Transfers 2021-2022

1 2 ... 6 ... 9 10
Kerstieee

Tijd voor weer een update?
EF, Cofidis en Lotto zijn nog vraagtekens volgens mij

kelderfan

Ineos lijkt goed bezig met halen van Heiduk, die snel kan aankomen.
Benieuwd naar de komst van Viviani, Fraile en Craddock?

Chasse_patate

Craddock gaat niet naar Ineos

Rawolf

ipv Craddock zou het dan Gate kunnen zijn.

Brandon Rivera heeft verlengt bij Ineos, dat vind ik wel een opvallende. Voegt sportief gezien toch niks toe eigenlijk.

Yeez

Maaarrrr, waar gaat craddock dan heen?

Murcia

'@Rawolf
Je hebt gelijk over Rivera maar hier zal meespelen dat Bernal zijn beste vriend absoluut in de ploeg wil hebben. Ik vind Wurf ook een renner die niet goed genoeg is maar kennelijk ziet Rod iets wat ik niet zie en hij werkt dagelijks met zo'n vent.

Verweggistan

'@murcia: wurf is triatleet gesponsord door ineos en wordt alleen ingezet als ze een keer een renner te kort hebben.

Murcia

'@Verweggistan
OK, maar toch vind ik dat hij een plek inneemt van een volwaardig lid van de ploeg. Afgelopen jaar 23 koersdagen. Maar ik begrijp de afweging.

Laatst gewijzigd
Wielervolger

Gazprom-Rusvelo heeft zijn definitieve selectie voor 2022 bekendgemaakt met Carboni, Conci, Kukrle, Rivera, Piccolo (!), Diaz, Malucelli, Fedeli en Lunder die het team versterken.

http://rusvelo.team/2022_team_roster

kelderfan

Viviani is de laatste aanwinst van Ineos voor vandaag dan. Daarmee komt de ploeg op 31 renners.

Verweggistan

Met zoveel transfers, tijd voor een update:

Ag2r: heeft 29 renners voor volgend jaar, is dus (bijna) klaar

Astana: heeft voorlopig 28 renners bevestigd. De naam van talent Chzan wordt al maanden genoemd, maar niet bevestigd. Perry vertrekt ook. Zeits zou terugkeren.

Bahrain: 22 renners bevestigd en het lijkt mij dat de zeven renners die officieel nog niet verlengd hebben ook blijven. Dus 29 renners.

Bora: 30 renners. Baska en Burghardt (stopt?) hebben nog geen nieuwe ploeg.

Cofidis heeft voorlopig 27 renners. Berhane, Drucker, Morin, Haas, en A. Viviani hebben een aflopend contract en alleen van Berhane is niet bevestigd dat hij moet vertrekken.

Deceuninck Quickstep: voorlopig officieel 24 renners. En de andere aflopende contracten zullen ook wel verlengd worden. Dan kom je op 28 renners.

EF: voorlopig 24 renners. Tien waaronder Langeveld en Julius van den Berg hebben een aflopend contract

Groupama-FDJ: 28 renners en dus (bijna) klaar. Alleen Seigle met aflopend contract. Balmer komt er wellicht nog bij.

Ineos: 31 renners en klaar.

Intermarche-Wanty: 27 renners onder contract. Bellicaud, De Plus, Evans, Lammertink (kan blijven mocht hij herstellen), Petilli en Minali hebben een aflopend contract.

Israël: 26 renners voorlopig. Zes renners met een aflopend contract: de vier Israëliërs (die wel zullen blijven) en Vahtra.

Jumbo: 28 renners, dus (bijna) klaar.

Lotto-Soudal: 26 renners voorlopig.

Movistar: 26 namen bevestigd. Mas Bonet, Erviti, Rojas. Net als Alba, Mora, Villella, Cataldo en Cullaigh, maar zij zouden al zeker moeten vertrekken.

Team BikeExchange: 19 renners bevestigd en zeven renners met een aflopend contract; Juul-Jensen, Zeits, Hepburn en Grmay en de talenten Konyshev, Groves en Peak.

Team DSM: 26 man voor volgend jaar en het contract van Salmon loopt af. Tusveld en van Wilder vertrekken (waarschijnlijk), nog niet bekend is waarheen. Benoot gaat ook weg.

Team Qhubeka: Nog steeds kwakkelende financiën bij de ploeg, dus het is afwachten.

Trek: 30 renners voor volgend jaar en dus klaar. Quartermann heeft een aflopend contract.

UAE: 27 renners bevestigd voor volgend jaar. Formolo, Mirza en Munoz hebben een aflopend contract, maar zouden blijven.

Alpecin: 24 renners bevestigd. Maar ook Anderson, Bax, Vermeersch, Thwaites komen daarbij

Team Arkea: 29 renners en klaar

Gazprom: 21 renners en klaar

B&B: 24 renners en klaar

Uno-X: 29 renners en klaar

Equipo Kern Pharma: 24 renners en klaar

Androni/DroneHopper: voorlopig 20 renners

Bardiani: voorlopig 18 renners

Bingoal: voorlopig 19 renners

Burgos: voorlopig 11 renners

CajaRural: voorlopig 18 renners

Eolo: voorlopig 19 renners

Euskadi: voorlopig 19 renners

Rally: voorlopig 10 renners, maar er is nog plaats voor 1 nieuwkomer, dus ik neem aan dat de andere renners dan verlengd hebben.

