Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 70 ... 263 264
Ludi

,,@jori: 👀

Jori

Direct nemen natuurlijk, Vanhoucke doet mee voor de bergtrui, roze trui, witte trui en zal ongetwijfeld via Ewan zijn paarse trui ook nog wel punten pakken.

@Kj: waarom heb jij deze man niet in je selectie??

Imbatido

Jefferson Cepeda van Caja Rural is ook wel een mooie tip van Youri.

Ludi

Sowieso maar iemand zei nee nee 👀

KV

'@Jori: lijkt op die manier een no-brainer!

Wel weer typisch dat hij die ene keer dat ie een goeie tip gaf vorig jaar, toch nog eens moet benadrukken.

nasibal

Ik denk dat Vanhoecke oprecht nog wel eens een belangrijke naam kan gaan zijn, maar dan moet je wel de rest van je team er omheen bouwen.

Dat wil zeggen: Voldoende ruimte inbouwen om hem in de tweede week full pull in te kunnen zetten en afhankelijk van het succes daar ook 2x in de 3e week. Zonder dat het ten koste gaat van je AK team.

Jori

'@Nasibal: Nogal een aanname dat Vanhoucke in de 3e week kan excelleren. Vorig jaar en ook dit jaar is zijn niveau al enorm fluctuerend en lijkt hij aan het einde er toch wel flink doorheen te zakken en dat van 1 weeks rondjes. Is in staat de groten te volgen, maar kan hij ook zijn eigen tempo en verschillen maken in de 3e week als aanvaller, waar je hem toch voor neemt, als hij al zijn fluctuerende level overleefd? Qua idee van het type ben ik het overigens reuze eens

@KV: En dat komt ook nog eens van de man die ons vorig jaar Hindley gaf!
En snap wel dat hij die ene tip wel serieus neemt. Was toch een soort groot nieuws wat hij als inside scoop van WF kon melden in die tips.

@Kj: Die man probeert je te saboteren of heeft er geen kijk op :p

Laatst gewijzigd
dvansteenis

Leestip:
https://www.efprocycling.com/giro-ditalia-2021/#team

Arne Riis

Na al het voorgaande over Gaviria gelezen te hebben, heb ik hem wel zo’n beetje afgeschreven voor een plekkie in mijn teamsectie snelle mannen. Daarin hebben Ewan, Merlier, Nizzolo en Sagan sowieso een startbewijs. Maar wat vinden jullie eigenlijk van Viviani? Ik twijfel een beetje tussen hem, Groenewegen en weet-niet-dan-in-vredesnaam-maar-Landa-en-een-sprinter-minder. Zou die ouwe Elia het nog kunnen denken jullie?

bjornnmgn

Ik zit met de AK mannen in de knoei. Vind de duurste 3 vooral lastig, hoe gaat het met bernal zijn rug? Hoe rijdt eventueel nu en wordt hij wel kopman? Veel berichten geven aan dat almeida kopman gaat zijn. Maar als ik naar zijn resultaten kijk buiten de giro van vorig jaar vind ik die niet spectaculair. Rijdt vaak redelijke klassementen maar zit er zeker niet zo vaak kort op als dat afgelopen giro het geval was veel plaatsen buiten top 10. Waardoor ik op dit moment eigenlijk twijfel om ze alle 3 niet mee te nemen, maar denk dat dit eigenlijk een no go gaat zijn. Wat is jullie kijk hierop?

La Primavera

'@Arne Riis Elia geldt hetzelfde voor als Fernando. Geen stuiver meer waard sinds vertrek bij QS.

Guerreiro wordt door zijn team alweer genoemd als kandidaat voor de blauwe trui.

madeinstars

Ik heb dit jaar wel een goed gevoel bij Viviani. Heeft een goede trein, ze rijden volledig voor hem, zal in Italië wel willen uitrijden en voor elke plek sprinten, heeft al wat snelheid laten zien dit jaar na een moeizaam begin.

Arne Riis

'@bjorn: als je ze geen van drieën meeneemt, houd je bakken geld over. Als je die compleet kunt investeren in goede rijders, zou je het kunnen doen. Ik laat de duurste twee ook thuis, en heb daarom budget voor een heel luxe sprintsectie. 😉

Arne Riis

(Met goede renners bedoel ik eerder nuttige, dus coureurs die in bepaalde etappes je extra punten kunnen bezorgen. Aan twaalf subtopklimmers heb je niet veel, je kunt er max 9 opstellen)

Treenert

Guerreiro wordt door zijn team alweer genoemd als kandidaat voor de blauwe trui.
die zit dag 2 en 3 in de ontsnapping ;)

madeinstars

Ik ga vanaf vandaag wel voor altijd Tjeepeeda zeggen, in plaats van Cepeda.

wielergekkie

'@Jari Carthy heb ik dus al in mijn team. Dus voor nu denk ik toch dat Landa het gaat overleven in mijn team.
Ik zelf heb 2 renners van 750k en dat zijn Bettiol en Bevin. Maar goed, het probleem met wanneer in te zetten gaat bij mij ook vaak mis.

Donnie D

Iemand die Testfatsion nog serieus overweegt voor de sprints?

nasibal

'@Jori

Dat is dan ook niet de aanname die ik doe. Niemand heeft het over excelleren, of het moet in het europuntenfiascofilmpje van deze ronde benoemt zijn. Die heb ik nog niet gezien. Die jongen kan in week 2 al zn geld waard zijn en als hij vervolgens in de 3e week 1 of 2 keer een top 10(15) rijdt vanuit de vlucht zou het zomaar de mooiste 1 miljoener achter Pasqualon en Grosssssschartner kunnen blijken.

Of hij daarmee ook een plek in je team verdient hangt helemaal van je overige 19 renners af. Waar het mij om ging is dat het helemaal geen gekke, hooguit iets te dik er bovenopliggende, tip is.

Laatst gewijzigd
mrtheyoung

Natnael Tesfatsion, zou heb bijna voor de naam al meenemen (misschien ook wel doen) prachtig

Mardai

Mijn team is af:

Bernal
Evenepoel
Almeida
Yates
Vlasov
Carthy
Landa
Martin
Buchmann
Sivakov
Hindley
Ewan
Sagan
Nizzolo
Gaviria
Groenewegen
Viviani
Merlier
Ganna
Cavagna

Ik heb nog een paar twijfelgevalletjes. Iemand nog tips?

La Primavera

'@Jelle de jongh Ik krijg zijn voornaam alleen niet lekker over m'n lippen. Wil hem de hele tijd Nathanael noemen. :(

@mardai Persoonlijk zou ik Bernal, Evenepoel, Buchmann, Hindley, Gaviria, Groenewegen, Viviani en Merlier eruit halen. Doe er mee wat je wilt. :)

EDIT: Ik zie nu inderdaad ook dat je gewoon ver buiten budget alle dure mannen hebt genoemd. Ik trapte er alvast in.

Laatst gewijzigd
Timber

Niemand nog die Amerikaan van Movistar overwogen? Kan me niet voorstellen dat alle ballen op Soler gaan, die vaak toch weer tegenvalt in een grote ronde.

La Primavera

'@Timber Ik heb hem overwogen maar vind het nou ook weer geen uitzonderlijk talent. Heb voor hem wel andere mannen die ik zekerder durf op te stellen in etappes.

dvansteenis

'@Mardai nee wel twee vragen. Wie stel je op bij de eerste aankomst bergop? En wie moet ik een mail sturen voor die budgetverhoging?

1 2 ... 70 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.