Als ik een ploeg voor de Giro moet maken zou ik op basis van mijn vermoeden dat Tom hem niet gaat rijden uitkomen op: Foss, Affini, Bouwman, Harper, Groenewegen, Eenkhoorn, van Emden en Leemreize. Als goedbetaalde sprinter kun je Dylan geen grote ronde ontzeggen en krijgt hij Affini, Eenkhoorn en van Emden mee. Voor het AK en de vraag of Foss weer kan verbeteren geef je hem met Bouwman Harper en Leemreize klimknechten. Met name voor Pascal heb ik al eerder aangegeven dat een grote ronde echt in zijn bagage moet zitten dus dan de Giro maar. Gijs kan knechten en ook ervaring opdoen.
'@Murcia
Als goed betaalde sprinter heeft hij te weinig ondersteuning met Affini,Van Emden en Pascal.
Verder is dit te zware ronde om het af te doen met Foss, Bouwman, Harper en Leemreize.
Wat mij betreft wordt de sprinttrein met minder treinstellen, maar met Mike Teunissen en Affini een stuk serieuzer.
Verder denk ik, dat 't zonder Dumoulin een bergtrein wordt o.l.v. Kruijswijk met Bouwman, Foss, Oomen en Kuss.
Want ik begrijp uit eerdere berichten, dat Kuss waarschijnlijk de TdF niet gaat rijden.
Dat betekent in mijn ogen, dat Kruijswijk de Giro als mede-kopman gaat rijden en de Tdf met Vingegaard als klimknecht gaat doen.
@Michiel Iets serieuzer mag 't af en toe wel zijn, denk je niet. Maar als Mick zich zo snel verder blijft ontwikkelen, dan komt de Vuelta in zicht.👍
Kelderfan. Iets serieuzer, en dat zeg jij? Gniffel
Ik ben bloedserieus. De ploegleiding heeft al aangegeven dat ze geen klimmersploeg gaan samenstelllen ivm de eerste week. Wie is er dan beter geschikt dan Mick om de plaats van een klimmer in te nemen? Hij is een hardrijder en iemand die uitstekend omhoog fietst.
Ja gniffel jij maar lekker door @Michiel, want Mickie is nog in ontwikkeling toch en nog niet in bloedserieuze staat.
Of mag Tim ook mee, want de klimmers blijven op hoogte trainen.
@Yeez
Heb jij dat al eerder gezegd? Want jouw bijdrage is altijd heel serieus.
@rahimns
Dat komt uit een verhaal van WF. Wat mij betreft is dat artikel niet waar, want ik zie Kuss ook liever met Vingegaard in de TdF acteren. Alleen zal 't wel een grote puzzel worden.
'@kelderfan
Je wilt dus Groenewegen met maar twee wagonnetjes de Giro in laten gaan? Dat is gewoon te weinig en de kans dat Mike de Giro gaat rijden is bovendien vrij klein. De reden dat ik de AK renner Foss laat zijn en niet een grotere naam is ook vanwege de dubbele doelstelling denk ik die de ploeg heeft in de Giro. Als je puur gaat voor een zo hoog mogelijke AK notering laat je de sprinter en zijn ondersteuning thuis. Primoz, Jonas en Tom verdienen een complete ploeg in steun voor hun ambities die reiken tot het podium of eindwinst. Steven zou een alternatief kunnen zijn maar ik denk dat hij liever zelf voor de combo Tour Vuelta kiest en daarbij is Tobias een renner met meer toekomst voor zich. Je kunt er trouwens vergif op innemen dat Kuss de Tour gaat rijden.
Mijn Tourploeg: Roglic, Vingegaard, van Aert, Dennis, van Hooydonck, Teunissen, Kuss en Laporte. Mocht Benoot komen sluit ik niet uit dat hij het plekje van Teunissen inneemt aangezien hij zowel in de eerste wat klassieke week als de bergen van nut kan zijn.
Giroploeg had ik al genoemd dus dan maar de Vuelta samenstelling: Vingegaard, Kuss, Kruijswijk, Oomen, Gesink, Hofstede, van Dijke en Roosen. Tom is voor mij een wildcard maar als hij een grote ronde doet zie ik hem een keuze maken tussen Giro en Tour. Roglic zie ik niet zo snel weer voor de Vuelta gaan maar dat dacht ik de vorige jaren ook.
'@Yeez
Een beetje later, maar ik kan mij in jouw opstelling van de Giro-ploeg volledig vinden.
De TdF ligt voor 90% vast, maar het wachten is nog op Benoot, die wel of niet gaat komen.
@Murcia
Ja Ik denk, dat Dylan met Teunissen en Affini prima is geholpen, want ook Koen Bouwman kan in dat treintje meehelpen.
Want in de TdF moet Van Aert 't ook doen met Laporte en Van Hooydonck (in de rol van Tony Martin).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.