Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 37 ... 263 264
nasibal

'@Kees Krokant

Uitstekende vraag! Precies om de reden die jij al aangeeft is het altijd belangrijk dat dit soort jongens zélf ook punten kunnen scoren. Doordat het goedkope jongens zijn hoeven dit overigens niet heel veel punten te zijn en kunnen deze dus ook best behaald worden met een handjevol '10e plekken' her en der. Het hoeven dus geen winnaars te zijn, maar wel jongens die in bepaalde scenario's waarschijnlijk scherp kunnen eindigen.
Zo'n type is bijvoorbeeld Guerreiro. Nu is hij geen uitstekend voorbeeld omdat zijn kans op teampunten niet zo hoog is, maar het is wel een renner die 'buitenbeeld' straks een stuk of 7 top 20's bij elkaar gefietst kan hebben voor weinig geld. Stel dat Carthy straks wel dagenlang in het roze rondrijdt (de leiderstrui bedoel ik, voordat een lolbroek komt melden dat Carthy sowieso wel 21 dagen in het roze zal rondrijden) zijn die punten vervolgens bonus. Elke ronde heb je wel van dit soort jongens en soms hebben ze (toevallig) ook een kopman die mogelijk veel truipunten faciliteert. Dat zijn de jongens waar men hier op doelt.

Hoe goedkoper de renner hoe meer kans je overigens kan lopen dat het een miskoop is. Je gooit immers niet zoveel budget weg. De echt goedkope jongens (categorie 500-750k) kan je altijd nog 'dumpen' op plekje 19 en 20 in je selectie. Hoewel je best een evenwichtig team kan hebben zijn er met een totaal van 20 toch altijd enkele renners die je (veel) minder vaak opstelt dan de rest. Even daargelaten dat je halverwege de ronde een kwart van je team kwijt bent door pech uiteraard.
Je kan er dan voor kiezen om zeer bewust zo min mogelijk geld aan de laatste 2 a 3 renners van je 20tal uit te geven en zo het budget voor de 17 a 18 die je het vaakst op zal stellen te maximaliseren. Goedkope teamgenoten die potentieel(!) een sloot teampunten kunnen binnen halen passen perfect in die rol. Enige is dan dat je op dat moment natuurlijk wél een plekje voor ze moet vinden in je dagselecties. Komt hun kopman niet in een trui dan is er ook geen man overboord. Het is dan immers niet zo dat je dan opeens met 2 onbruikbare renners zit die je anders vaak had opgesteld en je hebt ook geen grote hap van je budget er aan verspild.

Laatst gewijzigd
KV

'@nasibal: en ga jij er dan in slagen om Ruben die 7x op te stellen? ;-) normaal is het een type dat je vlot een kans kan geven in de vluchtetappes maar nu zal hij wss eerder zijn top 15 plaatsen halen in de “gewone” etappes waar je meestal genoeg andere opties hebt/denkt te hebben. Heeft ie eigenlijk nog een goede punch?

nasibal

'@KV

Die vraag die je stelt is essentieel voor elke teampuntenpakker. Buiten de sprintetappes om zijn er maar weinig goedkope renners (wel of geen teampunten) die je zomaar eventjes 7 a 8 keer opstelt. Doe je dat wel dan zijn ze al snel wat duurder en zijn eigen punten sowieso wel "gegarandeerd" en vallen ze ook niet meer echt onder het type renner wat we hier nu bespreken: Renners die je puur als teamgenoot mee zou nemen.

Dat opstellen is dus steevast een afweging die je moet maken bij de samenstelling van de rest van je team. Iets wat overigens denk ik wel degelijk te toen is rond Guerreiro, ALS je dat zou willen. Hoe? Dat antwoord krijg je als je je iets verder verdiept in die jongen. Tezamen met het antwoord op je laatste vraag :)

Overigens is dit geen pleidooi voor Guerreiro hoor. Hij was gewoon even een naam die ik ter voorbeeld aanhaalde voor een bepaald "type" renner.

Laatst gewijzigd
Matsoe

'@Luke geeft niet joh, ik had wel door dat t sarcastisch was :)

beuluitdeheul

In het kader van deze discussie: Zou Serry een goede kunnen zijn als je gelooft dat QST lang het roze gaat verdedigen? Hij zal zich wel moeten mengen in wat sprintjes dan. Laatste keer dat hij dat deed is jaren geleden, wat denken jullie? (deze keer is de vraag echt serieus)

Matsoe

Sagan of Ewan?

La Primavera

'@Mathijs Vorig jaar werd hij met pijn en moeite zevende en zag je dat het allemaal niet meer zo makkelijk ging dat klimmen. Verder reed hij vorig jaar geen top 20 in 3 Giro tijdritten dus ik verwacht niet dat daar nu opeens verbetering in zit. En los hiervan heb je dan inderdaad ook nog de polsblessure, dan kan de ploeg of Nibali leuk gaan zeggen dat hij er klaar voor is. Maar een polsblessure op een fiets is voor mij een no-go.

Laatst gewijzigd
Basementman

Sagan.

Een naam die ik nog weinig tot niet ben tegengekomen hier is Formolo. Vorig jaar natuurlijk niet al te best, maar daarvoor vaak steady in de bergjes + hij is kopman + prima LBL gereden waar weer wat vorm te zien was. Anderen met meer info over hem?

