheyoung

die Bernal bezord mij hoofdbrekens, is die goed, moet je hem hebben, maar denk dat als die goed is pas de laatste week echt de punten gaat pakken. ik ga wel voor Evenepoel, Yates en Almeida, maar dat is ook meer een trauma van vorig jaar dat ik Almeida heb laten lopen .... lastig lastig

La Primavera

'@Shittylegs Gaviria staat bij mij op een donkerzwarte lijst. Daar is echt altijd wel wat mee aan de hand sinds hij weg is bij Quick-Step.

daandej

Vraagje wie zouden jullie kiezen wackermann of ulissi ? Heb al 6 sprinters zonder wackermann

-Wielerfan

'@Daan de jager

Ik denk dat UAE niet alles op Formolo zal gooien.
Ulissi zie ik toch wel vaak voor eigen kansen rijden.

Ik zou zeggen Ulissi ipv Wackermann

kevinraar

Ik heb nu dit
6 klassement renners 19 miljoen
3 klimmers 5 miljoen
6 sprinters 17.5 miljoen
3 aanvallers 3.75 miljoen
2 tijdrijders 1.75 miljoen

user27296

Ik had hier alleen Gianni Vemeersch op het oog

Laatst gewijzigd
Rad

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/evenepoel-wil-knechten-voor-almeida-ploeg-hoopt-vooral-dat-jonge-belg-giro-finisht

Wie gelooft dit?

daandej

Wat verwachten jullie van battaglin hoeveel keer gaat die mee sprinten?

Ketjap Manis

Bernal is prima bezig geweest dit jaar maar niet ongenaakbaar. Hij heeft zijn koersen niet gewonnen maar vaak podium, of in de buurt van. In de Tirreno was hij niet overtuigend in de laatste bergrit. Hij zegt de Alps af wat ook geen goed voorteken is. Op basis hiervan genoeg reden voor mij hem niet te nemen voor dit bedrag.

In de Tour van 2019 die hij won pakte hij 629 punten. Dat is ongeveer 100 punten per miljoen bij dit bedrag. Dat is niet ontzettend veel. Dat gemiddelde kun je ook prima behalen met twee andere renners. Wil je 6 miljoen inzetten op een onzekere factor waarvan de piek ‘maar’ 100/125 punten per miljoen is?

Cascoigne

'@Daan: ook benieuwd. Touretappe schaart hem vaak onder de favorieten (korrel zout erbij). Weet niet of hij in de vlakke etappes gaat. Vorige keer zat ik er vaak naast iig..

Leuk dit forum, maar m'n team verandert wel een paar keer per dag. Van helemaal op Evenepoel gebaseerd naar een team om Bernal heen momenteel.

Ik zit een beetje dunnetjes in m'n klassementmannen en ben daarom op zoek naar twee mannen die samen voor een miljoentje een aardig klassement kunnen rijden of anders hier en daar een bergetappe kunnen pakken. Ik vond de volgende namen wel interessant, benieuwd of jullie nog andere opties zien. Sommige zijn hier al genoemd:
-Fabbro: niet onverdienstelijk gereden dit jaar. Zou ook zomaar tweede man kunnen zijn achter Buch of Ringeles. Als Sagan rijdt ook teampunten
-Schultz: idem dito, maar dan voor Yates. Ook tramtunnel potentieel.
-Brambilla: zomaar ff een prijs gepakt terwijl er aardig wat grote mannen meededen. Lijkt me alleen meer eentje voor een vlucht hier en daar, maar misschien zien jullie dat anders.
-Reichenbach: zou eerder denken aan Valter, maar hoorde hier ook wat mensen die dachten dat hij wel eens kopman kon zijn
-Jorgenson: maakte indruk bij de klassiekers en ook aardig klassement gereden.
-Mader: ook horen vallen. Lijkt me echter opgerookt te worden..
-Van Garderen: kun je niet laten liggen voor 500k lijkt me

Benieuwd of jullie nog andere pareltjes zien en of jullie sommige van deze mannen ook overwegen.

dvansteenis

Ik overweeg ze allemaal niet. Maar dat kan aan mij liggen

nasibal

-Van Garderen: kun je niet laten liggen voor 500k lijkt me

Lijkt me inderdaad een enorme parel voor dat geld.

daanbrkh

Zelfde hier. Denk dat Fabbro moet knechten. Dat leek me als enige nog wel interessant. In de 500k categorie zit sowieso niet heel veel soeps dit keer (op 1 sprintertje na dan). 750k daarin tegen zouden er zomaar 6 in mijn team kunnen belanden.

