Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 91 92 93 94
dewim

Bij miskopen mag je Turgis en Hayter ook zetten. Valverde kun je nog niet zeggen, die rijdt op dit moment en zondag nog en heeft in de strade mij al 225ptn opgeleverd.

Punchen of verzuipen

In het Klassiekerspel zie je volgens mij ook vaak dat mensen dure renners "die nog wat goed te maken hebben" kopman maken. Daar gaat het nog wel eens mis én kun je juist ook winnen, afgezien van of je wel of niet miskopen/pareltjes hebt. In DDV en Gent-Wevelgem maakte in Campanaerts en Girmay kopmannen, ook al had ik underperforming duurdere toppers aan de kant staan. Dán tikt het aan en worden het parels.

CRL

'@klaasd Je hebt gelijk, hij heeft z'n punten wel gehaald (446 bij mij). Maar ik ben gewoon een beetje teleurgesteld in Bling. Zit nu toch al voor het derde jaar op rij te denken/hopen dat hij gaat vliegen, maar elke keer toch weer net niet. In dit spel: DNF, 4e, 11e, 7e en 7e. Ik had zoveel meer verwacht, vooral ook in de Ardennen.

Fietsbel

'@Uran Geen idee, ik zoek ook naar een reden. Weer een nieuwe tegenvaller.

rbc1912

Bij de miskopen zou ik ook graag de 2 Astana-boys toe willen voegen. Trap ik eens niet in de 'Lutsenko-val', doe ik het bij kompaan Moscon

ditisdavid

Pogacar en Cosnefroy vallen zwaar tegen, en tot overmaat van ramp Pidcock boven Valverde verkozen voor het andere plekje. Wat een rare editie was dit.

rbc1912

Nou inderdaad

Baskeee

Moscon, Cort, Colbrelli, Pidcock, Lutsenko, Senechal en Turgis zijn mijn grote miskopen. Kristoff, WvA, Valverde, Mohoric & Vocsnor goeie kopen. Maar alles qua goeie scores valt en staat met kopman keuze.

KV

Vandaag goede volgorde gekozen met Flip, Pog en Cosnefroy maar alle 3 stellen ze me toch teleur met hun resultaat... wel gestegen naar 91% en met LBL en EF (Kristoff, De Lie) misschien nog wat extra te verwachten.

encanto

Vandaag gewoon winnaar in de wielerflits poule!!! Helaas toch nog valverde naar 2 en pogi naar 1 maar ben tevreden. Teuns is wel een heel lekker koopje gebleken voor 1 miljoen. Opeens gestegen naar een zilveren beker en dan bij LBL de luxe om te kiezen tussen pogi, valverde, teuns, benoot, mohoric.....pidcock helaas wel echt een teleurstelling.

Nog twee ritten te gaan en morgen de giro....wat een leven!;)

Benzardi

Vandaag was niet de beste dag voor De Duracelli's, met maar 3 renners: Poga, Cosnefroy en onze eigen kwakkelkont Pidcock.
Hierdoor is de stijgende lijn die we hadden helaas naar beneden gegaan, met maar 188 points zijn we gedaald naar 94,3%.

Pogacar had vandaag niet de beste benen , hopen dat hij zondag zich revancheert.

RTankink

Weken op de glijbaan gezeten tot een dieptepunt van 72%. Had relatief veel ingekocht op heuvels en dat heeft zich vandaag bewezen. 2e plek in de forumpoule en van 72 naar 84%. Zondag een strakke lineup in LBL. Genieten opeens.

dadeliva

MVDP zou je wellicht niet een must-have moeten noemen omdat hij vooraf een groot risico vormde vanwege zijn rugblessure en maar weinigen hem gekozen hebben. Het was in de aanloop van het spel een grote gok voor veel geld.

KissMyAce2.0

Denk wel dat er eventueel wat redenen zouden kunnen zijn, mocht dat misschien een mogelijkheid vooraf zijn geweest. Tenzij de gevolgen van je kennis op dat moment al zodanig was dat je er, redelijkerwijs, vanuit kon gaan dat dat door onvoorziene omstandigheden niet, of zeer waarschijnlijk niet, de doorslag had kunnen geven.

Thomberg

Zo richting het einde van het spel is het altijd interessant om te kijken wie we vinden tegenvallen.

Ik zou hier ook wel Jakobsen willen noemen. Uiteindelijk maar twee keer in de punten (ook omdat hij niet altijd werd opgesteld en Frankfurt niet wil). Toch voor dat budget kleine tegenvaller, vind ik.

Usual suspects Turgis en Senechal heb ik ook. Moscon groot drama. Helaas had ik vorig jaar Kung en Teuns en toen waren die drama, maar dit jaar niet gekozen. Dat kost me gouden beker…

Colbrelli is gewoon pech, niet onder presenteren van hem en Cort was vooraf een gok, helaas brak hij sleutelbeen. Al met al niet ontevreden over het team!

Westland95

De Lie voorlopig mijn enige renner op de EF startlijst. Die kan daar zijn status van pareltje helemaal waar maken.