SportVlaanderen: 20 renners voorlopig

Total Direct Energies: voorlopig 24 renners. o.a. Terpstra heeft nog geen contractverlenging.

Kerstieee

Ik mag toch hopen dat Tusveld ergens mag gaan rijden! Hopelijk krijgt Doug zijn financiële hagje op orde voor de overgebleven renners

Landeirovic

Munoz gaat weg bij Uae.

hartstikkebedankt

Even doordenken, mocht Qhubeka in de WT blijven:

- De renners die nog onder contract stonden voor 2022: Henao, Clarke, Bennett, Schmid en Brown
- De bevestigde aanwinst Mulubrhan
- Renners die in 2021 onder contract stonden en nog geen andere ploeg hebben: Van Rensburg, Pozzovivo, Walscheid, Barbero, Armee, Lindeman, Power, Frankiny, Dlamini, Stokbro, Vinjebo, Sunderland, Tanfield. Een aantal van de laatstgenoemde heeft het niveau niet, maar dan hebben ze 19 renners.

Er zal zeker nog een nieuwkomer of 8-10 bij moeten. Dit jaar hadden ze 27 renners. Ik ga er vanuit dat de renners van Deceuninck en Bahrain die nog niet bevestigd zijn, wel verlengen. Enige dat ik mij kan voorstellen, is dat Cavendish naar de ploeg terugkeert. Zelf denk ik dat ook renners als Kaden Groves, Vermeersch en Dupont bij hun ploeg blijven.

Hierbij 15 potentiële aanwinsten:

- Filippo Zana, het grote talent van Bardiani
- Niki Terpstra, als kopman voor de klassiekers
- Stanislaw Aniolkowski, die als sprinter een aardig seizoen heeft gereden
- Milan Menten, ook niet traag aan de meet
- Davide Villella, lijkt te moeten vertrekken bij Movistar
- Riccardo Minali, leek wat in onmin te leven bij Wanty maar reed wel een aardige Vuelta
- Lawson Craddock, ging toch niet naar Ineos dus de deur staat open
- Simone Petilli, redelijke klimmer van Wanty, zou nog kunnen dat hij verlengt
- Thomas Boudat, reed een slechte 2 laatste seizoenen maar in de jaren daarvoor toch redelijk wat ereplaatsen
- Juan Diego Alba, weinig laten zien bij Movistar
- Luca Wackermann, reed vorig jaar aardig goed
- Davide Gabburo, liet zich zien in het Italiaanse circuit
- Martijn Tusveld, heeft volgens mij nog geen nieuwe ploeg
- Chad Haga, onduidelijk of hij mag blijven bij DSM
- Gabriel Cullaigh, redelijk snel

En dan nog enkele oudjes:

- Mikel Nieve, gaf aan nog niet te willen stoppen
- Dario Cataldo, lijkt te moeten vertrekken bij Movistar
- Sacha Modolo, lijkt weer fit te zijn
- Jempy Drucker, voor de klassiekers
- Sebastian Langeveld, idem
- Maximiliano Richeze, als lead-out voor een aan te trekken sprinter

Laatst gewijzigd
Kerstieee

Craddock en Haga zouden nu genoemd worden bij Rally, maar geen idee hoeveel daar van waar is

Murcia

Bij Qhubeka zal men slechts zeer lage salarissen kunnen bieden mochten ze alsnog in de World Tour blijven. Oudere renners zoals een Terpstra zullen daar niet voor kiezen en liever stoppen. De enige kans voor Doug is om een hoofdsponsor te vinden die over het eerste jaar met kliekjes renners heen wil kijken en dus eigenlijk een afschrijving op seizoen 1 accepteert.

Chasse_patate

Denk dat oudere renners misschien ook voor een lager salaris willen rijden om toch nog maar even door te gaan.

Maillot à Pois

Twitter account La bicicleta news meldt dat Mark Padun ondanks een vernieuwd contract zou vertrekken bij Bahrain

Murcia

'@Maillot
Dank!
Als Padun mag vertrekken ondanks een nieuw contract zal dat de speculatie over hem niet doen afnemen.

Yeez

Hij is gewoon weggekocht door een ander team. Bahrein heeft hem gewoon een nieuw contract gegeven, maar een ander team kwam met een zak geld op de proppen

kelderfan

Toch geen JV?

Yeez

Weet jij dat er naast jv nog 17 wt ploegen zijn?

Chasse_patate

'@kelderfan, Padun past totaal niet bij JV als je het mij vraagt!

Verweggistan

Welke ploeg heeft er nog plek en de middelen en het juiste morele aspect om Padun te kopen? UAE?

kelderfan

'@Yeez
Hij wordt weggekocht bij Bahrain! Welke ploegen hebben een beter budget?
UAE en Ineos komen dan in gedachte, maar Ineos zit vol. Dan is de volgende in rijtje toch JV.

1 2 ... 6 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.