Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 305 ... 349 350
veld

'@morgenstern. Inderdaad , dat is een prima ploegje lijkt me; en dan hopen op een tttt van zo,n 50 km.Smullen.

I Langof

@S. Morgenstern

Misschien heb jij wel gelijk. 

Wilco is in 2016 weggegaan als nummer 1. Nu zijn Jonas, Primoz en Wout de natuurlijke leaders, met Olav and Christoph in de tweede rij, gevolgd van Tiesj, Tobias, Sepp, en ook Steven ... die wel wat zege hebben.

Dus moeten Wilco en Dylan hun plek eerst vinden. Kommt Kelderman automatisch terug naar de plek 3 of 4 in de piekorde of moet hij in de derde riij beginnen?

Wordt Wilco een superknecht of een klassementrenner?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kelderman zal beide zijn; uitstekend geschikt om als kopman te starten in WT-rondes en in koersen met Vingegaard en/of Roglic als meesterknecht te functioneren. Daarvoor hoeft hij zich echt niet eerst kunstmatig langs Benoot, Foss, Oomen en co te vechten. Hetzelfde voor de winnaar van Roubaix, die gaat op basis van zijn kwaliteiten gewoon als tweede kopman het klassieke voorjaar in.

T80JZ

Eens met Morgenstern. Kelderman is tegenwoordig beter dan Kruijswijk en Van Baarle beter dan Van Hooydonck.

Mooie dubbelslag van Laporte in Denemarken.

Ik vind dat iedereen van de JV ploeg vandaag verplicht achter Gesink moet finishen zodat hij nog een dag in de rode leiderstrui kan rijden. Op voorwaarde natuurlijk dat hij gewoon in het peloton finisht.

kelderfan

Mooi dat Laporte de Tour of Denmark heeft binnengehaald en dat Mick van Dijke goed heeft meegedaan.
En nog leuker vind ik, dat Mike Teunissen laat zien, dat hij mee kan doen in de sprint. Hij wordt 4e. in de uitslag.
Nog altijd jammer dat hij afscheid gaat nemen.

AWestie

Ik hoop dat Affini deze Vuelta nog een uitval in de laatste kilometer gaat proberen zoals in de Giro ooit bijna lukte. De sprintvoorbereidingen gaan een rommeltje blijven denk ik namelijk.

Michieltje

Ja, kan je idd gebruik van maken. Er zit genoeg schwung in deze Vuelta ploeg lijkt het.

kelderfan

Ik hoop dat Mick dat gaat doen. Die en Laporte moeten mee naar Quebec en Montreal.

Glorious

Heerlijke 2 dagen gehad en wat een feest voor ons en jumbo.

kelderfan

'@Michiel
Heb je 't verhaal van baas Plugge gelezen.
In dat verhaal legt hij goed uit, dat de strijd binnen de groep uit de 2e. lijn alleen maar heftiger worden.
Dat hebben Teunissen en Gesink aan den lijve ondervonden. Ook lees ik dat Tratnik al is bevestigd.
Volgend seizoen wordt de strijd om een plek te krijgen in de TdF-ploeg echt een ding.
Teunissen wilde wel blijven, maar vroeg wel of hij de Vlaamse klassiekers gaat rijden in 2023.
Het antwoord was glashelder. Nee geen garantie voor Mike; die derhalve de overstap heeft gemaakt.

S. Morgenstern

Teunissen kon er dus financieel en qua sportieve vrijheid op vooruit, dan is de keuze heel goed te begrijpen.

kelderfan

Oh, ja Bemer Classic met Van Aert, Van Der Sande, Eenkhoorn, Van Emden, Hofstede, Van Hooydonck en Laporte.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Wat betekent dat voor Timo Roosen. Het lijkt erop dat Hofstede wel gaat blijven, gezien ook zijn deelname aan de Bemer Classic.

S. Morgenstern

Wat betekent wat voor Roosen? Het feit dat Teunissen vertrekt? Of de redenen waarom Teunissen vertrekt?

Het vertrek van Teunissen en Eenkhoorn maakt wellicht dat Roosen iets op kan schuiven in de voorjaarskern, maar dat zal ook afhankelijk zijn van hetgeen ze voor Tratnik voor ogen hebben. De redenen waarom Teunissen (en Eenkhoorn) vertrekt zullen voor Roosen minder aanwezig zijn.

Of was het iets met het opstellen van Hofstede? Geen idee wat dat met Roosen te maken heeft. Hofstede wordt gewoon opgesteld omdat hij een prima knecht is voor de eerste uren van de koers, daar zijn verder nul conclusies aan te verbinden.

