Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 68 ... 263 264
Rsw85

Ik ga voor het eerste meedoen aan grote ronde spel van scorito. Nu heb ik al wat pagina's doorgenomen en zie veel details die besproken worden. Kan iemand eens aangeven hoe je die verhouding van renners in je team gemiddeld genomen moet zijn in zo'n ronde?

Ik heb nu een team met 8 klassementsrenners (27mln), 1 klimmer (750k), 2 tijdrijders (4mln), 4 sprinters(11,5mln), 2 aanvallers(2.25mln), 3 knechten (1.5mln).

Stuff

'@Rsw85

4 sprinters lijkt wat weinig als je 9 renners per etappe moet opstellen.
8 klassementsmannen + 1 klimmer lijkt me ook weinig, 1 uitvaller en het wordt al lastig om er 9 op te stellen. Plus je loopt waarschijnlijk punten mis in de eindafrekening.

Matsoe

Wie zijn zegmaar de "sterke sprinters" behalve Sagan, Nizzolo en Vendrame

RozeLantaarn

Om Ewan nou helemaal uit te vlakken, vind ik ook ver gaan. Heeft bewezen dat hij ook wel redelijk omhoog kan.
Pasqualon daarnaast kan ook wel mee omhoog.

Rsw85

'@Stuff: oke als ik je wellicht een beetje begrijp zeg je hiermee dat je in uitgesproken berg of sprintetappes toch altijd wel minimaal 5 renners wilt opstellen die echt die etappe kunnen winnen? Dit vul je dan aan met teamgenoten (liefst iemand uit klassement die punten pakt) en/of goedkope vrijbuiters van hetzelfde team of de goedkope 'jokers'

ThomasW

Heeft iemand al informatie over de plannen van EF kunnen vinden? Sta langzamerhand op het punt Carthy te slachtofferen, omdat de ploeg nog geen (pers)berichten over de selectie naar buiten gebracht heeft.

Mindless

'@Matsoe ik zou zeggen Pasqualon, Battaglin, Oldani, Consonni, Tesfatsion, Kanter, Felline, Ulissi/Covi, wellicht nog Bevin, Mosca. Om er wat te noemen. Dit zijn allemaal allesbehalve zekerheidjes, maar zij hebben wel bewezen e.e.a. te kunnen overleven en dan nog een sprintje in huis te hebben. Niet iedereen heeft erg veel bewijs aan te voeren overigens. Wellicht nog een Moscon, Narvaez of Honoré.

Treenert

'@Maestro ik denk dat Daan met zijn reactie je antwoord geeft. Daarnaast denk ik dat Landa óf 'snel' tevreden óf realistisch is en dat hij met bijv 3e/4e plek een hele, hele goede maand heeft.

ivo001

Demare, Pedersen, Philipsen, Colbrell

Maestro77

Mijn Giro team dit jaar:

Almeida
Yates
Vlasov
Carthy
Landa
Martin
Sivakov
Bilbao
Ciccone
Grosschartner
Cavagna
Ewan
Sagan
Nizzolo
Vendrame
Kanter
Pasqualon
Masnada
Honoré
Ulissi

Mijn voorspellingen:

- Cavagna wint de tijdrit
- Evenepoel staat op ruime achterstand in de 1e rustdag
- De rug van Bernal laat het afweten in de 2e of 3e week
- Ewan wint een paar ritten
- Jumbo Visma gaat de sprints verdelen
- meerdere teams gaan volledig uitvallen door Corona

Wat vinden jullie hiervan?

Basementman

Wederom wat aan het team gesleuteld en nu ineens 500k over en geen idee waar te verbeteren. FOMO met Bilbao zet in en ook het uitklikken van Soler voelt nog niet super. Echter zijn 10 klassementsmannen net wat teveel, dus zal 1 van de 2 er wel weer infietsen. Ik vind Bilbao beter, alleen Soler is enige kopman en Bilbao in principe meesterknecht van een (goed voelende) Landa. Anderen met een mening over deze twee?

