Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 6 ... 349 350
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nee ik zeg dat 2 van die 4 vrij zeker zijn van deelname en dat is dus oa Vingegaard

Chasse_patate

HIj kan toch als kopman naar de giro en knecht naar de tour, tour draait toch om primoz

Murcia

De ploeg moet met veel meer pionnen schaken, stel dat je Jonas naar de Giro wil sturen waar laat je dan Groenewegen?
Ik denk dat bij zijn verlenging al bepaalde toezeggingen zijn gedaan over deelname Tour volgend jaar en verwacht hem ook aan de start in Kopenhagen. Laat onverlet dat xistnc gelijk heeft als hij zegt dat de logische volgende stap een kopmanschap zou zijn zonder Primoz in de ploeg. Kan prima worden ingevuld met de Vuelta lijkt mij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk niet dat de ploeg zo snel zal besluiten om een renner mee naar de Tour te nemen die net dan voor het klassement een loodzware Giro heeft betwist. Ze gaan alleen frisse renners meenemen vermoed ik...

madeinstars

Ik denk dat Vingegaard, na Roglic en Van Aert, zowat het zekerste is van alle renners bij Jumbo om de Tour te rijden. Ongeveer net zo zeker als Kuss.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@madeinstars ben het bijna met je eens, Kuss zou nog wel eens ter discussie komen te staan. Ligt ten eerste denk ik wat ze met Tom en/of Steven gaan doen maar gezien die eerste week zou het misschien zo kunnen uitvallen dat ze besluiten hem thuis te laten en meer de powerhouse klimmers mee te nemen. Ik zou dat geen verkeerde afweging vinden.

Anas

De giro gezien, ik denk echt dat Tom naar TDF gaat

Rawolf

"Ik denk dat Vingegaard, na Roglic en Van Aert, zowat het zekerste is van alle renners bij Jumbo om de Tour te rijden. Ongeveer net zo zeker als Kuss."

Gebaseerd op?

kelderfan

'@Rawolf Rawolf
Omdat ik dat balletje heb opgegooid. Na de laatste TdF met plannetje B, lijkt mij 't een uitgemaakte zaak, dat genoemde heren de TdF gaan rijden en dan kan je nog discussiëren over Van Hooydoncki vs Teunissen. Ook de komst van Benoot kan nog tot discussie lijden.👍👍👍

kelderfan

'@Murcia
Het kan een logische stap zijn voor Jonas, maar met de start in Denemarken moet 't toch een uitgemaakte zaak zijn, want Tom Dumoulin bijvoorbeeld zegt zelf, dat hij liever 100% rijdt voor zichzelf dan in dienst van voor 90%. Tom wil zeker nog een grote ronde rijden. Je zou denken de Giro, maar daar ontbreken de gewenste tijdrit kilometers en in de TdF is hij de 90% man.

Anas

Ik denk dat als Tom naar tdf gaat, hij niet zal worden beschermd zoals Roglic.
Maar jumbo, tenzij nodig, zal hem de eerste 2 weken nooit vragen om voor Primoz te rijden.
Hij zou vrij moeten zijn en de parcours past perfect bij hem.
Hij zou voor hem rijden en een enorm wapen zijn voor het team

Murcia

'@kelderfan
Eens, maar ik zie de combinatie Tom en Primoz in de TDF niet werken, Roglic is in de pikorde nummer 1 en Tom is daarin weggezakt. Ook de komende Tour zal alles in het teken staan van de strijd om eindwinst en daarbij past alleen een Dumoulin die zich volledig weg kan cijferen. Dat zie ik hem niet doen temeer daar hij een aflopend contract heeft en hij dus alle belang heeft bij het rijden voor zichzelf. Daarbij komt dat de immer piekerende en analyserende Dumoulin naar mijn mening een buitenbeentje is binnen de beoogde tourploeg met types als Wout, Primoz, Rohan en Sepp. Puur mijn inschatting maar ik zie geen geweldige match tussen hem en de overige renners daar.

madeinstars

'@Rawolf gebaseerd op pure speculatie, vandaar de kwalificatie 'ik denk'.

Maar om het te verduidelijken:
- Kan goed overweg met Primoz
- Beste klimmer van de ploeg na Primoz
- Uitstekende tijdrijder
- Op basis van 2e plek vorig jaar de beste schaduwkopman van de ploeg
- Start in Denemarken
- De tour rijden t.o.v. Giro biedt meer ruimte in het voorjaar voor koersen als Baskenland, Waalse Pijl, Luik en AGR

Ik denk niet dat Tom de tour gaat rijden. Na vorig jaar lijkt me juist het rijden van de Giro in een iets vrijere rol, zonder absolute kopman en relatief vrij van verwachtingen veel verstandiger. Dat die koers hem niet op het lijf geschreven is, is dan maar zo. Hij hoeft er ook niet heen te gaan om te winnen, maar misschien om te ontdekken of het winnen, of podium rijden, in een grote ronde iets is wat er in de toekomst misschien nog in zit.

madeinstars

Je kan dan overigens in potentie een schitterende ploeg naar de giro sturen:

Dumoulin
Foss
Oomen
Bouwman
Groenewegen
Affini
Van de Sande
Eenkhoorn

Eventueel zou je nog een Harper kunnen overwegen, in plaats van Tosh of Pascal, als je een extra knecht bergop nodig denkt te hebben.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Prima opstelling en ja Tosh Van Der Sande kan prima in 't treintje van Dylan passen. Maar hoe zit dat met Kruijswijk, want die zie ik de dubbel GT doen met de Giro en TdF. Verder zie ik MIke Teunissen als een nog beter alternatief, omdat de spoeling voor de TdF erg dun gaat worden.
Met Roglic, Kuss, Vingegaard, Kruijswijk, Dennis, Laporte, Van Aert en Van Hooydonck/Teunissen..

