Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 347 348 349 350
Michieltje

Kelderfan. Dat is bijna dezelfde ploeg als ik optekende. Jumbo Visma is er echt sterker op geworden de laatste jaren. Elk jaar weer.

Kan me wel in Ghostwriter z'n verhaal vinden. Foss had in z'n jongere jaren al problemen met z'n gewicht geloof ik en gaf toen hij bij Jumbo Visma tekende zelf aan dat hij langzaam aan kilo's wilde kwijtraken. Dat tast het moraal mentaal dan ook aan. Nu hij Wereldkampioen TT is geworden kan aankomend seizoen een mooie herstart worden. Focus op de tijdrit en de rondjes van een week. En dan naar de Giro, lekker vrijuit koersen, zonder de druk om een algemeen klassement te moeten rijden. Misschien gaat ie wel vliegen volgens jaar.

Fanny

Weet iemand waarom JV nooit mee doet aan de 8 daagse pro-koers Vuelta San Juan waar toch een aantal WT ploegen aan meedoen .?
Te weinig renners lijkt mij niet.
Misschien alleen maar trainen in Europa met een andere trainingsopbouw naar het voorjaar of misschien te duur qua verplaatsing naast de TDU die ze altijd rijden.
Ik vind het in ieder geval jammer. Is een keer wat anders wat mij betreft.

kelderfan

'@Fanny
Je hebt gelijk, dat San Juan een mooie uitdaging zou zijn.
Maar wat vind jij als Koen Bouwman als kopman wordt uitgespeeld in de TDU en vervolgens ook de UAE-Tour voor zijn rekening neemt. Hij verdient volgens mij de kans om zich te tonen.

Maillot à Pois

Er zijn een heel aantal ploegen met een lager budget die wel beide koersen rijden, dus te duur zal ook niet de hoofdreden zijn. Zal gewoon in de algemene aanpak van JV kaderen waarbij sowieso relatief weinig rittenkoersen worden gereden buiten de WT om.
@kelderfan
Voor de TDU heeft Dennis aangegeven persoonlijke ambities te koesteren. De wedstrijd begint ook voor het eerst met een proloog, wat in zijn voordeel is. Dus misschien wordt hij de aangewezen kopman?

Fanny

'@Kelderfan
Ik denk dat, als Bouwman naar de TDU gaat, niet als kopman wordt uitgespeeld.
Dat zal dan Dennis worden zeker met de proloog die erin zit. Ook de bergen zijn niet al te hoog en steil.
Bouwman is nooit goed in het begin van het jaar en heeft nmm problemen met de extreme hitte in Australïë in die tijd van het jaar. Enige jaren geleden zijn zelfs ritten ingekort vanwege de hitte van meer dan 40 graden.
Daar kan juist good old Gesink erg goed tegen die dan altijd weer niet goed tegen kan met het vaak koude regenachtige weer in Baskenland.
Ook moeten renners weinig/geen last hebben van de Jetlag.
Het zal denk ik een gemixt gezelschap worden van renners die hiervoor bewust kiezen en ook geen gepiekt voorjaar rijden want ze missen waarschijnlijk het 2e trainingskamp in Spanje.
Btw volgens mij rijden de JV vrouwen voor het eerst ook de WWT TDU of heb ik dat mis.

kelderfan

Dennis mag 't van mij zeker proberen, maar in de laatste rit wordt 't erg lastig voor hem om echt mee te kunnen doen.
Als Gloag mee gaat naar de TDU, dan wordt 't misschien leuk om te volgen.
Volgens PCS is naast Dennis ook Milan Vader toegevoegd.
.
Het programma bij de dames is nu nog aan de magere kant volgens PCS dan. Dus wat mij betreft mogen zij de TDU en UAE-Tour zeker toevoegen.

IK

Morgen is er één uitzending op de Sloveense radio Val202, waar Primož Roglič te gast is. Het is een langer interview, die in het Sloveens zal plaatsvinden, maar er zal een Engelse draad parallel op de twiter zijn.
Hier: https://twitter.com/IgorTominec/status/1596577179273691136
----------------
Update: Twitter draad van het interview vandag met Primož op Val202 in het engels is nu hier te vinden: https://twitter.com/IgorTominec/status/1596814903175569410

Laatst gewijzigd
Cornelius

Bedankt, IKS.

