Team Jumbo-Visma 2022

1 2 3 4 ... 349 350
Murcia

Wat hierboven wordt gesteld plus de opmerking dat Dylan een sprinter is voor de niet selectieve etappes en Wout de man voor spurts van een gedecimeerd peloton. Het type Groenewegen zal dus meer mensen nodig hebben voor de positionering al ben ik zelf de eerste om kritisch te zijn op zijn eigen functioneren mbt het treintje. Dit seizoen mij weer vaak geërgerd aan het onvermogen om zijn maats te volgen. Vergelijk dat eens met Kooij in Piemonte of Polen en je ziet wat ik bedoel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waarbij ter verdediging van Dylan je ook moet vaststellen dat het terugkomen in het peloton niet van een leien dakje ging... denk dat er tussen zijn oren nog wel het een en ander te verwerken was.

kelderfan

'@rahimns
Jij bent net zo bezig als je werkgever. NS kan helaas niet voldoende treinen laten rijden, omdat er nog al wat onvrede heerst onder het personeel.
Ik geeft toch aan, dat Koen Bouwman heel goed kan meedoen in het treintje en Mike Teunissen is een betere lead-out, dan Roosen/Eenkhoorn enz. Dan heeft Dylan met Affini, Bouwman en Teunissen de beste trein, die er is bij dit team.

kelderfan

Ja @Murcia
Als Kooij zich zo blijft ontwikkelen, dan vrees ik voor Dylan, dat hij niet in alle WT-races kan worden ingezet.

Murcia

'@kelderfan
Die sneer naar rahimns en zijn werkgever is toch nergens voor nodig. Maar daarnaast vind ik het gemakkelijk schuiven met renners zoals Koen die het werk in de sprinttrein er maar even bij moeten doen een compleet negeren van hun huidige kracht. Koen is nu een pure klimknecht geworden, dan lijkt het mij logisch dat je niet allerlei andere taken nu weer aan hem gaat ophangen. Bovendien kan ik de reactie al weer voorspellen van sommigen als hij door het werk voor een Groenewegen tekort zou komen in de bergen voor een Kruijswijk. Set up to fail noemen de Engelsen dat.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Is er al iets concreet bekend over het programma voor Dumoulin (iets wat verder gaat dan wat wij een goed programma voor hem zouden vinden)?

S. Morgenstern

Bouwman is helemaal geen geschikte renner voor een sprinttrein. Twaalfde van de Giro van dit jaar ook.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan blijkbaar is het voor jou vrij lastig om al door te hebben wie mijn werkgever is, want Prorail en de NS zijn 2 totaal verschillende bedrijven. Ik zou dit dus maar niet in de discussie betrekken... wat dat ook verder hiermee te maken heeft ontgaat mij totaal en voor de zoveelste keer moet je weer terugvallen op een persoonlijke sneer. Begrijp niet waarom...

Nee zo kan je veel proberen recht te breien maar Koen is geen renner die je maar even in een sprinttrein plaatst... er komt echt wel iets kijken bij het opzetten van een goede sprinttrein...

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@hartstikkebedankt nee de ploeg gaat de komende periode gebruiken om de programma's van de renners te maken, dus waarschijnlijk zullen we moeten wachten tot de teampresentatie voor meer duidelijkheid.

Renaissance

Frauduleus schijnt de ploeg te hebben gehandeld in lengte opgeven van renners ivm tijdrijden. Affini, WvA en De Plus zijn 190+ opgegeven terwijl dit bij vorige ploegen niet zo was. Erg raar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Misschien zijn ze bij hun vorige ploegen wel verkeerd gemeten... geen idee hoe dit werkt. Neemt de UCI dit dan zelf zo met een korreltje zout dat daar blijkbaar de ruimte voor is om daar creatief mee om te gaan. Ik heb geen idee of dit frauduleus is. Ben benieuwd hoe dit geregeld is bij de UCI. Als ik afbeeldingen zie met Wout en Ganna die 1'93 schijnt te zijn dan zou ik de 1'90 van Wout niet overdreven vinden. Misschien moet de UCI alle renners maar zelf gaan opmeten.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Wout heeft z'n haardos speciaal gekozen om bepaalde feiten te verhullen :p

Yeez

De ploeg speelt hier natuurlijk wel degelijk mee. Daar kun je heel onschuldig over doen, maar er is al weleens eerder over geschreven.

xistnc

Toch ziet iedereen gewoon dat het Wout is en heet hij ook nog gewoon Wout.

Yeez

Goed argument! Dat zal natuurlijk altijd zo zijn. Ook als die vol met doping zit.

On: het is natuurlijk gewoon een maas in de wet zoeken en in die zin valsspelen

kelderfan

'@Murcia
Kijk bijvoorbeeld is naar Alaphilipe, die niet te beroerd is om zich in de sprint te mengen. Waarom zou Koen dat niet kunnen? Want Koen is naast klimmer ook een goede tijdrijder. Dat hij in bepaalde ritten in steun rijdt van Kruijswijk, doet daar niets op af.

kelderfan

'@rahimns
Quote: "Beetje vreemde gedachte niet."
Ja dat schoot mij in het verkeerde keelgat en sorry, dat ik dan NS/Prorail erbij sleep. Toevallig stond er zoiets in de krant en op het internet.

