Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 34 ... 263 264
dvansteenis

Matsoe als je ergens de antwoorden gevonden hebt, laat het ons dan weten. Maakt het voor de rest ook wat makkelijker

arjenzvob

Heeft Merlier eigenlijk een lead-out?

En nog een goede vraag vind ik zelf: op de eerste dag 4x Ineos opstellen is handig toch? Lekker veel teampunten 😉

Raimondas Roomsaus

Poeh, de Giro. Heb er wel eens meer zin in gehad, maar heb nu dan ook een onmogelijke 2e plek totaal te verdedigen..

Maakte vorig jaar o.a. het verschil met Hart en Hindley. Die laatste neig ik alvast niet naar, omdat DSM dit jaar nog niet bepaald op de afspraak is. Wordt nog druk puzzelen

Nopper

Ik vind vergeleken met afgelopen jaar de jumbo ploeg ook wel erg karig. Bennett lijkt dit jaar ook nog niet in vorm, waar ik andere jaren 2/3 Jumbo’s zeker mee wou twijfel ik nu of het er überhaupt wel 1 wordt.

LekkerManJK

Ben ik de enige die de 750k categorie vol ziet zitten met Pareltjes? Heb ruimte gemaakt voor 4 renners uit die prijsklasse, maar wie o wie moet ik er tussenuit kiezen... Nog maar even afwachten tot de definitieve startlijst. Team zonder Bernal, Evenepoel en Ewan ziet er in de breedte wel echt top uit.

Tejay gaat natuurlijk wel mee hier. 500k echt een koopje, zie ik zo top 15 rijden in het AK

BigMig

Als ik het zo hoor gaat het qua sprinters dus vooral om slim selecteren (1 of 2 echte toppers, de rest goedkoper maar stabiel presterend) en loont het verder om meer te investeren in sterke mannen voor de bergen. Dit keer is dat alleen vrij lastig, omdat de dure sprinters nog niet geweldig presteren, en er weinig goedkope picks zijn met goede vorm. Met name voor de echt vlakke etappes lastig te voorspellen wie zijn geld waard gaat zijn. Maar dit maakt het spel wel weer leuk natuurlijk, want dat betekent dat de juiste keuzes je een aardige voorsprong op de rest kunnen geven. Maar ikzelf zou voor de sprints niet echt een no-brainer kunnen noemen.

zeewolde

'@arjenzvob ik begrijp je cynisme en ik heb de vaakgestelde vraag ook nog niet zien langkomen inderdaad. Maar ondanks dat je geen 10 teamunten krijgt valt er bij winst voor Ganna wel degelijk 8+6+3 puntjes te rapen voor elke Ineos renner die start, dit ivm de truien. 17 punten… daar moet je zelf al 12e voor worden, dat is niet iedereen gegeven.

Wielertje12

Wie halen er volgens jullie meer punten?:

Ewan & Cavagna of Merlier/Groenewegen & Ganna?

nasibal

De grootste vraag bij 4 Ineossers is de vraag: Wie zitten ze daarna in de weg. Ik kom er langzaam een beetje achter dat voor elke etappe (met een enkele uitzondering) geldt:

- dat er dan waarschijnlijk iemand moet banken die ook punten zou halen. Als er al voordeel voor de Ineosser is dan gaat het om 2 a 3 punten

Of

- Je voor hetzelfde bedrag iemand uit je team gelaten hebt met minstens een zo hoge rëele puntenverwachting.

In mijn eigen berekeningen gaan de Ineos mannen pas renderen als Ganna 1 wint én Bernal van 14 tot 21 in het geel rijd. Anders is er voor de meeste etappes een minstens net zo goed (zo niet beter) alternatief om op te stellen. De kans dat je dat alternatief al in je 20tal hebt, of juist er buiten laat om plek te maken voor de Ineosser is zeer groot. De Ineossers hebben op papier zeker waarde, maar de vraag is of het om toegevoegde of omgeruilde waarde gaat.

Ab Normaal

Over Bernal:

https://www.eltiempo.com/deportes/ciclismo/egan-bernal-la-verdad-de-su-participacion-en-el-giro-de-italia-583550

TheStrikers

Als je 500 k over heb en je wil niks meer aanpassen omdat je (tevreden bent)? Zal ik gwn voor Fiorelli gaan. Je weet waar je hem opstelt. Zal altijd sprinten voor hoogst haalbare. Kan ook natuurlijk slecht uitpakken. Maar als je te weinig sprinters heb zal ik hem erbij nemen.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Ab
Dit zijn dezelfde geruchten met dezelfde (niet altijd betrouwbare) bron (Beppe Conti) als twee weken geleden, toch?

