Mas, Roglic, Cort lijken wel types die je een winstkans gaan geven, waar Mas en Roglic ook wel een garantie lijken om veel rondes toch wel makkelijk te overleven. Wel interessant dat het nu redelijk chaotisch kan worden:
Roglic staat straatlengte voor en is by far sterkste in koers. Welke teams gaan dan nog controleren om hem te helpen winnen? Dus lijkt veel voor de kopgroepen mogelijk te zijn.
Movistar staat al met 2 man op podium, Ineos moet gokken dat Bernal er in de 3e week doorheen komt, gezien Yates ook meer als knecht rijdt. Vlasov lijkt het (nog) niet te hebben en fluctueert enorm en Bahrain mist ook wel de nummer 1, waardoor ritzeges een logischer devies is en dan Haig en Mäder hoog in ak houden
Danusz als favoriet qua allround idd, maar de hoge cq score of een ongunstige tegenstander in de laatste tijdrit (mensen met bijv. nog extra DLC, Kruijswijk etc. extra zou het nog weleens erg lastig kunnen maken
Het is wel lastig om net Carthy te hebben als 'extra' AK man en niet Lopez of Mas, maar we gaan zien hoe ver we komen. Danusz is een goede kandidaat om de laatste dag te halen, maar zou dan misschien inderdaad wel met een ongunstige tie-break tegenstander of extra tijdrijder team kunnen zitten.
Niet goed genoeg, niet goed genoeg, het ligt ook gewoon heel dicht bij elkaar.
Één renner kan een wereld van verschil maken.
Ik ga deze keer de tweede rustdag niet halen.
Had ik daarentegen ipv Landa Mas genomen dan had ik potentieel kans op de winst.
En dat zal best voor meer mensen gelden.
De verschillen zijn gewoon klein.
Soms is het juist prettig als uw organisator in de zon nog een pintje staat te doen alsof er niks aan de hand is. Dan kun je nog even speculeren, je hebt toch die, is dat voldoende, ja maar dat team heeft een hogere CQ. Het draagt allemaal bij aan de eindeloze spelvreugde die de actieve speler van de Afvalkoers ervaart. Ten minste, zij die het genoegen hebben nog steeds deelnemer te zijn, van deze glorieuze vertaling van tien kleine vingertjes.
Vandaag, vandaag gaat de CQ dan eindelijk de doorslag geven. Dat, en een dosis geluk/pech. Heb je toevallig níet Champoussin mee, zoals de tot topfavoriet gebombardeerde @danusz1986 dan wordt het opeens heel lastig, wat zeg ik, dan is het gewoon einde verhaal. Laat een Aranburu niet opeens totaal lopen, dan valt @coolietje vandaag niet af. Maar zo dun is het koord waarop we dansen, zo fragiel is het koord dat vandaag wordt doorgeknipt voor @coolietje en @Kokkie1975 Niet getreurd, mannen, Das ist das Leben
5989 Aanklampen 740
5649 callmeal 640
4874 BrackenRidgeCycling 500
5416 hartstikkebedankt 500
5414 Jori 500
5924 Nathancouw 500
5543 Poeksel 500
5798 Zwartebroekengeletrui 500
5220 KJ 500
5559 Ab Normaal 500
5626 Franky122 500
5988 danusz1986 400
5802 JNB 400
5990 Vernis 160
5734 Dekenner01 140
5891 erveedeeee 60
5564 mithrandir 60
5407 Wollage 60
5807 Carbon ros 60
5737 Teeke_de_Kapper 0
5776 Bode80 0
5889 rahimns 0
5968 Zwiebeln 0
5983 Kokkie1975 0
5989 coolietje 0
Welke renners hadden Kokkie en Coolietje? Morgen ws meer van hetzelfde...
[EDIT: overigens, inderdaad mooi verwoord..
Woensdag met Kron, Storer, Bouchard, Carapaz en Pidcock voldoende aanvallers om weer een rondje verder te komen... Carapaz gaat me overigens wel de kop kosten... daar had ik beter een goedkopere CQ voor kunnen kiezen]
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.