Cascoigne

Ok thanks. TJ dan maar :p.

robbinende

Vind Fabbro best een leuke gok voor 500k. Ook omdat ik van buchmann niet veel verwacht behalve een steady top 20. Het kan zijn dat ze bij Bora snel voor eigen kansen kunnen gaan in de berg etappes.

Die resultaten van Quintana en Soler vandaag zullen weer voor de nodige twijfels gaan zaaien in de pronostieken, dat vind ik mooi.

Pim96

Fabbro moet knechten, maar zal vast zijn punten wel sprokkelen. Geen super slechte keuze denk ik om te nemen. Teampuntjes en zal vast wel eens in de vlucht mee zitten en top 20 rijden. Schultz beetje zelfde verhaal denk ik. Heeft ook nog aardig eindschot, maar is natuurlijk de vraag of hij mee mag sprinten/punchen.

Brambilla tja gevalletje wanneer stel je hem op. Zal zeker proberen paar keer mee te springen. Of je moet verwachten dat Nibali de Giro gaat winnen en hij op kop moet sleuren (niet dus). Teampunten ook niet echt grote kans.

Reichenbach zal wellicht voor een klassement rijden. 1x 18e, 1x 19 en in eindklassement 21e worden. Aanklamper waar ik persoonlijk niet zoveel in zie. Molard vind ik dan iets interessanter.

Jorgenson reed leuk, maar geen idee wat je kan verwachten van hem. Wel leuke gok om mee te nemen misschien.

Mäder mag denk ik wel een etappe uitkiezen en verder Landa bijstaan in de bergen.

Allemaal wel wat voor te zeggen, maar of het nou de Hirschi of Pedersen van de giro worden betwijfel ik.

Aardappel

'@jos

De enige die ik overweeg zijn Schultz en Brambilla.
Schultz is aardig in vorm en zie ik nog wel paar keer voor eigen kansen gaan.
Brambilla zal een iets vrije rol hebben waarschijnlijk. Maar dan moet je afvragen of er niks leukers zit in de 750 categorie.

madeinstars

Wat heeft de uitslag van Quintana met de Giro te maken?

groppiestan

'@jos brinkie : waarom ciccone niet? Als hij tenminste geheel hersteld is. Of ringel s voor dat geld?

Edit: lees het verkeerd, samen voor een miljoen😅

Laatst gewijzigd
Cascoigne

Thanks voor alle feedback. Ga maar weer ff sleutelen want dan kan ik wellicht beter in de 750k op zoek naar de Hirschi / Pedersen

Cascoigne

'@Sjoerdistan: moet wel nog 2 plekjes vullen. Of dus weer ff ergens anders wat geld vrijmaken. Keuzes keuzes

robbinende

'@madeinstars direct niet veel nee. Alleen als ik de berichten hier zo dagelijks lees, regeert volgens best wat gebruikers de waan van de dag. Niks mis mee verder.
Wat ik er mee wil zeggen is dat Quintana inmiddels ook een renner is die uitslagen rijdt in kleinere rondes en die je in de grote rondes niet meer of nauwelijks ziet. In de Giro zie ik ook een aantal gegadigden

madeinstars

Maar Quintana rijdt de giro toch niet? Nou ja, ik mis denk ik iets.

BigMig

Wat een mooie discussies op dit forum! Ik ben zelf nieuw hier, maar speel de wielerspellen van Scorito al een paar jaar. Paar keer beste 90% gescoord en een keer een zilveren bekertje, maar moet nu toch een keer een gouden bekertje hebben :) Toch vind ik het mooiste nog altijd de voorpret van het maken van allemaal verschillende mogelijke topselecties.

Een dingetje wat mij opviel: iemand noemde dat 5 sprinters in je team vaak een beetje de norm is hier, daarnaast hoor ik mensen over selecties met bijvoorbeeld 8 AK mannen en 3 klimmers. Wat ik me daarbij afvraag is: is dit niet vrij scheef verdeeld? Het idee is toch dat je elke etappe 9 mensen in de punten wilt krijgen, hoe doe je dat dan in een sprintetappe? Is een selectie met een sprinter of 7 dan niet veel logischer? Of heeft dit ook te maken met de eindafrekening?

kevinraar

ik zie nu net dat mcnulty niet meedoet soler er voor hem erin doen andere van 2 miljoen heb ik al anders moet 2 renners eruit doen voor 2 andere

1 2 ... 32 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.