Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 92 ... 263 264
De Tourminator

Weet iemand de weersvoorspelling voor morgen nu de starttijden bekend zijn .....
Bilbao, Foss en Cavagna starten wat eerder dan de kopmannen.

Punchbox

Mijn team staat nu toch wel. Ik wil eigenlijk nog wel graag Honoré meenemen maar die krijg ik er eigenlijk toch niet in zonder mijn hele team om te gooien dus ik denk dat die maar niet meegaat. Hopelijk ga ik daar geen spijt van krijgen..

Pom titcock

'@detourminator -> google -> weer Turijn morgen -> voila

Pom titcock

Na veel wijzigingen heeft ploegleider N. Kuijer toch besloten van zijn team af te blijven. Hij kijkt nog eens een keer naar de 20 namen, en inderdaad; 20 no-brainers/ kleppers/ klasbakken. Dit moet een hele mooie beker opleveren.

madeinstars

Weinig wind, geen regen. Lijkt alsof de omstandigheden de hele dag ongeveer gelijk blijven.

Guido73

Thanks @Rim Brakes

Rim Brakes

'@Daan Meels
https://bahraincyclingteam.com/mikel-landa-leads-team-bahrain-victorious-line-up-at-giro-ditalia/

Lijkt er niet op dat Mohoric ruimte krijgt. Heeft ook in het verleden altijd eigen ambities aan de kant geschoven als dat gevraagd werd.
Maar wie weet. Wout van Aert moest vorig jaar ook knechten en we weten allemaal hoe dat zich heeft ontvouwen.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Bilbao blijft ook voor kopzorgen zorgen hoor...

wielergekkie

'@ajvenema dat is echt een van de weinige renners die constant in mijn team heeft gezeten.
Ik ben probeer alleen nog Sivakov op een of andere manier er in te fietsen maar dit is bijna onmogelijk zonder veel aanpassingen te doen.

joris dor

Voor mij zorgt voornamelijk Nibali voor kopzorgen... Ergens ben ik overtuigd dat die er terug gaat staan, maar wil ook de normale namen en eigenlijk Evenepoel mee... Geloof dat ook die gaat flitsen.

Aardappel

'@ajvenema @wielergekkie

Bilbao is eigenlijk al snel bij mij uit m'n team vertrokken. Ik denk niet dat Landa de eerste tijdrit veel tijd verliest ten opzichte van Bilbao. En aangezien Landa uitgesproken kopman is, zal Bilbao denk ik weinig ruimte krijgen. Verwacht dat hij een keer of 2 voor eigen succes kan gaan in week 2,3 maar voor derest lekker plaats mag nemen in de 🚂

Valvuillerdemoz

Ik overweeg om bovenstaande perikelen om zowel Landa als Bilbao nog uit mijn team te kieperen en dan alsnog Evenepoel mee te nemen. Maar dan moet ook Honore of Masnada geruild. Klink nu ik het typ toch niet zo gek. Kan ik Evenepoel en twee 750 k-pareltjes nemen.
Of twee 500k-kleppers. Wordt nog een leuk stukje puzzelen! 😁

marconeuvel

Die Bardet wil ik toch eigenlijk wel graag hebben, voor mijn gevoel een heel stabiele renner die hier gewoon top 5 gaat rijden. Dan moet ik daarvoor wel Soler eruit knikkeren.
Buchmann is nog zo'n stabiele renner, maar die gaat deze keer bij mij helaas echt niet mee.

Ajvenema

Potentie van Bilbao is enorm, mede door wellicht 2x opstellen in TT en prima in strade etappe. maar echt alles wijst erop dat het volledig voor Landa is, waardoor het imo echt wishful thinking is om hem voor 2m in te passen. Alsnog dus in dubio door de enorme potentie:)

Laurenesi

Bilbao is voor mij een no brainer. Ik denk ook niet dat hij teveel tijd zal pakken op Landa morgen om daarna de volledige vrijheid te krijgen. Hij hoeft in principe ook geen vrijheid te hebben in het begin. Als hij maar met Landa mee rijdt met de favorieten om op het einde wel mee te sprinten voor podiumplekken. Dat is een win-win voor Bahrein en dat zullen ze nooit laten lopen.

Tegen de tijd dat we in de derde week zitten en het echt spannend wordt, heeft hij hopelijk zijn punten of al binnen of zich voldoende bewezen voor een uitgesproken vrije rol. Beide scenario's houd ik rekening mee. Het scenario dat hij zich volledig wegcijfert, negeer ik voor het gemak even. Zie ik hem ook niet zo snel doen overigens.

madeinstars

Ik zou m'n verwachtingen wat betreft de TT van Bilbao wel een beetje temperen. Is beter op geaccidenteerde tijdritten. Meer dan plek 15 zit er volgens mij niet in hoor.

