Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 40 ... 263 264
Colbrolli

Wat denken we van Bodnar? Kan misschien nog wat in de tijdritten en heeft de Sagan-bonus in zen voordeel

daanbrkh

Als je iemand nodig hebt voor plek 15-20 in de tijdritten zou je Bodnar mee kunnen nemen.

Matsoe

'@colbrolli zou ik niet doen, van Sagan krijg je niet ontzettend veel teampunten, want hij wint niet echt etappes en de puntentrui pakt ie misschien niet erg snel, en zelf haalt ie geen punten meer denk ik.

Dan kan je van die ploeg beter Fabbro nemen, die kan misschien nog iets als ie de vrijheid krijgt

Ajvenema

Ganna wil ik eigenlijk alléén als ie rit 1 wint... Daar blijft natuurlijk een grote kans op, maar na vandaag durf ik ook wel voorzichtig eens te gaan kijken wat ik nog meer kan halen voor dat geld, en voila, het lost de sprinterproblemen wel redelijk op:) alleen jammer dat ik daarmee ook m’n enige ineos-hedge opoffer...

La Primavera

'@Ajvenema Ik heb nu dus inderdaad ook mijn sprinters equipe aangesterkt en mijn laatste Ineos man weggedaan.. weet niet of ik het aan ga durven zonder Ineos mannen.

Ajvenema

'@primavera: Als Ganna die eerste etappe wint wordt het even balen in etappe 2, wellicht nog even vloeken na 3, en dan is hopelijk de schade te overzien na 4.

Vervolgens hopen dat Bernal de truien niet of laat pakt, maar als Bernal het goed doet denk ik dat ik sowieso niet echt mee doe om de prijzen:) Wat dat betreft past het dumpen van de (veel) te dure Ganna wel. Het zit er bij die vent volledig ingeprijsd dat ie vorig jaar 4 etappes won.

Of het slim is weet ik niet, maar maar het wordt wel wat verleidelijker... castro valt ook nog te overwegen, maar die was vorig jaar in de TT’s niet echt op de afspraak

Laatst gewijzigd
nasibal

weet niet of ik het aan ga durven zonder Ineos mannen.

Ik heb ook al een hele tijd een team staan zonder INEOS mannen en ben daar vrij tevreden over. Ik heb nog één 'backdoor-mogelijkheid' ingebouwd om er een INEOS man 1 op 1 voor een huidige renner in te fietsen, maar ik zie dat niet direct als een verbetering.

Ik vermoed overigens dat Pedrero en Rubio weer eenzelfde soort Giro gaan rijden als vorig jaar, zelfs met aanwezigheid van Soler. Of dat interessant is laat ik aan iedereen zelf over ;)

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Mijn enige probleem met het niet selecteren van Ganna is etappe 1 (en eigenlijk ook wel etappe 21). Die truipunten van etappe 2 en 3 geloof ik wel, en het zou kunnen dat Bernal etappe 11 het geel pakt maar ook die punten zijn anders op te vangen. Echter in een ongunstig scenario pakt Ganna alsnog 134 punten (+evt teampunten eindklassement van Bernal) maar dan ga ik er vanuit dat hij 2x 5de wordt. Als hij gemiddeld presteert en 1x 2de en 1x 3de dan pakt hij al 195 punten (+eindafrekening) iets wat ik een andere 3 mil renner in deze etappes niet direct zie doen.

Nu zou je Soler + Bevin kunnen doen natuurlijk. Bevin kan dan 2x 7de plek pakken = 56 punten. En Soler met mazzel 2x top 15 = 24. 56+24= 80 punten. Dus dan moet Bevin in de lastigere etappes nog zeker een keertje top 5 halen en Soler een keer een ritje winnen. Ik denk dat je met deze 2 wel meer upside hebt maar je spendeert wel weer 2 plekjes en scoort in etappe 1 en 21 toch wel behoorlijk minder. Iets wat ik persoonlijk niet lekker vind.