Jeffrey81

'@Thomas: geduld... EF is altijd de allerlaatste met het presenteren van hun team 👍🏻

Treenert

'@ivo pak je gitaar en doe een Zeppelinnetje of zo zodat je weer rustig wordt ;)

Risje89

'@Maestro77 Best ruk dat er meerdere teams gaan uitvallen.

Helaas geen nieuws in het persbericht van Androni over mijn exotische verrassing.

johnnyvdlaar

Ik neem ze gewoon allebei (bernal en evenepoel). Van mij hoeft evenepoel ook niet de giro te winnen. 2 weken bovenaan rijden en dan 8e finishen is ook prima. Beetje zoals Almeida vorig jaar.

ThomasW

'@Jeffrey81 Daar heb je zeker gelijk in. Heeft mij bij EF eerder ook punten gekost.

Was ik eindelijk over de drempel om RE en Bernal te durven slachtofferen lees ik weer een interview op cycling news waar almeida zegt: "als R sterker is, ben ik bereid voor hem te werken" (Als, als, als....) . Daarnaast lijkt Bernal heel erg gemotiveerd (nu is motivatie niet alles), maar FOMO is kicking in once again.

Jori

'@Risje89: Geen zorgen, ze hebben ook gewoon een persconferentie gehouden!
https://www.facebook.com/watch/live/?v=301587928035298&ref=watch_permalink

Kuitenbijter92

'@ThomasW Hier hetzelfde probleem: Carthy er continu ingeklikt, maar kreeg zo mijn twijfels. Volgens interview met Keukeleire is hij prima in orde. De vraag blijft natuurlijk of dat hij dat moet zeggen of dat het ook echt zo is

https://sporza.be/nl/2021/04/29/keukeleire-in-de-tribune-giro-ik-denk-dat-carthy-dicht-kan-eindigen~1619720201373/

TrEb

Voorlopige selectie die nu 2 dagen staat:
Zal waarschijnlijk last minute weer veranderen waar ik weer spijt van krijg.
Almeida
Yates
Vlasov
Carthy
Formolo
Martinez
Sivakov
Mollema
Evenepoel
bilbao

cavagna
Battaglin
sagan
Groenewegen
nizzolo
vendrame
Pasqualon

ulissi
de gendt
pareltje van 750

dvansteenis

Hahahaha dus je deelt 19 renners uit je team, maar jouw “pareltje” durf je niet te delen. Bijzonder. Dat moet wel een hele speciale zijn.

zitvlees

ik zie veel lijstjes van sprinters voorbij komen, maar in mijn ogen wordt Gaviria toch te snel onderschat. Hij heeft niet goed gereden laatste tijd, maar heeft ook 2x corona gehad waarvan hij nu eindelijk hersteld is zonder overgebleven nadelen (zijn eigen woorden). Daarnaast barst hij van de ambitie en wilt meestrijden voor de puntentrui. Dat betekent dus ook dat hij altijd vol doorsprint voor de punten en niets laat lopen als winst buiten bereik ligt?

benieuwd naar jullie visie en waarom hij snel gepasseerd wordt!

Risje89

Bedankt Jori, helaas reikt mijn Italiaans niet veel verder dan 'Buongiorno macaroni bolognese'.

Matsoe

https://nos.nl/artikel/2379359-totaal-andere-evenepoel-keert-terug-hij-was-nog-maar-een-kind-voor-die-val

Als ik dit artikel lees doet het pijn om hem niet te nemen

La Primavera

'@yung_RS Gaviria barst al 3 jaar van de ambitie. Er is echter altijd wel wat met 'm aan de hand, sprint niet mee voor 1-5 en kost altijd veel. Had nu ook weer een polsblessure na een val dit jaar. Ik ben klaar met die vent.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@yung_RS We kunnen genoeg sprinters opnoemen die eenmaal vertrokken bij DQS nooit meer hun oude niveau haalden. Gaviria is er daar één van. Vindt hij dat niveau terug is het een 'koopje' en kan hij ook zeker de puntentrui confisqueren.

1 2 ... 68 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.