Team Jumbo-Visma 2022

1 2 3 4 ... 349 350
kelderfan

Het wordt weer een pittige Giro 2022 met veel klimwerk, dat wordt weer afzien voor de sprinters.
Dat lijkt mij een mooie uitdaging voor de klimploeg.
Wie worden daar ingezet om mee te doen voor de kniikers.

Murcia

Als ik een ploeg voor de Giro moet maken zou ik op basis van mijn vermoeden dat Tom hem niet gaat rijden uitkomen op: Foss, Affini, Bouwman, Harper, Groenewegen, Eenkhoorn, van Emden en Leemreize. Als goedbetaalde sprinter kun je Dylan geen grote ronde ontzeggen en krijgt hij Affini, Eenkhoorn en van Emden mee. Voor het AK en de vraag of Foss weer kan verbeteren geef je hem met Bouwman Harper en Leemreize klimknechten. Met name voor Pascal heb ik al eerder aangegeven dat een grote ronde echt in zijn bagage moet zitten dus dan de Giro maar. Gijs kan knechten en ook ervaring opdoen.

Laatst gewijzigd
Michieltje

IK denk dat Mick van Dijke de TDF gaat rijden

kelderfan

'@Murcia
Als goed betaalde sprinter heeft hij te weinig ondersteuning met Affini,Van Emden en Pascal.
Verder is dit te zware ronde om het af te doen met Foss, Bouwman, Harper en Leemreize.
Wat mij betreft wordt de sprinttrein met minder treinstellen, maar met Mike Teunissen en Affini een stuk serieuzer.
Verder denk ik, dat 't zonder Dumoulin een bergtrein wordt o.l.v. Kruijswijk met Bouwman, Foss, Oomen en Kuss.
Want ik begrijp uit eerdere berichten, dat Kuss waarschijnlijk de TdF niet gaat rijden.
Dat betekent in mijn ogen, dat Kruijswijk de Giro als mede-kopman gaat rijden en de Tdf met Vingegaard als klimknecht gaat doen.
@Michiel Iets serieuzer mag 't af en toe wel zijn, denk je niet. Maar als Mick zich zo snel verder blijft ontwikkelen, dan komt de Vuelta in zicht.👍

Yeez

van jou wordt al 6 jaar gevraagd om af en toe eens serieus te zijn

Michieltje

Kelderfan. Iets serieuzer, en dat zeg jij? Gniffel

Ik ben bloedserieus. De ploegleiding heeft al aangegeven dat ze geen klimmersploeg gaan samenstelllen ivm de eerste week. Wie is er dan beter geschikt dan Mick om de plaats van een klimmer in te nemen? Hij is een hardrijder en iemand die uitstekend omhoog fietst.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er is nooit gezegd dat Kuss waarschijnlijk niet de Tour gaat rijden, waar dit nu weer vandaan komt. Hij weet het gewoon nog niet, net zoals eigenlijk nog niemand het weet. Pas de komende weken gaat de ploeg weer de plannen maken voor komend jaar.

kelderfan

Ja gniffel jij maar lekker door @Michiel, want Mickie is nog in ontwikkeling toch en nog niet in bloedserieuze staat.
Of mag Tim ook mee, want de klimmers blijven op hoogte trainen.
@Yeez
Heb jij dat al eerder gezegd? Want jouw bijdrage is altijd heel serieus.
@rahimns
Dat komt uit een verhaal van WF. Wat mij betreft is dat artikel niet waar, want ik zie Kuss ook liever met Vingegaard in de TdF acteren. Alleen zal 't wel een grote puzzel worden.

Murcia

'@kelderfan
Je wilt dus Groenewegen met maar twee wagonnetjes de Giro in laten gaan? Dat is gewoon te weinig en de kans dat Mike de Giro gaat rijden is bovendien vrij klein. De reden dat ik de AK renner Foss laat zijn en niet een grotere naam is ook vanwege de dubbele doelstelling denk ik die de ploeg heeft in de Giro. Als je puur gaat voor een zo hoog mogelijke AK notering laat je de sprinter en zijn ondersteuning thuis. Primoz, Jonas en Tom verdienen een complete ploeg in steun voor hun ambities die reiken tot het podium of eindwinst. Steven zou een alternatief kunnen zijn maar ik denk dat hij liever zelf voor de combo Tour Vuelta kiest en daarbij is Tobias een renner met meer toekomst voor zich. Je kunt er trouwens vergif op innemen dat Kuss de Tour gaat rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan in dat artikel staat ook nergens dat hij de Tour waarschijnlijk niet gaat rijden, er staat alleen dat hij het niet weet omdat het nog niet bekend is. Ik begrijp niet hoe je daar uit kan concluderen dat hij hem waarschijnlijk niet rijdt.