PBA

'@nasibal

Snap 1 ding nog niet, doe het spelletje niet zo lang. Hoop dat je me wilt helpen. Stel ik heb Bernal niet in mijn team, maar Moscon wel. Bernal rijdt dagen in het rose en wint Giro. Krijg ik dan teampunten voor Moscon?
Werd mij niet geheel duidelijk in de spelregels.

Atapumafanclub

'@Basementman Zijn grote droom is Olympisch kampioen worden in Tokio. De Giro is daarnaast een van zijn favoriete koersen en ziet hij als belangrijk doel dit jaar. Neem aan: klassement proberen en indien deze uit zicht is, aanvallen. Hij voelt zich nochtans goed.

Ragnar Lolbroek

Als Bernal leider is in een klassement of een rit wint, krijgen alle renners van Ineos in je team, teampunten. Die krijgen ze ooi als Bernal niet in je team zit.

PBA

'@ Signore Cipolla
Bedankt voor je snelle reactie en helder antwoord.

Dingetje

Ik ga eens even de pseudo psycholoog uithangen. Heb ten slotte mijn minor in psychologie met een solide 3.8 afgerond.
Ik denk dat Groenewegen in zijn eerste paar sprints nog niet het lef heeft om zich ergens tussen te vechten. Hij zal wellicht zoveel mogelijk contact en risico willen voorkomen, waardoor hij plekken zal verliezen in de positionering. Ik zie hem bijvoorbeeld niet het gevecht aangaan met Sagan voor het wiel van Ewan. Zijn reputatie in het peloton heeft wellicht in zijn koppie nog prioriteit.
Maar goed, net zoals bij mijn psychologie toetsen zal ik er wel flink naast zitten. Ik neem hem deze giro niet mee in mijn team. Hopelijk bewijst hij mijn ongelijk en wint 'ie 3 sprints, zou goed zijn voor de competitiviteit in de sport.

Valvuillerdemoz

Ik snap die 3,8 wel. 😁

Laatst gewijzigd
vevie

Ik snap die 3,8 wel. 😁

😂

Dingetje

Misschien lul ik het vooral deze kant op zodat de keuze voor Nizzolo makkelijker wordt ;)

Jofferde

Er is dus een 500k parel met dezelfde naam als een bekende meubelzaak!

Luke Rhinefield

'@matsoe ah mooi.

Ik zou trouwens beide in je team proberen te krijgen, maar misschien wordt het krap met je budget. Dat weet ik niet. Maar als je dan moet kiezen, Sagan, want die tijdt hem uit. (Waarschijnlijk)

arjenzvob

'@PBA Kleine toevoeging, maar wel belangrijk. Je moet ze dan wel opstellen. Dus stel Ganna pakt roze in de eerste tijdrit, moet je Moscon etc. wel opstellen om de truipunten van Ganna te krijgen. En dus ook tijdens de tweede rit, wanneer het een sprintersrit is. Kunnen dan dus prima opvullers zijn, aangezien ik aanneem dat je geen 9 sprinters meeneemt ;)

@DerMeister Als die meubelzaak nou de meubelen voor je moet redden.... Zijn naamgenoot was ook geen onverdienstelijk sportman!
Hij kan een leuke opvuller zijn, dat zeker!

Laatst gewijzigd
J. Bernal

De nummer 10 van de Tour voor maar 750k. Die gaat sowieso mee!

Fiepke

De woordspeling van de meubelen redden kwam ook bij mij meteen haha.

Als relatief beginnend Scorito speler zijn die teampunten voor mij ook nog wat onontgonnen gebied. In het Klassiekerspel had ik daarvoor Van Hoydonk en Dewulf meegenomen. Nathan pakte punten, maar dat was vooral dankzij zijn eigen top 10 notering.

In hoeverre maken die teampunten nu echt een verschil (los van de eindafrekening)? Een situatie als vorig jaar met Almeida 14 dagen in het roze heeft uiteraard effect. Maar in een doorsnee GT?

MrWest

Heb nu 3 keer een definitieve selectie gemaakt, maar toch nog elke keer iets willen/moeten aanpassen. Leuke puzzel weer. Qua sprinters ben ik er bijna uit, en GT ook wel redelijk. Ben benieuwd welk team er volgende week staat:)

Pro4Cycling

Ik vind het, los gezien van uiteraard alle namen, nog het lastigst om te bepalen hoe sterk ik mijn klimteam vs mijn sprintteam . Logischerwijs gaat het erom wie er in je team zitten, maar dan vraag ik me nog af of bijv 10 klassement/ klimmers voldoende is , of dat ik toch beter 1 van mijn sprinters( die zijn nu met zijn 5e) moet inruilen voor een klimmer.

Kan iemand iets aangeven in de verhouding tussen klim/ sprint. Wat zijn nu gemiddelde aantallen?

Ik zit nu op :
klassement/ klim 10
tijdrijder 1
sprinter 5
aanvaller 4

Jofferde

'@arjenzvob nee die gaat de meubelen niet redden. Maar doet hij het goed voor die prijs, zit je mogelijk toch in de zetel.

Stijn Lemmens

Kennen wij die meubelzaak in België ook?

1 2 ... 37 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.