AWestie

Het einde van het seizoen feestje was geslaagd zo te zien https://www.instagram.com/reel/ClZOmmDjIX6/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Yeez

Vader rijdt tdu. Zegt hij in de podcast inhet wiel

kelderfan

Ja PCS gaf dat al eerder aan.
Maar Wout blijft een druk baasje; gezien zijn uitlatingen in La Gazella dello Sport.
Hij wil in de toekomst zijn duivels onderbinden in o.a. Il Lombardia.
Ook zijn vrouw kwam aan bod met quote: "Ik was op vakantie en mijn vrouw werd boos omdat ik weer naar fietsen zat te kijken."

AWestie

PCS geeft het aan sinds de dag dat In het Wiel zijn laatste podcast online heeft, dus op zich is dat niet eerder. Het is zelfs zeer zeer waarschijnlijk dat de startlist change door de podcast komt.

Barttej

Volgend jaar zal Jumbo-Visma meedoen aan de Spaanse rittenkoers Gran Camino.

tdola

Gezien interview/artikel van foss van gisteren heb ik er op dit moment weinig vertrouwen in dat ie gaat verlengen.
Aan de andere kant, als hij laat zien dat ie goed genoeg is, krijgt hij echt zijn kans wel als (mede) kopman, zelfs in grote ronde.
Met vingegaard als goed voorbeeld.

Robert

Ik vrees dat Foss ook niet gaat verlengen. Jammer, want met de ouder wordende Roglic en Kruijswijk heeft hij zeker mogelijkheden op langere termijn. Jammer van afgelopen seizoen waar hij gewicht problemen had.

Maar er komt nog ander jong talent aan.

Quesada Quesada

De ploeg heeft een dusdanige aantrekkingskracht van buiten en daarnaast een uitstekende aanwas vanuit de opleidingsploeg. De plekjes zijn inmiddels heel schaars aan het worden dus een eventueel vertrek van bijv. Foss is (zoals eerder met Bennett & Groenewegen) met gemak op te vangen.

Michieltje

Foss uit, Ryan in

kelderfan

'@Michiel
Aub eerder die Ryan er in.
Maar wat te denken over de Artic Race of Norway 2.Pro komend seizoen. Dat lijkt mij een uitgelezen rondje voor de jonge garde of beter aanstormend talent zoals Staune. Van Belle, Hagenes, Ryan met in de ondersteuning Lars Boven en Owen Galeijn.

kelderfan

Wout van Aert lonkt steeds nadrukkelijker naar Strade Bianche en Tirreno als seizoensbegin volgens HLN.
Die gaat dus de routekaart van 2021 volgen.

Quesada Quesada

https://mobile.twitter.com/ridemagazinenl/status/1599100653069950976

Gesink ook aan de start in Australië.

Yeez

Vader en Gesink dus al. Gesink heeft daar wel vaker gereden, al zal het nu niet meer voor een resultaat zijn gok ik.

Quesada Quesada

Komende februari weer aanwezig in de Algarve.
https://voltaaoalgarve.com/en/top-three-in-the-world-ranking-will-also-be-in-the-algarve/

IK

Prima nieuws.
Rogla zit weer op fiets (traint buiten), hij heeft het zeelf gepubliceerd op zijn IG (https://www.instagram.com/p/Cly1cMGNU4S/).

Fanny

Geachte wielerflitsers.
Is Cees Bol wat voor de JV ploeg als printer of laatste man in de trein voor de finishsprinter ???
Hij is NL en zal nu niet al te duur zijn na het debacle van B&B.
JV heeft voor 2023 29 renners en zou er nog een renner bij kunnen.
Natuurlijk hebben we ook Kooij, van Aert en La Porte als de topsprinters in allerlei koersen.
Wie weet past Bol daar ook nog bij als NL team.
Of zou JV nog wachten totdat er echt iets interessants voorbij komt ?
Of zouden ze nog een jonge renner een profcontract geven ?
Benieuwd wat jullie van deze stellingen vinden nu er weinig tot geen nieuws is over JV.

Michieltje

Ik zou dan voor Ryan gaan

1 2 ... 347 348 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.