Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 91 92 93 94 »
M@thijs

Ik heb toch nog goud binnengesleept!
dit met GVA, lampaert, trentin, pidcock en bol in mijn team.
Gelukkig wel Pogi, Wout, kristoff, 4 jumbo's, valverde, de lie, girmay en campy die mooi de meubelen redden.

rbc1912

Over dat je meer sprinters nodig had: oneensch. Je had alleen Kristoff nodig :)
Ik had Philipsen, Jakobsen, Meeus en Nizzolo (en meevaller Girmay) en dat zette nu niet bepaald zoden aan de dijk

rbc1912

73,1% trouwens. Nog 0,2% gezakt vandaag. Met Philipsen, Girmay en Nizzolo

oborobo

98,4 waar heb ik het laten liggen?

Coco Colombia_88

Graag wil ik toch even het volgende kwijt over E-F scoorde hier in goed met De Lie en Kristoff.. Maar was is me dit toch een onbenul van een koers.. Geen rechtstreekse uitzending op tv op VRT noch NOS noch Eurosport.. Dit bewijst al dat dit geen klassieker is.. Nergens geen sterrenvermelding behalve op deze site en in de leiderstrui.. In de Belgische kranten geen enkele vermelding in weekendeditie HLN.. In het Nieuwsblad een artikel van 3 alinea's.. bedroevend.. zelf eindigde ik met een zilveren bekertje op 97.6.. Het nieuws dat je dit jaar extra aandacht aan de spurters moest besteden dat is larie van de bovenste plank. Ik had enkel De Lie Kristoff Capiot Meeus en Jakobsen met slechts 1 topsprinter het toch ver kunnen schoppen.. Ik had vooraf ingecalculeerd zwaar terug te vallen in de sprint etappes maar dit viel al bij al wel vrij goed mee

zeewolde

'@coco laatste 30 km was wel degelijk live op Eurosport

arjenzvob

'@Coco

Vorig jaar zei je dit:

Belachelijk tot op het bot dat EF nu niet meer meetelt.. je baseert gans u team daarop Ackermann Kristoff Hofstetter etc.. volgende keer toch regelementen eens herbekijken.. ik vind persoonlijk als deze koers nog gereden is ook op latere datum deze toch nog zou moeten meetellen maarja.. van zodra 1 koers niet doorgaat kunnen ze misschien gans het spel annuleren.. of nog andere domme dingen in hun regelementen zetten..

Het kan verkeren haha!

Aanklampen

Haha @Arjenzvob. Vorig jaar ook beetje pech omdat ik daarom oa Degenkolb en Kristoff meegenomen had... Had van beiden balen..

Dit jaar, nieuw elan van Alex en deze koers plus MT was voor mij al reden genoeg hem te pakken. Philipsen ook daarom, maar die 3m was hij niet waard. Ondanks de klojo's Moscon en Lutsenko net geen 98% gehaald, vooral door Bala, Cosnefroy en Kristoff.. Mohoric was ook aanwinst waarbij Turgis vooral het asfalt aan het kussen was..

Trentin, Turgis, Moscon, Lutsenko, Schelling eruit en De Lie, Teuns, Benoot, Kung en Laporte erin en je had ws het winnende team gehad. Pidcock en Colbrelli waren moeilijker te voorzien.. Rest wel in orde.. Wellens staat niet eens meer op welke lijst dan ook...

Coco Colombia_88

Graag had ik hier toch het een en ander rechtgezet!

@ Klaasd wat is ver kunnen schoppen dit wil betekenen zo dicht mogelijk bij de winnaar geraken van het spel! Misschien moet ik de volgende keer mijn woordenschat wat meer aanpassen op dit NL forum hier! Lol Om een antwoord te bieden welke sprinters hebben tegengevallen dan is Philipsen en Ewan alvast correct waren ook de 2 duurste vogels.. Verdere tegenvallers vind ik persoonlijk Nizzollo en Groenewegen in het topsegment.. De B en C even buiten beschouwing gelaten..

@zeewolde dat is toch zo niet vooraf aangekondigd wel op de Eurosport player live en na Romandië gingen ze overschakelen heb de koers dan uitgesteld bekeken op tiz cycling wegens onduidelijkheid hieromtrent..

@ arjenvzb ik denk dat je het punt niet goed wil begrijpen het is niet omdat ik het een onbenul van een koers vind dat ik er in dit spel geen rekening mee hield maar stoor me gewoon aan de weinige media aandacht die deze koers krijgt en dit geen sfeer of spanning teweegbrengt bij de mensen en Oja ik blijf ook nog steeds achter mijn post van vorig jaar staan.. als ik een mening heb dan blijf ik die steeds verdedigen kan niet van iedereen hier op dit forum gezegd sommige draaien gelijk de wind niet op jou persoonlijk bedoeld natuurlijk

Kadare

Ik blijf het klassiekerspel erg leuk vinden. Het balanceren van het team over de verschillende disciplines is een mooie uitdaging. Ik vind de factor geluk ook groot, maar ik vraag me wel af of dit nu zo veel groter is als bij een grote ronde.
Hier heb je dat renners onverwacht niet starten, maar in een grote ronde heb je bij een flinke valpartij in de eerste week dat je renner het hele spel niet meer scoort. Bij het klassiekerspel heb je bij valpartijen of ziekte nog wel kans dat de renner later in andere koersen wel start.
Om geluk/pech te reduceren zou je volgens mij 2 dingen kunnen doen:
- proberen de balans in het aantal sprint/kassei/heuvelkoersen zo gelijk mogelijk te maken. Dan zul je meer renners per discipline moeten selecteren waardoor een pechgeval minder zwaar weegt. Daarmee juich ik het idee dat Scorito had om MTU toe te voegen ook toe. Helaas is dit een beetje mislukt vanwege de enorme onduidelijkheid over parcours/starters
- daarmee samen: van 20 naar 30 renners. Ook dan zorg je ervoor dat je pech-gevallen wat makkelijker kan hebben omdat je simpelweg meer renners per discipline zal hebben.
- Wisselmoment. Ik ben hier niet per se op tegen, maar zou wel graag zien dat je voor een wisselmoment moet 'betalen'. Je moet denk ik voorkomen dat je na de kasseien een klepper gratis kan inwisselen voor een heuvelklepper. Wellicht iets als: renner van 5 mio kun je alleen wisselen tegen een renner van max 2,5 mio.

Zelf op 89% geeindigd, best tevreden over. Had flink in 8 snelle mannen geinvesteerd, maar helaas kwamen die maar mondjesmaat aan de start of raakten geblesseerd.
Fijnste koopjes in mijn team: Campenaerts, Vendrame en Mohoric.
Tegenvallende koopjes: Coquard, Mozzato en Kron

mas22

Ondanks veel pech met mijn keuzes toch een bronzen bokaaltje gehaald met 96,1%.

Door blessures en andere ellende had ik (te) weinig tot niks aan Cort, Lutsenko, Gaviria, Trentin en Colbrelli.
Daarnaast heeft Hayter niet het programma gereden wat hij in eerste instantie zou rijden. Ook al was dat een low risk high reward gokje. Het werd echter met nul punten geen high reward. Ook Philipsen heeft niet alle koersen gereden die hij zou rijden.

Dus al met al mag ik niet klagen denk ik.

1 2 ... 91 92 93 94 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.