Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 347 348 349 350
$kedel

Puur nattevingerwerk😋.
Leemreize heb ik inderdaad iets bijgesteld.

Voor Hofstede snap ik het wel dat ze hem verlengen. Ze zitten niet heel ruim in de knechten zonder eigen ambities en zo slecht heeft hij het ook weer niet gedaan dit seizoen gezien zijn gebroken enkel en bekken in Maart.
Wel hoog tijd om zijn waarde voor het team weer te bewijzen komende jaren natuurlijk want de plekjes zijn duur.

Als je een 7,1 voor Oomen te hoog vind dan geeft dat alleen maar aan hoe hoog het niveau van het team is want Oomen zou in haast elk WT-team mee naar de tour gaan als een van de luxeknechten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: Nieuwsblad; "Wout van Aert heeft zin in het nieuwe veldritseizoen, dat hij op 26 november in Kortrijk begint. Vandaag heeft Van Aert op Instagram zijn nieuwe cyclocrossfiets voorgesteld. Het gaat om de R5-CX, die Cervélo vorig jaar lanceerde, maar met een voorvork in geel en rood om zo samen met het zwarte kader de kleuren van de Belgische tricolore te vormen."

Michieltje

Geef Hofstede dan een eenjarig contract, nu zitten ze 2 jaar aan hem vast en dat kan de doorstroom van bv Archie Ryan dwarsbomen

kelderfan

'@Michiel
Gewoon een gaatje boren, dan past onze Ryan daar toch wel in. Met Ryan erbij komen zij op 30 dacht ik en dat moet toch lukken.
Trouwens gaan die dames nog op dezelfde tour wat betreft Academy Dames junioren.
Want dan weet ik er nog wel een paar te noemen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

IVolgens CN heeft JV 30 renners incl. Lou van Belle. Datkan ik bij PCS niet terugvinden.🤔
IN OUT EXTENDED
Wilco Kelderman (Bora-Hansgrohe) Mike Teunissen (Intermarché-Wanty-Gobert) Nathan Van Hooydonck (2024)
Dylan van Baarle (Ineos Grenadiers) Tom Dumoulin (retires) Tiesj Benoot (2024)
Loe van Belle (neo-pro) Chris Harper (BikeExchange-Jayco) Lennard Hofstede (2024)
Attila Valter (Groupama-FDJ) Pascal Eenkhoorn (Lotto Dstny) Timo Roosen (2023)
Jan Tratnik (Bahrain Victorious) David Dekker (Arkea-Samsic) Wout van Aert (2026)
Thomas Gloag (neo-pro)

Laatst gewijzigd
Michieltje

Ik houd van ronde getallen, dus doe maar 30 ja

AWestie

Omdat Loe ook vanaf 2024 aansluit, slimmerd. Heb je ook een linkje want ik kan niet vinden wat je bedoelt?

Cyclingmole Riders to watch: Thomas Gloag https://cyclingmole.com/2022/11/15/riders-to-watch-in-2023-thomas-gloag/

AWestie

Waar het investeren in sport voor Jumbo begon als een hobby van de voormalige topman, is het uitgegroeid tot iets veel groters, zegt Ad Maatjens, hoofdredacteur van vakblad en platform Sponsorreport. „Sportsponsoring is niet langer meer een speeltje van Frits van Eerd”, zegt hij. „Het is een integraal onderdeel geworden van de marketingstrategie. Ze hebben gezien hoe effectief het kon zijn met de Tour de France en Max Verstappen.” ( ... ) Hoe groot Jumbo (9,9 miljard euro omzet in 2021) precies in sponsoring is, blijkt uit de laatste editie van de ‘sponsormonitor’ van onderzoeksbureau Respons. In 2020 gaf de supermarktketen dertien miljoen euro uit aan sponsoring. Alleen Rabobank en Adidas besteedden meer aan sponsoring in Nederland.

Tegenwoordig gaat het volgens bronnen om een bedrag van zestien miljoen euro dat de supermarktketen investeert; het overgrote deel daarvan gaat naar de sport.

Schaats- en wielerploeg Jumbo-Visma krijgt tien miljoen euro – de grootste hap uit het budget. Andere grote deals zijn die met Verstappen (3 miljoen euro), de grand prix van Zandvoort (1,5 miljoen euro) en met voetbalclub PSV (1 miljoen euro). Begin dit jaar verlengde Jumbo de samenwerking met de Eindhovense voetbalclub met drie jaar. ( ... ) De vraag is wat er gaat gebeuren met Jumbo’s sponsordeals nu het bedrijf door het strafrechtelijk onderzoek naar Van Eerd in onzeker vaarwater is terechtgekomen. Maatjens van Sponsorreport verwacht niet dat de stekker snel uit veel van de sportsponsoring gaat. „Nu het een onderdeel van de marketingstrategie is geworden, zullen ze daarmee doorgaan. Jumbo is groter dan Frits van Eerd.”

