Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 38 ... 263 264
dvansteenis

Die meubelzaak wellicht niet, maar de renner zeker want dat is een landgenoot van je

Luke Rhinefield

'@dingetje ik geef je groot gelijk. Elk foutje dat Dylan maakt zal onder een vergrootglas bij de media liggen (zijn hele rentree ligt onder een vergrootglas overigens). Vergeet niet dat dit zijn eerste keer koersen is na zijn schorsing. 9 maanden geleden werd hij nog ‘moordenaar’ genoemd en ‘moest hij de gevangenis in’. Hij heeft dreigementen gekregen en regelmatig politie aan de deur gehad.

Hij zal zeker aan het begin nog bang zijn, en een bange sprinter presteert niet. Hopen voor hem dat hij snel zijn vorm weer terug heeft, mocht het ooit terugkomen. Hij gaat eerst zijn positie in het peloton verbeteren en wedstrijdritme opbouwen.

Al hoop ik zeker dat hij er gelijk staat en de sprints wint, want ik blijf ook sportnationalist ;)

PBA

'@arjanzvob
Bedankt voor je reactie. Hiervan was ik op de hoogte, maar leuk dat je meedenkt.
Heb nu een twijfel tussen Vendrame en Moscon.

Vendrame vlakke sprint, zelden top 5. Overleeft wel een heuvel, dan een sprint pakt hij de punten. Weinig teampunten

Moscon weer in vorm. Allrounder. Kan tijdrijden, kan de heuvels aan, is een afmaker. Verwacht ook veel teampunten (Bernal, Ganna, Sivakov? )Hoeveel vrijheid krijgt hij van zijn ploeg?

Zeg het maar. Vendrame of Moscon?? Of beide te duur voor 1500?

Ab Normaal

'@Stijn
Voornaam is een Japanse stad. Helpt dat?

Luke Rhinefield

'@PBA

ik heb Vendrame, maar dat komt ook omdat ik weinig uitgeef aan mijn sprinters. Ik heb toch maar gekozen voor 4/5 sprinters die een heuvel goed kunnen verteren.

Treenert

[Quote](de leiderstrui bedoel ik, voordat een lolbroek komt melden dat Carthy sowieso wel 21 dagen in het roze zal rondrijden)[/quote] Dat zou wat zijn, iedere dag 96 zekere teampunten ;)

[Quote]Er is dus een 500k parel met dezelfde naam als een bekende meubelzaak![/quote] Leen Bakker?

Basementman

Ik twijfel ook over Moscon, vooral omdat je niet weet wanneer je hem moet opstellen. Sterke renner en teampunten, maar is zijn tijdrit echt top 15?

Ook Sivakov lijkt me een interessante keuze: kopman achter een onzekere Bernal, redelijk gereden in TotA en natuurlijk al een tijdje een belofte. Plus dat je weet wanneer je hem moet opstellen. Vind het sowieso lastig om iemand van Ineos te kiezen, lijken me allemaal net iets te duur.

KV

Het schijnt dat die parel zelfs voor een klassement wil gaan...

Platje

Voornaam was ook van een redelijk bekende basketballer

Laatst gewijzigd
user27296

Die renner van Lotto dus, die het bergklassement in Romandië gewonnen heeft

Zo zijn er ook Franse parels die voor het klassement willen gaan, maar het daarom nog niet kunnen of veel punten opleveren

Laatst gewijzigd
groppiestan

'@basementman; ik neem hem dit jaar mee. (Formolo)
Zoals al geschreven, of klassement of aanvaller. Dus als 10e man prima te doen

Laatst gewijzigd
Jari Litmanen

Ik heb een zwak voor Soler. Komt door de docu op Netflix over Movistar. En hoe hij rijdt, soms wat naïef, maar met passie en ook vaak aanvallend (zeker als ie geen kopman is). Ik heb hem er dus instaan, wetende dat rijders in zijn prijscategorie (Bilbao, Mollema) waarschijnlijk meer punten gaan pakken. Maar ja, zwak hebben voor hè? Meer mensen last van, en dan niet per se met Soler, maar wellicht andere renners?

Ab Normaal

Ja, Mohoric maar neem hem zelden of nooit mee.

MrWest

De Gendt, en natuurlijk hem altijd verkeerd opstellen

Threeohthree

'@Sniekey: Dit zou je tot op zekere hoogte zelfs uit kunnen rekenen. Een voorbeeld van vorig jaar zou zijn Quick-Step: Almeida pakte in etappe 3 het geel en de jongeren trui en deze behield hij tot en met etappe 17. Een willekeurige teamgenoot was dus 11 punten per etappe waard. Wat betekend dit nu? Nou een alternatief niet quick-step renner zou dan al 15de moeten worden om diezelfde punten te halen. Masnada was vorig jaar vooral een goed voorbeeld gezien hij ook nog redelijk vaak top 15 plaatsen scoorde. Als je dan ook naar de punten kijkt van alle quick-step renners van vorig jaar zie je dat die dan ook gemiddeld veel hoger zijn dan welke renner dan ook. Dus vorig jaar kon het zeker uit om een 750k quick step renner te nemen over vele "leuke koopjes" gezien die al automatisch 165 punten haalde.