En mocht Ganna gewoon 2 ritten winnen + een redelijke bernal die top 5 ak rijdt + 3de jongeren plaats pakt Ganna al 308 punten. Ik vind het daarom nog niet zo makkelijk om Ganna maar thuis te laten. Maar die 3 mil is wel heel naar inderdaad. Echter gezien het budget redelijk ruim zit vind ik dat nog niet eens zo'n punt. Het zijn gewoon de plekjes + etappe 1.

Edit: Deze berekening is uiteraard incl captain Ganna. Mocht je kiezen voor bv een Cavagna captain in etappe 1 en 21 dan moeten die punten er natuurlijk nog wel af.

Laatst gewijzigd
Aardappel

Heb precies zelfde @Ajvenema en @Laprimavera

Hahaha en hetzelfde gevoel. Zonder Ineos mannen, voelt ook niet heel lekker. Maar het team staat geweldig zo.

Lo Zar

'@Threeohthree ik kan even niet volgen hoe je aan die 308 punkta komt. Mis ik iets?

Basementman

Heeft iemand info over de vorm van onze grote vriend, de werelduurrecord houder Campenaerts? Er wordt hier gepraat alsof alleen Ganna en Cavagna de eerste etappe kunnen winnen.

Aardappel

'@basementman
Ja die info staat gewoon op pcs site.

arjenzvob

Campenaerts heeft tijdritten voorlopig vaarwel gezegd. Dus als je hem overweegt, ik zou het niet doen.

user27296

Campenaerts legt zich niet meer volledig toe op het tijdrijden

Ab Normaal

Het zou ook gewoon kunnen dat Ganna niet voluit gegaan is in de tijdrit. Om ons Scorito spelers zand in de ogen te strooien.

Basementman

Ah okee dan kan ik weer aan de puzzel, dank voor de info.

Masnada is na de ronde van Romandië weer in beeld. Echter denk ik dat de tijdrit van vandaag met de klimmetjes hem aanzienlijk beter ligt dan de eerste in de Giro. Plus dat hij nu natuurlijk voor een klassement reed en ik weet niet of hij de reservekopman na Almeida is in Italië, ervan uitgaande (zoals ze zelf zeggen) dat Evenepoel niet voor het klassement rijdt.

Threeohthree

'@Lo Zar: Excuses had de berekening er even bij moeten voegen: winst eerste rit = 116 (rit + tuipunten) tweede rit = 16 truipunten, derde rit = 16 truipunten, rit 21 100 punten = 248 punten. Dan 3e jong + 5de AK van Bernal = 70 ptn.

116 + 16 + 16 + 100 + 70 = 318 punten. Dit is natuurlijk wel in het meest gunstige geval. Maar goed, zo ondenkbaar is het ook weer niet. In dit Scenario vind ik Ganna wel degelijk zijn geld waard. Echter als Cavagna gewoon 2x 2de eindigt (of REV de 1ste rit wint) dan moet je er al zo'n 100 punten (Cavagna die je dan dus zou cappen) er afhalen.

edit: Oeps. Ik heb de normale eindklassement punten voor teampunten meegerekend. Foutje :p. dan nog even -70.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

3e jong + 5e AK voor Bernal = 0 voor Ganna...

Threeohthree

Heb het inmiddels aangepast, 4 uur slaap en wiskunde geen goede combi.

Stanro

Als je nog een goedkope ITT opvulling zoekt: Sobrero 500k

daanmeels

Nick schultz ja of nee??

Lo Zar

Thanks, het ging inderdaad fout bij de teampunten. Het blijft ook een gegoochel met punten icm het gamecenter. Positieve van het gamecenter vind ik dat ik wel al sneller de prijzen van renners uit het hoofd weet. Weliswaar noodgedwongen om wat noodzakelijke rust aan de vingers te geven.

arjenzvob

Nee Daan. Het was niet Nick's schuld.

Oke... Ik vind het een zeer goed geformuleerde vraag met je eigen overwegingen erbij, dus ik zal serieus antwoorden:

Ja.

Laatst gewijzigd
Swapfiets

'@Stanro Felline?

Laatst gewijzigd
TheStrikers

Als je nog goedkope sprinter opvulling zoekt voor 500k. Is Fiorelli wel een mooie optie .

1 2 ... 40 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.