Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 51 ... 263 264
Pim96

Toch mooi dat er op dit forum zo'n leeftijdsverschil zit juist. Je bent meer dan welkom @Matsoe. Leuk dat je op zo'n leeftijd al zo actief bezig bent met wielrennen. Sparren mag altijd hier, maar zoals eerder benoemd is het inderdaad handiger om wat meer in 1 post te zetten.

De andere grappig kant is dan weer niet weten wat een meme is @Valvuillerdemoz haha (dan voel ik opeens ook een generatiekloof oeps). Wat ben ik ook soms benieuwd wat voor mensen er op dit forum zitten en hun leeftijden. Dus na de corona tijd forum meetings? Of is de charme van het forum dan weg ;)

Om maar weer even terug naar het wielrennen te schakelen: Gisteren Bernal en Ganna eruit gegooid voor Merlier en Evenepoel. Heb ik opeens 1.75 over...
Ik heb op dit moment Ringel S, Sivakov en Ciccone op de schopstoel zitten. Dit vind ik alleen altijd lekkere om erbij te hebben. Rijden ze toch klassement is dat mooi meegenomen en anders kan je ze mooi gebruiken in de vlucht in week 3...
Ik wacht echter nog even teamvevestiging en wat berichten af van UAE en Trek.

Daan Brakenhoff

Ha ik weet die tijden nog goed. Als 14 jarige teamselecties maken zonder het bestaan van dit forum of pcs af te weten. Zaten toch nog een paar mooie zilveren bekertjes in die tijd. Welkom Matsoe! Alleen maar leuk om te zien dat de jongeren zich ook zo bezig houden met wielrennen

Gladiool

Ha Matsoe, welkom!

Ik denk wat Ab Normaal probeert te zeggen is dat we hier nogal eens direct tegen elkaar zijn. Er is een bepaalde omgang met elkaar en als iemand iets voor de hand liggends vraag of iets dat tegen onze verzonnen etiquette ingaat, iemand wel eens bitchy kan reageren. Niks van aantrekken en lekker vragen. We zijn allemaal jong geweest en hebben de wielerwereld, Scorito en alles eromheen beter leren kennen in de loop der jaren.

Dus wat Ab wil zeggen: vraag gewoon alles wat je wil weten, maar onderbouw het vooral. Dat levert discussie op en daar leren we allemaal van, omdat we zelf dan ook gaan nadenken. Dat wil niet zeggen dat we anders tegen je doen, meer dat we het waarderen dat je graag zo veel wil weten en met ons wil sparren.

Harderijder

Nemen jullie Sagan mee? Het voelt als een soort verplichting hem mee te nemen. Maar aan de andere kant: vier miljoen voor iemand die hem niet uit gaat rijden waarschijnlijk en ik ook niet heel veel ritten zie pakken... Zou een mooie besparing kunnen zijn.

Kees Krokant

Er zijn tussen de 5-10 ritten (overgangsetappes zo je wil) waar het niet aan de sprinters of aan de klassementsrenners is (tijdritten daargelaten). Welke namen schrijven jullie op voor dit soort ritten? Ben heel erg benieuwd naar jullie reacties, ik hoop dat veel van jullie reageren!

arjenzvob

'@Matsoe
Welkom jochie! Wat anderen al gezegd hebben kan ik bij aansluiten. Hopelijk sta je op jonge leeftijd al open voor onze feedback en doe je er wat mee. En nu aan je huiswerk, hup! ;) O wacht, meivakantie natuurlijk....

danusz1986

Ik zit gewoon met 3.250.000 over voor 1 plek en ik ben niet geïnteresseerd in Hindley, Nibali, Ganna (geen Bernal ook), Bardet, Siakov, Martinez en Soler. Nog nooit eerder gebeurd haha. Of kan je Ganna prima hebben zonder 1 andere Ineos renners? Zelfs al zou hij 2x winnen en captain zijn pak je 200 punten. En dan alleen als die wint. Tuurlijk komen daar ook nog wat tuipunten bij, maar voor hoelang dat is de vraag.

ZK

Laten we niet vergeten dat Bernal zijn debuut maakt in de Giro. Van een debutant mag je niet al teveel verwachten. De stagiair van Scorito had daar ook wel meer rekening mee mogen houden... :-P

Swapfiets

Ook een nieuweling van het forum hier, en het wielrennen in het algemeen! Wel iets ouder dan 14 haha (geboortejaar Evenepoel), maar desondanks minder bekend met het wielerlandschap dan @Matsoe gok ik. Is er toevallig een kenner die zijn/haar insights kan geven wat betreft mijn vraag van eerder deze avond (18:03)? Tot op heden niet op gereageerd :(

robbinende

Ik fiets zojuist Vendrame voor Kanter erin, met het idee dat Vendrame iets meer inhoud heeft in de etappes die wat zwaarder zijn. Maar vraag me nu al of waarom ik dat doe. Kanter rijd dit seizoen in vrijwel alle vlakke etappes top 20, en vorig jaar een prima Vuelta (dat is nou geen sprintersbal).
Het feit dat het rommelt binnen de ploeg van DSM weerhoudt mij toch om renners te kiezen. Hun sterke punt was vorig jaar juist het collectief en dat lijkt nu volledig te ontbreken.

