Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 7 ... 349 350
Murcia

'@Michiel
Kan ik je goed in volgen, Tom heeft na zijn periode uit de actieve sport dit jaar een soort van status aparte gekregen voor de OS. Kan ik goed begrijpen maar zijn frasering hier laat het uitschijnen dat hij in de positie is om eisen te stellen en daar denk ik anders over. De pikorde is omgegooid en hij zal weer echt deel uit moeten gaan maken van de ploeg en daarbij past ook in mijn ogen een rekening houden met het teambelang. Soms heb ik het idee dat hoewel hij zei juist naar TJV te gaan om niet langer de enige te zijn waar het binnen een ploeg om draait botst met het verlangen om wel degelijk de numero uno te blijven.

Laatst gewijzigd
veld

'@ Murcia Ik ben het met je eens wat betreft Dumoulin.Maar wat voor hem geldt, geldt m. i. evenzeer voor Groenewegen en ook voor Kruiswijk. Op grond van hun prestaties in de voorbije twee seizoenen, hoewel voor een deel verklaarbaar, kunnen ze geen van drieen eisen stellen.Ik kan me helemaal vinden in de tourploeg van Kelderfan, al zou ik eerder Dumoulin als knecht meenemen en Kruiswijk naar de Giro sturen. Groenewegen zou ik helemaal niet meenemen naar een grote ronde.Komt geen brug over, blijft niet bij zijn lead out, en wint derhalvehoogstens een etappe; daar offer je niet drie laat staan 4 dure plekken voor op.

tdola

Dumoulin zegt toch niet dat ie nooit wil Knechten? Maar niet alleen maar.

Keuzes genoeg te maken door tjv wat betreft t programma.
Dumoulin als kopman naar de vuelta met start in nl met ook ttt is misschien ook niet verkeerd. In 2020 leek ie toch beetje stoorzender in de tourploeg. En heeft nog wat goed te maken in vuelta.

We zullen t wel horen op teampresentatie, keuzes genoeg.

kelderfan

Een voorafje dan maar met Wout Van Aert, die zijn programma heeft bekendgemaakt. Veldrijden wel te verstaan.
Zie bron WF.

Anas

Tom Dumoulin voor Wieler Revue: "Nee, eigenlijk kijk ik ook onwijs ernaar uit om het weer in een grote ronde te proberen. Ik ga niet ineens heel anders werken, want het helpt me ook om duidelijke doelen te stellen."
Het is nu bijna zeker dat Tom zal doen een GC. Ik kan niet wachten om te zien wat Jumbo gaat doen... 👀

Rahim Vlasblom
admin

23 december is de teampresentatie, dus 2 dagen na het einde van het trainingskamp

wieler4live

Is er al iets van het programma bekend ik weet dat het dan eigenlijk bekend wordt maar waar gaan ze bijv starten in Valencia of toch eerder al eer rondje bijv san Juan?

AWestie

Waarschijnlijk zal het begin niet veel anders dan normaal zijn

Rahim Vlasblom
admin

San Juan denk ik niet... er is sowieso nog niet heel veel bekend over het programma van komend jaar. De UCI heeft volgens mij alleen nog de data van de WT koersen bekend gemaakt. Het zal binnenkort wel allemaal te vinden zijn.

Yeez

Valencia maakt bekend dat de ploeg daar start!

Michieltje

Balenciaaaa benga benga benga

kelderfan

Wat het crossprogramma betreft. Ik vind 't opvallend, dat Wout en Marianne er alleen voor staan in hun wedstrijden.
Kennelijk worden de broers Van Dijke en ook Mike Teunissen niet ingezet. Dan houden wij 't maar bij benga....

Rahim Vlasblom
admin

Het is ook een vrij individuele sport, de meerwaarde van een ploeggenoot is vrij verwaarloosbaar of hij moet zo'n beetje hetzelfde niveau hebben. Denk niet dat Wout in dit geval veel zou hebben aan Tim of Mike. Gisteren was al bekend geworden dat de broers Van Dijke het crossseizoen zouden overslaan. En zo verbazend is dit toch niet, was vorig jaar toch niet anders.

Laatst gewijzigd
lo squalo dello Stretto

Heeft toch geen nut? Alsof iemand van hen mee zou kunnen met van der Poel / Van Aert. Al de rest rijdt er gewoon hopeloos achter.

Murcia

Mick zijn laatste cross is al een behoorlijke tijd terug en Mike zal vooral gebrand zijn om eens een wegseizoen zonder blessure te beginnen. Tim had ik wel verwacht in een aantal wedstrijden maar natuurlijk maakt zijn aanwezigheid ja dan nee geen moer uit voor Wout.

xistnc

En ze kunnen bij elkaar de Kärcher bedienen. Prima geregeld. Oh, en Anton voor de foto's natuurlijk.

Quesada Quesada

https://www.cyclingnews.com/news/tom-dumoulin-is-still-a-grand-tour-contender-says-zeeman/

Anas

Tom zal een leider willen zijn, de vraag is: zal hij accepteren dat hij een "shadow leader" is op de TDF ...
Gezien het parcours denk ik van wel, hij hoeft niet per se voor Primoz te rijden. De Giro ligt hem helemaal niet en komt wellicht te vroeg in mei (il denk voor Kuss, Tobias en Dylan). Tom gaat dan ofwel richting de TDF ofwel richting de Vuelta

AWestie

Met Zeemans bericht van deze week weer ga ik toch weer ongelooflijk veel schuiven in potentiële selecties. Voor de Giro lijkt me voorzichtig Kuss wel een zekerheidje. Jammer dat Bennett weg is, anders hadden alle slecht tijdrijdende renners daar heen gekund ;)

Yeez

'@awestie Je hebt Kuss als zekerheid omdat er in 1 zinnetje wordt gezegd dat het parcours wellicht interessant voor hem is? Ik denk dat daar wel meer in gaat meespelen.

Kuss presteert vaak minder in slecht weer, heeft vaak meer wedstrijden/langer de tijd nodig om zijn topniveau te halen en heeft nog niet laten zien constant te kunnen zijn over 3 weken (zelfs niet 1 weekse rondjes). Ik ben het met je eens dat het parcours erg gunstig voor hem is, maar of hij klaar is voor een kopmanschap in een grote ronde betwijfel ik ten zeerste. Net als het feit dat de giro qua omstandigheden ook niet ideaal voor hem is

AWestie

Ook zeker waar, @yeez. Ik vind het een van de moeilijkste jaren om in te vullen en verbaas mij er telkens over als iemand hier hele selecties oplepelt.

kelderfan

Volgens mij is het nog wachten met de invulling tot 't team compleet is.😉

$kedel

Er is zo veel keuze dat een aantal goede renners het zonder grote ronde zullen moeten doen dit jaar.

Giro:
Dekker, Roosen, Affini, Gesink, Oomen, Leemreize, Kuss, Kruijswijk

Tour:
Van Aert, Teunissen, Dennis, Foss, Benoot, Vingegaard, Kruijswijk, Rogliç

Geel Zwarte Bril

Benieuwd welke renners ze naar de Vuelta sturen, die hebben een TTT. Dus JV kan de Vuelta al op dag 1 winnen.

Benieuwd of de tour nog een keer een TTT durft te doen.

Yeez

'@skedel benoot rijdt bij dsm

1 2 ... 7 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.