Boasson en Hagen

De Lutsenko-valkuil was natuurlijk bekend, maar Wellens en Teuns waren ook notoire miskopen. Die hadden nu wel goed uitgepakt.

Mijn klunzen zijn Aranburu (vorig jaar veel plek 5-15, nu meestal rond de 20), Meeus (dom van mij), Covi (opportunistisch), Florian Vermeersch (tegenvallend), Coquard (waarom rijdt hij geen vlakke koersen?) en Kron (goedkope opvuller, maar had graag De Lie gehad).

Fiepke

Helaas Theuns gisteren geen kopman gemaakt, maar Pidco, Poga en Cosnefroy. Anders de stijgende lijn verder ingezet. 2

Na een matig openingsweekend, zakte ik compleet weg met Milaan-Turijn (34 punten) en Brugge-De Panne (0 punten). Tussendoor zorgde MSR er enkel voor dat ik niet onder de 40% ging duikelen. Met maar 2 uitschieters qua punten (Amstel Gold Race en Brabantse Pijl) sta ik nu toch weer op 79,5%. Dat is dus wel het bewijs dat de kopmanfactor erg belangrijk is (had ik zelf bij mijn 2e deelname aan dit spel toch weer onderschat). Levert mij gewoon stijging op van ruim 30%. Hopelijk kan ik zondag nog wat stijgen de 80% in en dan beetje geluk hebben met EF, waarvoor ik nu enkel Philipsen heb als mogelijke optie.

Tegenvallers in mijn team: Schachmann (rijd niks), Aranburu (scoor amper), Meeus (ingetrapt), Cort (jammer van blessure), Hoelgaard (was afwachten wat het ging worden bij Trek), Lampaert (veel te weinig punten gezien geld), Turgis (idem aan Lampaert) en Pidcock (zie hiervoor) en sprintersgok Bol. Maar dan heb je het al over de helft van je team... Wat zegt dit dan voor die bijna 80% onder mij...

Enfin, nog 2 koersen, en volgend jaar gewoon weer vrolijk mee doen. Het frustreert soms wat, maar ben het ook heel snel kwijt.

KV

Ik sta nog altijd achter mijn keuze voor Meeus. Stond op veel startlijsten waar ook vaak een (heel zwakke ) Bennett nog niet opstond. Heeft veel gezondheidsproblemen gehad (zoals zovelen uiteraard), maar is in principe een veel betere renner dan hij heeft laten zien.

Turgis is ook wel een pijnlijke: veel van verwacht, maar valt in Omloop waardoor ook geen resultaat in Kuurne, leek dan supersterk in MSR waarbij ik dacht: "yes, die is vertrokken voor een top voorjaar", maar daarna toch enkele keren net niet goed genoeg, en valt hij ook keer op keer in zowel de Ronde, Amstel en Roubaix. En skipt zijn team ook Brabantse waar hij vorige jaren ook vaak wel goed meedeed.

dadeliva

'@Tompot Ik heb wel uitgebreid het Forum gevolgd en sta nu op bijna 97%. Je kunt toevallig veel geluk met je keuzes hebben gehad en goede keuzes qua kopman gemaakt hebben.
Als je niet gevolgd had dat WVDP een flinke rugblessure had en dit dus een grote (odds-against) gok was kun je door hem te nemen ook hoog gekomen zijn.

matthijsbp

'@Tompot "Blij dat het weer bijna voorbij is" - klinkt alsof je een leuke tijd achter de rug hebt op Scorito.

Ik vind het klassiekerspel altijd wel een leuke afwisseling op de drie grote rondes. Ja, het is allemaal wat minder voorspelbaar en er komt vast wat meer geluk bij kijken, maar dat maakt het voor mij niet direct minder leuk. Heb zelf altijd meer moeite met de motivatie vinden om mij aan het einde ook nog eens echt te gaan verdiepen voor de Vuelta.

Capra

Helaas geen Pogacar in LBL, dan WVA maar als nr1 kopman.
Nog 2 kopmanplekjes uit het rijtje
Mohoric, Barguil, Woods, Cosnefroy, Pidcock.
Waarschijnlijk Woods en Cosnefroy

Ragnar Lolbroek

Na afzeggen van Tadej wordt het hier
Cap 1: Valverde
Cap 2: Wout
Cap 3: Cosnefroy
Pidcock
Moscon
Schelling

Laatst gewijzigd
rbc1912

Ik ga nog ffkus mijn 66,8% wat proberen op te krikken met Van Aert (1), Cosnefroy (2), Evenepoel (3), Alaphilippe, Pidcock en TH Johannesen.
Voor Frankfurt voorlopig 3 man aan de start met Philipsen, Girmay en Nizzolo. Dat kan nog lekker uit gaan pakken

La Primavera

Zit even te kijken naar WvA zijn stats in de Scorito Klassiekers.. in de afgelopen drie jaar in 19 klassiekers gestart en zijn laagste positie is een 12e plek in GW dit jaar.

16x top 10
9x top 3
6x 1e

Eigenlijk wel bizarre statistieken en maakt mijn keuze om WvA op het bankje te laten in Roubaix toch wat beschamend.

1 2 ... 91 92 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.