Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 69 ... 263 264
zitvlees

ik weet niet goed hoe het reageren werkt.

Verschil met Viv is wel dat Gaviria een stuk jonger is en echt nog wel een 2e fase vindt in zijn carriere, waar dat voor Viv op die leeftijd heel anders is denk ik..

Andere opties Nizzolo en Merlier neem ik ook mee, Groenewegen durf ik niet aan.

ditisdavid

Gaviria was in zijn laatste halfjaar bij QS al niet meer op het niveau van daarvoor. Imo overgepresteerd in het begin van zijn carrière en de bijbehorende verwachtingen waren misschien ook te hoog, hoewel het vanaf de Giro van vorig jaar wel echt van kwaad tot erger is gegaan en hij in potentie wel op het niveau van de twee jaar daarvoor kan terugkomen. Gebeurt dat deze Giro al, dan is 3 miljoen geen slechte prijs trouwens.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

En dat hij zegt zich goed te voelen is logisch.
Heb nog nooit een renner horen zeggen:
Ik voel me slapjes, ben eigenlijk over the hill en begrijp zelf ook niet waarom de ploeg mij heeft geselecteerd. Ik weet nu al dat het helemaal niets wordt.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Gaviria al tijden zwarte lijst hier en komt daar ook niet meer vanaf.

Aardappel

Om nog even een duit in de zak te doen.
Zwarte lijst. Opgeven en niet thuis geven.
Als hij ooit nog terug gaat naar Quickstep dan overweeg ik het weer. 😁

Treenert

En het is en blijft een Columbiaan (Zuid-Amerikaan), daar zit toch een (soort van) tendens in.

www.procyclingstats.com/nation/colombia

Goeoeoed, intussen is Gaviria's pickrate vanmiddag met 25% gedaald

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Aan Gaviria ga ik mijn vingers ook niet meer branden, volgens mij had ik die bij de vorige Giro nog wel ....

Met plezier “even” 69 pagina’s terug gelezen :-)

Ben geen fanatieke poster van berichten, eigenlijk alleen rond de grote rondes.

ditisdavid

'@Treenert
Van 4% naar 3%? Denk sowieso niet dat veel mensen er na vorig jaar aan willen.

Basementman

'@Maestro77 prachtig team, een van de betere die ik tot nog toe ben tegengekomen en op 5 man na gelijk aan de mijne ;p Kan me daarnaast ook wel vinden in je voorspellingen, op de corona verwachting na.

Laatst gewijzigd
Laurenesi

Gaviria is voor mij een no-brainer, maar dan wel in die zin dat ik hem lekker thuis laat. Eigenlijk de enige sprinter met wie ik in mijn maag zit en die een koopje kan zijn, is Groenewegen. Zijn oude niveau voor 3 miljoen scoritopunten is een grapje, maar gaat hij dat halen? Ik vermoed eigenlijk dat hij het zal afleggen tegen Ewan. Zij zijn altijd al aan elkaar gewaagd, maar Ewan heeft wel wedstrijdritme en geen mentale bagage. Aan de andere kant, een tweede of derde plek levert niet heel veel minder punten op en laat ruimte voor nog een sterkere tweede man.

Ewan en Pasquelon tegen Groenewegen en Merlier. Pasquelon is vaak niet op de afspraak en deze Giro relatief duur. Hij zit meestal in mijn ploeg, maar meestal blijft hij ook hangen op 750k of zelfs nog minder (al is dat ook al wel weer even terug). Merlier is ook niet altijd op de afspraak, maar in dit veld verwacht ik hem toch wel structureel top 7. Nadeel met Groenwegen en Merlier is dat ik een iets minder uitgesproken kopman zou hebben, terwijl dat met Ewan vast ligt.

Ik blijf nog even dubben haha

zitvlees

ik ga m'n gokje met hem wagen..

Dank voor jullie inzichten!

Jari Litmanen

Ik hou een lijstje bij waarom ik renners meeneem.

Deze twee renners vallen in categorie ‘Klassement/Aanval’ omdat het allebei voor uiteenlopende redenen pure gokjes zijn:
Foss + teampunten + tijdrit
Evenepoel + teampunten + tijdrit

Verschil? 4,5 miljoen.