Anas

Tom een maand geleden: denkt om te trainen voor de Olympische Spelen in Parijs. "En de Tour de France, daar ben ik één keer tweede geweest. Maar ik weet niet of ik die nog kan winnen. Dat zou ik wel heel gaaf vinden."
Gezien het parcours denk ik oprecht dat hij aandringt op de TDF

Beer

Lijkt me dat Jumbo met Roglic, van Aert en Vingegaard renners heeft die meer recht hebben om hun eisen te stellen dan Dumoulin, die, laat ons eerlijk zijn, nog niet veel presteerde in het geel-zwarte shirt. Ik zie hem dus niet in de Tour, zeker aangezien Dumoulin allesbehalve een teamplayer leek de afgelopen jaren. Combo Dumoulin-Groenewegen in de Giro lijkt me geen slecht idee.

Uit alle mogelijke selecties die hier voorbij komen, blijkt wel 1 ding: wat een ongelooflijk topteam is Jumbo geworden in de breedte. Je kan makkelijk 2 A-ploegen neerzetten met goeie kopmannen (Roglic, van Aert, Vingegaard, Dumoulin, Groenewegen), schaduwkopmannen (Dennis, Kruiswijk, Laporte, ?Benoot?...) en meesterknechten (Bouwman, Gesink, Van Hooydonck, Teunissen, Kuss, Oomen, Affini, Foss...). Redelijk indrukwekkend!

Michieltje

Vingegaard is een betere klimmer dan Dumoulin. Als Dumoulin al naar de TDF gaat zal t waarschijnlijk geen kopmanschap zijn. Dat hij nu nog niet weet of hij in 22 een grote ronde gaat rijden....op zo iemand kan je wmb niet bouwen

Chasse_patate

Ik zou Dumoulin naar de giro sturen.

Rawolf

'@Madeinstars

"– Kan goed overweg met Primoz" - Wie niet?

"– Beste klimmer van de ploeg na Primoz" - vooralsnog heeft hij dat in 1 koers laten zien, de tour 2021, op papier de beste klimmer na Primoz maar wel onzekerder om dat niveau te behalen dan een Kruijswijk, Dumoulin of zelfs Kuss.

"– Uitstekende tijdrijder" - Wat heeft Roglic daar aan?

"– Op basis van 2e plek vorig jaar de beste schaduwkopman van de ploeg" - Dit impliceert dat er een schaduwkopman nodig is, in mijn ogen is Roglic de enige die een Pogacar en Bernal kan verslaan. Schaduwkopmannen vind ik in de Tour minder relevant in een tijdperk vol superknechten.

"– Start in Denemarken" - klopt

"– De tour rijden t.o.v. Giro biedt meer ruimte in het voorjaar voor koersen als Baskenland, Waalse Pijl, Luik en AGR" - de Giro rijden ipv de Tour bied weer andere kansen, zou nu niet direct zeggen dat Vingegaard een Ardennenklassieker gaat winnen, dat is toch andere koek. Baskenland is niet echt een speciale koers, waarom zou voor Jumbo puur een voorbereidingskoers uberhaupt een factor zijn in touroverwegingen?

Laatst gewijzigd
Anas

Misschien is de vuelta in dit geval beter voor hem

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel dat is toch ook iets wat hij met de ploeg moet bespreken... in principe weet nog niemand bij de ploeg iets als het om een programma gaat voor komend jaar. De komende weken zal er wel meer duidelijk worden wie wat gaat doen maar ik sluit op dit moment helemaal niets uit. En nogmaals gezien het parcours in de Tour zou ik juist een type als Tom daar graag bij willen zien.

Michieltje

Rahimns. Als je de vraag stelt ‘rijd je in 22 en grote ronde?’ Dan antwoorden Roglic, Van Aert en Vingegaard met ‘natuurlijk!’

Dumoulin ‘ik sluit niets uit’

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dan interpreteer je zijn antwoord wel heel negatief... hij zegt er meer over dan alleen dat. Alle renners moeten nog met de ploegleiding om tafel en dan horen we het wel, de kans lijkt mij aanzienlijk groot dat hij een grote ronde rijdt en welke dat zal zijn is dan weer vraag 2.

Michieltje

Dat ligt niet aan mij maar aan zijn communicatie. Sympathieke gast, steengoede renner, maar alleen bezig met zijn eigen resultaat. Hij gaat niet knechten in een grote ronde zegt hij impliciet. Dan is t wmb klaar na volgend seizoen

1 2 ... 6 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.