Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 90 ... 93 94
Puncheur du Framboise

'@Sjonge Jonge, dan zal Phillipsen er alsnog wel opgezet worden, echter bij Roodhooft en de zijnen weet je het nooit.

Sloddies

Tegen beter weten in (vooral goed in SLECHT weer en meestal niets in Parijs-Roubaix) Pedersen 3* kopman gemaakt en niet Lampaert. Laatste presteert bijna altijd wel.
Gelukkig wel WvA 2,5 * kopman en Kristoff 2*.

Weer terug onder de 90%. Nu moet Alaflip echt aan de bak

RTankink

Vandaag zowaar weer eens een keer ietsjes gestegen. Maar desondanks met 73% zeker geen beste beurt dit jaar. Woensdag met Pogi, Woods, Valverde, Teuns en Mollema zomaar een lekkere line-up en ook in LBL en EF mooie kopmannen als alles zo blijft. Eindsprintje op komst.

John Bon

GEen Roglic in Waalse Pijl en L-B-L zullen wel een aantal over vloeken

Puncheur du Framboise

'@John Bon, ik heb zitten juichen. Nu is het alleen de vraag of de oude vos uit Murcia zijn niveau gaat halen?

Fietsbel

Ook bij Hayter zie ik geen klassieker planning meer staan op PCS. Die oogde toch goed in maart.

La Primavera

Inderdaad voel me met Hayter ook flink beroofd..

Capra

Na PR slechts 0,2 % gezakt, valt me eigenlijk best mee. Met 98,5% nu veel hoger dan vorig jaar in ieder geval.
In de Waalse Pijl en LBL hoop ik nog wat te kunnen stijgen. Het zou moeten kunnen met Pogacar, Cosnefroy, Barguil, Woods en Pidcock. Tosh had ik voor de teampunten van Roglic, maar dat gaat niet door...
Alleen qua captains ben ik er nog niet uit.
Pogacar wordt sowieso 1e, Cosnefroy 2e en ik twijfel tussen Barguil en Woods voor de 3e, Pidcock zie ik geen Top3 rijden gezien zijn vorm. Woods had ik speciaal hiervoor meegenomen, maar Barguil is wel in een goede vorm de laatste tijd.

ManWithBeard

Ondanks dat ik de captains verkeerd om had staan (Mohoric, Van Aert en Kristoff) toch weer aardig gescoord. Nu op 99%, beste score by far bij klassiekers. En voor degene bij wie het allemaal wat minder gaat, over 2 dagen mogen we alweer gaan puzzelen voor de Giro! Heerlijk!
Nu hopelijk ook nog wat puntjes in de Ardennen en heel klein beetje hopen op nog wat stijging.
Met Gaudu en Valverde echter wel twee gekozen mannen die een jasje uit hebben moeten doen de afgelopen maanden.
Rugblessure en corona respectievelijk, dus ben benieuwd wat ze ervan bakken. Wie van de twee zouden jullie kiezen?

Michael_

'@ManWithBeard: Ik lees net dat Gaudu niet mee gaat doen in de Ardennen klasiekers dit jaar, dus die keuze lijkt me al voor jou gemaakt.

ManWithBeard

'@Michael_: Ik lees het nu ook inderdaad. Maakt de keuze een stuk eenvoudiger. Fijn is het overigens niet... Toch 2M weer weg gegooid.

rbc1912

Nu we bijna aan het einde zijn. Wie zijn tot nu toe 'must-haves' in dit spel. Jammer genoeg houdt Scorito de punten per renner (niet meer) bij

Ik kom uit op:

Van Aert
Van der Poel
Küng
Cosnefroy
Kristoff
Girmay
Mohorič
Pogačar
Van Baarle
Laporte

Vergeet ik er nog?

wielergekkie

Dan wel daar aan toevoegen; Benoot en eventueel Cosnefroy maar dat ligt aan de komende etappes