Uit NRC: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/11/15/sport-hoort-bij-jumbo-ook-nu-de-topman-verdachte-is-a4148310#/krant/2022/11/16/#310

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@AWestie
Als ik 't kan vinden, dan mag ik toch verwachten, dat jij ook de weg weet bij CN.
Maar bedankt voor de link over nieuwkomer Thomas Gloag, die al wat langer aan de weg timmert.
In de genoemde Tour de L Ávenir vielen mij positief op Michel Hessmann, Lou van Belle, Archie Ryan en Staune natuurlijk.
Naast Thomas Gloag is er nog andere jongeling uit de Engelse hoek, die 't goed doet. Dan doel ik op Finlay Pickering, die de Tour Alsace op zijn naam schreef, met daarin ook Tijmen Graat.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Voor @AWestie: https://www.cyclingnews.com/features/cycling-transfers-all-the-latest-news-and-rumours-for-the-2023-season/
Maar volgens mij een foutje van cyclingnews dus - de officiële aankondiging van JV was duidelijk

AWestie

Dank @maillot, ik had geen idee waar te zoeken. Is het sowieso een kleine moeite om gewoon soms eens een linkje te delen in je bijdrages hier, @kelderfan? Ik doe het ook niet altijd, maar jij vertikt het gewoon consequent.

wieler4live

Wout begin 4 december in het veld aldus de jv site

kelderfan

Ryan wordt ook in 't zonnetje gezet door zijn ploeg met een interview; bron: JV.

kelderfan

IDL komt met een artikel over Hivert, die door Zeeman is gehaald om 't team weer omhoog te duwen.
Wat dat betreft mogen zij de volgende keer George Bennett benoemen, want die heeft echt JV een stap laten zetten met zijn zege in de ToC. Het eerste rondje sinds heugenis. Daarna heeft Roglic 't team echt een boost gegeven.
Met de komst van Wout is er een wereld open gegaan voor Team Jumbo-Visma. Zij stellen niet voor niets dat de zege in de TdF hoger wordt aangeslagen dan een Olympische titel.

kelderfan

Quote: "Can Wout van Aert and Dylan Van Baarle coordinate co-captaincy in the classics," ; kopt Velonews.
Ja, natuurlijk want Wout zal in de meeste gevallen de kopman zijn. Van Baarle zal zijn momenten wel uitzoeken.

Quesada Quesada

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221122_96011906

Volgens dit artikel worden de programma's van de renners op 22 december kenbaar gemaakt.

Staat er dan een ploegpresentatie gepland?

kelderfan

Dank @Quesada
Het begint weer te kriebelen; alleen jammer dat Van Hooydonck nog niet fit is.
Maar Wout is met een missie bezig.

Michieltje

Alstie maar uitkijkt voor de e missie waarde. Voor je het weet bijt of stikt Wout in t stof.

AWestie

Zo, die punchline moest ik even verwerken

kelderfan

'@Michiel
Stofbijten is voor Wout geen probleem; hij denkt ook een gooi te kunnen doen naar 't gravelgedoe.
Het is in ieder geval een druk baasje. Quote: Nieuwsblad; "Drukke dagen voor Wout van Aert (28). Over tien dagen duikt hij in Antwerpen het veld in, maar tegelijk heeft werkgever Jumbo-Visma hem in het Nederlandse Den Bosch opgevorderd voor een eerste bijeenkomst met zijn ploegmaten. Een halfuurtje voor de Vlaamse pers hoorde er ook bij."

Michieltje

Ja, ik moest er ook ff van bekomen. Hoe overtoep ik die nog. Wout is een natuur mens en een natuur talent. Zal het met z'n uitstoot wel meevallen dan. Tot ie op de brommer gaat.

Kelderfan. Leuk ja. Het WK ligt ook laat in het seizoen, dus ook dikke prima.

Wie gaan de Tour Down Under rijden denk je? Dennis sws. Mss een Foss, Bouwman, Kooij, Van Dijke, Gloag, Van der Sande?

Laatst gewijzigd
AWestie

Van de TDU selectie van 2020 zijn alleen Roosen en Hofstede over bij het team, dus daar hebben we weinig houvast. Ik kan mij vergissen, maar ik geloof dat Van Baarle ooit heeft aangegeven graag in Australië zijn seizoen te beginnen.

Michieltje

Dat is ook een mooie naam. En ik kan me heugen dat er vaak renners de TDU reden wie ook de Giro gaan rijden....

kelderfan

'@Michiel
Wat mij betreft gaat 't om Koen Bouwmann als kopman, Dennis, Gloag, Hofstede, Mick van Dijke, Kooij, Van Der Sande.
Van Baarle zeker niet, want die moet mee op hoogtestage en Foss gaat volgens mij naar Valencia met zijn tijdrit.

ghostwriter

Ik vraag me af wat ze met Foss van plan zijn. Hij is zo'n tien kilo te zwaar om in grote rondes om de podiumplaatsen mee te strijden en in drie jaar tijd is het Jumbo-Visma nog niet gelukt hem op het gewicht van een klassementsrenner te krijgen. Misschien is dat gewoon te moeilijk met zijn fysiologie en kan hij zich beter ergens anders op richten wat hem natuurlijker afgaat. Het lijkt me mentaal ook niet verstandig om per se een klassementsrenner van hem te willen maken als dat fysiologisch niet bij hem past. Elke maaltijd met theelepels uitmeten is niet goed voor iemands mentale gezondheid (vraag maar aan Dumoulin).

1 2 ... 347 348 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.