Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 72 ... 263 264
Matsoe

Ik heb nog 500k over en ik heb sivakov en Evenepoel, ik zit te denken om dit te wisselen voor Bilbao en Bernal..

Jori

Het past natuurlijk wel volledig in het plaatje van EF om jongens vooruit te sturen, zelfs met kopman. De vraag is echter of Guerreiro hier inmiddels de geschikte naam voor is of dat Carr meer in aanmerking komt. De status van Guerreiro is in een jaar tijd natuurlijk wel enigzins veranderd.
Klopt, wat een scorito pareltje is dan die Carr zeg. Wat een visie van Youri weer (en jou natuurlijk) :p Carr zie ik trouwens het wel in zitten, maar die andere 500k renner waar jij en ik beiden zo overtuigd van zijn, zie ik overigens daar wel precies dezelfde rol voor krijgen en die lijkt me toch interessanter. Wat het qua idee voor Carr natuurlijk zeker niet slecht maakt, integendeel.

Maar zonder gekkigheid, denk dat Guerreiro en EF status niet zo groot is.
Teams als Ineos, BE, DQS, Bahrain zullen meer elkaar niet in de vlucht willen zien. Guerreiro is met alle respect een veel minder groot gevaar dan Sivakov, Martinez, Kangert of Schultz? iig Yates als topfavoriet zal ook zijn team geschaduwd zien worden, Caruso, Bilbao, Masnada, Evenepoel of zelfs Almeida die allemaal kort kunnen staan in klassement, maar hun echte kopman nog korter. Tevens is een etappe als 16 enorm, maar eindigt niet bergop, maar bergaf. Lijkt me vooral een etappe waar je de Giro vol kan verliezen, maar niet kan winnen en dat daarvoor etappe 17 zich meer leent, waardoor vluchters al helemaal kansen krijgen in etappe 16 (en super begin voor ze met direct al beklimming). Natuurlijk kan etappe 16 ook enorm slachtveld worden als topteams elkaar al gaan bestoken met gevaarlijke mannetjes die ze willen mee laten schuiven in de vlucht waardoor andere teams zullen moeten corrigeren en tot slot de knechten allemaal weg zijn en het ook nog een tactisch steekspelletje wordt, naast de talrijke beklimmingen.

Maar als EF Carr in die vlucht kan krijgen ipv Guerreiro zullen ze ook zeer blij zijn, mooie klimmer die zo'n etappe naar verwachting ook gewoon kan afmaken. Ik hecht eigenlijk dus wel erg veel aan die etappe, de winnaar daarvan kan zomaar direct een 110 punten kunnen bijschrijven (etappe winst + bergtrui).

Laatst gewijzigd
Kip

Opvallend bij de selectie van Deceuninck-Quick-Step voor de Giro is de verdeling van de rugnummers. Joao Almeida is op papier de leider van de ploeg, maar krijgt wel rugnummer 92, terwijl Evenepoel met nummer 91, wat normaal de kopman toebehoort, van start gaat.
Statement? Ja!

nasibal

'@Jori

Klopt, wat een scorito pareltje is dan die Carr zeg. Wat een visie van Youri weer (en jou natuurlijk) :p

Eerlijk gezegd lijkt het me helemaal niet zo'n interessant scorito-optie. Past wat dat betreft prima in het rijtje tips van Youri uiteraard.

Maar zonder gekkigheid, denk dat Guerreiro en EF status niet zo groot is.

Ik doelde dan ook niet op de status binnen het Peloton, maar op de status van Guerreiro binnen EF. Zal inmiddels toch een jongen zijn die ze wat serieuzer nemen ipv open maar ergens en wacht maar af wat er al dan niet van achteruit komt. Daar past een Carr veel beter in vermoed ik.

Tot nu toe had EF altijd meerdere types in hun aanvliegroute: Iemand die met de vroege vlucht mee gaat, iemand die de finale opent en iemand die de kopman blijft ondersteunen. Guerreiro lijkt me inmiddels eerder iemand voor 2 of 3. Zeker ook omdat je bij kilometerpaal 0 nog niet weet hoe lang de rest mee gaat kunnen. Je kan Guerreiro wel vooraan hebben, maar hem dan na 40 km al weer terug moeten roepen omdat de rest in de bus zit. Dat zou zonde zijn.

