Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 334 ... 349 350
veld

'@ Poeksel Zal wel meevallen met die problemen denk ik. Tegen die tijd zijn er een aantal, zoals Van Emden, Gesink, Kruiswijk en ik denk ook Oomen en Dennis, immers aan vervanging toe.

goldone123

Ik bedoel als archie ryan zo goed is laat je hem niet gaan.

kelderfan

Trouwens op deze mooie zaterdag mag Gijs Leemreize toch ook wel in de bloemetjes worden gezet, want Jonas is harstikke blij, dat Gijs erbij zat in de finale. Die Gijs wordt met de dag sterker.

goldone123

Kijk de renners van de jong jumbo visma doen het ook goed, komt vanzelf.

Murcia

Veld heeft volkomen gelijk, de ploeg kent een aantal oudgedienden en met het duidelijker doorselecteren is er wel ruimte te maken voor het komende top talent.

xistnc

Goed dat Jonas zich zo duidelijk uitspreekt over Leemreize. Hij snapt gelukkig dat er mensen zijn die alleen de uitslag op PCS bekijken en dan roepen dat hij het wéér helemaal zelf op moest knappen.

En verhip, het werkt.

goldone123

Tijmen graat ook gwn 9e geworden in die zware etappe.

ghostwriter

'@ Veld
Oomen is pas 27 en is op z'n minst een prima klimknecht. Tenzij hij zelf wil vertrekken om ergens kopman te worden (en het lijkt me sterk dat er een ploeg hem een rol als klassementsrenner aan zal bieden) zie ik geen reden waarom Jumbo-Visma in de komende jaren al afscheid van hem zou nemen. Ik denk dat Oomen in de toekomst een belangrijke schakel in de klassementstrein van Vingegaard kan worden.

Laatst gewijzigd
AWestie

Laporte is een goed voorbeeld van het potentieel dat bij de meeste Franse teams wordt weggegrabbeld door gebrek aan professionaliteit. Hopelijk shopt TJV er nog vaker de komende jaren.

En het laat ook zien hoe intens professioneel TJV is. De Tour is gewonnen door een grootse voorbereiding. UAE gooit er gewoon geld en dik talent tegenaan en dan komt er wel wat van.

kelderfan

JV is niet de enige ploeg die professioneel bezig is, UAE bijvoorbeeld is ook onderweg om zich te meten met de sterkste ploegen; zowel bij de heren als de dames.
Wat dat shoppen betreft, heeft JV 't uitstekend gedaan met het halen van Laporte. Wat dat betreft mogen zij mij meer verrassen.
De eigen opleidingsploeg is goed onderweg, maar er zijn meer ploegen met goede opleiding. Gisteren heb ik genoten van Staune en Ryan. Equipe continentale Groupama-FDJ heeft goed partij gegeven. Nu kijk ik bij dat team en dan zie je dat veel van die talenten doorstromen naar de eigen hoofdmacht, maar ook naar Alpecin - Deceunick en er staan nog twee grote talenten in de wacht. Vooral Finlay Pickering is mij positief opgevallen.
Als ik 't nog goed heb onthouden wilde Jumbo-Visma Development Team met 16 rijders starten in 't komende seizoen.
Dus ik hoop op Finlay.

I Langof

'@Cen

Tour de Dumoulin vindt plaats op 2 oktober...

Wat heeft Tour de Dumoulin nu met Jumbo Visma te maken?

I Langof

Laporte is een goed voorbeeld van het potentieel dat bij de meeste Franse teams wordt weggegrabbeld door gebrek aan professionaliteit. Hopelijk shopt TJV er nog vaker de komende jaren.

Ik ben met je eens. Laporte was een ruwe diamant. Jumbo Visma kon hem echt tot glans brengen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen met Tratnik, Valter en vooral Wilco Kelderman.

