Team Jumbo-Visma 2022

1 2 3 4 ... 349 350
Chasse_patate

Bennoot halen is een topper halen, Tusveld halen is een goede knecht halen.

AWestie

Afgelopen week Rode Lantaarn podcast met Taco van der Hoorn met delen over Jumbo en begeleiding, komende week een podcast van dezelfde heren met Sam Oomen.

Yeez

Was een interessante podcast. Het beeld wat wij hadden over de situatie Taco werd daarin bevestigd. Op een verkeerd moment in de ploeg gekomen en geen ruimte voor een type renner als hij.

Het doel was zijn 5 minuten waarden te verhogen (die was niet goed), om zo beter mee te kunnen in de vlaamse koersen, maar dat bleek niet te lukken. Bij een grote ploeg als jv kwamen zijn kwaliteiten daardoor niet uit de verf, omdat hij niet de ruimte had om aan te vallen of om mee te gaan in de kopgroep. Bovendien hadden ze voor op kop rijden betere renners a la tony martin. Bij Wanty zijn ze gaan focussen op het uitbouwen van zijn goede kwaliteiten (minder snel kapot gaan dan anderen en zeer weinig verval hebben qua waardes na een aantal uur). Dat blijkt in zijn rol als aanvaller nu zijn vruchten af te werpen

Chasse_patate

Mooi verwoord @Yeez

kelderfan

Leuk om weer is wat te horen vanuit de ploeg. Sepp Kuss is nog te wisselvallig is het verhaal, maar als klimknecht doet hij 't prima en hij kan nog groeien naar hoger niveau. Hij is naar mijn mening zo'n renner, die door wedstrijden beter wordt.
Dat zag je in de TdF terug. Hij gaat kennelijk wat meer worden ingezet bij de kortere rondjes om sterker te worden.

Yeez

Heb je ook een linkje?

Edit: zie het al

Laatst gewijzigd
Anas

Nieuws van Tom
https://www.cyclingnews.com/news/tom-dumoulin-back-in-the-saddle-two-months-after-being-hit-by-a-car/

Yeez

Zat al wel even weer op de fiets hoor.

Poeksel

In het interview met Kuss staat ook nog dit: ""At the moment I'd rather win a stage in a Grand Tour than finish fourth overall. "

We hebben het wel eens eerder gehad over dat Kuss niet per se kopman wil zijn in een grote ronde, in het interview bevestigt hij dat nog eens.

Yeez

Volgensmij interpreteer je verkeerd. Hij wil wel kopman zijn ik een grote ronde, maar niet als hij niet om de knikkers mee kan doen. Niet dat hij het uitsluit

xistnc

Poeksel schrijft 'niet per se'. Dekt prima de lading, volgens mij.

kelderfan

'@Yeez
Kuss wil volgens mij het eerst proberen in de WT-rondjes van 1 week om zo de nodige stappen te zetten.
Daarom zegt hij, dat het nog geen uitgemaakte zaak is om wederom in de TdF te acteren.
Waarschijnlijk n.a.v. wat Zeeman al heeft laten vallen over de bezetting van de TdF.

Yeez

'@xistnc daar heb jij een punt

AWestie

Nog meer Kuss https://youtu.be/iyzoETTFcTA

kelderfan

Nu even de blik op Jonas Vingegaard, die volgens CN belangrijke beslissingen heeft te maken voor het volgende seizoen.
Zijn hart gaat uit naar de TdF, omdat de TdF in Denemarken gaat beginnen. Hij laat doorschemeren, dat 't team in de TdF met 2 kopmannen gaat starten. Betekent dat voor Jonas dat hij al mede kopman gaat worden.

Anas

Ik denk dat het misschien beter is voor Jonas om te mikken op de giro of de vuelta. Zal Tom aan de Tour zijn? Misschien Tom Giro, Primoz Tour en Jonas Vuelta. met de vuelta in nederland belangrijk voor Jumbo om een ​​groot team te zien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Met een Tourstart in eigen land zou het bijna misdadig zijn om hem die niet te gunnen. Nu is die beslissing natuurlijk niet aan hem maar aan de ploegleiding uiteindelijk maar ik kan me voorstellen dat hij zeer waarschijnlijk naar de Tour zal gaan.

Barttej

Vingegaard hoort gewoon in de Tour. Naast dat de Tourstart in zijn eigen land is hij ook gewoon de ideale man naast Roglic. Mocht hij hetzelfde niveau halen als de afgelopen Tour kun je wat meer spelen met twee kopmannen en mocht het iets minder zijn dat is Vingegaard/Roglic ook perfect doordat ze bijna dezelfde fietsmaat hebben. Dus mocht een van de beiden pech hebben kun je altijd snel schakelen met een fietswissel.

Rawolf

Als Tourwinst je enige doel is komt Vingegaard toch nog een stapje tekort. Alles zal in het teken moeten staan van Roglic.

De Zeboe van de Zoncolan

Daar ben ik niet helemaal zeker van. Afgelopen jaar was zijn niveau niet goed genoeg, maar als hij nog een stap kan zetten komt hij dicht in de buurt.

En ook Vingegaard heeft het complete pakket, als hij in topvorm is heeft hij weinig zwakke plekken.

Murcia

Dat Jonas de Tour gaat rijden lijkt me een zekerheidje. Met zijn verlenging is hij één van de belangrijkste pionnen geworden zeker nu rond Dumoulin nog altijd veel onzekerheid is na 2022. Overigens is mij wel opgevallen dat van het aantrekken van Deens talent voor het Development Team nog niks is terechtgekomen. Iets wat mij verbaasd omdat de teneur was dat tenminste twee jongens van ColoQuick die weg gingen bewandelen. Kan misschien nog komen maar het lijkt er op dat men de keuze op anderen heeft laten vallen. Broertje Simmons bv is een vergelijkbare renner met Andersen.

Laatste man

Dumoulin naar de Giro (vermoeden).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Murcia nu Coloquick natuurlijk stappen zet is het ook al lastiger geworden om Deens talent aan te trekken, ik vind het verder ook totaal geen issue hoor. Ze hebben wel 2 grote Noorse talenten binnen boord.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@rahimns
Is het voor mij ook niet hoor want je kunt moeilijk bezwaar maken tegen de jongens die ze wel gestrikt hebben maar het viel mij gewoon op. Als Coloquick zelf een goed podium voor talenten uit eigen land kan bieden is het daar ook win win.

Murcia

Nog een klein nieuwtje over van Aert, volgens het Nieuwsblad zal zijn eerste optreden in het veld toch nog deze maand kunnen zijn. De krant speculeert dat hij de cross in Kortrijk op 27 november zal betwisten. Geen bevestiging vanuit zijn kamp maar het feit dat de hoofdsponsor daar G en V tankstations ook één van zijn sponsoren voor de veldcampagne is zal wel een rol spelen in de afweging.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.