Die tips van Youri gebruik ik vooral als check dat ik niemand over het hoofd gezien heb (nee dus 😉 ).
Vanhoucke. Tsja. Als de eigen ploeg dit zegt over wat zijn rol gaat zijn:
https://www.lottosoudal.be/en/news/detail/4650/lotto-soudal-targets-stage-success-at-104th-giro-d-italia
Moet je dan je klassementsploeg daaromheen bouwen? Mwah.
Het blok Landa en Ganna voor 6 miljoen is nog het grootste vraagteken in mijn team.
Ganna weet je wanneer je hem opstelt, kan hopelijk een paar dagen in het roze rijden en eventuele teampunten voor Bernal. Landa is goed voor de laatste week, maar verwacht ik niet in de top 3 en geen echte puntenpakker. Dus eigenlijk zit het probleem vooral bij hem.
Echter, veel alternatieven kan ik niet bedenken. Sivakov is de enige die ik zou overwegen omdat hij ook teampunten kan scoren en als Bernal afhaakt kopman zal worden. Maar houdt het hij het drie weken goed vol?
'@Mardai,
Dramatisch team. Zie geen enkele parel. Waar is Harm? Waar is Molano?
Afijn, mijn team staat ook. Momenteel 23 miljoen euroscoritopuntendollars gepompt in sprinters. Daarnaast 11 zeer middelmatige klimmers. Maar goed, de voorsprong die ik opbouw in de sprintetappes zal niet te achterhalen zijn. Ik zie het als een gouden formule.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel wijzigingen heb doorgevoerd in mijn team. Voor bijna alle dure jongens zijn genoeg redenen te bedenken om ze niet te pakken. Maar zal er toch 20 moeten selecteren. Ik heb nog altijd Bernal en Evenepoel erin staan puur om de enorme potentie in punten die ze kunnen pakken mochten ze toch wel gewoon op topniveau zijn. Het geld wat vrij komt als ik ze niet zou selecteren gaat dan puur naar de breedte en dus minder potentie. Hik dus een beetje aan of ik een dikke klapper wil maken of steady scoren en dan tussen 85 en 95% ga eindigen. Nog mensen met deze gedachtegang?
Weet iemand of Dylan Groenewegen ooit wel eens voor de puntentrui gegaan is? Het schoot van de week een paar keer door mijn hoofd dat hij er misschien wel eens voor zou kunnen gaan. In de tussensprints is de hectiek een stuk lager en dan kan hij zich al wel weer wat gaan meten... Is dit een hele gekke gedachte? En maakt hem dat mogelijk toch interessanter?
Team Zadelpen: 0 knechten!
Moest net zelfs even een traantje wegpinken, want wat wij hier hebben weg gezet... Het is.. klaterend...
Twintigmaal conjunctuur van het hoogste nivo samen gebracht in een emulsie van kwaliteitsrijke injectieven. Dit geschakeld aan een opportuun cohort van inzet en zaligheid zal dit leiden naar een symbiose van geluk.
We staan er enorm weeldig voor. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Guerreiro is wel vreemd: Ploeg hint toch op vrijheid en mogelijke bergtrui verdediging, maar zelf zegt Guerreiro dat hij enkel de eerste week vrijheid heeft en de rest kan ik niet lezen, want het zit achter een Portugese betaalmuur :p
Moest net zelfs even een traantje wegpinken, want wat wij hier hebben weg gezet… Het is.. klaterend…
Twintigmaal conjunctuur van het hoogste nivo samen gebracht in een emulsie van kwaliteitsrijke injectieven. Dit geschakeld aan een opportuun cohort van inzet en zaligheid zal dit leiden naar een symbiose van geluk.
We staan er enorm weeldig voor. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Je hebt werkpaarden en je hebt sierpaarden!
Ik zou het niet heel gek vinden als Guerreiro inderdaad 2e en 3de week vooral moet knechten. EF komt dit jaar toch met meer klassementambities hierheen dan eerder. Guerreiro zal denk ik de laatste man in de bergen voor Carthy zijn als je zijn klimbenen ziet dit jaar. EF zal niet de leidende rol moeten hebben, maar als een concurrent voor podiumplek wegsprint zullen ze misschien toch willen rijden. Dan is het lekker om nog Guerreiro achter de hand te hebben.
'@Aardappel: Record
@Pim96: Eens, al zou het ook niet gek zijn om Guerreiro vrijheid te gunnen in bepaalde klimetappes, ook in de 3e week. Als hij bijv. in etappe 16 zijn gang mag gaan, kan die via de Cima Coppi en maar liefst 3 categorie 1 klimmen al 170 punten pakken. Daarmee wordt je eigenlijk al gegarandeerd 1e in het bergklassement. Eigenlijk bepaalt die hele rit dus het bergklassement
'@Jori
Het past natuurlijk wel volledig in het plaatje van EF om jongens vooruit te sturen, zelfs met kopman. De vraag is echter of Guerreiro hier inmiddels de geschikte naam voor is of dat Carr meer in aanmerking komt. De status van Guerreiro is in een jaar tijd natuurlijk wel enigzins veranderd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.