Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 199 ... 349 350
xistnc

Harper lijkt me wel wat voor DSM.

Poeksel

Waarom denk je dat een niet-fitte Harper het beter zou doen dan Foss, Anton?

Yeez

Gesink volgens zijn eigen insta toch niet in Noorwegen. Is wel fit en traint gewoon, dus misschien ervoor gekozen te trainen tm tour de suisse en iemand anders in noorwegen laten rijden. Gesink heeft daar immers niet veel te zoeken in die selectie

Michieltje

Er wordt bijna alleen maar geklommen in Noorwegen. Waarom geen Harper. Rare ploeg daaro

jvh93

'@yeez hij past inderdaad ook veel beter in de tour de suisse dan in Noorwegen. Ik trek hierbij echter wel de conclusie dat hij zeker niet meegaat naar de Tour (hij leek ook niet bij de hoogtestage te zijn met de Tourploeg), maar dit kan te voorbarig zijn van mij of juist wijzen op het feit dat hij wel meegaat en daarom in Zwitserland de laatste hand aan zijn vorm moet leggen

kelderfan

'@Yeez
Heeft Dekker dan wel wat te zoeken in de selectie voor Noorwegen, want er wordt pittig geklommen in dit rondje.

AWestie

Harper die niet aan de Giro meedoet omdat hij weg moet is echt een te makkelijke take. Wat er precies scheelt, geen idee, maar dat teams renners met aflopende contracten nog maar een paar kruimels geven is zo'n hardnekkig gerucht dat telkens de kop opsteekt. Net als het 'sponsor uit land X wil renner uit land X'-dingetje. Het kan ook gewoon zijn omdat iemand niet in vorm is dat hij niet wordt opgesteld.

@kelderfan Heb je het nou in je bericht van 09:42 over Teuns? Want je laat weg over wie het gaat... Ik denk alleen wel dat TJV na verloop van tijd afvalt: Teuns wil niet altijd kopman zijn, maar wel kansen krijgen. Bij TJV gaat dat summier zijn.

Team voor Noorwegen staat op de TJV site, dagwinst gaat boven AK.

goldone123

'@kelderfan dat zou dus kunnen betekenen dat er nog geld over is, want hij lijkt me zeker niet goedkoop

Yeez

'@jvh93 hij zou eerst zowel noorwegen als tds doen

Fanny

'@Anton van Valouwe
Quote: maar zou Harper het minder gedaan hebben dan diverse onzichtbare lieden zoals Foss?
Harper is gewoon aan de kant gezet omdat ze van hem af willen!
Wat een onzin.
Harper heeft de gehele voorbereiding met de Giroploeg op de Teide gedaan.
Helaas werd hij nmm vlak voor de Giro ziek en toen heeft de leiding van JV besloten Leemreize mee te nemen die uitstekend rijdt alhoewel ik toen de eveneens jonge Kooij had meegenomen en dus meer kans op een etappeoverwinning.
Harper heeft wel steeds pech met de Giro.
De eerste keer werd de hele ploeg eruit gehaald vanwege corona van Kruijswijk.
De tweede keer kon hij niet deelnemen was vanwege dacht ik een (oog)ziekte.
En dan nu de derde keer weer vanwege ziekte.
Ik denk vanwege een positieve corona test vlak voor de start.
Dat is de reden dat Leemreize op het allerlaatst moment is ingevlogen ondanks dat hij net Romandië en veel andere koersen in april heeft gereden..
Des te knapper hoe hij nu in de Giro rondrijdt.

Michieltje

Harper ziek? Dat heb ik nergens gelezen. Wel opvallend dat hij ook niet in Noorwegen start

Yeez

Harper werd niet ziek. Althans, dat is niet bekend. WielerFlits meldde dat het kwam omdat hij niet op tijd in vorm was na zijn val in het Baskenland. Verzinsel van @fanny dus

Verder zou ik het pas echt vreemd vinden mocht hij niet in Zwitserland starten

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Ja het gaat over Teuns in 't IDL bericht. Maar waarom zou hij afvallen. TJV heeft behoefte aan een klimmer toch.
Ik zou zelf voor Kelderman gaan, maar die doet 't zo goed bij zijn team, dat hij daar wel blijft.