Laatst gewijzigd
Yeez

Giro:
Kruijswijk
Foss
Oomen
Bouwman
Gesink
Groenewegen
Teunissen
Affini

Tour:
Roglic
Dumoulin
Vingegaard
Kuss
Dennis
Van Aert
Laporte
?

Murcia

'@Yeez
? zou dan een van Hooydonck zijn want je hebt tenminste één Luke Rowe type renner nodig voor al het ondankbare werk in de eerste uren bij deze sterrenformatie. Enige dingetje is de matige Oranje vertegenwoordiging bij dat achttal.

Quesada Quesada

'@Yeez mooie selecties. Wellicht dat Gesink of Bouwman dan nog als manusje van alles en extra Nederlander toegevoegd worden aan de tour. En dan Van Emden in de giro als koerskapitein.
Dumoulin en Kruijswijk zouden ook nog geswitcht kunnen worden

Quesada Quesada

En dan heb je Harper en Van Hooydonck (en heel misschien nog Benoot) ook nog achter de hand om eventuele afwezigen zoals fit jaar prima op te vangen. Wat een luxe!

Yeez

Als je een ploeg op het hoogste niveau bent, moet je dan nog naar nationaliteit gaan kijken? Dat zou wel heel armoedig zijn

Barttej

In het vorige topic was er een vraag wanneer de presentatie van de Vuelta was. 16 december is het.

Yeez

Sneller dan voorgaande jaren, thanks!

KJP

Giro:
Kuss
Kruijswijk
Foss
Bouwman
Groenewegen
Roosen
Affini
Oomen/Dekker

Tour:
Roglic
Vingenaard
Dumoulin
Dennis
Gesink
Van Aert
Laporte
Teunissen

Murcia

Mijn Tourploeg: Roglic, Vingegaard, van Aert, Dennis, van Hooydonck, Teunissen, Kuss en Laporte. Mocht Benoot komen sluit ik niet uit dat hij het plekje van Teunissen inneemt aangezien hij zowel in de eerste wat klassieke week als de bergen van nut kan zijn.
Giroploeg had ik al genoemd dus dan maar de Vuelta samenstelling: Vingegaard, Kuss, Kruijswijk, Oomen, Gesink, Hofstede, van Dijke en Roosen. Tom is voor mij een wildcard maar als hij een grote ronde doet zie ik hem een keuze maken tussen Giro en Tour. Roglic zie ik niet zo snel weer voor de Vuelta gaan maar dat dacht ik de vorige jaren ook.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Barttej heb je ook een bron van dat nieuws?

Laatst gewijzigd
josi

'@rahimns, Dat staat op de officiële website, lavuelta.es

Bimbo Visma

https://www.reddit.com/r/peloton/comments/qr82uk/are_jumbo_visma_exploiting_uci_negligence_in/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Beetje spelen met de lengtes?

Yeez

Dat is ook de reden dat wout nu dat speciaal tt stuur heeft meen ik. Werd daarvoor afgekeurd en boven de 1.90 heb je inderdaad lossere regels. Super interessant stuk!

kelderfan

'@Yeez
Een beetje later, maar ik kan mij in jouw opstelling van de Giro-ploeg volledig vinden.
De TdF ligt voor 90% vast, maar het wachten is nog op Benoot, die wel of niet gaat komen.
@Murcia
Ja Ik denk, dat Dylan met Teunissen en Affini prima is geholpen, want ook Koen Bouwman kan in dat treintje meehelpen.
Want in de TdF moet Van Aert 't ook doen met Laporte en Van Hooydonck (in de rol van Tony Martin).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waarbij de vergelijking tussen wat Dylan eventueel nodig heeft totaal niet opgaat met Wout... dus omdat Wout maar 2 man nodig zou hebben dan moet Dylan het ook maar met 2 doen ?? Beetje vreemde gedachte niet.

1 2 3 4 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.