Laatst gewijzigd
AWestie

Het Development team heeft inderdaad nog een plekje, zestien was het oorspronkelijke doel

Ik zeg ook niet dat UAE niet professioneel bezig is, maar op een schaal van professionaliteit staat de gemiddelde Fransoze ploeg onderaan en UAE een treetje onder TJV. Ik merk zeker sinds het vertrek van Peiper dat het toch een beetje een ploeg is van los zand met intens veel talent (hallo Tadej!). Volgens mij zou die ploeg met iets meer beleid heersen in de WT, terwijl ze nu wedijveren met de andere grote teams.

goldone123

&I langof valter kan het ver schoppen, net zo als laporte.

kelderfan

Ik ben 't niet eens met los zand @AWestie.
Want door 't halen van Adam Yates is het team in de breedte een stuk sterker geworden.
Ayuso, & Almeida zijn talenten die eraan komen en Mc Nulty, Bennett, Soler, Maijka, Ulissi en Wellens zijn toch prima renners voor de 2e. lijn. Ineos moet oppassen dat zij voorbij worden gestreefd door JV/UAE/Soudal-Quickstep.

kelderfan

Ja @goldone123
Valter kan zeker groeien met de hoogtestages van de ploeg. Laporte is het goede voorbeeld.

goldone123

Want hij deed het ook best goed op het wk en in canada.

Murcia

UAE doet veel dingen goed maar juist het scouten en ontwikkelen van talent doet JV beter vind ik. Iets minder de bord op schoot scouting en meer kijken naar de mogelijkheden ipv de prestaties in het hier en nu. Leemreize, Ryan, Staune-Mittet maar ook aanwinsten als een Nathan en Sepp zijn gehaald meer op potentie dan slechts uitslagen/aantal overwinningen.

AWestie

'@kelderfan of je snapt mijn punt niet of je bevestigt onbedoeld mijn punt. Ik bedoel juist dat ze eigenlijk alleen maar talent inkopen, maar er geen breder teamidee lijkt te zijn ook qua ontwikkeling zoals @murcia schrijft. Alleen de Tour of in wedstrijden met Pogacar zijn er strakke teamorders, voor de rest is het een soort van God zegene de greep.

YogiBear

Verloren in de eerste 5km van de etappe van vandaag.

kelderfan

Dat lijkt mij de juiste conclusie @YogiBear. Gelukkig zorgde Staune dat 't geen zwarte zondag is geworden met het mislopen van de eindzege in Croatie. Hij heeft de "Ronde de l'Isard" binnengehaald met hulp van Archie Ryan en natuurlijk ook van Graat en Van Bekkum.

kelderfan

'@AWestie
Dan begrijp je mij niet. Want UAE is met de komst van Adam Yates erop vooruit gegaan in de breedte.
Het hoeft niet meer alleen van Pogacar te komen. Zij hebben nu twee troeven net als JV met Vingegaard en Roglic twee kopmannen heeft voor de GT's. Bij JV is het evenwichtiger omdat kanjer Wout Van Aert ook in de klassiekers uitgespeeld wordt en in de ondersteuning ook nog een belangrijke schakel is. Zie TdF.
Dus wilde ik je alleen duidelijk maken, dat los zand bij Lotto van toepassing is, maar duidelijk niet bij UAE.

Murcia

'@kelderfan
Een fundamenteel ding zie je over het hoofd. Yates is geen echte tweede kopman voor de GT. Tenminste als het om winnen gaat. Hij kwam nooit verder dan plek 4. Met Almeida hebben ze al iemand voor het kopmanschap in Giro en Vuelta maar ook die zit nog een eindje af van wat Roglic al lukte en meerdere malen zelfs. AWestie doelde juist op het feit dat al die aankopen niet betekenen dat ze deze goed kunnen inpassen binnen een groter plan. Ook dit jaar bleken bv Soler en Bennett niet automatisch de superknechten te zijn die velen zagen. Majka lijkt eigenlijk met een incidentele uitschieter van McNulty dit wel te lukken.

AWestie

Haha @kelderfan je snapt me echt niet. Ik denk dat in potentie UAE een betere selectie heeft, en nu ook weer goed inkoopt met oa Yates. Je bevestigd dus eigenlijk mijn punt. Ik denk daarom alleen ook dat ze er niet uit halen wat er in zit. TJV daarentegen wel.

UAE noem ik ook maar een beetje los zand, want anders kom je ook niet tot 40+ zeges. Ze zouden daarentegen met hun selectie met gemak op veel meer moeten zitten.

Yeez

Uae heeft in de breedte een selectie die mikt op kwantiteit. Daar heeft oa visbeek al genoeg kritiek op gehad. Dat ze dus overal voor de winst willen rijden, overal starten en renners vanaf januari al uitknijpen. Jv mikt met hun kern toppers specifiek alleen op de wt kalender. Als je puur naar het aantal koersdagen kijkt dit jaar eigenlijk een wonder dat jv net zoals zeges heeft als quickstep en uae

1 2 ... 334 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.