Daniel17

Teuns komt het beste tot zijn recht in de klassiekers, hij is zeker geen klimmer.

Als van Baarle naar JV gaat zit die klassiekerkern toch echt al overvol

AWestie

Om de reden die ik noem uit hetzelfde artikel op IDL: hij wil duidelijk voor eigen kansen kunnen gaan, maar die lijken me uit het rijtje geïnteresseerde teams het meest schaars bij TJV. Zeker in grote rondes.

Yeez

Tjv wordt in dat artikel genoemd omdat ze een team uit het bovensegment zijn qua budget. Uit dat segment komt nogal veel concurrentie voor alpecin. Wil niet zeggen dat jv ook interesse heeft

Zwarte Wout

Harper was duidelijk teleurgesteld, dat hij niet fit of ziek zou zijn is een verzinsel.
Ik denk wel dat hij bij DSM zou passen, zoals mijn vriend XISTNX suggereert.
Leemreize, Eenkhoorn en niet op de laatste plaats Bouman zijn de lichtpunten in de ploeg, voor de rest lijkt het echt nergens op. De met veel bombarie overgestapte Sam Oomen, ooit 9e in de Giro, kan het ook niet bolwerken, ondanks het feit dat professor/kletsmajoor Zeeman onlangs nog op liet tekenen: '"Sam heeft veel progressie geboekt sinds hij bij ons is gekomen" Wie neemt die man nog serieus?
En over Tom is al genoeg geschreven en gezegd!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Als je om wat voor reden dan ook een grote ronde waarop je je de hele tijd hebt voorbereid niet kan rijden, dan ben je teleurgesteld. Daaruit valt dus niets af te leiden. Heb je een bron voor jouw bewering dat hij fit genoeg was om te starten, Anton? Of is het iets wat je zelf verzonnen hebt?

Laatst gewijzigd
Michieltje

Foss had maar 6 koersdagen in de benen voor hij van start ging in de Giro. Ze hadden zn programma en hoogtestage moeten omgooien. 6 koersdagen me hoela

Daniel17

Sinds zijn gebroken heup en beknelde liesslagader heeft Oomen zijn oude niveau nooit meer gehaald. Hij is een redelijke renner, maar ik betwijfel of hij ooit nog een renner gaat zijn voor klassementen in grote rondes.

kelderfan

Ja @Michiel
Wie dat bedacht heeft is mij een raadsel. Hopelijk krijgt hij nog zijn kansen.

AWestie

Tobias is denk ik de beste kans voor TJV op de tijdrit, intrinsiek dan. En misschien is hij wel superfris in deze laatste week. Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe hij er nu bij zit.

Voor de rest zijn jullie wel redelijk hardhorend wat betreft de koersdagen van Foss: door ziekte en vallen liep dat spaak. Hij had vast iets minder lang op hoogte hebben kunnen zitten in april, maar of dat nou echt doorslaggevend zou zijn is niet te zeggen.

Quesada Quesada

V Hooydonck & Teunissen in de ronde van Noorwegen. Zou dat kunnen betekenen dat het laatste TDF plekje naar Laporte zal gaan?

Michieltje

Ik ben helemaal niet hardhorend. Heb enkele weken geleden al aangegeven dat ze zijn hoogtestage en koersen hadden kunnen wijzigen (hij had in Spanje kunnen rijden waardoor zijn hoogtestage wat op zou schuiven). De ploeg heeft bewust gekozen om vast te houden aan zijn originele programma. Met alle risico’s en ook gevolgen van dien.

Turtlehead

Dat lijkt me in alle opzichten een logische keuze. Ik ben vooral benieuwd of er nog afvallers zullen opduiken de komende twee weken (zodat er voor de Gees n welverdiend plekje vrijkomt.

1 2 ... 199 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.