Laatst gewijzigd
Jori

Eerlijk gezegd lijkt het me helemaal niet zo’n interessant scorito-optie. Past wat dat betreft prima in het rijtje tips van Youri uiteraard.
Beetje late edit van mijn kant, vandaar dat ik het nog maar zo reageer. Maar denk dat ik Carr qua kunnen of iig qua idee dan meer waardeer en hem daarmee anders categoriseer.

Ik doelde dan ook niet op de status binnen het Peloton, maar op de status van Guerreiro binnen EF. Zal inmiddels toch een jongen zijn die ze wat serieuzer nemen ipv open maar ergens en wacht maar af wat er al dan niet van achteruit komt. Daar past een Carr veel beter in vermoed ik.

Tot nu toe had EF altijd meerdere types in hun aanvliegroute: Iemand die met de vroege vlucht mee gaat, iemand die de finale opent en iemand die de kopman blijft ondersteunen. Guerreiro lijkt me inmiddels eerder iemand voor 2 of 3.

Ja, maar binnen EF zal zo'n bergtrui en ritzege natuurlijk wel anders worden opgevat. Voor zo'n directe dubbele beloning voor 1 etappe zullen ze denk ik best Guerreiro daarvoor vrijheid willen geven. Maar als Carr lukt in de ontsnapping te komen (of zelfs beiden en dan vertrouwen dat TJ de meubelen en bidonnen redt voor Carthy?), dan is dat natuurlijk ook prima qua kansen.

Daan Brakenhoff

Nadeel van Guerreiro is dat hij niet voor 1 maar voor 2 kopmannen zal gaan werken. Nationalisme zit hem hoog bij die Portugezen...

Matsoe

Ik zit te twijfelen tussen de combi van D. Martin en Merlier, of Ewan en iemand van 500k. Ik weet niet welke ik moet nemen ik denk dat ik voor D.Martin en Merlier ga, want dan heb je de punten meer verspreid en ik heb niet super veel klassementsmannen.

Jori

Nadeel van Guerreiro is dat hij niet voor 1 maar voor 2 kopmannen zal gaan werken. Nationalisme zit hem hoog bij die Portugezen…
Lijkt me bijzonder suggestief als je de vorige giro hebt gezien of waar doel je precies op?

Ludi

Ik denk dat jaoa zelf voor een roze raket mag gaan werken :D

Niballie

'@matsoe Dan moet die 500k dus opwegen tegen de punten van D. Martin. Ewan en Merlier zijn voor dezelfde ritten natuurlijk. Misschien Ewan iets vaker kopman, dus als je dat nodig hebt, doen. Maar dan moet je D. Martin ook kunnen missen in je klimploeg.

-Wielerfan

Zo mijn team is compleet!

Yates
Almeida
Vlasov
Carthy
Landa
Martin
Formolo
Bilbao
Cepeda
Grobschartner
VanHoucke

Cavagna
Masnada
Bettiol
Bevin

Ewan
Sagan
Merlier
Nizzolo
Vendrame

Succes allemaal!💪

Matsoe

'@wielerfan ziet er erg goed uit, je hebt alleen wel weinig sprinters.

Rawolf

Mn team weer volledig omgegooid, we gaan t nu als volgt doen: wolfpackstyle.

4 blauwe mannen met haren die verschillende truien in hun gelederen gaan hebben in de eerste weken = punten gegarandeerd.

Jori

En hij houdt 250.000 over, hoe kan hij nog überhaupt slapen!