Laatst gewijzigd
AWestie

Hofstede blijft want hij wordt opgesteld in een van de minst relevante WT koersen. Logica van likmevestje.

kelderfan

Waarom van likmevestje. Bemer, Brittany, Quebec en Montreal tellen niet meer mee. Wat is dat voor onzin.
Het zijn en blijven klassiekers. Net als direct de Italiaanse najaar klassiekers nog steeds mooi zijn om binnen te halen.
Want als Hofstede niet belangrijk is in deze. Wie had dat rondje dan gereden @AWestie.
@S.Morgenstern
Ik stel jou die vraag, omdat Timo Roosen nog steeds niet staat ingepland, want ik kan nergens terughalen, dat hij is gevallen of ziek is. Jij staat toch dicht bij de ploeg. Want ik had Timo Roosen eerder verwacht, dan Hofstede in het minder belangrijke rondje.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom zou er iets met Roosen aan de hand moeten zijn, omdat hij morgen niet rijdt?! Ze starten toch gewoon met zeven renners? Roosen zal wel een ander programma rijden (koers met Kooij ofzo), lijkt mij niet zo vreemd. Of ben je ongerust over iedereen die morgen niet koers, terwijl ze zo'n Hofstede wel opstellen?

Hofstede zou je verder kunnen zien als de Van Hooydonck van dienst in zo'n koers, degene die op kop gat rijden in het begin van de koers. Daar is Roosen vast te goed voor toch? Dus logisch dat hij dan niet rijdt..

Laatst gewijzigd
Murcia

Weer terug hier naar wat roerige tijden in mijn inner circle maar gelukkig is er nog ziet zoveel veranderd in het aan elkaar koppelen van twee verschillende dingen door kelderfan. Het is toch niet raar dat mensen zich afvragen wat het aan de start staan in Hamburg van Hofstede voor bewijs is van zijn contractverlenging. Vervolgens wordt die link in de reactie daarop van de bedenker ervan genegeerd en is opeens de Bemer Classic super belangrijk maar daar ging de reactie van AWestie niet over.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@Murcia In essentie stel ik geen vraag, maar je hebt inderdaad weinig gemist. Sterkte met de mensen dichtbij je en met het begrijpen van @kelderfan.

Jopie

Met overwinning 40 op zak lijkt het er aardig op dat dit jaar het meest succesvolle jaar uit de geschiedenis van de ploeg te gaan worden (als dat al niet het geval is met de winst van de Tour). Nog wel een leuke statistiek die de overmacht van Jumbo (over de breedte) aantoont dit jaar en die me te binnenschoot. Volgens mij is Teunissen de 8e(!) renner van de ploeg die dit jaar minimaal een dag de leiderstrui draagt in een etappekoers of die de leiderstrui de laatste dag veroverd heeft (en dus niet effectief gedragen heeft):
- Van Aert (Parijs-Nice, Dauphine, Tour)
- Roglic (Parijs-Nice, Ronde van het Baskenland, Dauphine)
- Vingegaard (Tour)
- Dennis (Ronde van Romandië)
- Kooij (Sarthe, ZLM, Hongarije, Polen, Denemarken)
- Laporte (Denemarken)
- Gesink (Vuelta)
- Teunissen (Vuelta)

Ook het aantal verschillende etappekoersen (11) is aardig ongekend. Wellicht zie ik zelfs nog iets over het hoofd. Geen idee of dit een record/uniek is, en ik heb ook geen zin om het uit te zoeken, maar het lijkt me toch niet dat dit in het verleden al veel is voor gekomen. Wellicht Team Sky in de hoogtijdagen.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

'@Jopie
Het is heel sterk maar ook weer niet ongekend. Vorig jaar bvb waren er bij Ineos als ik snel tel 10 renners die een leiderstrui droegen in 11 verschillende rondes.

xistnc

Als Jopie al geen zin heeft om het zelf uit te zoeken, zal het geen al te belangrijke statistiek zijn.

Maillot à Pois

Belangrijk niet natuurlijk, maar als je maar 1 jaar hoeft terug te gaan is het ook gewoon niet zo uitzonderlijk of ongekend.
Niet meer en niet minder.

AWestie

Jens Voigt vond vrijdag dat Roglic nooit meer een grote ronde gaat winnen: https://www.eurosport.com/cycling/vuelta-a-espana/2022/primoz-roglic-will-not-win-another-grand-tour-in-his-career-despite-racing-at-la-vuelta-2022-says-je_sto9090325/story.shtml?fbclid=IwAR0jQjMPmct6w_Jz7-cKmKQquo-KlCzSDCNi9WDrWjZmDYyPBAya4Ub1auI

S. Morgenstern

Goed mogelijk natuurlijk dat hij nooit meer een grote ronde wint, nooit een vanzelfsprekendheid. Het argument is tamelijk krakkemikkig, want dat hij teveel valt is altijd al het geval geweest en heeft hem niet weerhouden grote rondes te winnen, dus waarom dat dan nu opeens niet meer zou kunnen is mij een raadsel.

1 2 ... 305 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.