Ketjap Manis

In welke trein moet Bilbao plaatsnemen? Hooguit in week 3 om nog iets te forceren met Landa. Maar die kan verder gewoon meerijden achter de Ineos of dqs trein.

Basementman

1 vd commentatoren op Eurosport bij de Volta Algarve gaf aan dat Groenewegen aangeslagen oogde na het horen van het bericht van Jakobsen gisteren. Geen idee welke kant dit opgaat: of Groenewegen nog getergder of nog even rustig aan de komende tijd. Ik brand mijn vingers er niet aan en neem Merlier mee.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Leef een beetje Basement

nasibal

Het is alleen zo jammer dat je 2 miljoen neerlegt voor Bilbao. Formolo en Gross doen exact dit:

Hij hoeft in principe ook geen vrijheid te hebben in het begin. Als hij maar met Landa mee rijdt met de favorieten om op het einde wel mee te sprinten voor podiumplekken.

en klimmen echt niet slechter. Ik denk sowieso dat de klimkwaliteiten van Bilbao overschat worden. In de Giro vorig jaar wordt hij welliswaar 5e, maar komt hij nooit in de buurt van Hindley en Hart. Twee jongens waarvan we het podium vooral toedichten aan het afhaken van 50 betere kandidaten een gekke corona-tijd waarin vooral de wat oudere, vastgeroeste veteranen minder thuis lijken te geven. Als van BE alleen Yates was afgehaakt wegens ziekte ipv de hele ploeg naar huis wegens Covid, dan had ik ook Lucas Hamilton nog wel vóór Bilbao zien eindigen. Ook geen jongen die we hier meteen top 5 zouden toedichten.

Z'n 2e plek in de ToTa lijkt indrukwekkend, maar laten we eerlijk zijn: In etappe 3 krijgt hij 50 seconden cadeau omdat hij in z'n eentje (overigens zéér indrukwekkend) op het min of meer vlakke het gat met de kopgroep dichtrijdt, terwijl het peloton het wel best vind. In etappe 4 komt hij er in eerste instantie eigenlijk niet aan te pas, wordt zelfs even gelost, maar komt dan terug als de rest van de favorieten het wel best lijkt te vinden en vooral met de Giro bezig is. Zeker nu Yates zo ver voor ligt in het AK. Vervolgens gaat hij volledig kamikaze in de afdaling en pakt daar de meeste tijd.

Ik denk dat je van Bilbao in de eerste twee weken exact moet verwachten wat Laurenesi hier voorspelt. Als hij er niet afgereden wordt tenminste. In week 3 gaat hij gewoon tussen de Fabbro's, Schultz, Ciccones, Cepeda's etc van deze ronde eindigen, evenals tussen z'n 2e-week-maatjes Formolo, Grossssssss en Vanhoecke. En daar betaal je dan 2 miljoen voor.

Ik mag niet teveel roepen, want ik trek flink de portefuille voor Ewan, maar toch, gewoon even om het plaatje te schetsen ;)

Ajvenema

Zo, nasibal is dus een ewan-believer?:)

Pello verhaal klinkt logisch, maar hij heeft van al die luitjes toch de meeste kans om top 5-10 te eindigen imo...

Hoe zitten jullie in je eerste etappe selectie? Ik heb er echt moeite mee om er meer dan 5/6 puntenpakkers in te krijgen...

Laatst gewijzigd
Drostje

Morgen 9 puntenpakkers @AJvenema.

nasibal

Zo, nasibal is dus een ewan-believer?:)

Ik denk dat alle kanttekeningen bij Ewan volkomen terecht zijn en dat hij veel te veel kost, maar vervolgens weet je wel exact wat je aan hem hebt. De kust is om dat vervolgens netjes in je team te weven.

Pello verhaal klinkt logisch, maar hij heeft van al die luitjes toch de meeste kans om top 5-10 te eindigen imo…

Kunnen we heel lang over discussieren, maar zelfs als ik het met je eens zou zijn is het nog niet zo relevant denk ik. Er rijden naast de luitjes die ik noemde nog veel mensen rond met kans op 5-10. Hoe meer zielen, hoe kleiner de kans voor Bilbao. En in dat hele verhaal is z'n rol in de ploeg nog niet eens meegenomen :)

Laatst gewijzigd
KV

Ik heb altijd hoge verwachtingen voor een TT maar vaak word ik daarin teleurgesteld.
Dit neemt niet weg dat ik denk morgen met alle 9 te scoren :-D

Laatst gewijzigd
Dingetje

Ik verwacht morgen minstens 6 man in de top 5. En dan tel ik pozzo nog niet eens mee he. Wat een luxe joh.

1 2 ... 92 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.