S. Morgenstern

Flip is ook geen onderdeel van een sprint trein. Beetje vaag verder om hem met Bouwman te vergelijken, maar goed. Die laatste is nu gewoon een hele goede klimknecht, met kansjes om vanuit een kopgroep een bergrit te winnen. Tijdrijdritten en sprint ritten zijn nu relatieve rustdagen en zouden dat ook moeten zijn voor dat type renner.

Anas

Vraag die ik mezelf stel....
Vuelta 2022 heeft 3 dagen in Nederland. Natuurlijk heel belangrijk voor TJV. Primoz en Jonas zeker niet. Maar Tjv kan het zich niet veroorloven een zwak team te sturen. Belangrijk om de Rode trui in huis te hebben. Kan Tom dan op tijdrit zijn? Teunissen zeker niet en kruiswijk is niet goed genoeg. probleem Tom zal zeker op de TDF rijden.
Wat is jouw mening?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waarom Primoz en Jonas niet.. de ploeg voor de Vuelta wordt meestal later in het seizoen samengesteld, dat kan echt nog alle kanten op. Primoz heeft deze nu al 2x pas later aan zijn programma toegevoegd dus gewoon afwachten maar hoe het seizoen verloopt.

kelderfan

Wout gaat 11x het veld in tot nu toe volgens info "Het Nieuwsblad".

Witte Trui

Volgens mij moet je voor de ploegsamenstellingen rekening houden met:
Giro: 2 kopmannen (klassement + 3 knechten en sprint + 3 knechten).
Tour: alle ballen op klassement, Wout die 'voor groen mag gaan' (dus 2 in steun voor relevante etappes)
Vuelta: goed voor de dag in Nederland, ploeg met oog op de toekomst (groei renners, kans op kopmanschap).

Ik denk dan aan:

Giro: Kruijswijk + Foss, Bouwman en Oomen & Groenewegen + Affini, Teunissen en v.d. Sande/v. Emden
Tour: Roglic + Vingegaard, Dumoulin, Kuss, Dennis, Van Aert + Laporte en Gesink/van Hooijdonck
Vuelta: Kruijswijk, Oomen, Hofstede, Harper, Leemreize, Groenewegen, Roosen/Dekker, Eenkhoorn

Enige waar ik 'tegenaan loop', is dat er typische grote ronde renners zijn, die te niet 2 ronden rijden. Dan denk ik aan Kuss, Dennis, Gesink die prima een dubbeling aankunnen en daarin tot hun recht komen.

Anas

'@witte Trui met deze ploeg voor de Vuelta. Je hebt zeker geen rood trui in Nederland.

Leendert82

Ik zie zelf niet echt een sprint trein voor Groenewegen komen, waarschijnlijk 2 man (Affini en Dekker) en dan kunnen Gesink en Bouwman hem goed steunen (uit de wind houden) in kilometers 10 to 2km.
Ik zie zelf Teunissen liever naar de Tour gaan samen met Laporte omdate Wout al eens vaker heeft aangegeven om voor de groene trui te gaan in 2022.

Giro:
Kruijswijk - Kopman
Foss - schaduw kopman
Oomen - helper voor Kruijswijk en of Foss
Bouwman - helper voor Kruijswijk en Groenewegen
Gesink - helper voor Kruijswijk en Groenewegen
Affini - sprint trein
Dekker = Leadout en sprint met heuvels
Groenewegen - Sprinter

Tour
Roglic - Kopman
Vingegaard - Schaduw kopman
Dumoulin - Schaduw kopman
Kuss - Super knecht in bergen
Dennis - Allrounder
Laporte - help op vlakke en voor Wout in sprint
Teunissen - help op vlakke en voor Wout in sprint
Van Aert - dit jaar voor het Groen en helpen in de bergen waar het moet

Dit is zoals ik het graag zie, maar ik denk dat de ploeg met een andere opstelling komt
Giro
Dumoulin
Foss
Bouwman
Oomen
Van Emden
Affini
Teunissen
Groenewegen

Tour
Roglic
Vingegaard
Kruijswijk
Kuss
Dennis
Gesink
Laporte
Van Aert

Vuelta met de start in Nederland zie ik minimaal 4 nederlanders starten
Roglic, Kuss, Kruijswijk, Gesink , Bouwman, Harper, Hofstede, van Hooijdonk

Michieltje

Volgens mij heeft de ploegleiding gezegd dat er geen klimmersploeg naar de TDF gaat ivm eerste week en dat Van Aert extra ondersteuning krijgt voor de groene trui. Hoe verhoudt dat zich tot jullie samengestelde ploegen?

1 2 3 4 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.