J. Bernal

'@wielertje12 Als ik jou was zou ik kiezen voor Groenenwegen/Merries en Ganna. Maar dat komt vooral omdat ik Ewan nogal overprijsd vind. Zal sowieso wel 1 of 2 sprints pakken maar Ewan moet vaak van ver komen en raakt dan weleens opgesloten waardoor hij ook makkelijk buiten de top 10 kan eindigen. Overigens zou ik ook over Ganna twee keer nadenken. Twee tijdritten deze Giro en ik ben er totaal niet zeker van dat hij die gaat winnen, dan is 3 miljoen best prijzig. Misschien is Merlier/Groenewegen en Cavagna nog de beste optie, hou je ook nog wat extra budget over 😉

Ab Normaal

'@ditisdavid
Een artikel in de grootste krant van Colombia.

ditisdavid

'@Ab
Het een sluit het ander niet uit toch? Google Translate verheldert de laatste alinea's niet bepaald maar voor zover ik kan zien is het allemaal herhalen van en speculeren obv eerdere geruchten toch?

KV

Hoop echt dat hij toch meedoet

nasibal

Hoop echt dat hij toch meedoet

Dit sowieso. Het zou, om meerdere redenen, heel klote zijn als hij niet meedoet.

Ab Normaal

'@ditisdavid
Nee, dat sluit het niet uit. Dat zeg ik ook niet.
Ik vind het online en deel het. Verbind er geen conclusies aan en heb er ook niet echt een mening over.
Hetzelfde als over alle tegenstrijdige berichten over Evenepoel.
Natuurlijk gaan hier achteraf weer mensen roepen die het wel wisten, maar feit is dat je over zowel Bernal en Evenepoel tegenstrijdige berichten hoort.
Het is dus niet met zekerheid vast te stellen wat het met beiden gaan worden en blijft dus een gok en ieder moet zijn gevoel volgen.

Ik ben een beetje allergisch voor mensen die achteraf zichzelf weer op de schouders moeten slaan dat ze zo geweldig zijn omdat zij dit natuurlijk allang wisten itt het klootjesvolk.

Maar je hebt helemaal gelijk, het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik weet niet wat de bron is van hun artikel.

ditisdavid

Ander punt: toch wel benieuwd naar het effect van het huidige weer in Romandië op het rijden in de Giro van Sagan, Soler en anderen die beide koersen doen... Bevin deed er goed aan om af te stappen.

Ab Normaal

Ik zou alleen zo graag weten wat het doel van Bevin is.
Als hij zijn best doet is hij best een kandidaat voor het roze na etappe 4.

Simcha

Mijn team staat voor nu. Ik kies voor dezelfde strategie als vorig jaar. Elf klassementsrenners die allemaal de potentie hebben voor een top-tienplek, plus een sterk Deceuninck–Quick-Step-blok. Vorig jaar pakte dat goed uit (99,3%), onder andere door het wegvallen van Thomas, Yates, en Kruiswijk, waarvan ik heel erg profiteerde . Veel spelers kwamen daardoor klassementsmannen te kort, terwijl ik er meestal wel acht kon opgesteld, aangevuld met een rijder die ging voor de teampunten.

Dat deze strategie in de Vuelta totaal niet werkte omdat ik constant de verkeerde klassementsmannen opstelde vergeten we voor het gemak maar even.

Jan Janssens

Leuk artikel @Ab. Zijn er renners in vorige grote rondes die starten met lichte last aan de rug? Een pinot komt direct naar boven, reed niet al te best. Een Dan Martin had volgens mij ook eens iets aan zijn rug, was toen ook niet echt vet. Ik kan me niet voorstellen dat als je een beetje last hebt in je rug en dan 3 weken knallen op een fiets geen goeie combi zijn. Of zijn er andere renners die het tegendeel bewijzen?

Ab Normaal

'@Jan
Goede vraag, zou ik ook wel willen weten.

nasibal

Als hij zijn best doet is hij best een kandidaat voor het roze na etappe 4.

Dan denk ik oprecht dat je de slotklim in etappe 4 onderschat én de onderlinge tijdsverschillen na de ITT overschat. Vergeet niet dat een colbrelli ook 'gewoon' meeklimt in Romandë, evenals wat andere namen die je in etappe 4 Giro echt niet voor winst op zou schrijven. Als je in Etappe 4 slechts met een paar seconden voorsprong over de top komt kan dat + boniseconden meer dan genoeg zijn om het roze te verdedigen/pakken. Daar gaat Bevin nimmernooit niet aan te pas komen vrees ik. Althans, niet als iemand anders zijn zinnen er op gezet heeft.

@Jan Janssens

Ach, Ene Hamilton won ooit een etappe én reed een goed klassement met een gebroken sleutelbeen. In de Tour, tegen een ontketende Armstrong.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

'@Ab: bedankt voor het neutraal delen.

Overigens lijkt QS de Sahara te willen herscheppen in een tropische binnenzee:
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ploegmaat-honore-evenepoel-en-almeida-gaan-beiden-als-kopman-naar-de-giro

Ik ga toch maar eens puzzelen op een team zonder Bernal én zonder Evenepoel, wat heel erg ingaat tegen de stelregel dat je meer dan 1 topkandidaat voor de zege in je team moet hebben. Dan wordt Ganna opeens een must have vanwege rit 1...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 34 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.