Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 8 ... 349 350
Yeez

Weer dit geouwehoer met witte pagina’s

Laatst gewijzigd
Chasse_patate

En Laporte rijdt denk ik ook de tour

kelderfan

'@Yeez
Hoe zit 't met al die geruchten dan.
Van Wilder ging ook weg volgens geruchten. Hij bleef tot de laatste dag gemeld bij DSM.

AWestie

Er is vooral nog niks bekend en zeker bij Tiesj zijn er meer kapers op de kust

Yeez

Op basis van geruchten iemand bij je tourploeg van 2022 zetten alsof diegene al in je ploeg rijdt vind ik ver gaan

wieler4live

Interview met laporte

https://www.velo-club.net/post/interview-christophe-laporte-c-est-en-cotoyant-les-meilleurs-qu-on-devient-meilleur

Hij gaat Valencia of Algarve rijden daarna hoogte Parijs Nice en de klassiekers

Zo een beetje de leukste tijd van het jaar als de programma's binnen druppelen.

Murcia

Laporte heeft in een interview met het franse Velo Club al iets over zijn programma voor 2022 onthuld. Hij gaat beginnen in de ronde van de Algarve of Valencia daarna een hoogtestage en via Parijs-Nice de klassiekers in met de RVV en Parijs-Roubaix.

PS: wieler4live was mij voor maar dat mag de pret niet drukken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Leuk om te lezen, dat Christoph Laporte de samenwerking met Van Aert ziet zitten. Hij zegt 't goed, dat die twee elkaar sterker kunnen maken (schouder aan schouder). Ik verwacht veel van die samenwerking.
Nu er toch wat beweging komt bij DSM wordt 't toch interessant, wat Benoot gaat doen.
Komt hij TJV versterken of ligt UAE op de loer?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Of blijft hij gewoon bij DSM...

Yeez

Het is wel stil

$kedel

ik ga er wel vanuit dat Benoot bezig is met contractonderhandelingen en ik zie hem niet zomaar naar een UAE of Ineos gaan. Maar er zijn natuurlijk nog opties.

"Meerdere bronnen bevestigen aan WielerFlits dat beide partijen om de tafel zitten om vroegtijdig uit elkaar gaan. Benoot is inmiddels op zoek naar een nieuwe ploeg."

Ik zie Laporte niet echt als een grote toevoeging aan het tourteam of het moet in de plaats van Teunissen zijn. Je wil toch niet te veel renners in de selectie die amper een heuvel over komen.

veld

'@skdel Laporte kan juist wel een heuvel over, iets wat bv. Groenewegen niet kan.Met als het effe kan (karel) BENOOT ER nog bij hebben we een prima rondeploeg en een voortreffelijke klassiekerploeg.

$kedel

Een heuvel moet nog wel lukken maar ik zie met Van Aert, Teunissen, Dennis, Foss, Benoot al meer dan voldoende power op het vlakke en ook een sterke ploeg voor de kasseirit.

kelderfan

Laporte komt zeker wel een heuvel over, maar ook Mike Teunissen kan een heuvel goed verteren.
Ik zie Mike nu alleen graag bij Dylan Groenewegen in de Giro dan wel te verstaan. Wout Van Aert heeft nu met Laporte een snelle man om hem in de sprints bij te staan in de TdF.
Het puzzelen voor de TdF is alleen een probleem, omdat Dennis geen 1 op 1 is met Tony Martin en eigenlijk meer neigt naar 't type Robert Gesink. Alleen is Dennis nog een man, die net als Van Aert een bergkopman op sleeptouw kan nemen.

kelderfan

'@veld
Ja, want met Tiesj Benoot erbij is het plaatje compleet te noemen.

$kedel

Het zou zelfs wel jammer zijn voor jongens als Eenkhoorn, Dekker, Kooij, Roosen mochten ze door het sterke team geen klassiekers rijden dit jaar. Zo goed en breed is de klassiekerkern nu.

kelderfan

Pascal Eenkhoorn en Timo Roosen blijven volgens mij gewoon van vaste waarde voor de voorjaarsklassiekers.
Er zijn nu Eenkhoorn, Van Hooydonck, Laporte, Roosen en Teunissen als kern voor de klassiekers.
Daar kun je voor de echte klassiekers E3/RVV/P-R kun je als vaste waarde Wout Van Aert toevoegen.
Dan heb je daarom heen Dylan Groenewegen, Van Der Sande en Dekker.
Mick van Dijke, Kooij en Hessmann kunnen worden ingezet bij heuvelkoersen, zoals de Ruta, Settimana enz,
Alleen als Tiesj erbij gaat komen, dan heb je meer mogelijkheden. Zoals wat vorig jaar met Tom is voorgesteld.
Benoot zie ik dan in de Omloop, Strade, T/A, E3, RVV erbij komen..

