Transfers 2021-2022

1 2 ... 7 8 9 10
hartstikkebedankt

'@kelderfan

Als je naar de ploeg kijkt en je kijkt naar Padun, vind je het dan een logische combinatie..?

@Verweggistan

Astana? En UAE idd

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

UAE dan toch eerst ?

Yeez

'@kelderfan in je eigen uitleg komt uae eerst

Laatst gewijzigd
Murcia

Voor Padun gok ik op Astana, Vino heeft weer oliegeld tot zijn beschikking en door het verlies van een aantal sterkhouders de kans om deze renner een programma te bieden waar hij voor ritzeges als in de Dauphine te gaan. UAE lijkt me vooral nog te zoeken naar 1 of meer jongens voor hun klassieker kern.

kelderfan

Ja @Yeez
Zeker komt UAE op de 1e. plaats, maar Astana wordt zeker met oliegeld een nog betere optie voor Padun.
Maar jouw reactie met 17 ploegen is dan logisch te noeme
@hartstikkebedankt
Daar heb je een goed punt. Astana lijkt een betere kandidaat.

Chasse_patate

Ik vind hem ook beter bij de kazakken van astana passen dan bij de Emiraten.

Verweggistan

Walscheid schijnt naar Cofidis te gaan.

Murcia

Max wordt daar dan kopman in het voorjaarswerk want voor de rest is het niet veel soeps met hun bezetting zeker nu Laporte weg is. Mensen als een Wallays en Coquard helpen je als team ook niet veel in die koersen. Leuk voor Walscheid die promotie en ze betalen goed maar hij zal snel alleen komen te zitten.

AlpecinvdP

Als we kijken naar Alpecin Fenix zijn er maar 6 renners in hun ploeg gekomen volgens procyclingstats waaronder Samuel Gaze van hun eigen development team. https://www.procyclingstats.com/team/alpecin-fenix-2021/transfers

Michael Gogl lijkt mij nog de beste aanwinst vanwege zijn 6de plek in Strade Bianche, maar heeft voor de rest dit seizoen niet zo veel goeie plaatsen gereden in grote wedstrijden. Robert Stannard en Fabio van den Bossche zijn nog redelijk jong en zullen waarschijnlijk pas over een paar jaar beter presteren. Stefano Oldani kan een redelijk sprintje rijden, maar kan beter in zijn sprints presteren na een zware (kleine heuvel) wedstrijd en Maurice Ballerstedt is ook nog jong en zou ook pas in de toekomst beter presteren in wat grotere wedstrijden.

Kwa transfers zijn dit nog namen die Alpecin Fenix misschien nog zou kunnen halen: Petille, Power,Armee, Frankiny, Zana ,Tusveld (die gaat waarschijnlijk naar Jumbo), Mauro Schmid (die misschien gaat vertrekken bij Qhubeka) en Cattaneo (verlening bij Quick Step-Alpha Vinyl) voor misschien nog om een klein klimkern te maken ? Lindeman, Groves, van den Berg, Stokbro, Sprengers, Vinjebo voor de sprint/klassieke kern. Gaudin, Haas, Scully, Craddock, Haga, Cerny (die zal verlengen bij Quick Step-Alpha Vinyl) voor een soort van tijdritkern ?

Welke renners ik zou proberen te verlengen zijn: Vermeersch, Thwaites, de Vreese (al heeft die niet zoveel wedstrijden gefinisht), Meisen en Vermote.

Chasse_patate

Hoezo gaat Tusveld naar JV, ik denk dat dat helemaal niet zeker is.