Laatst gewijzigd
Basementman

Helaas ontbreekt het aan een zoekfunctie in dit forum, aangezien er al wel over Ciccone gesproken is. Als hij weer fit en op niveau is, is het voor 1 miljoen een goudhaantje. Maar ik kan mij herinneren dat hij een blessure of iets had. PCS geeft aan dat hij niet gefinisht is op 27 maart in Catalonië. Kan iemand mij helpen aan de reden en de twijfels die er rondom hem hangen? (Op het matige 2020 en coronabesmetting na)

Ludi

Kopman problemen in de sprint.. hmm.. ik heb een renner van bora die ik denk ik gewoon iedere rit die ___ eindigt kopman gaat zijn :')

Jasperdewaal11

'@Basementman Google schijnt een hele handige zoek tool te zijn

La Primavera

'@Kj Peter de Grote is nou niet persé een zekere kopman voor de vlakke sprint.

RemcovanderMaas

Volgens mij had Ciccone knieklachten

Basementman

Bedankt Jesper, Instagram nog beter. Hij gaat mee

Ludi

Ik denk dat zelfs op het vlakke PS de beste expected value heeft gezien zijn positioneren en ambities voor trui.

La Primavera

'@Kj PS moet dan nog steeds sneller zijn op het vlakke dan de pure sprinters in de sprint. In al zijn puntentruien heeft hij het nooit van de vlakke sprint moeten hebben maar van de heuvelsprints en tussensprints.

Jari Litmanen

Deze renners laat ik ik in ieder met pijn in mijn hart achter:
Bernal, D. Martin, Bilbao, Ewan, Ganna, Formolo, Ciccone, Knox, Ulissi, Guerreiro (dit doet me echt pijn, trouwens), Mohoric en Bettiol. Nou, dan is de rest wel duidelijk, toch?

wielergekkie

'@Jari Litmanen dat zijn nog al wat namen.
Ik heb er daar een paar met tegenzin achter gelaten (Bernal, Ganna, Ciccone). Een aantal hebben het wel gehaald tot nu toe. Ik twijfel vooral over Landa, op een of andere manier is die in mijn team geslopen. Hij heeft een sterk team zich, een slechte tijdrit en geen punch. Maar goed, ik kan geen waardige vervanger vinden... en zo blijven we puzzelen tot de tijd om is.

Jari Litmanen

'@wielergekkie
Carthy als vervanger? En ja, aardig wat namen – maar staan ook goede renners tegenover. Zit vooral met aanvallers te stoeien dit jaar, maar ik ben ook een meester in het verkeerd inzetten van ze. Mohoric heb ik nog steeds nachtmerries van. En probleem met 750k is dat je er óf 2 óf 4 moet óf geld over houden, maar dat kan ik niet aan – en ik kies voor twee anderen (Foss en Champie). Maar als je moet kiezen (los van teampunten waar ik op reken wb Groenewegen), zou je dan qua 750k eerder voor Guerreiro Mohoric of Bettiol gaan ipv Foss en Champie?

marconeuvel

Zo, ik ben ook eindelijk bij met alle berichten lezen. Het nadeel van pas laat beginnen met de voorbereidingen (had eerder geen tijd), is dat ik mezelf in 1x door 69 pagina's moet werken. Niet helemaal in 1x, maar heb nu in 3 dagen alles gelezen. Toch prettiger om vanaf het begin bij te blijven, door minimaal eenmaal per dag de nieuwe berichten te lezen.

Over de poule: voor mijn gevoel was mijn klassementsteam al vrij snel oké, maar de twijfel over het al dan niet meenemen van Evenepoel en Bernal blijft nog altijd. De sprintploeg vind ik lastiger. Ook daar twijfel over de duurste man (Ewan), maar ook daarnaast lastig puzzelen omdat er weinig leuke renners tussen de allergoedkoopste opvullers en de 3.0M lijken te zitten.

Laatst gewijzigd
KV

Zozo. Youri tipt Vanhoucke als gouden tip. Wat moeten we daarvan denken...

1 2 ... 69 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.