Maar zonder gekkigheid, denk dat Guerreiro en EF status niet zo groot is.
Teams als Ineos, BE, DQS, Bahrain zullen meer elkaar niet in de vlucht willen zien. Guerreiro is met alle respect een veel minder groot gevaar dan Sivakov, Martinez, Kangert of Schultz? iig Yates als topfavoriet zal ook zijn team geschaduwd zien worden, Caruso, Bilbao, Masnada, Evenepoel of zelfs Almeida die allemaal kort kunnen staan in klassement, maar hun echte kopman nog korter. Tevens is een etappe als 16 enorm, maar eindigt niet bergop, maar bergaf. Lijkt me vooral een etappe waar je de Giro vol kan verliezen, maar niet kan winnen en dat daarvoor etappe 17 zich meer leent, waardoor vluchters al helemaal kansen krijgen in etappe 16 (en super begin voor ze met direct al beklimming). Natuurlijk kan etappe 16 ook enorm slachtveld worden als topteams elkaar al gaan bestoken met gevaarlijke mannetjes die ze willen mee laten schuiven in de vlucht waardoor andere teams zullen moeten corrigeren en tot slot de knechten allemaal weg zijn en het ook nog een tactisch steekspelletje wordt, naast de talrijke beklimmingen.
Maar als EF Carr in die vlucht kan krijgen ipv Guerreiro zullen ze ook zeer blij zijn, mooie klimmer die zo'n etappe naar verwachting ook gewoon kan afmaken. Ik hecht eigenlijk dus wel erg veel aan die etappe, de winnaar daarvan kan zomaar direct een 110 punten kunnen bijschrijven (etappe winst + bergtrui).
'@Jori
Eerlijk gezegd lijkt het me helemaal niet zo'n interessant scorito-optie. Past wat dat betreft prima in het rijtje tips van Youri uiteraard.
Ik doelde dan ook niet op de status binnen het Peloton, maar op de status van Guerreiro binnen EF. Zal inmiddels toch een jongen zijn die ze wat serieuzer nemen ipv open maar ergens en wacht maar af wat er al dan niet van achteruit komt. Daar past een Carr veel beter in vermoed ik.
Tot nu toe had EF altijd meerdere types in hun aanvliegroute: Iemand die met de vroege vlucht mee gaat, iemand die de finale opent en iemand die de kopman blijft ondersteunen. Guerreiro lijkt me inmiddels eerder iemand voor 2 of 3. Zeker ook omdat je bij kilometerpaal 0 nog niet weet hoe lang de rest mee gaat kunnen. Je kan Guerreiro wel vooraan hebben, maar hem dan na 40 km al weer terug moeten roepen omdat de rest in de bus zit. Dat zou zonde zijn.
Tot nu toe had EF altijd meerdere types in hun aanvliegroute: Iemand die met de vroege vlucht mee gaat, iemand die de finale opent en iemand die de kopman blijft ondersteunen. Guerreiro lijkt me inmiddels eerder iemand voor 2 of 3.
Wat betreft de rol van Guerreiro kan ik me vinden in wat @Nasibal benoemd. Ik heb ook het idee dat hij is opgeschoven in de pikorde. Ook mede hoe je hem zag rijden in de tour of the Alps. Ik vind hem dit jaar ook stukken beter klimmen dan voorgaande jaren.
Om maar een gewaagde uitspraak te doen: Zou Guerreiro niet gewoon in staat zijn om top 20 en soms zelf top 10 te rijden in bergetappes naast de zijde van Carthy?
Guerreiro kan ten opzichte van de Giro van vorig jaar moeilijk zijn opgeschoven in de pikorde bij EF want vorig jaar hadden ze geen kopman, die is er nu wel met Hugh Carthy. Neemt niet weg dat Guerreiro natuurlijk prima in de aanval kan gaan. De vraag is alleen in hoeverre hij zich daarin gaat uitsloven in sprintjes bergop voor de bergtrui.
Probeer al een week lang het forum bij te lezen.
Het leek een soort tantaluskwelling, zo hard komen de posts erbij.
Uit pure wanhoop een pagina of 5 overgeslagen, gelukkig worden de meeste zaken wel een keer of 8 behandeld dus ik hoop de gouden tip niet gemist te hebben;)
Kan mij niet herinneren dat de 2 duurste AK renners zo onzeker waren. Dit maakt het voor mijn gevoel nog meer gokken dan voorheen.
Bernal heeft sinds de tour die hij won niet laten zien 6 miljoen waard te zijn. REV weet niemand hoe het echt is.
Zo staan ze er beide al een tijd naast. Maar de vervangers geven ook niet echt de gewenste zekerheid... Landa is ook zo n onstabiele factor. Echte zekerheden voor top 5 is erg lastig in deze groep .
Begrijp verder de hype om Sivakov niet zo. Toch weinig bewezen in een grote ronde en in principe 2de man?
Ganna lijkt mij dan weer veel te duur, zeker gezien de TT resultaten afgelopen maand.
Beide icm bernal kan wel goed uitpakken bij een Sky ronde als voorheen.
Zelfde vind ik overigens ook voor Sagan. Er doen veel snellere mannen mee. Puntentrui zou kunnen. Maar zie hier bijv. een Nizzolo wel als grotere kanshebber.
Maar goed op deze manier houd ik geen topper meer over ;)
Ik lees dus nog maar even verder, er zijn vast weer 3 pagina s bijgekomen tijdens het typen van dit epistel.
We lezen er allemaal een beetje overheen maar @Jori opperde vanavond wel best een goed punt. De winnaar van etappe 16 kan zomaar ook gelijk het bergklassement hebben gewonnen. Het zijn zelfs 116 punten in één klap Jori, je vergeet de dagpunten voor het bergklassement. Er vanuit gaande dat de renner gelijk 1e staat in dat klassement.
Wie leent zich voor zo'n dag?
Guerreiro, Nieve, Caruso, Der Felix, Roche, Valter en nog een heel rijtje. Op wie zetten we in voor die dag?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.