Jasper Philipsen ook... Daar gaat de sprint kopman van velen.. Ik zag alleen hier Janse en Molano uitvallen. In scorito is het mijn vierde uitvaller...
Benieuwd wat dit doet voor de favorieten in het spel waar ik mijzelf overigens niet onder reken.. Daarvoor te zwakke AK mannen
Ik ben er één van. Maar maak mij toch al bijzonder weinig illusies tot het halen van de volgende rustdag.
Al had ik overigens voor Philipsen gekozen omdat ik dit nooit verwacht had van Jakobsen. Bovendien is Philipsen beter als er ook nog wat geklommen moet worden en aangezien ik ook al Matthews niet heb gekozen….
Maar goed, ik had Philipsen, Molano en Cimolai en dacht dus wel veilig te zitten.
Meeus hebben er ook nog heel veel en die mis ik ook.
Ben nu helemaal afhankelijk van Sprintpiet en dat kan natuurlijk nooit goed gaan in Augustus. Of Cort moet besluiten toch te gaan sprinten.
Brackenridge heeft ook een lagere CQ én Matthews.
Dus ja, ik vrees dat etappe 13, what’s in a number, geen Ab Normale uitslag gaat opleveren en dit konijn uitgespeeld is.
Maarrrr! Het galmde in mijn oor gisterenavond na publicatie van de uitslag. Gaat de Afvalkoers deelnemer nu denken dat een CQ van onder de 5900 voldoende is om ook een ontsnappingsrit te overleven? We hebben zoveel nieuwe deelnemers, ons geliefde spel wordt steeds populairder, wat gaat dit doen met de Afvalkoers Giro 2022? Gaan alle deelnemers koersen op een zo hoog mogelijk CQ? Gaan we ten onder aan ons succes? Wordt ook de Afvalkoers een kansspel? Vandaag krijgen we ons antwoord, het is een duidelijk neen.
We vangen de dag aan met 23 teams, 20 Roglic'en daarin vertegenwoordigd. Onze favoriete wielersite heeft Roglic niet eens genoemd als favoriet in de vooraf geschreven voorbeschouwing, wat maar één ding kan betekenen: teams zonder Roglic gaan zweten vandaag. En het wérd zo'n dag, en er werden penen gezweet. Er vielen net als elke dag weer twee zeer kundige wielervolgers af, vandaag @Franky122 en @Carbon Ros. Maar vandaag gaat niet over hen. Vandaag gaat óók niet over @KJ of over @Ab Normaal die de dans net ontspringen. Vandaag leren we namelijk twee belangrijke lessen over dit spel.
We starten de dag met 3 teams zonder Roglic, Roglic wint de etappe en morgen starten we wéér met 3 teams zonder Roglic. Je hoeft blijkbaar niet dé winnaar te hebben om te overleven. Gaat Mas belangrijker zijn deze ronde? Het is niet ondenkbaar. Les 1 Afvalkoers is niet winnen, afvalkoers is niet verliezen.
Stel je voor dat je met een groep vrienden door de bergen loopt. Opeens verschijnt een bruine beer! Die ga je niet kunnen verslaan, want die gasten zijn echt snel. Gelukkig zijn Frank en Carbon erbij. Want als je een bruine beer ziet doet het er niet toe of je sneller bent dan de beer. Het gaat er om of je sneller bent dan de rest van je gezelschap. Vandaag valt het 4e team af vanwege zijn CQ score, met 5626. Les 2:CQ ís een wapen.
Morgen weer een dag. Moge de gelukkigste, de slimste, de minst trage winnen
5988 danusz1986 1240
5891 erveedeeee 980
5737 Teeke_de_Kapper 980
5889 rahimns 980
5543 Poeksel 940
5798 Zwartebroekengeletrui 940
5990 Vernis 940
5564 mithrandir 940
4874 BrackenRidgeCycling 900
5802 JNB 900
5924 Nathancouw 790
5776 Bode80 780
5989 Aanklampen 770
5407 Wollage 746
5649 callmeal 740
5416 hartstikkebedankt 740
5414 Jori 740
5734 Dekenner01 740
5968 Zwiebeln 740
5220 KJ 720
5559 Ab Normaal 720
5626 Franky122 720
5807 Carbon ros 720
Franky122
ROGLIC Primoz
LANDA MEANA Mikel
MATTHEWS Michael
BERNAL GOMEZ Egan Arley
JAKOBSEN Fabio
CORT NIELSEN Magnus
MOLANO BENAVIDES Juan Sebastian
LAAS Martin
PADUN Mark
PIDCOCK Thomas
EINHORN Itamar
VANSEVENANT Mauri
Carbon ros
ROGLIC Primoz
BERNAL GOMEZ Egan Arley
TRENTIN Matteo
DE LA CRUZ MELGAREJO David
SANCHEZ GIL Luis Leon
ARANBURU DEBA Alexander
JAKOBSEN Fabio
SIMMONS Quinn
ABERASTURI IZAGA Jon
DAINESE Alberto
VANHOUCKE Harm
PIDCOCK Thomas
Herkenbaar Franky. Één verkeerde inschatting kan voldoende zijn. De bruine en zwarte beer zijn een en dezelfde (soort), maar heb hem aangepast.
Al dik tevreden.. 11 etappes overleeft..
Leuk om te volgen/mee te doen Sammy. Jouw proza is de kers. AK beetje te licht bezet, en CQ te hoog (beginnersfout), maar de vluchtersetappes gaan wel goed... Sprintetappe is met 2 sprinters ook al een een probleem..
Nog vier ritten om de rustdag te halen. Over vandaag maak ik mij het minste zorgen..
JUmbo met een tweede rit maakt het achtervolgen op een kopgroep minder realistisch.. Wanty als tweede team dat achtervolgt kan een ander team wel eens bewegen alsnog te achtervolgen.. Vandaag gaat BEX weer achtervolgen?
Er zijn volgens meerdere verschillende zwarte en bruine beren in omloop:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_bruine_beer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_zwarte_beer
Maar dat doet helemaal niets af aan de prachtige vergelijking.
Weer een dag overleefd hier, en het uitvallen van JP zou me ook wel eens door vrijdag kunnen slepen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.