Capra

Misschien Merlier er nog bij

ditisdavid

Hij is weliswaar amper gekozen, maar Bouhanni mag je ook in dat rijtje zetten. Topdrie in Milaan-Turijn en De Panne, daar is geen goed alternatief voor.

rbc1912

Cosnefroy stond er al bij. Bouhanni helemaal vergeten ja. Benoot en Merlier mogen er ook bij

nasibal

Laporte en Girmay zou ik nog wel willen bediscussieren of dat 'musthaves' waren. Girmay wil ik nog wel in mee gaan met het oog op z'n prijs, Laporte iets minder.

Uiteindelijk gaat het er vooral om om elke wedstrijd 3 juiste kopmannen te hebben en die hoeven niet eens 1,2 en 3 te worden. De overige renners hebben simpelweg een zeer beperkte impact, zeker als ze niet eens consequent top 10 rijden. Laporte had je in principe niet nodig om dat te borgen.

De enige wedstrijd waar hij voor het klassiekerspel echt het verschil zou maken als kopman is in GW, maar ik denk niet dat hij daar vooraf een logische kopman was. In ieder geval niet op de 1e of 2e plek. Van Gestel of Devriendt ga je ook geen musthaves noemen. In de E3 kom je ook prima weg met Wout, Kung en Mohoric uit je lijstje.

Edit:
Overigens geeft dit nog wel een extra twist aan het begrip 'must haves' in dit specfieke spel en zou je ook de term 'must caps' moeten gaan introduceren.

Laatst gewijzigd
rbc1912

'@klaasd: dank je wel :)

geelinlatourette

Klopt het dat er nog geen forum is aangemaakt voor scorito Giro 2022? Of zit ik met mijn neus te kijken??

Bode80

Die wordt meestal aangemaakt als het spel bij Scorito is open gezet. Morgen dus.

Chef83

Voor wie zouden jullie gaan voor plek 3

Wellens

Piddcock

Piddcock vind ik nog niet echt zoals kan rijden maar ja 😀

Uran

Weet iemand waarom Hiquita hier niet start? Had hem als kopman staan, maar gelukkig net op tijd gezien dat hi niet mee doet.

dadeliva

In de groep van 500k en 750k zitten een aantal renners die relatief (en soms ook absoluut) veel beter scoorden dan bovengenoemde Must-Haves:
- Turner (750k) 282 punten (evenveel als van Baarle !!)
- Madouas (750k) 224 (20 punten meer dan Cosnefroy)
- Sheffield (750k) 214 (10 meer dan Cosnefroy)
- Tratnik (500k) 198 (4 minder dan Cosnefroy)
- Pasquilion (750k) 164 (6 minder dan Bouhanni)
- Campanaerts (500k) 134 (10 meer dan Jacobsen)

De 'pareltjes' dus waar je ook een verschil mee had kunnen maken (naast de eerder genoemde Girmay en Bouhanni)

dadeliva

Ik sta overigens op bijna 97% zonder bovengenoemde pareltjes en met lang niet alle bovengenoemde 'Must-haves'. Dit jaar was het vooral belangrijk om dure miskopen te vermijden zoals:
- Alaphilippe (10 punten voor 4.5M. Zal deze week nog wel punten scoren maar in de verste verte geen waar voor je geld)
- Ewan, Groenewegen, Lampaert, Trentin, Sagan, Valverde, Sagan, Roglic, Evenepoel, Stybar
- Colbrelli (had goede start, maar kreeg toen hartproblemen)

CRL

Van die te vermijden miskopen heb ik er slechts twee (Colbrelli en Trentin). Maar dat is geen garantie voor succes, hoor. Ik sta op een tragische 64,9% en heb vandaag slechts twee man in koers, na het afhaken van Kron en Matthews. Mag die laatste ook bij de miskopen, alsjeblieft? En doe dan gelijk Senechal ook maar.

1 2 ... 90 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.