Daan Brakenhoff

'@jori
Kon me vaag een interview uit de vorige giro herinneren met Guerreiro waarin hij aangaf dat hij voor Almeida zou rijden als dat nodig was (toen Joao nog in het roze reed). Neem mijn opmerking wel met een korreltje zout natuurlijk.

danusz1986

Wat te denken van Champoussin? Gaat hij sprinten op de heuvels en kan mee op de minder stijlen bergen? Die naam heb ik weinig voor bij zien komen. Heb hem momenteel niet, omdat ik maar een paar goedkope renners mee kan nemen. Guerreiro, Cepeda en waarschijnlijk Fabbri.

Pim96

Wat betreft de rol van Guerreiro kan ik me vinden in wat @Nasibal benoemd. Ik heb ook het idee dat hij is opgeschoven in de pikorde. Ook mede hoe je hem zag rijden in de tour of the Alps. Ik vind hem dit jaar ook stukken beter klimmen dan voorgaande jaren.

Om maar een gewaagde uitspraak te doen: Zou Guerreiro niet gewoon in staat zijn om top 20 en soms zelf top 10 te rijden in bergetappes naast de zijde van Carthy?

Imbatido

Guerreiro kan ten opzichte van de Giro van vorig jaar moeilijk zijn opgeschoven in de pikorde bij EF want vorig jaar hadden ze geen kopman, die is er nu wel met Hugh Carthy. Neemt niet weg dat Guerreiro natuurlijk prima in de aanval kan gaan. De vraag is alleen in hoeverre hij zich daarin gaat uitsloven in sprintjes bergop voor de bergtrui.

Laatst gewijzigd
RemmertW

Probeer al een week lang het forum bij te lezen.
Het leek een soort tantaluskwelling, zo hard komen de posts erbij.
Uit pure wanhoop een pagina of 5 overgeslagen, gelukkig worden de meeste zaken wel een keer of 8 behandeld dus ik hoop de gouden tip niet gemist te hebben;)

Kan mij niet herinneren dat de 2 duurste AK renners zo onzeker waren. Dit maakt het voor mijn gevoel nog meer gokken dan voorheen.
Bernal heeft sinds de tour die hij won niet laten zien 6 miljoen waard te zijn. REV weet niemand hoe het echt is.
Zo staan ze er beide al een tijd naast. Maar de vervangers geven ook niet echt de gewenste zekerheid... Landa is ook zo n onstabiele factor. Echte zekerheden voor top 5 is erg lastig in deze groep .

Begrijp verder de hype om Sivakov niet zo. Toch weinig bewezen in een grote ronde en in principe 2de man?
Ganna lijkt mij dan weer veel te duur, zeker gezien de TT resultaten afgelopen maand.
Beide icm bernal kan wel goed uitpakken bij een Sky ronde als voorheen.

Zelfde vind ik overigens ook voor Sagan. Er doen veel snellere mannen mee. Puntentrui zou kunnen. Maar zie hier bijv. een Nizzolo wel als grotere kanshebber.

Maar goed op deze manier houd ik geen topper meer over ;)
Ik lees dus nog maar even verder, er zijn vast weer 3 pagina s bijgekomen tijdens het typen van dit epistel.

Basementman

De belangrijkste vraag is nog niet beantwoord: Wie wint het ploegenklassement?

Luke Rhinefield

Hoeveel sprinters neemt men hier mee?

Laatst gewijzigd
La Primavera

We lezen er allemaal een beetje overheen maar @Jori opperde vanavond wel best een goed punt. De winnaar van etappe 16 kan zomaar ook gelijk het bergklassement hebben gewonnen. Het zijn zelfs 116 punten in één klap Jori, je vergeet de dagpunten voor het bergklassement. Er vanuit gaande dat de renner gelijk 1e staat in dat klassement.

Wie leent zich voor zo'n dag?
Guerreiro, Nieve, Caruso, Der Felix, Roche, Valter en nog een heel rijtje. Op wie zetten we in voor die dag?

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@la primavera
Heb daar zelf wel iemand voor op de korrel. Rijd bij Trek

Aardappel

'@daan

Ons Baukeee!

Treenert

'@wielerfan =Youri of andersom. Zie zijn team. ;)
Edit: ow nee, hij mist Natnael Testosteron

Soler wint etappe 16

Laatst gewijzigd
1 2 ... 72 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.