Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 5 ... 349 350
Yeez

Ik denk dat het nogal wordt overtrokken. Het zal geen pure klimmersploeg zijn, maar 5 jongens die goed bergop gaan zal een vereiste zijn. Dan v aert en nog 2 jongens voor het vlakke denk ik

Michieltje

Dat wijkt niet af van de voorgaande jaren en dat zou betekenen dat we de opmerkingen van de ploegleiding over de invulling van de TDF ploeg met een korrel zout moeten nemen

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel er is volgens mij nog niet specifiek uit de doeken gedaan hoe de verhouding en samenstelling zal zijn. Je moet rekening houden met alles en dat kan dus inhouden dat je de verhouding klimmers, hardrijders aanpast of dat je door met de invulling van je renners de juiste mix samenstelt. Met Wout en Rohan vink je al meteen veel hokjes af natuurlijk, zet daarbij nog een sterke klassieke renners zoals Van Hooydonck of Laporte en misschien dus wel de zeer gewilde Tiesj Benoot dan kom je ook alweer een heel eind. Tom zou dan door zijn bouw bv misschien ook weer beter passen dan Kuss. Niet dat ik die laatste uitsluit hoor maar zo probeer je met de juiste bouwstenen tot de meest ideale ploeg te komen.

kelderfan

'@Michiel
Dat is toch simpel, want natuurlijk wordt Wout extra ondersteund en er moet een vervanger voor Martin worden ingezet.
Zoiets dus: Roglic en Vingegaard met Dennis, Benoot (kan ook Wout helpen) en Kruijswijk/Kuss. Dan Wout Van Aert met als extra ondersteuning Laporte en de vervanger van Tony en dan komt Van Hooydonck in beeld of Mike Teunissen.
Alleen is Mike nu de beste optie om Dylan Groenewegen als lead-out te helpen in de Giro.
@Rahimns
Leuk dat je Benoot nu echt benoemd.

Renaissance

Het feit dat mensen hier niet compleet verbolgen zijn over de fraude in lengtes zegt eigenlijk genoeg over hoe gewend mensen zijn aan valsspelen in het wielrennen.

Sjonge Jonge

Leg eens uit hoe dat zit dan precies Renaissance, want ik snap de fraude niet.
En heb je een bron? Gaat dit alleen bij Jumbo Visma zo of is dit algemeen gedachtegoed?

Het zit je blijkbaar erg diep, dus graag wat meer uitleg / duiding

Murcia

Renaissance wijst op een post van een reddit user die van mening is dat TJV de lengte van haar renners net onder de 1.90 meter naar boven afrond om zodoende te profiteren van aanpassingen die zijn toegestaan door de UCI aan de fiets voor renners van 1.90 en daarboven Hij noemt daar bij Wout als voorbeeld net als Affini en voormalig lid De Plus. Interessant om te lezen (was in het Engels) maar om meteen van fraude te spreken is voor mij een brug te ver en lijkt mij dus meer bedoeld als een stok om de hond mee te slaan.

Laatst gewijzigd
Renaissance

Tijdrijders van JV die net onder de 190 zitten hebben een oneerlijk voordeel doordat JV ze opgeeft op een lengte die ze niet hebben waardoor ze anders op de fiets mogen zitten. Het is natuurlijk nog uit te zoeken, maar ik vind het echt heel schokkend. Dat zou WvA zijn tijdritten in 1 klap een stuk minder spectaculair maken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

ook die regel is natuurlijk weer erg krom van de UCI...vanaf 1'90 mag je extra aanpassingen doen maar ben je 1'89 dan niet... waarom dat ook niet geleidelijk opvoeren, het is ook vragen om problemen. Verder nogmaals ik ben er niet bij geweest toen de renners werden opgemeten, dus ik kan niet zeggen of er gefraudeerd is of dat renners bij hun vorige ploeg niet goed zijn opgemeten. Geen idee hoe dit ook bij andere ploegen zit. Maar als het echt een issue is en de UCI vindt dat ook dan lijkt me dat vrij makkelijk op te lossen toch.

Leendert82

Wout was in 2015 al door gegroeid naar 1.89m, dus dat hij daarna nog 1 cm doorgroeit lijkt mij niet onlogisch.
link: https://sportmagazine.knack.be/sport/wielrennen/van-aert-evenaart-stybar/article-normal-630321.html
Dat affini niet in die lijst was toegevoed door Mitchellton Scott is niet Jumbo Visma zijn fout. Hij wordt gemeten op 1.92m wat toch redelijk wat over de 1.90 cm grens ligt.
leuk verhaal hoor op reddit (mooi geschreven), maar geen bewijsen en alleen maar vraagtekens.

Over de Tour, denk ik niet dat een Benoot als die komt naar de Tour zou gaan. Ik weet iig niet ipv wie.

Laatst gewijzigd
Quesada Quesada

https://www.instagram.com/p/CWIUEULLHT-/
Kijk eens aan wie we daar op de tweede foto hebben. Toeval? 😀

kelderfan

Jonas vandaag in de windtunnel om zijn tijdrit/tijdrithouding te verbeteren. Dat ruikt naar de TdF, want daar heeft hij ook prima tijdrit laten zien.

Sjonge Jonge

Dylan Groenewegen trainde gisteren op explosiviteit. Die zal dus wel de Tour de France gaan rijden, want daar heeft hij al eerder sprints gewonnen....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat was gisteren al... donderdag zijn Affini en Dennis wezen testen en gisteren Laporte en dus Vingegaard.

Michieltje

In 2015 was van Aert 21. Lijkt me sterk dat hij op die leeftijd nog in de lengte groeide.

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Gesink (De Condor) moet naar de Tour

Anas

Dumoulin is in topvorm. Met Primoz en Wout jumbo heeft goede lopers.

De Zeboe van de Zoncolan

'@Rahimns
Dus die gaan allemaal naar de Tour?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als we de theorie van @Kelderfan volgen wel ja ;) ... maar eerlijk is eerlijk denk ik dat 2 daarvan vrij zeker zijn

kelderfan

'@rahimns
Denk jij serieus, dat Vingegaard een vraagteken is voor de komende TdF?

Yeez

Dat zegt hij toch niet? jij zegt nu dat affini zeker is vd tour door die windtunneltest…

kelderfan

'@Yeez
Waar zeg ik dat Affini naar de TdF gaat? Want ik benoem alleen maar, dat Vingegaard een windtunneltest heeft gedaan, met het oog op de TdF.😉

Yeez

Never mind.

xistnc

Vingegaard is allerminst zeker van de Tour. Gezien zijn ontwikkeling zou het immers niet gek zijn als gekozen wordt voor kopmanschap in de Giro. Een Grand Depart in Denemarken weegt natuurlijk zwaar, maar is niet allesbepalend.

Yeez

Mee eens! Sowieso voor mij persoonlijk een no-brainer dat hij in 2022 de giro zou doen met dit parcours en deelnemersveld, alleen is de grand depart in zijn geboorteland, waardoor zijn voorkeur duidelijk naar de tour uitgaat. Kijken hoe hij en de ploeg hier uit gaan komen…

1 2 ... 5 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.