Ik ga voor het eerste meedoen aan grote ronde spel van scorito. Nu heb ik al wat pagina's doorgenomen en zie veel details die besproken worden. Kan iemand eens aangeven hoe je die verhouding van renners in je team gemiddeld genomen moet zijn in zo'n ronde?
Ik heb nu een team met 8 klassementsrenners (27mln), 1 klimmer (750k), 2 tijdrijders (4mln), 4 sprinters(11,5mln), 2 aanvallers(2.25mln), 3 knechten (1.5mln).
'@Stuff: oke als ik je wellicht een beetje begrijp zeg je hiermee dat je in uitgesproken berg of sprintetappes toch altijd wel minimaal 5 renners wilt opstellen die echt die etappe kunnen winnen? Dit vul je dan aan met teamgenoten (liefst iemand uit klassement die punten pakt) en/of goedkope vrijbuiters van hetzelfde team of de goedkope 'jokers'
'@Matsoe ik zou zeggen Pasqualon, Battaglin, Oldani, Consonni, Tesfatsion, Kanter, Felline, Ulissi/Covi, wellicht nog Bevin, Mosca. Om er wat te noemen. Dit zijn allemaal allesbehalve zekerheidjes, maar zij hebben wel bewezen e.e.a. te kunnen overleven en dan nog een sprintje in huis te hebben. Niet iedereen heeft erg veel bewijs aan te voeren overigens. Wellicht nog een Moscon, Narvaez of Honoré.
Mijn Giro team dit jaar:
Almeida
Yates
Vlasov
Carthy
Landa
Martin
Sivakov
Bilbao
Ciccone
Grosschartner
Cavagna
Ewan
Sagan
Nizzolo
Vendrame
Kanter
Pasqualon
Masnada
Honoré
Ulissi
Mijn voorspellingen:
- Cavagna wint de tijdrit
- Evenepoel staat op ruime achterstand in de 1e rustdag
- De rug van Bernal laat het afweten in de 2e of 3e week
- Ewan wint een paar ritten
- Jumbo Visma gaat de sprints verdelen
- meerdere teams gaan volledig uitvallen door Corona
Wat vinden jullie hiervan?
Wederom wat aan het team gesleuteld en nu ineens 500k over en geen idee waar te verbeteren. FOMO met Bilbao zet in en ook het uitklikken van Soler voelt nog niet super. Echter zijn 10 klassementsmannen net wat teveel, dus zal 1 van de 2 er wel weer infietsen. Ik vind Bilbao beter, alleen Soler is enige kopman en Bilbao in principe meesterknecht van een (goed voelende) Landa. Anderen met een mening over deze twee?
'@Jeffrey81 Daar heb je zeker gelijk in. Heeft mij bij EF eerder ook punten gekost.
Was ik eindelijk over de drempel om RE en Bernal te durven slachtofferen lees ik weer een interview op cycling news waar almeida zegt: "als R sterker is, ben ik bereid voor hem te werken" (Als, als, als....) . Daarnaast lijkt Bernal heel erg gemotiveerd (nu is motivatie niet alles), maar FOMO is kicking in once again.
'@ThomasW Hier hetzelfde probleem: Carthy er continu ingeklikt, maar kreeg zo mijn twijfels. Volgens interview met Keukeleire is hij prima in orde. De vraag blijft natuurlijk of dat hij dat moet zeggen of dat het ook echt zo is
https://sporza.be/nl/2021/04/29/keukeleire-in-de-tribune-giro-ik-denk-dat-carthy-dicht-kan-eindigen~1619720201373/
ik zie veel lijstjes van sprinters voorbij komen, maar in mijn ogen wordt Gaviria toch te snel onderschat. Hij heeft niet goed gereden laatste tijd, maar heeft ook 2x corona gehad waarvan hij nu eindelijk hersteld is zonder overgebleven nadelen (zijn eigen woorden). Daarnaast barst hij van de ambitie en wilt meestrijden voor de puntentrui. Dat betekent dus ook dat hij altijd vol doorsprint voor de punten en niets laat lopen als winst buiten bereik ligt?
benieuwd naar jullie visie en waarom hij snel gepasseerd wordt!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.