BerryKrabbel

Hoe denken we hier over Minali en Pasqualon na de berichtgeving van Wanty?

Daan Brakenhoff

'@harderijder
Sagan niet uitrijden? Die heb ik nog niet eerder gehoord eigenlijk. Ik snap dat hij de tour gaat rijden maar het lijkt mij prima combineerbaar. En Sagan en scorito zijn gewoon als Rutte en verkiezingen. Er worden altijd genoeg punten gepakt. No-brainer dus.

@Kees
Bij die etappes zal het waarschijnlijk een sprint van een klein pelotonnetje worden of een vlucht. Vluchters kan je van te voren niet exact voorspellen maar denk aan renners in ploegen waarbij niet perse voor een klassement wordt gereden en aan renners van kleinere italiaanse ploegen. (Visconti, Gallopin envin je kent ze wel). Als het aankomt op een sprintje van een uitgedund peloton in een zware etappe zie ik mannen als Almeida, Yates en wellicht een type Formolo/Bilbao als een van de rappere mannen. In sprintjes bij heuvel etappes zie ik mannen als Vendrame/Champoussin, Ulissi/Covi, Honoré en Moscon mee doen om de knikkers

KV

'@swapfiets: Honore verwacht ik persoonlijk niet veel eigen kansen. Aan de andere kant klopt het niet echt dat je geen teampunten kunt verwachten. Cavagna kan zomaar 3 dagen in roze rijden en daarna kan Almeida hem mss overnemen :-)

Nylz

'@danusz1986

Waarom zou je Ganna niet kunnen hebben als je verder geen Ineos in je team hebt? Die logica ontgaat mij.

Ab Normaal

'@swapfiets
Ja hoor, ik zie wel individuele kansen voor Honoré, maar de vraag is meer of hij mag of dat hij iedere etappe moet knechten.
Kan me voorstellen dat als DQS het roze heeft, hij niet mag.

Basementman

'@ZK het zeiken op de stagiair van Scorito over de ‘scoritopunten’ mist inderdaad nog in de lijst van LaPrimavera ;p

@BerryKrabbel welke berichtgeving? Link?

joris dor

'@ab normaal, ik zie Honore misschien wel mogen meedoen voor de sprinten, maar als hij andere kansen krijgt, gaat dit dan niet ten koste van Masnada?

BerryKrabbel

'@Basementman, https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/van-der-hoorn-en-kreder-debuteren-namens-intermarche-wanty-gobert-in-grote-ronde

Ze gaan de sprints verdelen: Minali vlak, Pasqualon heuvelachtige.

Ab Normaal

'@joris dor
Hoop je dat of heb je dat ergens gelezen

Swapfiets

'@KV Hmm zo had ik er nog niet over gedacht inderdaad haha. Zat heel erg met de onzekerheid van Evenepoel: wel fit = Honoré verplicht knechten, niet fit = mogelijke kansen voor Honoré, maar waar? Daarnaast verwacht ik het (hoogstwaarschijnlijk) terugzakken van Almeida in het AK gedurende de laatste week. Zag even de eerste paar etapes mbt Cavagna over het hoofd. Thanks!

@Ab Normaal Ja precies... Hopen dat hij voor eigen kans mag gaan als de roze trui toch onhaalbaar blijkt voor Evenepoel/Almeida. En anders is hij er puur voor de teampunten... Toch maar even de verwachte punten vergelijken met wat 750k/500k pareltjes, thanks!

danusz1986

'@Nylz

Omdat ik weinig teampunten van Bernal/Sivakov verwacht en verder Ganna in dienst moet rijden. Maar wel 2x tijdrit, maar dan moet ie ook echt 2x winnen en dan heb je 200 punten (captain) + truipunten van de eerste paar races. Misschien als hij op en top presteert kom je op 250 punten uit. Maar zo onverslaanbaar was Ganna niet in Roemenië. Of heeft hij lopen zand strooien.

joris dor

Nee, maar verwacht wel ergens ruimte. Zie het niet echt door iemand anders bij DQS. Masnada zit in vorm en vond Honore ook niet slecht dit seizoen. Moet toch ergens verdeeld worden?

Basementman

Dank voor de info, maakt de keuze nog weer wat complexer. Denk er nu zelfs over na om beide heren mee te nemen, maar blijft wat gokken op de overgangsetappes dan. De etappes waar Pasqualon dan wordt uitgespeeld zal ook regelmatig eindigen in een overwinning van de vroege vlucht denk ik dan...

arjenzvob

Wanty kennende gaan ze allebei lekker meedoen voor plekje 8 t/m 15, waarbij ik Pasqualon hoger inschat.

Cerebral36

Als Ganna in Roemenie heeft gereden heeft hij heel veel zand gestrooid want dat wist werkelijk niemand :)

Maar zonder dollen, hij zal niet helemaal voluit zijn gegaan denk ik maar toch viel hij mij tegen dus hier team No Ganna

1 2 ... 51 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.