Yeez

Dat is gewoon een aanname van de persoon zelf

Maillot à Pois

'@alpecinVDP
in het lijstje op procyclingstats mist nog de aangekondigde Sjoerd Bax
Ik vermoed dat Vermeersch, Thwaites, De Vreese en Vermote verlengd worden, enkel Meisen is een twijfelgeval.
Dan zitten ze aan 29 renners, niet veel ruimte meer voor nog bijkomende IN-transfers

Verweggistan

Julius mag blijven

Yeez

Zou bizar zijn dat vd berg prof blijft en tusveld, die 2 klasses beter is, geen team zou hebben

kelderfan

'@Yeez
Balletje opgooien bij TJV zou ik zeggen. Maar als DSM 2 man kwijtraakt en dan hopelijk aan TJV, dan mag hij net als Poels toch blijven bij Doe 't Samen Met.😎

Bimbo Visma

Ligt het aan mij of moeten er nog best wat transfers bevestigd worden? Ploegen nog niet compleet; renners nog zwemmend

kelderfan

Davide Villella en Max Walscheid gaan Cofidis versterken. Dat brengt de ploeg op 29 renners.

Laatst gewijzigd
Kerstieee

Mauro Schmid van Qhubecka heeft aangegeven een nieuwe ploeg te hebben gevonden. Spannend!

Kerstieee

Ook vreemd: Geniez heeft bekend gemaakt dat hij na 2022 stopt. Ben je er vroeg bij

Kerstieee

Oh en het laatste: PCS zegt dat al onze Israëliërs blijven. Wat een geluk

Verweggistan

Bij de meeste ploegen is het nu wel (soms impliciet) duidelijk wie er weg moeten. Alleen bij EF nog zeven renners voor 4 of max 5 plaatsen. Ben benieuwd wie daar mogen blijven en wie niet:
-Jonathan Caicedo (28): een topjaar in 2020 met een Girozege en een heel flets 2021, zonder goede uitslag. Startte wel in de Giro en de Vuelta.
-Alex Howes (33) Amerikaans kampioen in 2019 en daarna een jaar bijna niet in actie door Corona-reisrestricties en dit jaar ook niet heel veel laten zien. Maar wel al zijn hele carrière in dienst bij EF.
- Sebastian Langeveld (36): De ervaren Langeveld kwam er in het tweede deel van het seizoen wat doorheen met een tweede plaats op het NK, een goede Roubaix en een WK selectie
- Lachlan Morton (29): Heeft weinig potten kunnen breken dit jaar op de weg, maar is wel een zo'n renner waar EF voor staat: Eigenzinnig, aparte wedstrijden en uitdagingen aangaan. Reed dit jaar een Tour voor het goede doel
- Logan Owen (26): Rijdt al vier jaar voor EF en lijkt het vooral te moeten doen met een helpersrol in de kleinere koersen. Wist zich al belofte nog wel in (massa)sprints te plaatsen, maar doet dat ook niet meer.
- Tom Scully (31) heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een betrouwbare knecht, die ook in de grotere wedstrijden wordt opgesteld. Reed de Vuelta.
- James Whelan (25) Had een pechseizoen door een harde val in Baskenland, maar reed nog een aardig Italiaans najaar.

Murcia

Ik denk dat Scully mag blijven, gewoon een oerdegelijke knecht die je op veel terreinen kan inzetten. Caicedo heeft de potentie en Vaughters wil graag de Latijns Amerikaanse markt blijven bedienen. Whelan zou ik laten afvallen net als Howes die te weinig brachten en ook niet die edgy kantjes hebben waar EF dol op is. Voor Langeveld blijft zijn meerwaarde in het kasseiwerk een pré voor de ploeg en hij is volgens mij nog altijd een ideaal verlengstuk voor de ploegleiders van dienst in een koers.

Verweggistan

Bikeexchange gaat morgen nieuwe transfer(s) aankondigen. En waarschijnlijk ook wat contractverlengingen. Ben benieuwd wie ze gaan halen.

Wielervolger

Ik gok minstens iemand uit het rijtje S.Clarke/Power/Scully/Whelan

Maillot à Pois

Howes rijdt wel heel wat gravelraces volgens mij
Dus op die manier wel van waarde voor EF

1 2 ... 7 8 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.