Natuurlijk moeten we bedenken dat dit exceptioneel was. Maar om dan een voorzetje te geven naar deze ronde: Stel Ganna pakt en houdt geel tot en met etappe 3. Dan zou een Moscon 11 (tp ak en jong) x 3 punten pakken = 33. Verwacht je dat bernal vanaf etappe 6 dat stokje overneemt tot etappe x? dan kan het waardevol zijn om die punten mee te nemen.
Mocht je denken dat Yates dat doet dan is het verder kijken naar waar Moscon dan zelf nog kan scoren.

Stel hij pakt de strade rit en rijdt 15de in de tijdrit en nog ergens een 10de plaats. dat is dan 50 + 12 + 22 + de eerdere 33 = 117 punten. Het is dan interessant of je een renner kan vinden die meer dan 117 punten pakt voor minder geld in om en nabij dezelfde etappes (mocht je overigens vinden dat Moscon het beter zal doen veranderd deze berekening uiteraard).

Het is maar even om je een idee te geven.

Het korte antwoord is dan ook: Het hangt er vanaf. Verwacht je dat iemand lang het roze (en jongerentrui) houdt dan is het het zeker waard, zo niet dan is het interessant om een renner te vinden die ook aan die punten kan komen. kan je die niet vinden (en dat is over het algemeen nog niet zo makkelijk)? dan is het zinvoller om een Puccio/schultz/mader/serry oid te selecteren.

MvdL

Bevin of Mohoric?

Ik heb alleen teamgenoten voor de tweede genoemde en mogelijk ook teampunten voor Mohoric..

Bevin puur voor de tijdrit en misschien nog een leuke heuvel sprint (als hij überhaupt mee gaat mee gaat doen om een sprint?).

Mohoric is redelijk goed in vorm ook en zie hem ook wel 2 etappes kans maken en heeft ook een leuke punch.

Wie zouden jullie doen en waarom?

Ajvenema

Die meubelboy lijkt me te gaan aanklampen voor AK 17-25:)

Punct

Ik durf het na mijn 'Dumoulin-primeur' niet meer te doen eigenlijk maar ik doe het toch:

PCS heeft Nibali removed en Koen de Kort toegevoegd bij Trek.

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2021/gc/startlist/changes

Jori

'@Punct: Trek heeft idd 7 van de 8 namen al bekend gemaakt. Over Nibali wordt later nog een uitspraak gedaan, maar die is met best wel speciale therapie bezig (oa magneten om botgroei te stimuleren) en daar willen ze nog eerst wat resultaten van afwachten, voordat ze definitief bekend maken dat hij mee gaat doen.

arjenzvob

Mocht Nibali inderdaad niet meegaan, ben ik benieuwd naar de rol van Mollema. Zal hij aanklampen en een top-10 in het klassement ambiëren of toch, zoals het oorspronkelijke plan, voor ritzeges gaan?

Nul verstand

Na vooralsnog vanaf de zijlijn te hebben toegekeken, wil ik ook graag even de wijsneus uithangen. Kijk ik naar de verkeerde profielkaartjes of zijn er voor pure sprinters als Groenewegen en Ewan maar 3 of misschien 4 echte kansen? Typ dit op de telefoon en weet de etappes niet precies, maar ik geloof 2 kansen in de eerste 10 dagen en daarna nog 1. Vind het daarom opvallend dat ik de pure sprinters hier vaak voorbij zie komen.

M@thijs

'@la primavera dacht dat hij vorig jaar 3x top 10 reed maar had dit inderdaad verkeerd in mijn hoofd. waarschijnlijk loop ik en jaartje achter XD Moet je dus gelijk geven, dan is 3 mil te veel.

Threeohthree

'@Nul verstand: Dat heb je goed gezien. De gegarandeerde sprintjes zijn volgens mij 2,5,7, en 13. Etappe 10 geef ik zo'n 65% sprintkans en etappe 18 beetje 50/50. Etappe 7 heeft nog kleine kans op waaiers en dat hobbeltje van 150m zou nog een verassing kunnen brengen. Niet heel veel te halen dus voor de sprinters.

Matsoe

Ik ga voor Mollema denk ik, heeft een goede vorm en mocht nibali niet meedoen dan al helemaal

Matsoe

Zou Conti nog wat kunnen denken jullie?

1 2 ... 38 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.