Beer

Ik hoop eerst en vooral dat Benoot komt. Als dat lukt hoop ik dat ze wat meer kleinere wedstrijden aan het voorjaar toevoegen (Samyn, Nokere...) en daar de jonkies (Kooij, Dekker, Eenkhoorn...) voor eigen kans laten knallen.

Murcia

Voor wat betreft Benoot heb ik wel het idee dat hij vertrekt bij DSM gebaseerd op de andere geruchten die Wielerflits als eerste bracht en bleken te kloppen rond die formatie maar of hij dan voor TJV of een UAE kiest zou ik echt niet weten. Zijn eerste prioriteit zal deze dagen bij de gezinsuitbreiding liggen. Vandaar volgens mij de relatieve stilte nu. Maar de ploeg is ook zonder hem weer sterker geworden en dat moet zich dan uitbetalen met name in het voorjaar.

Michieltje

Skedel. Gaat Foss de TDF rijden denk je?

Mbt Eenkhoorn enzo, helemaal met je eens. De ploeg zou voor hun ‘vergelijkbare’ koersen moeten inpassen. Belgische koersen zoals Nokere. Anders zie ik een Eenkhoorn niet zomaar bijtekenen. Plus, hij verdient in 22 een grote ronde te rijden.

Edit. Wat Beer zegt

Laatst gewijzigd
$kedel

Lastig te zeggen maar als hij in vorm is kan hij met zijn kwaliteiten wel heel belangrijk zijn denk ik.
Voor nu geef ik hem het voordeel van de twijfel boven mannen als Bouwman, Gesink en Oomen.

lo squalo dello Stretto

Is het echt nodig dat Benoot komt? TJV is toch al sterk genoeg zo; liever wat meer nivellering en de toppers wat meer gespreid.

Vooral benieuwd wie de 8e man wordt voor de Tour; 7 kan je eigenlijk al blind opschrijven.

kelderfan

Ja, dat is echt nodig. Wat baas Zeeman zegt over Laporte en Van Aert, is ook van toepassing op Benoot/Van Aert en Benoot/Laporte.
Van Aert rijdt niet alle voorjaarsklassiekers en dat gaat Benoot ook niet doen. Dus er blijven dan genoeg kansen om Laporte, Teunissen en Dylan Groenewegen uit te spelen.
In laatste seizoen is er door 't uitvallen van Teunissen te vaak misgegrepen. Dat gaat met Benoot/Laporte erbij niet meer gebeuren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze hebben ook nog van der Sande toch... met Teunissen, Van der Sande, Laporte, Van Aert, Eenkhoorn, Roosen, Mick van Dijke, Affini, Groenewegen, Van Hooydonck heb je al 10 renners voor de klassiekers en dan laat ik voor het gemak Kooij, Dekker en Hessmann zelfs buiten beschouwing. Daar moet je normaal gesproken toch een acceptabel voorjaar mee kunnen rijden. Prima als Benoot er nog bij komt maar echt nodig vind ik ook weer wat overtrokken.

lo squalo dello Stretto

'@kelderfan hoezo is dat echt nodig? Alsof het team zonder Benoot niet sterk genoeg zou zijn om Van Aert in de finale af te zetten. Hij gaat het toch zelf moeten doen tegen de toppers hoor. Met Benoot & Laporte erbij had hij in de Ronde dit jaar van der Poel en Asgreen ook niet gevolgd en had hij in Roubaix Colbrelli ook niet kunnen volgen.

In dat opzicht is het nooit genoeg en moeten ze Lampaert en Moscon halen ter ondersteuning. Het stopt ergens. Jarenlang werd er overdreven gereageerd over hoe sterk Team Sky/Ineos is op papier en dat het meer verspreid moet zijn over de ploegen heen. Dat argument gaat blijkbaar niet op als ik hier lees wie jullie allemaal bij TJV willen zien rijden.

1 2 ... 8 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.